KAPALI Dizel 2000 devir son vitesteki hızınız?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan zmurata
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

zmurata

Asfalt Kurutucu
21
53
Marka
Opel
Merhaba Arkadaşlar,
Aracım Corsa e 1.3 dizel 2016 model 95 hp
Bu araçla (5vites) 2.000 devirde 96 km, 3.000 devirde ise 145 km hız yapabiliyorum. (Hız sabitleyiciden gördüğüm net rakamlar..)
Uzun yolda fabrika verisi olan 3 litreye çok yaklaşabiliyorum, yaz tatili için İstanbul'dan Marmaris'e gittiğimde 3.2 ile yolu tamamladım. Sakin kullandım ama klima hep açıktı ve 3 kişiydik. Beğenmediğim tek yanı ön kısmı yere çok yakın, dağ bayır gezerken ve de şehir içi tümseklerde dikkatli olmak gerekiyor.
Siz de kısaca bahseder misiniz, marka, model, yıl ve 2.000 devirde dizel aracınız kaç km gösteriyor?
Teşekkürler.
 
Yakıt aldığımda göstergeyi sıfırlamış olduğum için ekran görüntüsü paylaşamamıştım.Geçtiğimiz Çarşamba yakıt almıştım, bugün Pazartesi ve Egea'nin değerleri aşağıdaki gibi..Devirli kullansam net 8.5 görürdüm, şu kullanımda ayak terbiyesi de var
 

Ekli dosyalar

  • IMG_1461.JPG
    IMG_1461.JPG
    249.8 KB · Görüntüleme: 290
  • IMG_1460.JPG
    IMG_1460.JPG
    249.6 KB · Görüntüleme: 270
  • IMG_1459.JPG
    IMG_1459.JPG
    260.8 KB · Görüntüleme: 281
Son düzenleme:
27 km ortalama hızda 7.7 litre mi? Maşallah karma tüketim denilebilecek bir ortalama hızda Civic RS ile aynı yakıyor. Benim uzun dönem ortalamam da 27 km ortalama hızda 7.5 litre filan olması lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Yakıt aldığımda göstergeyi sıfırlamış olduğum için ekran görüntüsü paylaşamamıştım.Geçtiğimiz Çarşamba yakıt almıştım, bugün Pazartesi ve Egea'nin değerleri aşağıdaki gibi..Devirli kullansam net 8.5 görürdüm, şu kullanımda ayak terbiyesi de var
21-23 kmh ortalama hızlarla benim dizel 5,3 - 6,5 litre arasında yakıyor. Yılın genelinde 6 litreyi geçmiyor. Sadece kışın buzlanma olacak kadar soğuk ve yazın çok yüksek nem olacak kadar boğucu sıcak olduğunda 6,5 litreyi görüyor. Onun haricinde genel olarak 5,5 - 6 litre arasında geziniyorum. Açıkçası 7.7 çok ciddi bir rakam. Bu şartlarda dizel arabanın mantığı kalmıyor.
 
21-23 kmh ortalama hızlarla benim dizel 5,3 - 6,5 litre arasında yakıyor. Yılın genelinde 6 litreyi geçmiyor. Sadece kışın buzlanma olacak kadar soğuk ve yazın çok yüksek nem olacak kadar boğucu sıcak olduğunda 6,5 litreyi görüyor. Onun haricinde genel olarak 5,5 - 6 litre arasında geziniyorum. Açıkçası 7.7 çok ciddi bir rakam. Bu şartlarda dizel arabanın mantığı kalmıyor.

Oyle tabii..Benzinli motor gibi yakit tuketen dizel motor mu olur ?
8.5 lt’yi ekleseydim de forum ahalisinin gozleri kanasaydi adghahxushjf

Su araci dizeldir az yakar mantigiyla alacak kisilere tavsiyem sakin almasinlar
 
Son düzenleme:
Oyle tabii..Benzinli motor gibi yakit tuketen dizel motor mu olur ?
Olmamalı. Hem alırken bir sürü fiyat farkı veriyorsun, hem mtv farkı veriyorsun, hem bakım parası farkı veriyorsun üstüne de benzinli gibi yakıyorsun olmaz yani. 1500 kg'a yaklaşan ağırlığı, eski tip tk şanzımanı ile önceki nesil Hyundai modelleri de böyle yakardı ama yine sebeplerini az çok idrak edebilirdik. Bu araç hem hafif, hem gayet kuvvetli motoru var, hem de çift kavramalı şanzımana sahipken nasıl böyle yakıyor hiç anlam veremiyorum.
 
Olmamalı. Hem alırken bir sürü fiyat farkı veriyorsun, hem mtv farkı veriyorsun, hem bakım parası farkı veriyorsun üstüne de benzinli gibi yakıyorsun olmaz yani. 1500 kg'a yaklaşan ağırlığı, eski tip tk şanzımanı ile önceki nesil Hyundai modelleri de böyle yakardı ama yine sebeplerini az çok idrak edebilirdik. Bu araç hem hafif, hem gayet kuvvetli motoru var, hem de çift kavramalı şanzımana sahipken nasıl böyle yakıyor hiç anlam veremiyorum.

Ben sanzimaninda da bir sorun oldugunu dusunuyorum acikcasi. Otomobili sifir aldigimda sanzimanin tepkileri cok daha baskaydi, simdi eski nesil bir tork konvertorlu gibi davraniyor. Sirkette tork konvertorlu Peugeot 3008, Focus powershift , ve Kuga var. Ara ara kullanma firsatim oluyor hepsini. Tepkileri hepsinden kotu. Cift kavrama oldugunu hissetmek icin manuel mudahalede bulunmak gerekiyor, manuel modda downshift yapmiyor. Otomobil vites degistiriyor ekrana 1.5 saniye sonra geliyor atiyorum D4 oldu diye
Ama yakit tuketimi hic dusmedi..Rodajdir vs.. dedik sonra duzelir dedik ama duzelen bir sey olmadi
Para verip alsam gercekten uzulurdum
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: zmurata
Ben sanzimaninda da bir sorun oldugunu dusunuyorum acikcasi. Otomobili sifir aldigimda sanzimanin tepkileri cok daha baskaydi, simdi eski nesil bir tork konvertorlu gibi davraniyor. Sirkette tork konvertorlu Peugeot 3008, Focus powershift , ve Kuga var. Ara ara kullanma firsatim oluyor hepsini. Tepkileri hepsinden kotu. Cift kavrama oldugunu hissetmek icin manuel mudahalede bulunmak gerekiyor, manuel modda downshift yapmiyor. Otomobil vites degistiriyor ekrana 1.5 saniye sonra geliyor atiyorum D4 oldu diye
Ama yakit tuketimi hic dusmedi..Rodajdir vs.. dedik sonra duzelir dedik ama duzelen bir sey olmadi
Para verip alsam gercekten uzulurdum
Onu bir servise götürüp baktırmak lazım. Belki şanzımana yazılım güncellemesi yapılır falan tüketim bir miktar daha aşağı iner. Çünkü bahsettiğin şeyler normal bir çalışma prensibi gibi durmuyor. Öyleyse de cidden başarısız. Ama işin ilginç yanı manuel versiyon da bu tüketim değerlerinde dolaşıyormuş. Motorun yapısal özelliği ile alakalı olabilir.
 
Yakıt aldığımda göstergeyi sıfırlamış olduğum için ekran görüntüsü paylaşamamıştım.Geçtiğimiz Çarşamba yakıt almıştım, bugün Pazartesi ve Egea'nin değerleri aşağıdaki gibi..Devirli kullansam net 8.5 görürdüm, şu kullanımda ayak terbiyesi de var
Hocam bu nedir ya?! Ben Egea'nın 1.6Mjet test aracında 8'i görmedim. :D Tahminimce münferit olarak bu arabada bir sıkıntı var. Arabanın çocukluğuna inmek lazım. Rodajını filan mı kötü geçirmiş, bir yerlerden yakıt sızıntısı mı yapıyor nolmuş bu böyle ya. Alman 1.6 dizellerinin 5,5-6 yaktığı senaryolarda Mjet de 6,5 haydi en fazla 7 filan yakar ama böyle yakmaz. Denedim, yakmıyordu öyle diyeyim :)