Zaten üretiyorlar, sadece Türkiye'de satışı yok.
Bunun dışında, ben manuel olsa gidip alacak çok adam biliyorum hakikaten. Özellikle Honda söz konusu olunca, malum Türkiye'de taraftarı oldukça fazla olan bir marka. Bu kadar VTEC diye bağırıp çağıran ülkede 185 beygirlik stok araba bence gayet iyi satardı
Gelmedi ki satılsın. Doğru bilmiyorsunuz demiyorum fakat bildiğinizi gösteren bir istatistik yok ki şu an. Gelmeyen ve satılmayan otomobilin satış miktarını nereden bilebiliriz ki ?
Ford Focus 182 hp motoru sadece düz vites ile satacak. Satış istatistiklerini şimdiden merak ediyorum. Kaç kişi performanslı kullanmak için gidip düz vites Focus alacak hep birlikte görürüz. Benim tahminim 150 hp otomatik vitesli versiyonun daha güçsüz olmasına rağmen kat kat daha fazla satılacağı yönünde.
Forester ülkemizde yüksek hacimden dolayı gelmediği için kimse test etmedi ve şahsen siz söyleyene kadar da haberim yoktu ama levorg da aynı honda daki gibi levorg da cvt den dolayı eleştiri aldı. Tabii bununda sebebi subaru nun lineartronic şanzımanın klasik cvt den farkı motor ile şanzımanı bağlayıcı bir tork konvertörü kullanıyor. Bu da düşük hızlar dışında genel olarak kitlenmesi sağlıyor. Ben kullanmadığım için bir yorum yapamam ama keşke cvt kullanılmasaydı diye bu araba da eleştiri aldı.
Bizim insanımız için her araç aynı ağırlıkta ve aynı sürtünme katsayısına sahiptir. Bu nedenle herhangi bir aracın motor gücü artınca diğer tüm araçlardan daha hızlı olması gerekir. Bakar ki motor gücü yüksek ama araba beklediği kadar hızlı değil o zaman şanzımanı kötü der olay biter. Ne anlatırsan anlat laf dinletemezsin.
Levorg'u satın alma amacıyla gidip test sürüşü yapmış bir kişi olarak söylüyorum 4x4 awd sisteme sahip 1550 kg bir araç 170 hp motorla ne kadar giderse bu araçta o kadar gidiyor. CVT kullanılmasa iyiydi be dedikleri araca zf8 de taksalar uçacak hali yok.
Araçları değerlendirirken bir türlü hız, hızlanma ve performans ekseninden çıkamıyoruz. Sorsan Türkiye'deki herkes 0-100 hızlanma verisine göre araba alıyor ama acelem olduğu zaman 125 hp atmosferik motorla sürekli sellektör atarak yol alıyordum. Her zaman olduğu gibi söylemlerle eylemler çok farklı oluyor. Oranlamak için söylüyorum 100 kişi performans muhabbeti yapıyorsa 1 bilemedin 2 tanesi aracını gerçekten performanslı bir şekilde kullanıyor.
Eğer cvt den beklenti konfor ise bunu zaten sağlıyor. Bu konuda herhangi bir eleştrimiz yok ki. Bütün eleştirimiz performanslı sürüşte zaten.
CVT'nin olayı zaten konfor. Konforlu ve geniş bir aile arabası olarak satın aldığım için hayal kırıklığına filan uğramadım. Civic RS benzer ağırlıktaki 177 hp'lik Bmw 1.20i ile benzer şekilde gidiyorsa performans olarak kötü de diyemeyiz. Eğer Civic kötü performans veriyorsa ya BMW aktarma yapmayı bilmiyordur ya da ZF8 şanzıman performansı törpülüyor demektir.
Salise farklarla az geride kaldı az önde çıktı neden bu kadar önemli onu da anlayamıyorum kim bu aracı alıp piste çıkıyor? Varsa pistte zamana karşı yarışan bir tanıdığınız pist deneyimlerini almak isterim.
Bir sorun var derim ama 1.8 atmosferik 5 ileri sedanı yıllardır arkadaşım kullanıyor. 200 üstüne rahatça çıktığını attığı snaplerden gördüm ve kendisinden duydum da.
Siz söyleyince internette FD6 kasaların son hızına baktım 208'i geçmeyeni de var kadranda 238 gözükeni de var. Bölgesel olarak hız sınırlayıcı kullanılmış olabilir. FB7 Civic'de hız sınırlayıcı olduğuna ise eminim. Neden bölgesel olarak hız sınırlayıcı kullanıyorlar bilemiyorum. Honda'nın sitesinden mail atıp sorabilirsiniz.
Öyle düşünmüyorum. Direk öyle olduğunu söylüyorum. Espsi kapanıyor veya çalışması çok keskin değil yani liftoff-oversteer lık durumlarda hemen eğlenceyi kesmiyorsa o arabanın şasine marka güvenmiştir. Esp si çok sert çalışıp da iyi yol tutan çok az araba vardır.
Burada tam olarak ne anlatmak istediğinizi anlayamadım ama çıkardığım sonuca göre Type-r'ın esp ile bir çok pistte rekor kırdığını söylüyorsunuz. Bir ara Focus'un da esp'si kapatılamıyordu ya da kısmen kapatılıyordu. Demek ki Focus'da kötü yol tutuyormuş. Bir önceki Civic'de esp kapatılıyordu o ise güzel yol tutuyormuş. Doğru mu anladım?
Sizle ne zaman cvt muhabbeti yapsak kullanım tecrübesiyle yetersiz bulduğumu söylüyorum ama nedense benden israrla kanıt bekliyorsunuz. Diyorum Toyota nın cvt si kadar gelişmiş değil. Diyorsun ki kanıtla. Bu nasıl kanıtlanır ancak bir gün toyota kullanıp tecrübe ederseniz kanıtlanır.
Her seferinde söyledim her seferinde de söylemeye devam edeceğim skaler büyüklükler hislerle ölçülmez. Ortada Civic ile Toyota'nın atmosferik motorlarına ait hızlanma videoları var. İkisinde de araçlar kafa kafaya hızlanıyor. İkisi aynı gittiği halde biri çok iyi biri çok kötü diyorsunuz. Bunu da kendi fikriniz olarak değil kesin doğru olarak sunuyorsunuz. Bence daha iyi derseniz tamam derim ama kesin olarak o iyi bu kötü derseniz bende kanıtlanmasını isterim.
Dediğim gibi o güçte arabalar hep 10 sene önce filan çıktı. Artık geneli 200bg civarında.
Daha fazla güç nasıl daha fazla yakıt oluyor. Daha güçlü araba da yük durumunda daha güçlü olduğu için daha az devir çevirir bu da daha az yakmasına yardımcı olur. Zaten aile arabalarında turbo kullanılmasının hatta 1.0-1.2 gibi hacimlerdeki turboların olayı bu.
Hp = yanan benzin miktarıdır. Hem sürekli performanstan bahsedip hemde yüksek güçlü motorla daha az yakacağını söylüyorsunuz. Sizin söylediğinize göre 180 hp Polo Gt - 1.0 Polo'dan düşük yakıtla mı dolanıyor? Vw'nin fabrika verileri genelde tutmasa bile fikir vermesi açısından fabrika verilerine bir bakın isterseniz.
Japon alacaksanız Subaru alın, Honda da Toyota da çok tüketici ürünü markalar, olayları sürümden kazanmak
Fiyatlar uçmasa Eyesight özellikli Subaru Levorg almak üzereydim. Ancak bir ev parasını sw bir araca vermeye gönlüm razı olmadı. Hanım biraz yere basık bulmasa her şeye rağmen yine de satın alabilirdim. Para derdi veya ikinci el kaygısı olmayanlar için bende Subaru markasını öneririm. Toyota, Honda, Mazda, Vw, Opel, Peugeot ve bilimum markadan kat kat kaliteli ve teknik açıdan daha iyi araçlar üretiyorlar.