Arabada Değişen Olması Neden sorun.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İstanbullu

Panpa
7,345
Marka
Hyundai
Merhaba
Bayramda aracıma arkadan dürtmeleri sonucu bagaj kapağım deforme oldu. Bende karşı tarafın sigortasından rücü ederek, bagaj kapağımı değiştirdim. Bir arkadaşım ise bagaj kapağımın değişmiş olması sebeiyle arabamın değerinin en az 5000 tl düştüğünü söylüyor.

Oysaki ben aracıma sağdon solda çıkma bir kapı, yada üzerine bir takım harç malzemelerinin sıvandığı bir kapı taşımak istemedim. Neden pert olmuş bir aracın çıkma kapısını takmak, fabrikadan sıfır gelen kapıdan daha kıymetli oluyor. Yada bagajın ortasında boyanın altın saklanmış yarım kilo harç malzemesi neden daha değerli kılıyor.

Kardeşim ben fabrikadan sıfır orjinal kapısını alıp takıyorum. Bu neden arabanın el değiştirmesinde bana değer kaybettiriyor. Bunu bir tartışalım istiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Berkcln
Öncelikle 5 bin lira değer kaybeder gibi bir düşünce çok abartılı olmuş. Genelde araçlarda kapı, tampon, çamurluk, bagaj kapağı vs gibi değiştirilebilen veya tamir edilebilen parçaların hasarı durumunda önceliği tamire veren bir çok kullanıcı var. Malum yetkili servisten orjinal diye yedek parça sipariş ettiğinizde bile fabrikasyon bir parça olup olmadığını anlayamıyorsunuz. Eş değer ürün altında orjinal diye araçlara takabiliyorlar. Bundan da önemlisi montaj konusu hemen hemen çoğu araçta problem olabiliyor. Fabrikasyon montajını yakalayabilen pek fazla usta yok maalesef. Tabii bu parça yerine oturmayacak, sırıtacak anlamına gelmiyor ama insanlar güvenmeyebiliyor. Sonuç olarak değişen yerine tamir görmüş orjinal parça isteyen çok. Bana sorarsanız kaporta aksamında çok da mühim bir şey değil. Ben bagaj kapağı değişti diye 5 bin lira rakam kırmam açıkçası..
 
Bence de 5k tl değer kaybı abartı , ayrıca değişen parçaya takıntılı insanların (bunların arasında babam da vardır) ilk baktığı yer ön kaput oluyor , ön kaput değişimi olduğu zaman genelde soğuyorlar , sebebi de önden büyük kaza olabilir diyerek ama çok da mantıklı değil . Sonuçta aracınızı almaya gelen kişi baktırır ve siz de gerekli fotoğrafları gösterirsiniz , hiç de değer kaybı olmaz bence .
 
5000 fiyatı bence çok abartılı olmuş. Ancak ortalık "çakal satıcı" dolu olunca insanlar ister istemez sorguluyorlar bu tip değişiklikleri. Tabi bir de "çakal alıcı"lar var, bunlar da bu tip değişimleri bahane ederek fiyat düşürmeye çalışıyorlar. Satış zamanı aracın fotoğraflarını gösterirseniz sıkıntı olacağını düşünmüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Daha geçen hafta tanıdığım bir abime ikinci el 2009 model kangoo aldık hem de galeriden. Galerici 3 parça lokal boyası var dedi tabii güvenilmez hele galericilere. Gittik sanayide 2 tane ustaya gösterdik, reno yetkili servisinde aracın geçmişini sorgulattık ve bir ekspertiz şirketinde komple aracı eksper yaptırdık. Gerçekten de dedikleri gibiydi 3 parça lokal boyası varmış, başkada bir sorunu yokmuş aracın ve satın aldık tabii. Şimdi mutlu mesut kullanıyor aracın sahibi. Yani demek istediğim, öyle ön kaputu yahut bagaj kapağı sağlam bir kazadan dolayı değişmiş bir aracın durumu her şekilde ortaya çıkar. Bunu saklasan da devam ettirmek pek mümkün değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Ülkemizde kaza yapmış aracı çizikten dolayı boyalı diye sattıkları için millet hasarlı araç almaya korkuyor.

Hasar resmini saklayın o zaman hiç bir şey olmaz mutlaka değeri düşecek ama rahat satarsınız
 
Ülkemizde kaza yapmış aracı çizikten dolayı boyalı diye sattıkları için millet hasarlı araç almaya korkuyor.

Hasar resmini saklayın o zaman hiç bir şey olmaz mutlaka değeri düşecek ama rahat satarsınız
Dediğiniz gibi yıllarca kandırılan insanlar oldu fakat alacak kişi de elini kolunu sallayarak gelip , satıcının her dediğine inanarak araba almamalı , gelecek kişi baktırsın bir zahmet .
Değer kaybı da aşırı olmaz ya , bir parça değişen sonuçta .
 
  • Beğeni
Tepkiler: emrcnd ve Cenk
Hasar resimlerinizi sakladığınız sürece, aracınızın sınıfını da düşündüğümüzde değer kaybının belirttiğiniz miktarda olmasının mümkün olmadığını düşünüyorum
 
Çok saçma 5 bin tl değer kaybetmez. Bu tramer olayları da çok saçma bi kapı veya boya atılıyor adam hemen fiyat düşürüyor. Bence arabanın değişeni ve boyalı olması önemli değil önemli olan arabanın şase ve direklerin de oynama olmaması.
 
Dediğiniz gibi aynı olay benimde başıma geldi.Daha önceki arabamıza park halindeyken iş makinası değirmiş. Bu bagaj kapağı düzelmez dediler sigortadan değiştirdiler.Koca Memlekette sıfır parça bulamadılar.Çıkma bulmuşlar.(2000 model primera) Onu takmışlar. Ama kesinlikle orjinali gibi olmadı. 2 taraftaki boşluk aynı değildi.Kapağı açarken titreme vardı. Ama her değişeni olan araca böyle diyemeyiz. Yeni arabamda çok dikkat ettim değişeni olmamasına. Aslında benim için sorun yok ama satarken zorluk çıkardığı için bende değişensiz olmasına dikkat ediyorum. Hadi o neyse bide boya takıntılığı var. Adam 2000 model araca bakıyor. Boya varsa almam diyor.O kadar kusur insanoğlunda bile olur. Sonuçta trafikteyiz. Herşey başımıza gelebilir.Cana geleceğine mala gelsin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın
Çok saçma yav.Eski aracımızda 2 parça değişen vardı.Tampon ve çamurluk.Sahibindene 59 a koyduk ve arayan 2 kişi ölücüydü.50 bin filan teklif ettiler değişen var diye.Değişen ve ya boya olması normal.Şaside, motorda, airbaglerde sıkıntı yoksa alınır degisenli araba.Şuanki arabamızda sol arka kapı boyalı.Trafikteyiz sonuçta ne olacağı belli değil.Bu ölüculer olduğu sürece bitmez bu dava.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve Cenk
Bagaj havuzunda deformasyon yoksa ufak bi kaza olduğu anlaşılır. İşçilik iyiyse değişen parça sırıtmıyorsa satışta bi sorun olmaz. 5 bin değilde 1,5 2 bin gibi lira hasarsızlara göre ucuz satmanız gerekir çünkü arz-talep ilişkisi bu yönde. Ayrıca 10 yıl ve üzeri araçlarda boya olmamasını aramakta çok saçma 10 yıl park et arabayı yine boya gerekir
 
Bence bütün bu terimler, hassasiyetler, takıntılar yıllar içinde galericilerin fiyat kırmak için ortaya attığı ve bir şekilde sektör standartı haline gelmiş olan kavramlardır. Hasarı değerlendirip çok da takılmamak gerekir.
 
aracımı sıfır aldım. iki kez ufak sürtme yaşadım. birinde çamurluğum kaskodan orjinali ile değişti. diğerinde kapı mini onarımdan yapıldı. keşke o da değiştirilseydi. onarımdansa orijinal parça ile değişimini tercih ederim.
 
Bence arabanın belli başlı parçaları dışında değişen ya da boyanın olması pek önemli değil. Araçta mekanik bir sorun yoksa ve tavan, şasi ve kaput-tampon-koruma demiri üçlüsü önemli bir işlem görmemişse 2-3 parçada boya ve değişen olabilir. Sonuçta trafiğin yoğun olduğu bir ülkede yaşıyoruz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın
Parca degisimi evet satarken daha zor satilmasina ve deger kaybina sebep oluyor.ama benim anlamadigim pdr (paintless dent rental) diye mukemmel bir yontem var.ve ali cim senin kazayi hatirliyorum.bu sistemle boyasiz ve degisensiz senin arac orjinal gibi olurdu.en ufak kazada hadi boya yi anlarimda hemen parca degisimi yapmak birilerinin isine geliyor.pdr yaptirip ucretini sigortadan alabilirdin.tekrar dan gecmis olsun
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe
Parca degisimi evet satarken daha zor satilmasina ve deger kaybina sebep oluyor.ama benim anlamadigim pdr (paintless dent rental) diye mukemmel bir yontem var.ve ali cim senin kazayi hatirliyorum.bu sistemle boyasiz ve degisensiz senin arac orjinal gibi olurdu.en ufak kazada hadi boya yi anlarimda hemen parca degisimi yapmak birilerinin isine geliyor.pdr yaptirip ucretini sigortadan alabilirdin.tekrar dan gecmis olsun
Abi boya lazımdı ya.Çizikler de derindi.Ben o siyah dubanin boyadıklarını çıkarttım ve alttaki gocuklerin boya istedigini anladım.Marşpiyelde de kucuk bir gocuk vardi.Boya istemeseydi iyi olurdu.Bi de pdr nasıl oluyor? Detay verir misin mehmet abi? Aklımızda bulunsun.
 
Abi boya lazımdı ya.Çizikler de derindi.Ben o siyah dubanin boyadıklarını çıkarttım ve alttaki gocuklerin boya istedigini anladım.Marşpiyelde de kucuk bir gocuk vardi.Boya istemeseydi iyi olurdu.Bi de pdr nasıl oluyor? Detay verir misin mehmet abi? Aklımızda bulunsun.

Ozel bir takim aletlerle boya ve degisim olmadan araci orjinal hale cevirme islemi.pdr paintless dent removal veya boyasiz kaporta duzeltme diye youtube vb kanallarda taratinca cok kotu durumdaki araclari bile orjinalligini koruyarak nasil yaptiklarina sahit olabilirsin.ve turkiyede bu isi yapan cok iyi ustalar var.haklisin boya gerekebilir eger zarar gorduyse ama parca degisim o kadar kolay olmamali :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...