Bu kasanın adı artık FeCi5 oldu.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
malesef 1. parti 3. parti değil bu güne kadar üretilen araçların hepside var ,facebook da mağdurlar grubuna üyeyim adam 2 aylık aracımda var diyor,birde bu soft malzeme olayı çok doğru çünkü son zamanlarda kazaya karışan ve arkadan darbe almış hondalarda arkadan çarpan araçlar bagajın içine girmiş vaziyette duruyor.
![]()
hasssssssmalesef 1. parti 3. parti değil bu güne kadar üretilen araçların hepside var ,facebook da mağdurlar grubuna üyeyim adam 2 aylık aracımda var diyor,birde bu soft malzeme olayı çok doğru çünkü son zamanlarda kazaya karışan ve arkadan darbe almış hondalarda arkadan çarpan araçlar bagajın içine girmiş vaziyette duruyor.
![]()
ya allah aşkına yapmayın araba parçapinçik olmuş yok kademeli darbe emiyormuş bilmem neymiş yapmayın gözünüzü seveyim. düpedüz rezillik arkadan 100km ile mi girdiler de böyle oldu yahu.Bunları paylaştığınız için teşekkür ederim. Konuyu açarken yeterli vaktim olmadığı için bu görüntüleri arayıp bulamamıştım.
Bizim insanımız kaportaya vurup sağlamlık testi yaptığı için bu fotoğraflara bakıp aracın güvensiz olduğunu söylemeleri de şaşırtıcı değil tabi ki.
Oysa konunun ilk mesajında linklerini verdiğim makaleler incelendiği zaman darbenin soft zone dedikleri kontrollü katlanma alanlarında sönümlenip içerideki yolcuların daha az hasar alması amaçlanıyor.
![]()
Fotoğrafta gözüken renklere dikkat edilirse kontrollü olarak bükülecek şekilde dizayn edilmiş.
İçerideki yolculara zarar gelmemesi içinde bu fotolardaki gibi kırmızı renkli yani en yüksek dayanım gücüne sahip çelik alaşımı ile dikey ve yatay olarak koruma bölgesi oluşturmuşlar.
![]()
Son olarak arkadan çarpışma videosuna bakıp gerçek hayattaki kazalar ile kıyaslayalım.
Fotoğrafa bakıp başarısızlık zannedilen görüntü aslında yolcuların kamçı etkisi ile boyunlarını kırmaması yani daha az hasar alması için planlanan üretim tekniği olduğu gözüküyor.
Şahin gibi kaza yaptıktan sonra sanayide bagajı kaynatıp yoluna devam etmeyi planlayan varsa bu araçtan uzak durabilir keza tek kazada kontrollü şekilde katlanıp yolcuları korumak üzere üretilmiş.
Bu arada dumur edici bir bilgi daha vereyim yumuşak alanlar oluşturulduğu halde bu aracın karoser burulma sertliği 35,975 (N/mm) gibi oldukça yüksek bir değerde.
Bu hususta ortaya atılan 3 tane farklı tahmin var;Burada yanlış bir algı var. 590 MPa'lık dayanım gücüne sahip çelik ezilip çökmüyor.
![]()
Mavi ile kırmızı dayanım gücüne sahip iki çeliğin birleştirildiği noktada bu tip göçükler oluşuyor. Bu da her iki metalin farklı esneme katsayılarına sahip olmasından dolayı olabilir. Mavi ve gri ile gösterilen alaşımlar tekerleklerden gelen darbelerle ve yolun eğimi ile esnerken kırmızı ile gösterilen alaşım esnemediği için tam birleşim yerindeki sac üzerinde stres yaratıyor. Bu esnemeler şasi üzerinde herhangi bir sorun oluşturmazken üzerine kaplanan sac şasi gibi esneyip eski şekline gelemediği için dalgalanma ve gamzelenme ve göçük oluşabiliyor.
Aslına bakarsanız şasi üzerinde farklı çeliklerin birleşim noktalarındaki göçükler çok daha hafif olmakla birlikte bir çok marka ve modelde görülüyor. Ancak onlarda çok daha küçük olduğu için dikkat çekmiyor. Ancak aracın arkasına geçip çok iyi incelendiğinde görülebiliyor.
Göçüklerin güvenlik ile en ufak bir bağlantısı yok. Çarpışma anında tüm enerjiyi aracın şasisi emer. C sütunu ya da aracın tavanındaki sacın güvenliğe en ufak bir katkısı yok. Göçük oluşan araçlar 5 yıl sonra da aynı test sokulsa bu araçlar aynı notu alacaktır.
hayır özgür insanımız onlara para vermiyor. para verdiği şey SEDAN ARABA. padişahlık,biat geleneğinden geliyoruz gösterişi fazlasıyla seviyoruz orada haşmetli RS dururken genç işin uzay tasarımlı HB'yi kim alır!??!! kafa bu kafa@AcilStop araştırmanı beğendim fakat üslubuna biraz dikkat edersen sevinirim, gizli gizli laf sokma yorum yapanlara
Neyse, güzel bir araştırma, bizler için dıştan bakıp yorum yapmak kolay. Günümüzde sağlam olmayan araba kalmadı gibi bir şey, yapılan arabalar gerçekten çok yüksek mühendislik barındırıyor. Çok fazla simülasyon testinden geçiyor ki tanıtım videoları bunu kanıtlar nitelikle. Sacın kalınlığına, eğilip bükülmesine bakıp araçların sağlamlığı hakkında yorum yapma devri kapanalı çok oldu. Birden çok euroncap ve iihs testlerini izlediğiniz zaman bütün araçların kendini dağıttığı görülebilir. Ayrıca o testleri izlemek yetmiyor, açıp uzun uzun makalelerini incelemek gerekiyor.
İşçilik meselesine gelirsek, Türkiye'de üretilen sedan civiclerin işçiliği gerçekten rezalet, ingiliz üretimi olan hb civiclerde ise türkiye üretimine göre epey yukarda, ben bu kadar fiyat farkına rağmen insanların niye hb yerine sedan aldığına anlam veremiyorum, deri koltuk-anahtarsız çalıştırma-sunroof a o kadar para verilmez.
C sütunu meselesine geri döneceğim, o bölgede çöken şasi değil, dış sac, asıl şaside bir problem olsaydı şimdiye 50 kere ortaya çıkardı.
Sonuç:
hayır özgür insanımız onlara para vermiyor. para verdiği şey SEDAN ARABA. padişahlık,biat geleneğinden geliyoruz gösterişi fazlasıyla seviyoruz orada haşmetli RS dururken genç işin uzay tasarımlı HB'yi kim alır!??!! kafa bu kafa
elbette öyle ancak dediğin gibi darbe emişli tamponlar o yıllardan beri var hatta üst segmentlerde çok daha öncesinde. elbette bunda da vardır hatta daha iyidir de araba parça pinçik olmuş lan. kaç ile girdiler buna![]()
valla doğru dedin, bizim millet arkası düz araba neden sevmiyor anlamıyorum(HB,Station,...)
Bu arada, tabiki de yorumuna inanmadımama işte insan hayatının korunması bence daha önemli, arkadan bir darbede annem 15-20 yıl önce boynunu sakatladı ve hala acısını çekiyor, birde arabamız passat idi yani, sapasağlam duruyordu araba ama darbeyi içeriye çok yansıtmıştı. Mal geri yerine konulur da sağlık ve insan canı konulamaz.
Bu Civic Sedan muhabbbeti bir tek beni mi sıkıyor? Hatchback alın, sedanından daha iyi işçiliğe ve mühendisliğe sahip. Bagajı da herkese yeter.
bence de astradan jettadan fluance'den iyi ona şüphe yok ama sürüş karakteri çok daha iyi olsa da totalde yine golf'ten gerideTek değilsin hocam, hb efsane gibi geliyor bana ayrıca sedanı olan iki arkadaşım var ve ne göçükle ilgili ne de sağlamlıkla ilgili problemleri var. Bende kullanıyorum zaman zaman ve gerçekten güzel bir araba. Astradan fluenceden jettadan iyi bir araba bana göre.
Hahahaha bu çok doruşaka bi yana civic'in isminin geçtiği yer çok bilinmeyenli denkleme dönüşüyor![]()
bence de astradan jettadan fluance'den iyi ona şüphe yok ama sürüş karakteri çok daha iyi olsa da totalde yine golf'ten geridebu olay sinirimi bozuyor artık geçin şu vw'yi. araba daha yakışıklı,daha heyecanlı,daha keyifli ama yine totalde geride..
Honda cıvık konuşurken pahişahlık ne alaka bağlantı kuramadım ama şehir insanının suv almasını anlamış değilim.hayır özgür insanımız onlara para vermiyor. para verdiği şey SEDAN ARABA. padişahlık,biat geleneğinden geliyoruz gösterişi fazlasıyla seviyoruz orada haşmetli RS dururken genç işin uzay tasarımlı HB'yi kim alır!??!! kafa bu kafa
Honda cıvık konuşurken pahişahlık ne alaka bağlantı kuramadım ama şehir insanının suv almasını anlamış değilim.
bu arada arabanın çöp hiç sağlam değil gibi bir yorum yapmadım. yanlış anlayacak olanlar gelmeden kendimi açıklayayım. ben uzun zamandan beri barajdan içeri böylesine giren bir araba görmemiştim. i
Honda cıvık konuşurken pahişahlık ne alaka bağlantı kuramadım ama şehir insanının suv almasını anlamış değilim.