Uzun yolda sürmesi en keyifli ve kullanırken yormayan araç

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bindiğim arabalar içinde son kasa G30’u tercih ederim. Dinginlikle sinsilik (çaktırmadan hızlanma) bir arada. Onun dışında bir önceki E kasa yavaşken de verdiği dinginlikle gönlümü aldı.
Ege sahili virajlı yollar=BMW 1.16i
1000 km altı=Mercedes E serisi
1000 km üstü=BMW G30 5 serisi
Yerden yüksek viraj az=Range Rover Sport

Son yazdığımda otomobil gibi gittiği için X5 i söylemek istesemde Range Rover jip diyince ayrı bir yer ediniyor. Bu arada söylediğim araçların tabi ki daha iyi seçenekleri mevcut ancak tecrübe ettiklerime göre vaziyet bu :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall
Tecrübeli abilerimin her yazığını okudum.Konu sahibi olarak beni sizler şu fikre inandırdınız. Ne kadar hızlı sürersen o kadar vücudun yorulur. Arabayı hız sabitleme ile kullandığında 110 km hızlarda yorgunluğu çok aza indirirsin ve uzun yolda araba değil hız yorar. Bu doğru mu ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams ve bt
Tecrübeli abilerimin her yazığını okudum.Konu sahibi olarak beni sizler şu fikre inandırdınız. Ne kadar hızlı sürersen o kadar vücudun yorulur. Arabayı hız sabitleme ile kullandığında 110 km hızlarda yorgunluğu çok aza indirirsin ve uzun yolda araba değil hız yorar. Bu doğru mu ?
Ben tam katılmıyorum buna. B segment bir arabayla 130'la gitmekle S klasla 130'la gitmek arasında DAĞLAR kadar fark var. İşin içine fiziksel konfor dışında ses, titreşim vb. (kısaca NVH) de giriyor. Artıyen koltuk konforu da çok önemli. İnsanı en çok ve hissettirmeden yoran şeyler bunlar bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: karyel
En çok yoran şey kötü şöfördür bence arabayı şeritte gezdirirse vücudu sabit tutmak için istemsiz kasılmalar olur yolu iyi tanıyacak yolda gezinmicek macera aramıyacak bir şöför ve maybach 600 le yolculuk oldukça güzel olur
 
Araba ve sürücü çok önemli. Kimisi öyle abuk subuk kullanır, araba E serisi olsa da yorar. Kimisi sakin kullanır Corsa olsa da o kadar yorulduğunu anlamaz insan. Uzun yol maraton gibidir, sakin ama emin giden az yorulur. Ondan sonra arabanın önemi geliyor bana göre.

Deneyimim olmadı ama çok konforlu olacağını düşünüyorum:
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...eyaz-hatasiz-boyasiz-tam-full-602436243/detay

Böyle bir MTV'si olmasa, LPG'ye de uyumluysa, uzun yol yapan için bu piyasada bu fiyatıyla kelepir.
 
Ben tam katılmıyorum buna. B segment bir arabayla 130'la gitmekle S klasla 130'la gitmek arasında DAĞLAR kadar fark var. İşin içine fiziksel konfor dışında ses, titreşim vb. (kısaca NVH) de giriyor. Artıyen koltuk konforu da çok önemli. İnsanı en çok ve hissettirmeden yoran şeyler bunlar bence.
katılıyorum.
 
bindiğim en keyifli araba Cadillac escalade 6.2 v8 dir. ve hep öyle kalacak gibi :):)
amerikan candır...
 
En keyifli ve yorulmadığınız uzun yol tecrübelerini genellikle otoban süratlerinde(120-160) yalıtım ve konfor konusunda başarılı olan araçlarda görürsünüz.Yalıtım özellikle çok önemli, yol gürültüsü, lastik sesi, çukur sesi, rüzgar sesi, motor sesi gibi değişkenler uzun yol yolculuğunun kaderini belirler niteliktedir.Yüksek yalıtım seviyesi ise genellikle D-E-S ve bazı premium C segmenti araçlarında bulabilirsiniz.

  • Ben açıkçası yorulmak istemediğim sadece rahatlık istediğim bir yolculuk varsa W140 Mercedes S serisi ile arka koltukta bir yolculuk yapmak isterdim.
mercedes-benz_s-klasse_1991_wallpapers_12_b.jpg

  • Ama yok şöyle uzun uzun virajsız, dümdüz yollarla dolu bir yolculuksa sürücü olarak R230 SL600' de olmak isterdim.
mercedes-benz_sl-klasse_2005_photos_1_b.jpg


  • He derseniz ki gideceğin yerde dağların arkasından inip inip çıkacaksın viraj çok çok fazla olacak derseniz, yine sürücü olarak Porsche 911R tercih ederdim, bunun sebebi hem arkadan itiş hem de manuel vitesli olması.
0f63ea54-be07-4509-ba8a-5ffba664060c_teaser_original_720x1_5.jpg
 
Tecrübeli abilerimin her yazığını okudum.Konu sahibi olarak beni sizler şu fikre inandırdınız. Ne kadar hızlı sürersen o kadar vücudun yorulur. Arabayı hız sabitleme ile kullandığında 110 km hızlarda yorgunluğu çok aza indirirsin ve uzun yolda araba değil hız yorar. Bu doğru mu ?
Ne kadar hızlı giderseniz vücudunuz o kadar kasılacaktır, algılarınızın sürekli açık olması için vücut sürekli adrenalin salgılayacak ve bu sizi gün sonunda çok yoracaktır hem beyin hem vücut olarak. G kuvveti yediğiniz için sürekli vücudunuz gerim gerim geriliyor, en basitinden tramvaya bindiğiniz zaman bile 20 durak gidin inince yorgun hissedersiniz neden çünkü G kuvveti yiyor vücut sürekli. Ben uzun yola gittiğimde genellikle 120-140 bandın da gitmeye özen gösteririm çünkü 120 ile giderken refleks olarak yapacağınız bir hareket sizi kurtara bilir ama 180 ile o kadar şansınız olmaz.
 
Bence ondan ziyade gövde salınımının fazlalığından bahsetti.
Ebat ne olursa olsun yerden yüksek oturduğumda hafif yatmalar bile tedirgin ediyor beni. Çünkü kütle çok fazla ve bir otomobilin yatmasıyla bir jip yana yatması bir olmuyor. Ancak yerden yükseğe alışanlarda gördüğüm durum şu, alçak arabayla bir kamyonun yanından geçince tedirgin oluyorlar :D Biraz alışkanlığa bağlı aslında :)
 
Son düzenleme:
Ebat ne olursa olsun yerden yüksek oturduğumda hafif yatmalar bile tedirgin ediyor beni. Çünkü kütle çok fazla ve bir otomobilin yatmasıyla bir otomobilin yana yatması bir olmuyor. Ancak yerden yükseğe alışanlarda gördüğüm durum şu, alçak arabayla bir kamyonun yanından geçince tedirgin oluyorlar :D Biraz alışkanlığa bağlı aslında :)
Ama yerden yüksek arabanın keyfi de çok başka. Hele bir de araç güçlüyse :D
 
İnsani duyguları anladığım kadarıyla bence ne eksikse onla keyif alırız gibi. Eskiden dizel puntomuz vardı yalıtım isterdim şimdi eski passat var tork olursa çok rahatlarım diyorum :D

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Ebat ne olursa olsun yerden yüksek oturduğumda hafif yatmalar bile tedirgin ediyor beni. Çünkü kütle çok fazla ve bir otomobilin yatmasıyla bir jip yana yatması bir olmuyor. Ancak yerden yükseğe alışanlarda gördüğüm durum şu, alçak arabayla bir kamyonun yanından geçince tedirgin oluyorlar :D Biraz alışkanlığa bağlı aslında :)
Kendimden alıntı yaparak durumu biraz daha detaylı açıklayayım istedim :D iki tane daire düşünelim iç içe ve çapları farklı olsun. Bu iki dairenin tepesine bir parçacık koyup 1 tur çevirdiğimizde ikiside 1 turun sonunda aynı yerde olacaktır. Ama arada şöyle bir fark var; açısal hız aynı olmasına rağmen çapı büyük olanın çizgisel hızı daha yüksektir ki (olmalıdır demiyorum çünkü ikiside ne yaparsak yapalım aynı tur sayısında aynı açıda olur) bu durum sağlanmıştır. Bir otomobili ve jipi iç içe geçirip (biraz hayal gücünüzü zorlayın :D) karşıdan bakıp iki teker arasına koordinat sistemini yerleştirelim. Bu iki araç viraja girdiğinde ikisininde sağ süspansiyonunun 2 mm sıkılaştığı sol süspansiyonun 2 mm açıldığını düşünelim (araç momentumla dairesel hareket yapmak istemekte) bu durumda iki araçta aynı açısal hıza sahip olsada oturduğumuzda bizim jipte daha yüksekte oturmamız sebebiyle çizgisel hız jipte daha fazla olacaktır. Bundan dolayı (iki araç yükseklik harici eşit kabul edilmiştir) jipte daha şiddetli dairesel hareketler hissederiz. Mevzu bu aslında :D
 
Kendimden alıntı yaparak durumu biraz daha detaylı açıklayayım istedim :D iki tane daire düşünelim iç içe ve çapları farklı olsun. Bu iki dairenin tepesine bir parçacık koyup 1 tur çevirdiğimizde ikiside 1 turun sonunda aynı yerde olacaktır. Ama arada şöyle bir fark var; açısal hız aynı olmasına rağmen çapı büyük olanın çizgisel hızı daha yüksektir ki (olmalıdır demiyorum çünkü ikiside ne yaparsak yapalım aynı tur sayısında aynı açıda olur) bu durum sağlanmıştır. Bir otomobili ve jipi iç içe geçirip (biraz hayal gücünüzü zorlayın :D) karşıdan bakıp iki teker arasına koordinat sistemini yerleştirelim. Bu iki araç viraja girdiğinde ikisininde sağ süspansiyonunun 2 mm sıkılaştığı sol süspansiyonun 2 mm açıldığını düşünelim (araç momentumla dairesel hareket yapmak istemekte) bu durumda iki araçta aynı açısal hıza sahip olsada oturduğumuzda bizim jipte daha yüksekte oturmamız sebebiyle çizgisel hız jipte daha fazla olacaktır. Bundan dolayı (iki araç yükseklik harici eşit kabul edilmiştir) jipte daha şiddetli dairesel hareketler hissederiz. Mevzu bu aslında :D

National Geographic | Avanak Biliminden bir bölüm izledim sanki, güzel anlatım olmuş. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: mburakozgen
Porsche Panamera Turbo veya Mercedes-Benz AMG E63 S
Hızlı, Güvenli ve Konforlu
Gerçi Bunlar Benim Olduktan Sonra Yorulsam da Önemli Değil.
 
  • Beğeni
Tepkiler: rosel
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...