Spring'lerin iki versiyonu var, @denizyenilmez_ 1994 ya da 1995 olması lazım o yıllardan sonra elektronik ateşlemeye döndü(Broadwayler gibi), ondan öncekilerde platin ateşlemeli.94 sonrası (onlar) Broadway'le aşağı yukarı hem güç olarak hem de motor olarak aynılar, Broadwayler 72 PS(Çoğu kaynakta(78-82PS) iken, elektronik ateşlemeli yeni versiyon Springler 68 PS.Eski tip olanlar ise kaynaklardaki farklılığa göre 60-62 PS arası değişiyor.Ama o yıllardaki bir araçta motor gücü birincil tercih sebebi olmamalı, sonuç olarak yıllardaki yıpranmaya bağlı olarak 60 PS'lik bir Spring'te 45 bg ya kalmıştır ya kalmamıştır, orijinal değilse tabii. R9 parçaları çok ucuz, benim bindiğim dönemde ön camı dahi hala Bursa'da fabrikada üretildiğini duymuştum.Alt takım olarak toplandığında aşırı bir para harcayacağını düşünmüyorum ama yine de diri ve bakımlı bir araç almanı öneririm, çünkü alt takımına dahi doğru dürüst bakmayan adamın motorun yağının durumunu düşünmek istemem.Orjinal motorlu almanı tavsiye ederim, anahtar değmiş toplanmış motordan randıman alamazsın, ama komple motor yesen de hurdacılarda 1000 tl ya motor dolu, kondisyonunu bilemem ama.LPG olarak marka önermektense, en geç LPG takılan aracı almaya çalış, onu da LPG tankının tarihinden ya da LPG montaj yerlerinin çürüyüp çürümemesinden anlayabilirsin, tankı değiştiriyorlar ama çürüğün çaresi basit değil.Eski kasalarında da Kalorifer sıkıntısı yaşamazsın, Renault'lar genellikle o konuda iyiler. Açıkcası 1-2 daha verip orta kasasını almanın sana bir faydası yok çünkü o paraya çıksan zaten enjeksiyonlu küçük bir öğrenci aracı alır rahatına bakarsın.Renult 9'ların ticareti gerçekten hızlıdır, istemediğin halde aracın satılabilir, özellikle çok parası olmayan yaşlı emekliler R9 lara hastadır.Her şeyi hesaplarken şunu unutma, Taunus yattığı sürece onun da bakımını, yakıtını, vergisini vereceksin, hesaplamalarına onu da dahil ederek yola çık yani R9 yakıt+işletme maliyeti+ Taunus işletme maliyetin olacak.@Mt.Akina konuyu hortlatiyorum izninle. Taunusu elimde tutup yazın istediğim gibi para kazanilirsem 6 ila 9 lira arasında bir r9 alasım var. Özellikle elektronik ateslemeye çevrilmiş bir spring broadwayden daha az sıkıntı çıkarır diyebilir miyiz? Motor beygir güç olarak spring broadway aynı mı? Eski araba olacağı için elektronikten uzak olmasını ve elektrikli cam vs olmamasını özellikle istiyorum.
Alt takımı bitik araba alıp kendim yaptırsam daha mantıklı olur mu?
Yeni motor yapılmış araba mı alsam daha iyi yoksa orjinal motoru alsam mı daha iyi?
LPG si hangi marka olsun hangisi daha iyi randıman veriyor? Mesela taunusta aldesa en iyisi
Bana bir de soğuk havada kalorifer sıkıntısı yasamayacagim araba lazım. Orta kasayı hiç sevmesem de en çok tutulan oymuş 93 96 arası kasa. 1 2 daha verip ondan almak mantıklı mı sence ticareti gerçekten o kadar hızlı mı?
He ben neden r9 alıyorum?
Ailenin hangi ferdi isterse istesin herkesin altına verilecek bir araba olması, taunusu babama bırakıp ispartada aktif olarak r9 u sürmek istemem çünkü yarı yarıya yakıt farkı var, taunusun kaloriferinin randimansiz olması, yazın az ya da çok kazanacağım paranın hepsini taunusa yatırmak istememem. Cebimde kalırsa da hiç olacağını düşünmem. Cevap için şimdiden teşekkür ederim
Şu an aktif kullanan forum içerisinde @tyln var, orta kasa Broadway'i var, benzinli kullanıyor, onun da yorumlarını alabilirsin.Şahsi olarak Taunus'u elden çıkarmadıkça gereksiz masrafın olur gibime geliyor, çünkü alacağın araçta sıfır değil o da sorunlar çıkaracak, astarın yüzünü geçmesi durumu olabilir.
Son düzenleme: