Selamlar forum, ehliyetimi yeni aldım ve trafiğe alışmaya çalışıyorum. Ancak vites değişimlerini trafiğin içinde bazen sorunsuz bazense sarsıntılı gerçekleştiriyorum. İşin kötüsü bunun mantığını kavrayabilmiş değilim. Vitesi attıktan sonra kavrama noktasında 2-3 sn tutup ayağımı çekiyorum ama buna rağmen sarsılıyor araba. Bununla ilgili youtubedan yüzlerce video izledim ama herkes başka bir şey söylüyor. Ayağını serbest bırak debriyaj kendisini itecektir diyen var, kavramada daha uzun tut diyen var. Açıkcası trafikte bunları denemekten biraz tedirginim. Öte yandan birkaç sorum daha var.
1) Viteslerin sarsıntılı olması kavrama noktasında ne kadar tuttuğumla mı yoksa ayağımı kavrama noktasından sonra nasıl bıraktığımla mı alakalı ?
2) Sarsıntılı vites attığımda arabanın stop etme ihtimalı var mı ? Mesela 2 den 3 e yükseltirken,o hızlarda araba stop eder mi ?
3) Ben genelde vitesim ne olursa olsun önce debriyaja sonra frene basıyorum durmak için. Bi yerde bunun fren mesafesini daha çok uzattığını duydum bu doğru mu ? Yani önce tamamen frene sonra tam duracak yavaşlığa geldiğimde mi debriyaja basmalıyım ?
4) Bir de araba dizel olduğu için 2000 devirlerde sesi yükseliyor ve ekrandan vites yükselt uyarısı geliyor ama ben 2500-3000 devirlere kadar o viteste kalıp önüm üst vites için uygunsa vitesi yükseltiyorum. Bunun araba için bir zararı var mı ?
Şimdiden teşekkür ederim. Vallahi otomatiğin rahatlığı denen olay doğru sanırım. Yeni öğrenmeye başladığımdan olsa gerek, manuel zorluyor. Ama halledicem
				
			1) Viteslerin sarsıntılı olması kavrama noktasında ne kadar tuttuğumla mı yoksa ayağımı kavrama noktasından sonra nasıl bıraktığımla mı alakalı ?
2) Sarsıntılı vites attığımda arabanın stop etme ihtimalı var mı ? Mesela 2 den 3 e yükseltirken,o hızlarda araba stop eder mi ?
3) Ben genelde vitesim ne olursa olsun önce debriyaja sonra frene basıyorum durmak için. Bi yerde bunun fren mesafesini daha çok uzattığını duydum bu doğru mu ? Yani önce tamamen frene sonra tam duracak yavaşlığa geldiğimde mi debriyaja basmalıyım ?
4) Bir de araba dizel olduğu için 2000 devirlerde sesi yükseliyor ve ekrandan vites yükselt uyarısı geliyor ama ben 2500-3000 devirlere kadar o viteste kalıp önüm üst vites için uygunsa vitesi yükseltiyorum. Bunun araba için bir zararı var mı ?
Şimdiden teşekkür ederim. Vallahi otomatiğin rahatlığı denen olay doğru sanırım. Yeni öğrenmeye başladığımdan olsa gerek, manuel zorluyor. Ama halledicem

 
	 
	 
 
		 
 
		
 
 
		 
 
		 Dizel araçta yüksek devirden korkmayın. Tamam devir kesici seviyelerinde seyretmeyin ama motorun ses yapmasından korkmayın. Şu anda yaptığınız gibi kullanım sırasındaki senaryoya bağlı olarak devir çevirmeye devam edin, dikkatinizi onun için dağıtmaya, aman motor bağırmasın diye güvenliği tehlikeye atmaya değmez. Belli devirlerden sonra zaten dizel motor sağırlaşır, çekişi düşer, tatsızlaşır; tavırlarıyla sürücüyü vitesi büyütmesi için yönlendirir.
 Dizel araçta yüksek devirden korkmayın. Tamam devir kesici seviyelerinde seyretmeyin ama motorun ses yapmasından korkmayın. Şu anda yaptığınız gibi kullanım sırasındaki senaryoya bağlı olarak devir çevirmeye devam edin, dikkatinizi onun için dağıtmaya, aman motor bağırmasın diye güvenliği tehlikeye atmaya değmez. Belli devirlerden sonra zaten dizel motor sağırlaşır, çekişi düşer, tatsızlaşır; tavırlarıyla sürücüyü vitesi büyütmesi için yönlendirir. 
 
		