honda 1.5 rs cvt olmuş mu?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Renard
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
çünkü müşteri kitlesi genelde kemik. yenileri pek eklenmiyor. Honda'cı genelde honda'cı dır :) Adamlar taştan araba yapsa satar iddialıyım. Yeni bir satış pazarlama stratejisi geliştirme zorunlulukları pek yok. Yıllar sonra Japonya merkez dayanamadı arabaları turboladı ama gel gelelim Türkiye şubesi yine insanlara dilediğini dayattı. ve soruyorum nerede 1.0'lık versiyon? kaç sene daha bekletecekler? 15 yıllık motor kullandıkları o çağ dışı atmosferiklerini satabilmek için 1.0 getirmiyorlar şaka gibi. Snopluktan burnu yere düşse almayacak olan Doğuş grubu bile bir arabayı piyasaya sürdükten sonra en fazla 6 ay 1 yıl içinde en çok satacak modellerini de piyasaya sürüyor. Honda acaba manuel civic hb ve 1.0 için kaç yıl daha beklemeyi düşünüyor? kafaları pırıl pırıl maşallah.. aaah ah biraz adam olsak hepsini süründürürdük. biz satın aldıkça bizi kullanıdılar. yok arkadaş tepki koyamıyoruz ki hiçbir şeye
crv sini jazz'ını bırak sadece şu civic'i adam gibi motor - donanım seçeneğiyle üretse bu ülke ciddi mana da honda firmasına sempati besliyor ama üreticide akıl olmayınca böyle saçma sapan motor - donanım kombinasyonunu kakalamaya devam ederler.
 
Ancak herkesin "harika bir şanzıman" dediği ZF8 şanzımana sahip BMW 1.20i ile CVT şanzımanlı Civic'in kıyaslamasına bakınca CVT şanzımanlı olmasına rağmen RS'in 1.20i karşısında ezilmediği gözüküyor.
Launch Control kullanıldı mı? Gaz-fren ile mi kalkıldı? Sadece gaza basıldıysa BMW'nin ilk gaz tepkisinin yavaş olduğu biliniyor. Gaz fren yapıldığı zaman, ben 250 nM'lik arkadan itiş bir otomobilin, Civic RS'e boy boy fark atacağını düşünüyorum.

O zaman şöyle yapalım bmw 3.20i, bmw 5.20i, passat hangisi otomatik vites ile Civic RS'i yakalayabilir?
Bence 320i Civic'e toz yutturur. 320i ED'den bahsediyorsanız, o da Civic RS'i geçer.

Düz vitesli olanlar her daim daha avantajlıdır.
Dual Clutch Transmission söz öbeğine odaklanın lütfen. Çift kavrama her zaman manuel şanzımandan daha hızlıdır.
Bkz: Audi RS6, Clio RS, E63 AMG, M3, M4 vs. Neden bu otomobiller çift kavrama şanzıman kullanıyorlar? Çünkü otomotiv dünyasında DCT'den daha hızlı bir şanzıman sistemi daha yok.


Fabrika verilerinin ne denli günlük kullanım şartlarına uygun veriler olduğunu bilmiyoruz. A-B noktası arasında gidip gelen otomobillerinin kaç kilometrede olduklarını, servise zamanında götürülüp götürülmediğini, lastiklerin durumunu, havanın derecesini de bilemiyoruz. Veri sitelerine güveneceğime, fabrika verilerine daha çok güveniyorum. Çünkü onların üzerinden konuşmak daha reel. Diğer veri siteleri ise kimin ne yaptığı belirsiz olan konular. Çok da güvenmek doğru değil onlara yani.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard
fabrika verilerine daha çok güveniyorum. Çünkü onların üzerinden konuşmak daha reel. Diğer veri siteleri ise kimin ne yaptığı belirsiz olan konular. Çok da güvenmek doğru değil onlara yani.

Yalnız şöyle bir durumda var her fabrika verisi 0-100 aynı ağırlıkta ölçmüyor ki mesela alfa romeo boş ağırlık+sürücü+30 kilo, opel boş ağırlık+200 kilo bazı markalarda boş ağırlık+75 kilo ile ölçüm yapıyor.
Bu 0-100 ve son hız olayını etkiyen yüzlerce faktör var. Arkadan bir rüzgar eser 0.5 sn daha hızlı ulaşır. Bu kadar abartılmamalı bence.

Son hız olayına katılıyorum maalesef Rs veya sport isimleri almış bir arabanın 200 de limitlemesi üzücü büyük olasılık cvt korumak için yapılmıştır.
 
Yalnız şöyle bir durumda var her fabrika verisi 0-100 aynı ağırlıkta ölçmüyor ki mesela alfa romeo boş ağırlık+sürücü+30 kilo, opel boş ağırlık+200 kilo bazı markalarda boş ağırlık+75 kilo ile ölçüm yapıyor.
Bu 0-100 ve son hız olayını etkiyen yüzlerce faktör var. Arkadan bir rüzgar eser 0.5 sn daha hızlı ulaşır. Bu kadar abartılmamalı bence.

Son hız olayına katılıyorum maalesef Rs veya sport isimleri almış bir arabanın 200 de limitlemesi üzücü büyük olasılık cvt korumak için yapılmıştır.
Tabii ki. Ben fabrika verileri %100 doğru demiyorum. Belirsiz sitelerin belirsiz verilerine göre kıyaslama yapmak için daha uygun diyorum. Sizin dediğinize de katılıyorum, fabrika verileri gerçek hayatta %100 doğru olmayabilir. Mesela yakıt tüketimi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard
Tabii ki. Ben fabrika verileri %100 doğru demiyorum. Belirsiz sitelerin belirsiz verilerine göre kıyaslama yapmak için daha uygun diyorum. Sizin dediğinize de katılıyorum, fabrika verileri gerçek hayatta %100 doğru olmayabilir. Mesela yakıt tüketimi.
Yakıt tüketiminin ölçüm sistemleri var eğer o sisteme uyulursa veriler tutuyor ama o sisteme uymak imkasıza yakın şimdi onu da güncellediler hatta şuan opel bir kaç modelinde o sistemi kullanıyor sitesinden açıklamış.

0-100 ya da hızlanma verilerini rastgele çeken değilde, gps kullanıp a-b ve b-a şeklinde ölçüm yapan ve bir model ile sınırlandırmamış kanallar bana mantıklı geliyor çünkü kullandığımız bu arabalarda her zaman en iyi kondisyonun da olmuyor ama bize ortalama bir fikir verebilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop
Tekrar ediyorum dünyada %100 verim ile çalışan bir sistem yoktur. Hem düz vitesten az yakacak, hem daha hızlı vites atacak hemde daha iyi performans gösterecek. Dünya üzerinde öyle %103 verimli bir fizik anlayışı yok.

http://www.zeperfs.com/en/duel2417-3087.htm

http://www.zeperfs.com/en/duel3209-3720.htm

Hani dsg ısınıyor ya işte o ısı motor tarafından üretilen gücün bir kısmının dsg şanzıman üzerinde harcanması nedeniyle oluyor.

Sürtünme=Isı=güç kaybıdır


Civic RS hızlanma testinin videosunu koyayım nasıl kalkış yapıldığına siz karar verin.


Konuda yeteri kadar bilgi verdim. Bundan sonra yazdıklarımı doğru düzgün okumadan, internette iki araştırma yapmadan değişik değişik iddialarda bulunmak için mesajlarımdan alıntı yapmamanızı rica ediyorum.

Yazdıklarımda herhangi bir hatalı nokta olduğu iddia eden varsa aksini kanıtlayan ispatlarını göstersin kendisine teşekkür edeyim. Elinizde aksini ispat edecek geçerli bir kanıt yoksa boş boş çene yarıştırmak için ne beni rahatsız edin ne de konuda kirliliğe sebep olun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sleepingawake
Sayın @AcilStop

En son yaZdığınız mesajda oldukça fazla karmaşa ve temel araç mekaniği ile ilişkili yanlış anlaşılmalar var...
Bunlarla ilgili ispat videosu vs koymaya da gerek yok.

Dsg, dct, edc veya benzeri çift kavramalı şanzımanlar, aslında robotize edilmiş katı kavramalı şanzımanlardır. Temelde sizİn yerinize bir sistem debriyaja basmanız yerine, kavramayı ayırır ve tekrar bırakarak kavramanın sağlanmasına sebep olur... çift kavrama katı kavramalı şanzımanlardaki espiri, kavramanın birinin bir üst vitesi hazırda bekletmesi ve bu sayede bir insanın atabileceğinden çok daha hızlı vites yükseltmeye olanak sağlamasıdır... bunu yapan sistem motor devri, torku ve kullanım koşullarına görede optimum dengeyi elektronik olarak hesaplar ve o şekilde sizin veya benim atabileceğimizden çok daha verimli vites yükseltir... hızlı oldukları için kavramanın ayrı kalma zamanı az, yanai güç kesintisi daha kısa sürer ve sürekli olur.. bu sayede araç daha iyi hızlanır, veya ekonomi yapılmak istendiğinde daha uygun oranlar ile ilerleyip size ekonomi yaptırır...

Bahsettiğiniz kayıplar daha çok tam otomatik veya cvt tipi şanzımanlarda oluşur ki cvt bildiğim kadarıyla daha az kayıp sunar... bu şanzımanlarda güç aktarımında bir parça kayıp oluşabilir.. teknoloji ilerledi..bunlarda oldukça azaldı...

Bahsettiğiniz şanzımanın ısınması birim zamanda çok fazla vites atılmasından ve özellikle kuru tip çift kavramalılarda oluşan ve büyük oranda üstesinden gelinmiş bir problemdir...
 
Cvt dediğiniz şanzıman tork konverterli aktarma organıdır. Motordan gelen gücün %78 yola aktarır. Bu oran dct şanzımanlarda %80, tek kavrama manuallerde %82 olur.
Ama cvt şöyle avantajı vardır. İdeal devir bandini tüm oranlarda kulanmasını sağlar ve vites değişmelerdeki kaybı sıfıra yakındır.
 
Konuda yeteri kadar bilgi verdim. Bundan sonra yazdıklarımı doğru düzgün okumadan, internette iki araştırma yapmadan değişik değişik iddialarda bulunmak için mesajlarımdan alıntı yapmamanızı rica ediyorum.

Yazdıklarımda herhangi bir hatalı nokta olduğu iddia eden varsa aksini kanıtlayan ispatlarını göstersin kendisine teşekkür edeyim. Elinizde aksini ispat edecek geçerli bir kanıt yoksa boş boş çene yarıştırmak için ne beni rahatsız edin ne de konuda kirliliğe sebep olun.

Siz bence DCT'ye odaklanın. Ne demekmiş, ne demek değilmiş. DCT'ın yere daha az(bu değer gerçekten %2 civarında) güç aktardığı bir gerçek. Fakat unutmayın ki, geçiş hızı manuelin çok önünde.

Eminim ki sizden daha çok araştırma yapmışımdır. En azından Manuel'in DCT'dan daha yavaş olduğuna eminim. Eğer siz emin değilseniz, öğrenin, öyle tartışalım.
Hatta gelin, sizin örnek verdiğiniz siteden ilerleyelim: http://www.zeperfs.com/en/match5412-4936.htm

Bu konudaki bakış açısını terse çevirirsek BMW 1.20i'ninde 0-180 ve 40-140 gibi hızlanma verilerinde CVT şanzımanlı Civic karşısında geride kalması nedeniyle ZF8 şanzımanı gömmemiz gerekir ki bu da çok doğru bir yaklaşım olmaz.
Ben şu lafınızda bahsettiğiniz test(!)teki kalkış tarzından bahsediyordum.
http://www.zeperfs.com/en/duel6129-6717.htm Şundan yani. Mesela neden 80-120 arası ve 80-180 arası 5 beygir daha güçsüz BMW 120i daha iyi bir veri veriyor? ZF-8HP45 CVT'den daha iyi olduğu için olmasın?

CVT, bu otomobile bir koca ''yazık!''tır. Bu otomobil güzel bir çift kavramayı veya tork konvertörlüyü hakediyor. Türkiye ise tabii ki manueli hakediyor. DCT'dan daha iyi bir CVT görene kadar gömmeye devam ederim. Sorunsuzluk uğruna, sürüş zevkini baltalayan üreticileri de eleştiririm. Bu da gayet normal.

Siz eğer Civic RS için en uygun şanzıman tipinin CVT olduğunu düşünüyorsanız, bunu güzel güzel anlatabilirdiniz. Başka üreticilerin şanzımanlarından daha iyi olduğunu ispatlamaya çalışmanız bir tartışma ortamı yarattı. Ayrıca bir de insanları okumadan cevap vermek ile suçlamanız ortalığı biraz kızıştırdı. Burası Türkiye'deki otomobil kültürünün en üst düzey olduğu forum, insanlar bir şeyleri araştırıp yazıyorlar. İnanın bana.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Renard
Tekrar ediyorum dünyada %100 verim ile çalışan bir sistem yoktur. Hem düz vitesten az yakacak, hem daha hızlı vites atacak hemde daha iyi performans gösterecek. Dünya üzerinde öyle %103 verimli bir fizik anlayışı yok.

http://www.zeperfs.com/en/duel2417-3087.htm

http://www.zeperfs.com/en/duel3209-3720.htm

Hani dsg ısınıyor ya işte o ısı motor tarafından üretilen gücün bir kısmının dsg şanzıman üzerinde harcanması nedeniyle oluyor.

Sürtünme=Isı=güç kaybıdır


Civic RS hızlanma testinin videosunu koyayım nasıl kalkış yapıldığına siz karar verin.


Konuda yeteri kadar bilgi verdim. Bundan sonra yazdıklarımı doğru düzgün okumadan, internette iki araştırma yapmadan değişik değişik iddialarda bulunmak için mesajlarımdan alıntı yapmamanızı rica ediyorum.

Yazdıklarımda herhangi bir hatalı nokta olduğu iddia eden varsa aksini kanıtlayan ispatlarını göstersin kendisine teşekkür edeyim. Elinizde aksini ispat edecek geçerli bir kanıt yoksa boş boş çene yarıştırmak için ne beni rahatsız edin ne de konuda kirliliğe sebep olun.

Sürekli bana kanıtla gelin diyorsunuz ama kanıt diye sunduğunuz video kanıt değil üzerinde oynanmış videodur.

Ayrıca iddia ettiğiniz gibi üreticinin verdiği rakamdan 1,3 saniye daha hızlı kalkış yaptığı iddiası ise inandırıcı değil. Eğer gerçekten inanıyorsanız noter onaylı tespit yapıp honda’nın yönetimşne gönderin. Eminim sşze para vereceklerdir.

İşimi ayarlayabilirsem akşam ben de hazırlarım “Kia Soul 0’dan 100’e 5,2 saniyede çıktı” başlıklı bir video.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Son düzenleme:
Cvt dediğiniz şanzıman tork konverterli aktarma organıdır. Motordan gelen gücün %78 yola aktarır. Bu oran dct şanzımanlarda %80, tek kavrama manuallerde %82 olur.
Ama cvt şöyle avantajı vardır. İdeal devir bandini tüm oranlarda kulanmasını sağlar ve vites değişmelerdeki kaybı sıfıra yakındır.

Bu şanzıman karşılaştırmaları hakkında en doğru ve objektif mesaj budur. Bu mesaj en üstte dursun.

Sayın @AcilStop

Bahsettiğiniz şanzımanın ısınması birim zamanda çok fazla vites atılmasından ve özellikle kuru tip çift kavramalılarda oluşan ve büyük oranda üstesinden gelinmiş bir problemdir...

Kinetik enerji sürtünme ile ısıya dönüşür bu da performans kaybına neden olur. Kuru dediğiniz şanzımanın içinde bile yağ vardır ve o bile sürtünme etkisi yaratır. Kaldı ki 7 ileri ıslak tip denen şanzımanda bu yağ oranı daha fazladır. Dolayısı ile kayıp daha fazladır.

Siz bence DCT'ye odaklanın. Ne demekmiş, ne demek değilmiş. DCT'ın yere daha az(bu değer gerçekten %2 civarında) güç aktardığı bir gerçek. Fakat unutmayın ki, geçiş hızı manuelin çok önünde.

Eminim ki sizden daha çok araştırma yapmışımdır. En azından Manuel'in DCT'dan daha yavaş olduğuna eminim. Eğer siz emin değilseniz, öğrenin, öyle tartışalım.
Hatta gelin, sizin örnek verdiğiniz siteden ilerleyelim: http://www.zeperfs.com/en/match5412-4936.htm

Verdiğiniz örnekteki otomatik vites 7 ileri manuel vites 6 ileri. Vites atma hızını araştırırken şanzıman dişli oranları diye birşey duydunuz mu bilmiyorum ama şanzıman dişli oranları ile hızlanma arasındaki bağlantıyı bir araştırın derim. Bir koltuğa bir karpuz sığmaz hem daha düşük yakıt tüketimi hemde daha iyi hızlanma aynı anda olmaz. Birinden feragat etmek gerekiyor.

Böyle süper sport otomobiller örnek olacaksa bende F1'de CVT'nin neden yasaklandığını sorarım.

Ben şu lafınızda bahsettiğiniz test(!)teki kalkış tarzından bahsediyordum.
http://www.zeperfs.com/en/duel6129-6717.htm Şundan yani. Mesela neden 80-120 arası ve 80-180 arası 5 beygir daha güçsüz BMW 120i daha iyi bir veri veriyor? ZF-8HP45 CVT'den daha iyi olduğu için olmasın?

Mesajımda bu durumun nedenini de yazmıştım nasıl bir çözüm bulunabileceğini de yazmıştım ama anlaşılan işinize bir cümleyi cımbızlamak gelmiş. O zaman bende sizin yaklaşım tarzınızda yazayım. 0-180 arasında ve 40-140 arasında CVT şanzıman daha iyi performans göstermiş sakın bu CVT'nin ZF-8HP45'den daha iyi olduğu için olmasın?

Bu arada Türkiye'de yapılan testin videosunu koydum RS zeperfs sitesinde yer alan HB Civic gibi 7.9 değil 7.7 saniyede 100 km hıza çıkmış. Hala launch kontrol, fren gaz diyorsunuz.

Siz eğer Civic RS için en uygun şanzıman tipinin CVT olduğunu düşünüyorsanız, bunu güzel güzel anlatabilirdiniz. Başka üreticilerin şanzımanlarından daha iyi olduğunu ispatlamaya çalışmanız bir tartışma ortamı yarattı. Ayrıca bir de insanları okumadan cevap vermek ile suçlamanız ortalığı biraz kızıştırdı. Burası Türkiye'deki otomobil kültürünün en üst düzey olduğu forum, insanlar bir şeyleri araştırıp yazıyorlar. İnanın bana.

Konunun hiçbir yerinde CVT şundan iyidir bundan iyidir, Civic en hızlısıdır en güzelidir gibi bir ifadem yok. Araçları bu kadar holiganca eleştirmek ya da savunmak benim tarzıma göre değil. Testleri koyuyorum ve durum neyse onu yazıyorum. Ortaya söylediklerinizi destekleyecek bir kanıt getiremeden bunların tersini iddia eden sizsiniz. Varsa söylediklerinizin kanıtı gösterin doğrusunu öğrenelim diyorum.

Sürekli bana kanıtla gelin diyorsunuz ama kanıt diye sunduğunuz video kanıt değil üzerinde oynanmış videodur.

Yalnız kimse böyle komik bahanelerle gelmesin.

Bunlar hep montaj hep şantaj :)
 
Son düzenleme:
Kuru dediğiniz şanzımanın içinde bile yağ vardır ve o bile sürtünme etkisi yaratır. Kaldı ki 7 ileri ıslak tip denen şanzımanda bu yağ oranı daha fazladır. Dolayısı ile kayıp daha fazladır

7 ileri şanzımanın ıslak tip olduğunu ve yağ oranının fazla olduğunu öğrendik. Allah sizden razı olsun
Ben bilgi seviyeniz konusunda şahsım adına tatmin oldum
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Böyle süper sport otomobiller örnek olacaksa bende F1'de CVT'nin neden yasaklandığını sorarım.
94 yılında şampiyon takım Williams tarafından CVT denendi (o zamanlar çift kavrama yok). Diğer takımlara üstünlük sağlayacağı bir teknoloji olduğu için yasaklandı. F1'de tek yasaklanan şey bu değil. Bu organizasyon belli kurallar dahilinde yapılıyor, biri kurallarda bir açık bulup bunu denedi ve yasaklanınca bunu CVT'nin üstünlüğü olarak bize sunmanız çok komik
CVT çok über bir şanzıman olsaydı bugün Ferrari, Lamborghini kullanıyor olurdu..Bugün bir vites kutusunun ulaşabileceği en üst nokta çift kavramadır. Ama onun da üst noktası var ; Koenigsegg'in kullandığı direct drive. Bu sistemde de şanzıman yok, gücü yola direk olarak eşit oranda aktarıyor. Keza Tesla da aynı şekilde bir şanzımana ihtiyaç duymuyor
Bana 300 hp'nin üzerinde CVT kullanan bir otomobil gösterebilir misiniz ?

Gerçekten böyle mükemmel bir şanzıman tarihte bir spor otomobilde kullanılmış olmalı, örnekleri bekliyorum
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Bu arada bu konu öyle ya da böyle oldukça fazla bilgi içerdi... kendi adıma sevindim... bir arkadaşımız kayıplar hakkında ortalama rakamlar vermiş, onları bilmiyordum mesela...

ama çok dağılmasın konu ... birde kitlenmesin...

Özünde konu CVT nin kötü bir şanzıman olduğu söylenmiyor (ben söylemiyorum en azından), hatta belki bir çok araç için geleceğin şanzımanı ... hoş elektrikli araçlarda bu olmayacak .... ama en azından bir süre için ... ANCAK konu Civic RS gibi performans ve sürüş beklentisi olan kişiler için tasarlanan bir araçta CVT nin varlığı. Potansiyeli olan bir aracın sürüş zevkinin baltalanması.... Genel kanı budur... yoksa isterse 8 boy atsın 120i ye .. veya FR ın içinden geçsin ... .. çokta mühim değil benim için ... üzülürüm o başarılı motor ve güzel tasarımın CVT ile harcanmasına, o kadar...
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer ve by
Bu arada bu konu öyle ya da böyle oldukça fazla bilgi içerdi... kendi adıma sevindim... bir arkadaşımız kayıplar hakkında ortalama rakamlar vermiş, onları bilmiyordum mesela...

ama çok dağılmasın konu ... birde kitlenmesin...

Özünde konu CVT nin kötü bir şanzıman olduğu söylenmiyor (ben söylemiyorum en azından), hatta belki bir çok araç için geleceğin şanzımanı ... hoş elektrikli araçlarda bu olmayacak .... ama en azından bir süre için ... ANCAK konu Civic RS gibi performans ve sürüş beklentisi olan kişiler için tasarlanan bir araçta CVT nin varlığı. Potansiyeli olan bir aracın sürüş zevkinin baltalanması.... Genel kanı budur... yoksa isterse 8 boy atsın 120i ye .. veya FR ın içinden geçsin ... .. çokta mühim değil benim için ... üzülürüm o başarılı motor ve güzel tasarımın CVT ile harcanmasına, o kadar...
ben de katılıyorum. zaten konuyu açtığımda da belirttiğim şey, aracı beğendiğim almayı düşündüğüm ancak kullandıktan sonra CVT dolayısıyla kesinlikle almayacağım idi. bu fikrim de hala değişmedi. manuel olmadan asla.
 
Verdiğiniz örnekteki otomatik vites 7 ileri manuel vites 6 ileri. Vites atma hızını araştırırken şanzıman dişli oranları diye birşey duydunuz mu bilmiyorum ama şanzıman dişli oranları ile hızlanma arasındaki bağlantıyı bir araştırın derim. Bir koltuğa bir karpuz sığmaz hem daha düşük yakıt tüketimi hemde daha iyi hızlanma aynı anda olmaz. Birinden feragat etmek gerekiyor.
M4'deki DCT'nin oranları 6 ileri manuelle neredeyse aynı. 7 vites ise uzun oranlı, uzun yolda düşük yakıt tüketimi için. Final Drive'lar ise tıpatıp aynı. Dediğim gibi, benim araştırmadığımı düşünüyorsunuz, fakat M4 DCT örneğinin belli bir sebebi varmış belli ki.


DCT'nin 2018 yılının CVT'lerine göre daha iyi olduğu bir gerçek. İleride neler görürüz bilemeyiz. Fakat CivicRS'e konulması yazık olmuş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Onu bunu bilmem de bu araçtaki asıl yanlışlık Rs diye satılması, yoksa ABD'de bir sürü güçlü araç CVT ile satılıyor. Logo bu olunca insanda ister istemez bir beklenti oluyor. Ki bu araçta CVT var diye dertleneceğim mis gibi 200 lük Astra alır geçerim.
 
Onu bunu bilmem de bu araçtaki asıl yanlışlık Rs diye satılması, yoksa ABD'de bir sürü güçlü araç CVT ile satılıyor. Logo bu olunca insanda ister istemez bir beklenti oluyor. Ki bu araçta CVT var diye dertleneceğim mis gibi 200 lük Astra alır geçerim.

Araç RS falan değil. Sadece Türkiye pazarında RS diye satılıyor. Bu model 1.5 vtec turbo diye geçiyor
Honda'nın güncel ürün gamında 1.6 atmosferik motor yok, 1.0 turbo ve 1.5 turbo var. ABD'de 2 litre hacimli motorları da var. Tabi bizim gibi ülkelerde halen satıldığı için stokta ne kadar 1.6 atmosferik kaldıysa yüksek kar marjlarıyla burada satıyorlar.
Honda Türkiye de bu aracı farklı bir şekilde konumlandırarak RS diye piyasaya sundu ne alakaysa.
R ve S harflerinin ne anlama geldiğini bilmeyen bir pazarlama departmanı olduğunu düşünüyorum. Ürün gamında Type R gibi bir otomobil var, standart Civic'i RS ile satıyorsun :D Hoş göçük problemini örtbas eden bir firmadan çok da yadırganmayacak bir davranış
Ben de aynı şekilde 200'lük Astra alırdım ;)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Renard
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...