Hyundai i10 1.0 Style Blue Bi-fuel

Abi 63 bin km çok ciddi bir rakam. Arabaya ailecek biniyorsun. Allah korusun sakatlık çıkabilir. Acilen değişmesi lazım onların, telefonu falan boşver bence.

62000 km cevridi, fakat bu lastik TUV Muayeneden ve Araç yetkili servisi denetiminden gecti. 2 sene daha kullanabilirsin dediler. 5 sene ömrü varmış.
 
62000 km cevridi, fakat bu lastik TUV Muayeneden ve Araç yetkili servisi denetiminden gecti. 2 sene daha kullanabilirsin dediler. 5 sene ömrü varmış.
5 yıl ömür kimyasal ömrü.62000 km yok görmüş ince yanak lastiğin fiziksel deformasyonu bayağı olmuştur.Biz arabalarımızdaki lastikleri 35.000-40.000 km de bir değişiriz.Hem balataların ömrünü uzatırız hem de canımızı riske atmayız.Sonucunda kaybetceğimiz şey şu: 150000 km de 1000 lira kazancağım şey şu daha iyi yol tutuş can güvenliğim ve balatalarım
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
5 yıl ömür kimyasal ömrü.62000 km yok görmüş ince yanak lastiğin fiziksel deformasyonu bayağı olmuştur.Biz arabalarımızdaki lastikleri 35.000-40.000 km de bir değişiriz.Hem balataların ömrünü uzatırız hem de canımızı riske atmayız.Sonucunda kaybetceğimiz şey şu: 150000 km de 1000 lira kazancağım şey şu daha iyi yol tutuş can güvenliğim ve balatalarım

Ben bir süredir, tüm lastikleri tek seferde değiştirmeyi planlıyorum... Yakında sorunu ortadan kaldıracağım..
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Mantıklı bir hareket olur.Lastik ağırlıklarına ve direncine dikkat edin ama 50 lira ucuza kaçagım derken uzun süreçli yakıt sarfiyatı yaşamayın

Hem yasalara uygun, hem kışa hazır, hemde yakıt ekonomisi için toplu bir çözüm bulduğuma inanıyorum. Çok kaliteli bir lastiği ucuza kapatmanın peşindeyim.. Maaşların yatmasını bekliyorum.
https://www.sahibinden.com/ilan/yed...82t-4-mevsim-lastik-lnt429472-472031715/detay
 
Kışı yaz lastiğiyle geçiren biri olduğunuzu düşünürsek bunda daha iyi verim alırsınız net olarak.

Gecen kışı M+S logolu Petlas PT 535 ile gecirdim. Tabi arkaları Continental Eco Contach 5 idi. Şimdi M+S Petlasları kışa kadar arkaya takıp, 3pmsf Nokianları öne takarak kullancağım. Aralık ayının başlarında Petlaslar su koyu verirse 2 nokian daha alacağım. Böylece sorun ortada kalmıyacak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Bu gün kameralarımı actım, OBD 2 aktif ettim, daha önce yapmadığım bir şeyi denemek istedim. İşe gtmek için harcanan yakıtın maliyetini çıkarmak. Çünkü soğuk kış günlerinde Arabam ile işe daha sık gidip gelmek istiyorum. Bunun için önümü görmek ve yapılan maliyet hesaplamalarıma referans olması için işe ölçüm yaparak geldim..

Sonuc olarak, Ortalama 42 km hız ile, 19 km lik parkuru, sadece 1,2 litre lpg yakarak tamamlamış oldum. 1,2 litre yakıtın bana maliyeti 4,31 lira oldu. Bu bedelin ayda 26 iş günü üzerinden sadece araba ile işe gitmenin maliyeti 112 lira :( . Henuz eve dönüşün kaç litreye maliyetini ölçmedim. Ama kaba tahminle yine bu değerlerde cıkacaktır. :(

OLQLJ4.png
zBdBQ7.png
 
Buraya şöyle bir ekleme yapmak istiyorum.
Bi-fuel Kappa motoru , Normal Kappa motorundan daha güçlüdür

nW1W0B.png
Torku daha düşük ama muhtemelen biraz daha geniş tork bandı olduğu için beygir bazında 2beygir fazlası çıkıyor. 0-100 verisi ve maksimum hız daha düşük ama o lpg nin ekstra ağırlığındandır muhtemelen
 
Torku daha düşük ama muhtemelen biraz daha geniş tork bandı olduğu için beygir bazında 2beygir fazlası çıkıyor. 0-100 verisi ve maksimum hız daha düşük ama o lpg nin ekstra ağırlığındandır muhtemelen

2300 devirden başlayıp 5700 devire kadar 80 newton üstünde kalıyor. Şanızmanın son 2 dişlisi overdrive. Yani ekonomi kastıkları için 4 ve 5 vites oranları çok uzun. 3 ten 4 e takınca motor devri iyi düşüyor..

Her neyse, aracıma 1,5 yıldır sahibim. 27000 km tamamlamak üzereyim. Bana para lazım, bu nedenle az yakması lazım. Performans beklentim yok.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
baktılar sesi güzel hakkını vermiştir onlar :)

1300 kişilik bir facebook grubumuz var, Bir tane delikanlı bahçeşehirden yanıma geldi, arabalarımızı sürüp denedik. Onun i10 400 km yolda tapa gaz gitmiş. Topspeed fotoğrafı attı. İbre 6000 devir hız 190. Araba canavar gibi dedi. Az yakıyor çok kaçıyor.

Fakat o benzin koymadan sürüyordu. full lpg çalışma özelliği var arabanın. Fakat bu arkadaşımız okula 400 km yolu bir kez top speed gitti, İknici kez top speed gitti , sonra bana özelden yazdı. Abi arabada yağ kalmadı. :)

Bu arabanın kendine ait önlemleri var. Bunlardan başılacaları aşırı yük altında klima kapatmak ve benzine geçmek gibi. Aşırı ısındığında da benzine geçiyor. Tabi bu durum çok çok aşırı bir durumda, mesela 400 km top speed yapmak gibi koşullarda olan bişey.

Adam benzin koymuyor, lpg de aşırı hız yapıyor. Manifold sıcaklığı 1000 derece üzerine çıkıyor. Yağ yakmaya başlıyor.. Aşırı sıcaktan yağ pistonda buharlaşıp egzostan atılıyor.

Bu arkadaş 1 ay önce aşırı yağmaktan komple motor yenilemeye girdi. Garantiden motor değiştiler. :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial
1300 kişilik bir facebook grubumuz var, Bir tane delikanlı bahçeşehirden yanıma geldi, arabalarımızı sürüp denedik. Onun i10 400 km yolda tapa gaz gitmiş. Topspeed fotoğrafı attı. İbre 6000 devir hız 190. Araba canavar gibi dedi. Az yakıyor çok kaçıyor.

Fakat o benzin koymadan sürüyordu. full lpg çalışma özelliği var arabanın. Fakat bu arkadaşımız okula 400 km yolu bir kez top speed gitti, İknici kez top speed gitti , sonra bana özelden yazdı. Abi arabada yağ kalmadı. :)

Bu arabanın kendine ait önlemleri var. Bunlardan başılacaları aşırı yük altında klima kapatmak ve benzine geçmek gibi. Aşırı ısındığında da benzine geçiyor. Tabi bu durum çok çok şırı bir durumda, mesela 400 km top speed yapmak gibi koşullarda olan bişey.

Adam benzin koymuyor, lpg de aşırı hız yapıyor. Manifold sıcaklığı 1000 derece üzerine çıkıyor. Yağ yakmaya başlıyor.. Aşırı sıcaktan yağ pistonda buharlaşıp egzostan atılıyor.

Bu arkadaş 1 ay önce aşırı yağmaktan komple motor yenilemeye girdi. Garantiden motor değiştiler. :)
Kaç yıllık araba motor değişiyor be dedemin 24 yaşındaki arabasının motoruna anahtar değmedi, bunların elinde az güçlü bir araba hayal edemiyorum resmen eldeki imkanlarla TypeR ruhunu yaşıyor
 
Kaç yıllık araba motor değişiyor be dedemin 24 yaşındaki arabasının motoruna anahtar değmedi, bunların elinde az güçlü bir araba hayal edemiyorum resmen eldeki imkanlarla TypeR ruhunu yaşıyor

Hyundai i10 1,0 LPG avantajı yüzünden, çok km yapıyor. Birde sahipleri yeterince bilincli değil ve el kitabında yazan önemli kuralları aştıklarında sonuç bu oluyor. El kitabında bazı aşılmaması istenilen maddeler var. Bunlardan başlıcaları, zaruri durumlar dışında Benzinsiz kullanmayın gibi. Saate 170 km sık sık aşımlarında yağ değişimini 5000 km erken yapın gibi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial
Bir güncelleme yapmak istiyorum.
Ayteni son 3 gündür aşırı kullanıyorum. Kızımın aşı zamanı geldi. Genel sağlık kontrolleri için Babaannesine bırakıyoruz. Her sabah Eşimi işe bırakmam, ordanda kendi işime gidiyorum.
Araba ile sabah sabah hypermiling yapacak konsantrasyonum olmuyor. Ayrıca uyku ekonomiden ağır basıyor. 1 saat erken kalkmak yerine 20 dakkika kala kalkıp giyinip işe gazlıyorum.

Arabayı kullandığım Çekmeköyden Paşaköy yolu ve D-100 Tuzladan - Kadiköy isitikametinde mekik dokuyorum. Ne kadar şanslıyımki yollar açık. Hypermiling yapmayınca, 120 km hızla çizgi kasıyorum. Yakıt tüketimi 80 km hızla yaptığım yolculuktan sadece 1,2 litre artı. Demekki hızlı sürüncede ekonomi yapmak mümkün. Rampa aşağı hızlanıp, fren yapmadan, ayağı gazdan çekerek ivme kaybedip, stabil bir çizgiyi takip edince tüketimde artmıyor. 77 km ortalama seyir hızı ile Tuzlaya varıp, U dönüşü yaparak Maltepe'deki işyerime saate 55 km hızla ulaşabiliyorum. Tabi işe ucu ucuna yetişiyoruz. :)
 
Son düzenleme: