Hyundai i10 1.0 Style Blue Bi-fuel

Hesap bayağı bir kabarık çıkmış garantisi devam ediyor mu bilmiyorum ama servis'ten çıkıp iyi bir usta bulma zamanı gelmiş gibi gözüküyor.Ön fren balatası ile polen filtresi pahalı geldi gözüme ne yalan söyleyim.

Evet pahalı, ama biliyorsunki, @Renard paylaştığı https://www.otopark.com/forum/threads/clio-1-2-turbo-edc.5011/ gibi bir durum başıma gelirse kimle muhattap olacam. Araba Hunkodan alınmış, Her şeyi hunkoda yapılmış. Bende bu gelenegi 3 üncü kez devam ettiriyorum. Akusunden ampulune kadar Hunko... Hatta bir kere Garantiden enjektörü değiştirdiler. Çok rahat yapıldı işlemler. Şimdi ben borçu çok olan bir insanım. 16 ay araba kredisi ödeyeceğim . Yarın birgün masrafının altından çıkamayacağım bir arıza çıkarsa ne yapabiliriz. 840 tl ağır bakım için çok az. Hatta balatada değiştirildi. Normalde bakım 400 lira bu arabanın.

Daha 2 sene yada 40 bin km garantim var. Araba zaten çok ekonomik. Kendi kendinin masrafını egale ediyor. Bende aklım rahat yola cıkıyorum..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard ve Mt.Akina
Evet pahalı, ama biliyorsunki, @Renard paylaştığı https://www.otopark.com/forum/threads/clio-1-2-turbo-edc.5011/ gibi bir durum başıma gelirse kimle muhattap olacam. Araba Hunkodan alınmış, Her şeyi hunkoda yapılmış. Bende bu gelenegi 3 üncü kez devam ettiriyorum. Akusunden ampulune kadar Hunko... Hatta bir kere Garantiden enjektörü değiştirdiler. Çok rahat yapıldı işlemler. Şimdi ben borçu çok olan bir insanım. 16 ay araba kredisi ödeyeceğim . Yarın birgün masrafının altından çıkamayacağım bir arıza çıkarsa ne yapabiliriz. 840 tl ağır bakım için çok az. Hatta balatada değiştirildi. Normalde bakım 400 lira bu arabanın.

Daha 2 sene yada 40 bin km garantim var. Araba zaten çok ekonomik. Kendi kendinin masrafını egale ediyor. Bende aklım rahat yola cıkıyorum..
Anladım, 2 sene garanti 24 aydan sizin borcunuzu örtene kadar(16 ay) garantiden de devam edebilirsiniz tabii ki mantıklı olan garantiyi bozmamak.Ben garantisi yok ya da az ay kaldıysa diye düşünmüştüm daha varmış.:)Maşallah bayağı da yol yapıyorsunuz.60k km.:DAraba az yakınca tabii ki insan inmek istemiyor.:)
 
Anladım, 2 sene garanti 24 aydan sizin borcunuzu örtene kadar(16 ay) garantiden de devam edebilirsiniz tabii ki mantıklı olan garantiyi bozmamak.Ben garantisi yok ya da az ay kaldıysa diye düşünmüştüm daha varmış.:)Maşallah bayağı da yol yapıyorsunuz.60k km.:DAraba az yakınca tabii ki insan inmek istemiyor.:)

Araba dediğin kapıda yatmamalı, süs gibi durmamalı. Araba benim elim ayağım. Güvendiğim bir yoldaş.. Arabam olmasa kendimi çok kötü hissederim. Bu aynı çep telefonu gibi bir şey benim için.

Şu ana kadar 24800 km yol olmuş.. https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/762370.html
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan ve Mt.Akina
bu bakım ağır felan değilki be abi bildiğin rutin bakım bu fiyatlar yakıt filtresi ve balatada biraz pahalı o kadar, benim arabamın serviste rutin bakımı sadece 660 tl, güle güle kullan abi kazasız belasız
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
bu bakım ağır felan değilki be abi bildiğin rutin bakım bu fiyatlar yakıt filtresi ve balatada biraz pahalı o kadar, benim arabamın serviste rutin bakımı sadece 660 tl, güle güle kullan abi kazasız belasız

Araç Atmosferik ve manual olduğu için el kitabındaki 120 bin kmlik bakım programındaki en ağır bakımı bu. 210 bin km de radyatör suyu boşaltılıcak fazladan başka bir şey yok.. Normal bakım 400 tl, Ağır bakım 630 tl. Ama bende balata felan değişince bu tutar çıktı.
 
Araç Atmosferik ve manual olduğu için el kitabındaki 120 bin kmlik bakım programındaki en ağır bakımı bu. 210 bin km de radyatör suyu boşaltılıcak fazladan başka bir şey yok.. Normal bakım 400 tl, Ağır bakım 630 tl. Ama bende balata felan değişince bu tutar çıktı.
abi baskı balata triger kaç binde esas ağır bakım dediğin budur bunlar sarf malzeme, fakat balatayı daha serviste değiştirme orj parçayla dışarda hallettir boşuna para balata ve diskler garantiyi etkilemiyor
 
abi baskı balata triger kaç binde esas ağır bakım dediğin budur bunlar sarf malzeme, fakat balatayı daha serviste değiştirme orj parçayla dışarda hallettir boşuna para balata ve diskler garantiyi etkilemiyor

Benim arabada Trigger değişimi veya kayış değişimi gibi bişey yok. Onlar kullanıma bağlı kontrol edilerek değişiyor. Yani şu kadar km yapar denmiyor. Servise girdiğinde Usta değişmesi gerek dediği zaman değişiyor. Fren balataları Hyundai kutusuyla geldi. Hyundai marka etiketiyle arabaya takıldı. tek fiyatı yorum yapamıyorum. Fren can güvenliğim olduğu için ben sesimi çıkartmadım bu konuda.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Gectiğimiz günlerde 45000 bakımına soktum.
370 tl maliyet cıkardı. Frenler, balatalar hepsi iyi durumda. Değişmesine gerek yokmuş. Sonucta hypermiling sadece depoyu düşünmez, arabanın yürüyen aksamınıda yormaz.
Bayram sonrası lpg bakımına sokacağım.

E3yoEB.jpg

jBQZYD.jpg

2jEAQd.jpg
45 binde balata iyiyken;
1-Hipermaylingi mi bıraktınız da balatalar bitti?
2-Yoksa hipermayling yapmanıza rağmen 60 binde biten balataları yoran bir yol şartında mı kullanıyorsunuz?
3-Servisin balatalar bitmeden değiştirme çakallığı mı?
4-Tüm bunlar neden değilse balatalar 60 binde bitiyorsa bu kullanım şartlarında 60 bin km az geldi ömrü açısından.İlerde değişimi daha masraflı beklenmedik parçalar olabilir gibi geldi.. Merakım hangisi sizce?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
45 binde balata iyiyken;
1-Hipermaylingi mi bıraktınız da balatalar bitti?
2-Yoksa hipermayling yapmanıza rağmen 60 binde biten balataları yoran bir yol şartında mı kullanıyorsunuz?
3-Servisin balatalar bitmeden değiştirme çakallığı mı?
4-Tüm bunlar neden değilse balatalar 60 binde bitiyorsa bu kullanım şartlarında 60 bin km az geldi ömrü açısından.İlerde değişimi daha masraflı beklenmedik parçalar olabilir gibi geldi.. Merakım hangisi sizce?

Normalde bu balatalar 50 55 bin gibi bitiyor. Ben 60 binde değiştirdim. Adam bitmeye yakın olduğunu söyledi. Benim şikayetim bazen fren yaparken çınlama sesi duyuyor olmamdı. Usta değiştirelim diyince , pahada ucuz bişey ama can güvenliğinde önemli bir parça olunca değiştirdim. Usta bunların arabanın siciline işliyor. Frenlerin değişmesi gerekti, değiştirmedi şeklinde bir kayıt yazmalarını istemedim. Çünkü debriyajımında eski sahibi tarafından fazlasıyla hırpalanmış olmasından dolayı bir kaydım var. Fren gibi ucuzada değil. 1200 tl. Ben 2 servisdir debriyajı sallıyorum. Tek sıkıntı yukarda kavraması. Arabanın sicilinde Debriyajın değişmesi gerektiği yazıyor. Ben 20 bin km dir değişmesi gereken debriyaj ile araba kullanıyorum.. Forumlarda bu şekilde 50 bin km kullanan adamlar varmış...

Bu arada ilk sahibi ben değilim bu arabanın benden önce yapılmış 36000 km var.
 
Son düzenleme:
Normalde bu balatalar 50 55 bin gibi bitiyor. Ben 60 binde değiştirdim. Adam bitmeye yakın olduğunu söyledi. Benim şikayetim bazen fren yaparken çınlama sesi duyuyor olmamdı. Usta değiştirelim diyince , pahada ucuz bişey ama can güvenliğinde önemli bir parça olunca değiştirdim. Usta bunların arabanın siciline işliyor. Frenlerin değişmesi gerekti, değiştirmedi şeklinde bir kayıt yazmalarını istemedim. Çünkü debriyajımında eski sahibi tarafından fazlasıyla hırpalanmış olmasından dolayı bir kaydım var. Fren gibi ucuzada değil. 1200 tl. Ben 2 servisdir debriyajı sallıyorum. Tek sıkıntı yukarda kavraması. Arabanın sicilinde Debriyajın değişmesi gerektiği yazıyor. Ben 20 bin km dir değişmesi gereken debriyaj ile araba kullanıyorum.. Forumlarda bu şekilde 50 bin km kullanan adamlar varmış...
4.seçenekmiş teşekkürler cevapladığınız için.Arabayı aldığınız sahibi acemi miydi? Bu kadar erken baskı-balata yemesi de ofsayt gibi geldi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
4.seçenekmiş teşekkürler cevapladığınız için.Arabayı aldığınız sahibi acemi miydi? Bu kadar erken baskı-balata yemesi de ofsayt gibi geldi

Bu hyundai i10ların en çabuk biten parçası Fren balataları.. Otomatikler 30 40 bin arası değişiyor. Manualler genelde 45000 km de değişiyor. Mesela Otomatik i10 sahibi arkadaşımın 4 fren balatası birden 30 bin bakımda değiştirildi.
İ10 frene basıldığında 4 disk birden frenleme yapan bir araba. Bu nedenle en iyi durma mesafelerinden birine sahip. Genelde 4 fren balatası birden değişiyor. Ben yumuşak fren yaptığımdan sadece önler değişmesi gerek görüldü.

Ankarada oturan bir başka arkadaşımda ilk yılında 4 balata birden değişecek. Önler ve Arkalar için en kaliteli fren balatasını araştırıyordu.
 
Son düzenleme:
Hayır tam tersi bir durumda var. Bu hyundai i10ların en çabuk biten parçası Fren balataları.. Otomatikler 30 40 bin arası değişiyor. Manualler genelde 45000 km de değişiyor. Mesela Otomatik i10 sahibi arkadaşımın 4 fren balatası birden 30 bin bakımda değiştirildi.
İ10 frene basıldığında 4 disk birden frenleme yapan bir araba. Bu nedenle en iyi durma mesafelerinden birine sahip. Genelde 4 fren balatası birden değişiyor. Ben yumuşak fren yaptığımdan sadece önler değişmesi gerek görüldü.

Ankarada oturan bir başka arkadaşımda ilk yılında 4 balata birden değişecek. Önler ve Arkalar için en kaliteli fren balatasını araştırıyordu.
Baskı-balata derken debriyajdan bahsetmiştim.Kullanan acemi galiba ki debriyajı tüketmiş çok erken yeni debriyaj istemiş demek istedim.Acemi de olsa fazla erken bitmiş gibi geldi.
.İlerde değişimi daha masraflı beklenmedik parçalar olabilir gibi geldi.. Merakım hangisi sizce?
Burda dediğim gibi endişem var i10 ile ilgili sanki fazla parça değişimi isteyecek gibi.Ufaktan bir alt takım kalitesizliği hissettim.
İ10 frene basıldığında 4 disk birden frenleme yapan bir araba.
Arka frenleriniz kampana sadece önde 2 diskiniz var.Arabaların %99 u 4 teker fren yapar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Baskı-balata derken debriyajdan bahsetmiştim.Kullanan acemi galiba ki debriyajı tüketmiş çok erken yeni debriyaj istemiş demek istedim.Acemi de olsa fazla erken bitmiş gibi geldi.

Burda dediğim gibi endişem var i10 ile ilgili sanki fazla parça değişimi isteyecek gibi.Ufaktan bir alt takım kalitesizliği hissettim.

Arka frenleriniz kampana sadece önde 2 diskiniz var.Arabaların %99 u 4 teker fren yapar.

Pardon ben fren olarak anlamişim.. Eski sahibi bayan bir pazarlamacinin şirket araciydi. Acemiligi bunda atmiş hanfendi..
Arabayi ben aldigimdan beri debriyaji boyle kullaniyorum..

Bu arada benim arabamin 4 disk freni var.. Resmini paylaşabilirim..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche