Araba Almaya Korkmak :(

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
- Şanzıman
- Yol tutuş
- Konfor
- Direksiyon tepkisi ( şehir içi - şehir dışı kullanımlarda )
- Sürüş zevki
- Şanzıman ve motor hariç dayanıklılığı düşük
- Elektronik arızaları

+ Motor
+ Tüketim
+ Rüzgar ve yol gürültüsü yalıtımı
+ Malzeme kalitesi ve işçilik
+ Donanım çeşitliliği
+ Bagaj hacmi
+ Eşya gözleri

Performansı ne eksi ne artı hanesine yazabildim. Zira motorun gücü yeterli olsa da ara hızlanmaları tatmin edici olsa da vites geçişlerindeki yavaşlık performansı ciddi törpülüyor. Sakin kullanımlarda 2.vitesten sonra 6'ya kadar gayet yumuşak geçişleri var ama 1-2, 2-1 vitesleri çok kararsız, sarsıntılı. Şanzımanı sürekli kontrol etmek gerekiyor. Aldım otomatiğe gittim gibi bir şey yapamazsınız. Konforlu bir sürüş için sürekli şanzımana müdahale etmeniz lazım kulakçıklardan ki o da size izin verdiği sürece. Örneğin; dik bir yokuş çıkıyorsunuz, 1.vites 4 bin devire kadar çevirdiniz ( ki dizel için gereksiz yüksek bir devirdir ) buna rağmen araç 2.vitese almaz, kendiniz kulakçıktan aldığınızda ise tekrar 1.vitese düşürür. Saçma sapan bir şanzıman anlayacağınız.

Konfor konusunda ön taraf vasat, arka taraf vasatın da altında. Çok fazla vuruntu yapıyor, yolcuları çok sarsıyor ve ciddi gürültülü. Arka tarafta uzun yolculuklar yapmak oldukça yorucu. Zira arka koltuk sırtlığı çok dik, aracın yana yatmaları fazla ve arkadaki torsiyon tipi süspansiyonun sert vuruntuları bezdiriyor. Dümdüz, kaymak gibi asfaltta yolculuk ederseniz bir nebze daha iyi. Bununla beraber yol tutuş zaten zayıf. Araç virajlarda fazla yatıyor, arkası torsiyon olduğu için bozuk yollarda ani ve sert kopuyor, direksiyon da zaten tempolu sürüşler yapmaya elverişli değil.

Direksiyon şehir içi kullanımlarında çok ağır ve büyük. Tek elle falan park veya manevra yapmak zor, yoruyor. Yüksek hızda ağırlığı iyi olsa da ciddi hissiz. Siz direksiyonu çevirdiğinizde aracın ön tekerlekleri sanki daha geç dönüyor gibi bir hissiyat veriyor. Arkadaşım megane 2 aracından inip benim c4'ü kullanınca kendi aracının direksiyonunu öpecekti neredeyse.

Elektronik arızaları biraz fazladır. Daha doğrusu aracın elektronik aksamı biraz nazlıdır diyebilirim. O ortadaki dokunmatik multimedya ekranı sonradan takılmadır ki bende serviste taktırmıştım. Onu taktırınca direksiyondaki kumandalar arada bir bozuluyordu. Aracı stop edip tekrar çalıştırınca kendine geliyordu. Yürüyen aksamı da nazlıdır. Ön süspansiyon burçları yumuşak olduğu için bozuk yollarda çabuk bozuluyor ki bu da aracın sürekli balans sorunu yaşamasına sebep oluyor. Serviste daha sert burçlarla değiştirince mevzu çözülüyor ama bu sefer de benim direksiyon milinden sesler gelmeye başlamıştı. Yaşadığım başka arızalar da var zaten. Yani kısacası uzun ömürlü bir araç olmadığını düşünüyorum.

Yalıtımı iyi, bagaj hacmi iyi, malzeme kalitesi iyi, yer yer işçilik sıkıntısı olsa da genel anlamda iyi, tüketim iyi, eşya gözleri oldukça bol ve mcp şanzıman kolunun yanındaki sürgülü kapak açıldığında rahat 2 tane 1,5 litrelik su şişesini alır ve soğutmalıdır.

Sonuç olarak; söylediklerimi göz ardı edip aracını severek kullananlar da var, benim gibi lanet edip satanlar da. Artık bunlar kullanıcıların tercihine ve beklentilerine kalmış.

Bu videodaki yol oldukça bozuktur, süspansiyonların nasıl vuruntu yaptığını duyabilirsiniz. Normalde böyle bir bozuk yolda çoğu araç aynı tepkiyi verebilir. Fakat c4 adına olumsuz olan şu ki daha az bozuk yollarda da aynı vuruntulu süspansiyon seslerini duyabiliyorsunuz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve bt
308 le süspansiyonları aynı diyorlar da yeni kasası aynı değildir herhalde

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
- Şanzıman
- Yol tutuş
- Konfor
- Direksiyon tepkisi ( şehir içi - şehir dışı kullanımlarda )
- Sürüş zevki
- Şanzıman ve motor hariç dayanıklılığı düşük
- Elektronik arızaları

+ Motor
+ Tüketim
+ Rüzgar ve yol gürültüsü yalıtımı
+ Malzeme kalitesi ve işçilik
+ Donanım çeşitliliği
+ Bagaj hacmi
+ Eşya gözleri

Performansı ne eksi ne artı hanesine yazabildim. Zira motorun gücü yeterli olsa da ara hızlanmaları tatmin edici olsa da vites geçişlerindeki yavaşlık performansı ciddi törpülüyor. Sakin kullanımlarda 2.vitesten sonra 6'ya kadar gayet yumuşak geçişleri var ama 1-2, 2-1 vitesleri çok kararsız, sarsıntılı. Şanzımanı sürekli kontrol etmek gerekiyor. Aldım otomatiğe gittim gibi bir şey yapamazsınız. Konforlu bir sürüş için sürekli şanzımana müdahale etmeniz lazım kulakçıklardan ki o da size izin verdiği sürece. Örneğin; dik bir yokuş çıkıyorsunuz, 1.vites 4 bin devire kadar çevirdiniz ( ki dizel için gereksiz yüksek bir devirdir ) buna rağmen araç 2.vitese almaz, kendiniz kulakçıktan aldığınızda ise tekrar 1.vitese düşürür. Saçma sapan bir şanzıman anlayacağınız.

Konfor konusunda ön taraf vasat, arka taraf vasatın da altında. Çok fazla vuruntu yapıyor, yolcuları çok sarsıyor ve ciddi gürültülü. Arka tarafta uzun yolculuklar yapmak oldukça yorucu. Zira arka koltuk sırtlığı çok dik, aracın yana yatmaları fazla ve arkadaki torsiyon tipi süspansiyonun sert vuruntuları bezdiriyor. Dümdüz, kaymak gibi asfaltta yolculuk ederseniz bir nebze daha iyi. Bununla beraber yol tutuş zaten zayıf. Araç virajlarda fazla yatıyor, arkası torsiyon olduğu için bozuk yollarda ani ve sert kopuyor, direksiyon da zaten tempolu sürüşler yapmaya elverişli değil.

Direksiyon şehir içi kullanımlarında çok ağır ve büyük. Tek elle falan park veya manevra yapmak zor, yoruyor. Yüksek hızda ağırlığı iyi olsa da ciddi hissiz. Siz direksiyonu çevirdiğinizde aracın ön tekerlekleri sanki daha geç dönüyor gibi bir hissiyat veriyor. Arkadaşım megane 2 aracından inip benim c4'ü kullanınca kendi aracının direksiyonunu öpecekti neredeyse.

Elektronik arızaları biraz fazladır. Daha doğrusu aracın elektronik aksamı biraz nazlıdır diyebilirim. O ortadaki dokunmatik multimedya ekranı sonradan takılmadır ki bende serviste taktırmıştım. Onu taktırınca direksiyondaki kumandalar arada bir bozuluyordu. Aracı stop edip tekrar çalıştırınca kendine geliyordu. Yürüyen aksamı da nazlıdır. Ön süspansiyon burçları yumuşak olduğu için bozuk yollarda çabuk bozuluyor ki bu da aracın sürekli balans sorunu yaşamasına sebep oluyor. Serviste daha sert burçlarla değiştirince mevzu çözülüyor ama bu sefer de benim direksiyon milinden sesler gelmeye başlamıştı. Yaşadığım başka arızalar da var zaten. Yani kısacası uzun ömürlü bir araç olmadığını düşünüyorum.

Yalıtımı iyi, bagaj hacmi iyi, malzeme kalitesi iyi, yer yer işçilik sıkıntısı olsa da genel anlamda iyi, tüketim iyi, eşya gözleri oldukça bol ve mcp şanzıman kolunun yanındaki sürgülü kapak açıldığında rahat 2 tane 1,5 litrelik su şişesini alır ve soğutmalıdır.

Sonuç olarak; söylediklerimi göz ardı edip aracını severek kullananlar da var, benim gibi lanet edip satanlar da. Artık bunlar kullanıcıların tercihine ve beklentilerine kalmış.

Bu videodaki yol oldukça bozuktur, süspansiyonların nasıl vuruntu yaptığını duyabilirsiniz. Normalde böyle bir bozuk yolda çoğu araç aynı tepkiyi verebilir. Fakat c4 adına olumsuz olan şu ki daha az bozuk yollarda da aynı vuruntulu süspansiyon seslerini duyabiliyorsunuz.
Abi teşekkür ederim yorumun için.Uzak duracaklar listesine ekledim. Birşey sormak istiyorum. Bu focuslarda alt donanım paketlerinde perde hava yastığı yok. Titaniumda var.o hava yastığı neresi oluyor abi. Yan hava yastığı olup perde hava yastığı olmaması garip oldu. Perde derken neresi orası abi

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Abi teşekkür ederim yorumun için.Uzak duracaklar listesine ekledim. Birşey sormak istiyorum. Bu focuslarda alt donanım paketlerinde perde hava yastığı yok. Titaniumda var.o hava yastığı neresi oluyor abi. Yan hava yastığı olup perde hava yastığı olmaması garip oldu. Perde derken neresi orası abi

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
90e4d.jpg
Rica ederim kardeşim. Uzak durun yahut durmayın diyemem. Aracın eksileri artıları bu yönde. Artık kullanacak kişilerin beğeni ve tercihlerine kalmış diyelim..

Ön koltukların kenarlarından çıkan yan hava yastığı, aracı boydan boya saran da perde hava yastığı oluyor. Güncel kasanın trend x versiyonunda perde hava yastığı yok, onun dışında tüm donanımlarda tüm hava yastıkları var. Tabii makyajsız kasalarda durum nasıl bilmiyorum. Ford'un donanım işlerine pek akıl ermez. Kafalarına göre donanım ekleyip çıkarabiliyorlar ama muhtemelen onlarda da aynıdır.
 
Son düzenleme:
Ekli dosyayı görüntüle 11301
Rica ederim kardeşim. Uzak durun yahut durmayın diyemem. Aracın eksileri artıları bu yönde. Artık kullanacak kişilerin beğeni ve tercihlerine kalmış diyelim..

Ön koltukların kenarlarından çıkan yan hava yastığı, aracı boydan boya saran da perde hava yastığı oluyor. Güncel kasanın trend x versiyonunda perde hava yastığı yok, onun dışında tüm donanımlarda tüm hava yastıkları var. Tabii makyajsız kasalarda durum nasıl bilmiyorum. Ford'un donanım işlerine pek akıl ermez. Kafalarına göre donanım ekleyip çıkarabiliyorlar ama muhtemelen onlarda da aynıdır.
Teşekkürler abi bakalım şöyle temiz bir titanium düşerse o da aklımızda

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Ekli dosyayı görüntüle 11301
Rica ederim kardeşim. Uzak durun yahut durmayın diyemem. Aracın eksileri artıları bu yönde. Artık kullanacak kişilerin beğeni ve tercihlerine kalmış diyelim..

Ön koltukların kenarlarından çıkan yan hava yastığı, aracı boydan boya saran da perde hava yastığı oluyor. Güncel kasanın trend x versiyonunda perde hava yastığı yok, onun dışında tüm donanımlarda tüm hava yastıkları var. Tabii makyajsız kasalarda durum nasıl bilmiyorum. Ford'un donanım işlerine pek akıl ermez. Kafalarına göre donanım ekleyip çıkarabiliyorlar ama muhtemelen onlarda da aynıdır.
Abi bir de euroncap testlerinde focus da perde hava yastığı var.Ama trend x de perde hava yastığı yok.Bu durumda bu aracın trend x versiyonu euroncap için geçerli olmuyor mu?
 
Abi bir de euroncap testlerinde focus da perde hava yastığı var.Ama trend x de perde hava yastığı yok.Bu durumda bu aracın trend x versiyonu euroncap için geçerli olmuyor mu?
Güvenlik testlerinde bütün araçların hep tam donanımlı halleri olur. Yani herhangi bir aracın tam dolu haliyle boş halinin test sonuçları doğal olarak aynı olmayacaktır.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...