KAPALI Sıfır garantili aracın her yerinden boyası attı lütfen destek olun

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

pendik05

Düz Yol Gazcısı
23 May 2018
5
8
145
2 yıl önce sıfır aldığım Ford Fiesta aracımın 3 yıl boya garantisi bulunmaktadır. Şu an tavan, sağ kapı, kaput 16 yerinde boya atması oldu gün ve günde artmaktadır. Aracı garanti kapsamında servise götürdüm, servis boyaların kuruduğu ve attığının fotoğraflarını çekip Otosan'a gönderdiler ben araç değişim talep ettim. 444 3 673 no'lu Otosan tarafından arandım, araçtaki boya atmalarının dış etkenlerden kaynaklı olduğunu söylediler bu yüzden aracı garanti kapsamına sokamayacaklarını söyledir ve araç değişimi mi kabul etmediler. Bende tekrardan sordum geçen hafta 13 yerdi şu an nasıl 16 yerde atma oldu? kimsenin arabasında boya atma olmazken neden bu araçta oluyor? Cevaplarını yazılı olarak istedim iç yazışma olduğunu gönderemeyeceklerini söylediler. Aracın fabrikasyon hatası olarak boyandığı belli videoyuyu youtubea yükledim izlerseniz aracın ne hale geldiğini görecekseniz ne kadar çok kişi izlerse o kadar kişinin haberi olur video linki


 

sputnik

Üye
Beta Programı
11 Kas 2016
5,475
2
19,695
5,320
İstanbul
Her araba dış etmenlere maruz kalıyor. Haftalarca çam ağacı altında yatıp, reçine içindeyken güzel bir yıkaymayla hiç bir şey olmayan arabalar var. Tüketici hakem heyetine gitmenizi öneririm. Bilirkişi incelemesi ve alınan raporla en azından bir adım atmış olursunuz.

Benimki sadece varsayım. Konuya hakim bir arkadaş varsa detaylı yardımcı olacaktır.
 

trkskbn

Profesör
Beta Programı
21 Eki 2016
377
807
1,895
Şu firmaların dış etken lafına bayılıyorum. Onlara göre gün ışığı falan almayan bir fanusun içinde saklamak gerek aracı.
Tüketici hakem heyetlerinde 3.300 TL üst sınır diye biliyorum, araç haliyle daha pahalı olduğundan tüketici mahkemesine başvurmanız gerekiyor. Mahkemeye başvurun üstüne adamların anlayacağı dilden konuşun maalesef başka türlü olmuyor. Siz diş geçiremezseniz onlar size diş geçiriyor. Sesinizi duyurmaya çalışın açıkçası, böyle durumlarda televizyona çıkanlar bile oluyor. Ford'un avrupadaki merkezinede belgelerinizi yollayın. Videoyu sosyal medya gruplarına atın onlarda paylaşsınlar. Biraz ses olduktan sonra seve seve(!) bu işi halletmek zorunda kalacaklar.
Bu arada çok geçmiş olsun, o kadar alın teri dökülüp alınan araçlarda şu tarz hataların çıkması bir yana bunun firma tarafından kabul edilmemesi gerçekten üzüyor insanı.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,105
45,654
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Çok geçmiş olsun üzüldüm gerçekten.. Ford araçlarının boyaları bir çok otomobile göre daha kalındır, yani dış etkenlere karşı çok daha korunmalıdır. Ona rağmen böyle bir şey yaşanması dış etkenlerle açıklanabilecek bir şey değil. Sizi uğraştırır, psikolojik olarak yıpratır ama dava açarsanız kazanmama ihtimaliniz yok. Bu aracın fabrikasyon hatalı olduğu çok açık ve nettir. Bayiler ve genel merkez bu işleri hemen yokuşa sürerler. Hemen müşteriye suç atarlar. O sebeple siz bunlarla uğraşmak yerine gidin gecikmeden davanızı açın.
 
Son düzenleme:

Onemanband

Fatih
Panpa
8 Eyl 2016
1,131
1
3,131
3,770
İstanbul
Marka
Skoda
Arabayı dışarıda yatırmışsınız. Her gece meteor yağmuruna maruz kalmış beyfendi. Ne yapmalarını bekliyorsunuz? Azıcık dikkat edeceksiniz. Galaksimizde böyle dış etkenlerin çok yaygın yaşandığını bilmiyor olamazsınız. Öyle atmosferin rastgele her katmanına park ederseniz arabanın üzerine uranyum da yağar, plütonyum da akar. Bu durumda bilmem kaç mikron boyanın dayanması mümkün değil. Firma buna ne yapsın Allah aşkına?

Edit: Bilmeyenler için yol da göstereyim. ben 10mm çelik altına 2mm titanyumdan garaj yaptım kendime. YouTube'da DIY videolarını bulabilirsiniz. Bir haftasonunuzu buna ayıramıyorsanız kusura bakmayın da aksın yani arabanızın boyası.


Şaka bir yana, Allah kolaylık versin kardeşim...
 
Son düzenleme:

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,940
7
51,187
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Öncelikle şunu belirteyim: Bu olayda sorumlular satışı yapan bayii olmuyor, direk olarak Otosan ve işler büyürse Koç Holding oluyor.

Aynı olayı biz de yaşamıştık. Bu kasalar ilk çıktığında 2009 modelini takas + kredi şeklinde ödeme planıyla almıştık. 3 ay kadar sonra pas ve boya kusması başladı bizim arabada da. Tavanda ve marşpiyellerde bu kadar bariz olmasa da birkaç noktada can sıkıcı şekilde başlamıştı. Bu arada 2-3 kez lastik patlaması gibi enteresan olaylar da olmuştu onlar da bonus. 3 aylık araba olmasına rağmen kullanıcı hatasına bağladılar. Hukuki işleyişini tam bilemediğim ihtar vs. süreçlerinden sonra tabii ki kabul etmediler. Karşığında da önce kredi ödemelerini durdurduk, sonrasında da mahkemeye gittik. Ödemeler durdurulunca aniden konuya ciddi şekilde eğilmeye başladılar =) . Öncelikle Koç Holding'in hukuk servisi, temsil ettikleri markanın büyüklüğünü kullanarak tehditvari tavırlar takındılar. Ama biz geri adım atmayınca ilk duruşmadan 1 gün önce aracı iade almayı kabul edip arasındaki 0 km fiyat farkını ödemeyi kabul edersek 2010 modelini vermeyi teklif ettiler. Ben hiç istememiştim ama babam arabayı çok sevdiği için kabul etmişti. (o zamanlar 2009 ve 2010 arasındaki fiyat farkı 2-3 bin filandı ve donanım ekstrası vardı, bugün gibi değildi :)) Çok şükür o araba bizim başımızı hiç ağrıtmadı ve geçtiğimiz ay forumdan @lozlevent arkadaşımıza sattık.

Videodaki yerler direk kuş pisliği izi gibi. Arabayı bilmesem kuş pisliği bırakmışsınız onlar yapmış derdim. Ama arabayı da, boyasının sağlamlığını da biliyorum. Yeri geldi bizim arabada da kuş pisliği kaldığı oldu uzun süre. Ama iz yaptıysa da nokta olarak yerini bilmiyorsanız bulunamayacak şekilde iz yapabildi. Kuş pisliği fırça çiziğinden fazlasını Fiesta'lara yapamıyor. Aracı sürekli tuzlu suyla veya kuyu suyuyla yıkarsanız boyaya çok zarar verir derler ama bu kadarını yapabilir mi onu bilmiyorum. Zannetmiyorum.

Açıkçası hukuk sistemi o zamandan bu zamana çok değişti, çöküşte. Bizim gittiğimiz yoldan giderseniz sonuç alamama ihtimaliniz yüksek. Çünkü hepsinin yanında araba 3 yıllık. Her türlü kullanıcı hatasına yıkabilirler. Yukarıda dediğim gibi, ben arabanın kaporta ve boya kalitesini bildiğim için kullanıcı hatası olduğuna inanmıyorum. Ama bilirkişiler devreye girip farklı şeyi söyleyebilirler.

Her şeye rağmen avukatlara konuyu danışmanızı öneririm.
 

pendik05

Düz Yol Gazcısı
23 May 2018
5
8
145
Şu firmaların dış etken lafına bayılıyorum. Onlara göre gün ışığı falan almayan bir fanusun içinde saklamak gerek aracı.
Tüketici hakem heyetlerinde 3.300 TL üst sınır diye biliyorum, araç haliyle daha pahalı olduğundan tüketici mahkemesine başvurmanız gerekiyor. Mahkemeye başvurun üstüne adamların anlayacağı dilden konuşun maalesef başka türlü olmuyor. Siz diş geçiremezseniz onlar size diş geçiriyor. Sesinizi duyurmaya çalışın açıkçası, böyle durumlarda televizyona çıkanlar bile oluyor. Ford'un avrupadaki merkezinede belgelerinizi yollayın. Videoyu sosyal medya gruplarına atın onlarda paylaşsınlar. Biraz ses olduktan sonra seve seve(!) bu işi halletmek zorunda kalacaklar.
Bu arada çok geçmiş olsun, o kadar alın teri dökülüp alınan araçlarda şu tarz hataların çıkması bir yana bunun firma tarafından kabul edilmemesi gerçekten üzüyor insanı.
Allah razı olsun hocam, aynen dediğiniz gibi tüm yasal olmayan yolları deniyorlar her türlü çamuru da atıyorlar, videoyu yu yayabildiğim kadar yayıcam her yere göndermeye çalışıyorum artık ne kadar kişiye ulaşırsa, sonrasında zaten dava açıcam üstüne manevi tazminat davası açıcam birde yazılı olarak bana bilgi vermediklerinden sanayi bakanlığı yada hangi ilgili kurumsa oralarada başvuru yapıcam
 
  • Beğeni
Tepkiler: trkskbn

pendik05

Düz Yol Gazcısı
23 May 2018
5
8
145
Öncelikle şunu belirteyim: Bu olayda sorumlular satışı yapan bayii olmuyor, direk olarak Otosan ve işler büyürse Koç Holding oluyor.

Aynı olayı biz de yaşamıştık. Bu kasalar ilk çıktığında 2009 modelini takas + kredi şeklinde ödeme planıyla almıştık. 3 ay kadar sonra pas ve boya kusması başladı bizim arabada da. Tavanda ve marşpiyellerde bu kadar bariz olmasa da birkaç noktada can sıkıcı şekilde başlamıştı. Bu arada 2-3 kez lastik patlaması gibi enteresan olaylar da olmuştu onlar da bonus. 3 aylık araba olmasına rağmen kullanıcı hatasına bağladılar. Hukuki işleyişini tam bilemediğim ihtar vs. süreçlerinden sonra tabii ki kabul etmediler. Karşığında da önce kredi ödemelerini durdurduk, sonrasında da mahkemeye gittik. Ödemeler durdurulunca aniden konuya ciddi şekilde eğilmeye başladılar =) . Öncelikle Koç Holding'in hukuk servisi, temsil ettikleri markanın büyüklüğünü kullanarak tehditvari tavırlar takındılar. Ama biz geri adım atmayınca ilk duruşmadan 1 gün önce aracı iade almayı kabul edip arasındaki 0 km fiyat farkını ödemeyi kabul edersek 2010 modelini vermeyi teklif ettiler. Ben hiç istememiştim ama babam arabayı çok sevdiği için kabul etmişti. (o zamanlar 2009 ve 2010 arasındaki fiyat farkı 2-3 bin filandı ve donanım ekstrası vardı, bugün gibi değildi :)) Çok şükür o araba bizim başımızı hiç ağrıtmadı ve geçtiğimiz ay forumdan @lozlevent arkadaşımıza sattık.

Videodaki yerler direk kuş pisliği izi gibi. Arabayı bilmesem kuş pisliği bırakmışsınız onlar yapmış derdim. Ama arabayı da, boyasının sağlamlığını da biliyorum. Yeri geldi bizim arabada da kuş pisliği kaldığı oldu uzun süre. Ama iz yaptıysa da nokta olarak yerini bilmiyorsanız bulunamayacak şekilde iz yapabildi. Kuş pisliği fırça çiziğinden fazlasını Fiesta'lara yapamıyor. Aracı sürekli tuzlu suyla veya kuyu suyuyla yıkarsanız boyaya çok zarar verir derler ama bu kadarını yapabilir mi onu bilmiyorum. Zannetmiyorum.

Açıkçası hukuk sistemi o zamandan bu zamana çok değişti, çöküşte. Bizim gittiğimiz yoldan giderseniz sonuç alamama ihtimaliniz yüksek. Çünkü hepsinin yanında araba 3 yıllık. Her türlü kullanıcı hatasına yıkabilirler. Yukarıda dediğim gibi, ben arabanın kaporta ve boya kalitesini bildiğim için kullanıcı hatası olduğuna inanmıyorum. Ama bilirkişiler devreye girip farklı şeyi söyleyebilirler.

Her şeye rağmen avukatlara konuyu danışmanızı öneririm.
geçmiş olsun hocam siz bunlardan çok uzamadan kurtulmuşsunuz , krediyi ödemeyerek akıllılık etmişsiniz tebrik ederim. işin mahkemelik olması şuan bunların işine geliyor bir dava en az 2-3 yıl sürüyor kaybedince temyize götürüp zaman kazanıyorlar. internetten videoyu yayabildiğim kadar yayacağım sonrasında da dava açıcam. avukatla görüştüm
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt

lozlevent

Levent
Profesör
9 Mar 2017
582
844
1,820
Marka
Ford
Merhaba,
Öncelikle geçmiş olsun. Facebook ta fiestam.com adında bir grubumuz bulunuyor. Bu grubun resmi sponsoru İstanbul Eyüp'teki Ford Kar'dır. Dilerseniz bizim grup ile ilgilenen arkadaşın numarasını sizinle paylaşabilirim. Genel olarak yardımcı oluyorlar diye duyuyorum. Umarım derdinize derman olur.

Çok şükür o araba bizim başımızı hiç ağrıtmadı ve geçtiğimiz ay forumdan @lozlevent arkadaşımıza sattık.

Arabana iyi bakıyorum merak etme :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve by

atoprak

Aydın
Panpa
5 Kas 2016
1,589
2,193
2,520
Aalsmeer
Marka
Yok
büyük ayıp...
Çok geçmiş olsun ... belliki sizin aracınızda hatalı bir boya kullanılmış .. seri üretimde ve mevcut kalite kontroller de zor bir durum ama sizinkinin başka açıklaması da yok ... 3 yıl bu tip sorunları yaşamak için çok kısa bir süre.
 
  • Beğeni
Tepkiler: pendik05 ve by

aysu

Senkromeççi
22 Eyl 2018
1
0
85
Slm konuyla ilgili olarak benimde Citroën cactüs aracımda sorun yaşadım şuan 3 kapısında boya atmaları oldu garantiden kapıların değişimi yapıldı ama değer kaybı ile ilgili bişi yapamayacaklarını söylediler bende dava açmayı düşünüyorum hakkımı sonuna kadar arayacağım..
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
17,940
7
51,187
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Slm konuyla ilgili olarak benimde Citroën cactüs aracımda sorun yaşadım şuan 3 kapısında boya atmaları oldu garantiden kapıların değişimi yapıldı ama değer kaybı ile ilgili bişi yapamayacaklarını söylediler bende dava açmayı düşünüyorum hakkımı sonuna kadar arayacağım..
Geçmiş olsun. Araç değişimi talep edebilirdiniz ama %99 kabul olmazdı. Rötuş, boya vs. yerine kapı değişimi yapmaları bir derece olumlu yaklaşım olmuş. Yaşanan mağduriyetleri görünce buna da şükür deniyor artık.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TheAMG56
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım