İstanbul'da Kış Lastiği Gerçekten Gerekli mi?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan arjin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Gerekli mi?

  • Evet

  • Hayır


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.
Ben yaz lastiği yada spor kontak serisi ıslakta iyi değildir demek istemedim, ama yoğun yağışta suyu aktaramadığını düşünüyorum bendekilerin. Diğer konular, firen mesafesi, haklısınız ama değer mi tak çıkar, herkes kendi değerlendirecek...İyi akşamlar tekrar...
 
Geçen çarşamba, şu kadar yağan karda bile saçmalayanlar oldu. Yer, Çekmeköy.
 

Ekli dosyalar

  • cb94eaf9-2ff7-4b58-835c-87087499129b.jpg
    cb94eaf9-2ff7-4b58-835c-87087499129b.jpg
    148.5 KB · Görüntüleme: 87
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Ben bir şeyi merak ediyorum bir sezon kış lastiği kullanan sezon bittiğinde yaz lastiklerinden eski performansını alabiliyor mu?
Lastikleri tam olarak olması gerektiği gibi saklıyabiliyormuyuz hamurlarının performasını kaybetmicek şekilde?
Ben açıkcası hem yaz lastiklerimden hemde kış lastiklerimden her değişimde eski performansını alamadım özellikle kış lastikleri sağanak yağmurda değil ama kuru zemin üzerine gelen azıcık su görmesin hemen dağıtıyor kendini, kış lastiğinin tek yararını sadece kar yağdığında yaşadım kimsenin çıkmaz dediği otoparktan arabayı çıkarttım oda kar yağdığı ilk gündü istanbulda senede kaç kere kar yağıyor kaç gün kalıyor zaten.
Artık karar aldım kesinlikle kış lastiği almayacağım binek aracıma premium contact 5 aldım ticari aracıma da petlasın ürettiği yaz lastiği desenli dört mevsim sertifikası olan lastiği alacağım zaten yaz lastiklerim onlardı hem yaz hemde kış performansından oldukça memnunum yanal ve fren performansı çok güzel sadece sert ve biraz gürültü lastik, seneye bir takım daha alacağım.
Bence kar lastiği istanbul için tamamen gereksiz gündüz güneş oluyor zaten hava 5 derecenin altına kolay kolay inmiyor ancak gece 12 den sonra ayaz yapıyor genelde ayaz yapsa bile hep 5 derece oluyor, nadiren sıfırın altına düşüyor o zaman don riski olur o riskte anca 1-2 hafta olur, hava çok çok soğuksa, kar yağarsa veya emniyet sağlıyabileceğim bir durum olmazsa çıkmam dışarı çok acilse durum taksiye binerim gündüz zaten her yere toplu taşıma var.
Yani bence kar lastiği istanbul için çok gereksiz ve sıfır alıp kullandığım seneden sonraki senelerin sadece 3 aylık sürecinde en fazla bir hafta tam performans kullanabileceğim lastiğe ebadına göre ortalama 1500 lira vermek israf, birde üstüne canımızı taşıyor kaliteli olsun iyi bir şey alalım diye bir ton para verdiğimiz yaz lastiklerimizin de ya lastikçinin deposunda yada bizim balkonumuzda, bodrumumuzda, apartmanımızın kazan dairesinde çürümesi de cabası, yazık günah valla conti lere bir ton para verdikten sonra lastiğe bakmaya kıyamıyorum hayatta çıkarttıp 3 ay boyunca rutubetin içinde çürümesine izin veremem :)
Bence en güzel soruyu burada siz sormuşsunuz, lastikleri saklamak için onca para ödenen yerler lastikleri acaba üretici tavsiyeleri doğrultusunda saklıyor mu?
Örnek olması açısından continental önerisini aşağıya yazıyorum:

Kaynak: http://www.continentaltire.com/content/tire-storage-tips

If stored in unfavorable conditions, or if not properly handled, tires change their physical properties. This can lead to a shorter service life, and the tires may even deteriorate to the extent that they become unusable. Correctly stored and handled tires retain their properties virtually unchanged for several years.
Storage in the open air, even under a protective covering, is not permitted.
A storeroom for tires should be cool, dry and dark and should be well ventilated. Storage temperature must not exceed normal room temperature. In heated rooms the tires must be shielded from the heat source.
The tires must be protected from direct sunlight and continuous changes of air. As ozone is particularly damaging, storerooms must not contain any devices that generate ozone.
Solvents, fuels, lubricants, and chemicals should not be kept in tire storerooms or come into contact with tires.
Ensure that tires are not stored under pressure to avoid cracks.
Minimizing storage time helps avoid damage.
 
jgnp7J.jpg


Bu gece bende Ts860'ları ilk kez karda deneyeceğim için şu yokuştan çıkmayı denedim. Önce araçtan inip yola baktım buz tutmuş. Hava zaten 0, -1 derece arasındaydı.

İlk denemede yokuşun içinde kalan dik kısımda aracı tamamen durdurup kalkmayı denedim ama kalkamadım. 1-2 defa daha denedim olmadı. Araç her defasında gaz kesti. Sonra çekiş kontrolü kapatmak aklıma gelince kapatıp tekrar denedim. Önce yokuşun başında 1.vites 10 kmh hızla durmadan çıkmayı denedim çıktı. Sonra tekrar aracı yokuşun iç kısmında durdurdum çekiş kontrolü kapatıp öyle çıkmayı denedim. Biraz patinaj çektikten sonra kalktı.

Çekiş kontrol açıkken, zeminde buzluysa kış lastiği bile çok zorlanıyor. Hatta kalkamadığı oluyor. Böyle durumlarda çekiş kontrolü kapatmak lazım. Zeminde buzlanma varsa ekstra dikkat etmek lazım.
 
Gözle görünür buza can feda :D Benim gibi uzun yol süren arkadaşlar varsa demek istediğimi anlamışlardır , kış lastiği gereklidir , rezilliğe değmez :)

Takın , taktırın , çünkü biz takanları yolda bırakıyorsunuz farkına varın :) Trafikte önce saygı diyelim :)

c65c30cd-3152-4693-8309-17d0fb58155a.jpg eb18787a-bafc-4872-94a5-030f644f6eac.jpg
 
İstanbul'u bilmem de babam benim haberim olmadan audiye kış lastiği aldığında Denizli'ye kar mı yağıyor kışın şehir dışına mı çıkıyoruz napcaz dedikten sonra Kar'da Kayseri'ye gittik geldik. Geldiğimizden beri 3 haftadır aralıklarla Denizli'ye de kar yağıyor :D
Denizli'ye 3-4 senedir adam akıllı kar yağmıyordu. Son yağdığı zamanlarda da bi kere yağıp 3 gün durup bütün kış boyunca da yağmıyordu.

Diyeceksiniz ki kar lastiği değil kış lastiği kar olması şart değil, doğrudur. Ancak hava sıcaklığı da eksili değerlere çok inmiyordu. Bu kış maşallah hepsini görüyoruz :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Fren konusu tabii aracın balata kondisyonuyla da doğru orantılı değişen bir şey ama yokuş aşağı için gayet yeterli gibi duruyor.
Balatalar yeni 15.000 km oldu daha evet ben de beğendim lastikleri dik bir yokuş olmasına rağmen durdurdu arabayı ama ts860 ların en beğendiğim noktası yokuş çıkmak oldu çok dik yokuşların en dik yerlerinde tamemen durup kalktım sanki hiç kar yokmuş gibi çıktı ayrica karsiz islak soguk zeminde fren mesafesi cok iyi 4 mevsimden geecekten iyi
 
Balatalar yeni 15.000 km oldu daha evet ben de beğendim lastikleri dik bir yokuş olmasına rağmen durdurdu arabayı ama ts860 ların en beğendiğim noktası yokuş çıkmak oldu çok dik yokuşların en dik yerlerinde tamemen durup kalktım sanki hiç kar yokmuş gibi çıktı ayrica karsiz islak soguk zeminde fren mesafesi cok iyi 4 mevsimden geecekten iyi
Bir de buzlu ve karlı zeminlerde dik yokuş çıkarken patinaj istiyor. Yani patinajla biraz kazımak gerekiyor. Onun haricinde bende çok memnunum. Lastiğin yapamadığı hiç bir şey yok diyebilirim. Islak zemin tutuşu zaten efsane. En önemlisi de benzer başarıyı hava sıcaklığı +10 derece üstünde de gösterebiliyor.
 
Benim eşimin şirket aracında Michelin Alpin 5 var.

Lastik belki bir önceki kullanıcısında bir yaz geçirmiş olabilir... şirkette başka bir kadın kullanıyordu aracı .. eşim Eylül de aracı aldığında Alpin 5 ler vardı üstünde, neyse...

Bende bir o kadar memnun değilim. Hafif nemi gördüğü anda tutuş problemi var, arabanın hemen kıçı başı oynamaya başlıyor..... benzer bir şekilde çekiş problemi de oluyor ki Focusun gücü belli ..

Zaten pek iyi bir lastik değildi kışlıklar arasında, birde sanırım yazın kullanılmış olabileceğinden (çok uzun olmasa da) oldukça kötü performansı
 
Benim eşimin şirket aracında Michelin Alpin 5 var.

Lastik belki bir önceki kullanıcısında bir yaz geçirmiş olabilir... şirkette başka bir kadın kullanıyordu aracı .. eşim Eylül de aracı aldığında Alpin 5 ler vardı üstünde, neyse...

Bende bir o kadar memnun değilim. Hafif nemi gördüğü anda tutuş problemi var, arabanın hemen kıçı başı oynamaya başlıyor..... benzer bir şekilde çekiş problemi de oluyor ki Focusun gücü belli ..

Zaten pek iyi bir lastik değildi kışlıklar arasında, birde sanırım yazın kullanılmış olabileceğinden (çok uzun olmasa da) oldukça kötü performansı
Kış lastiğini yazın kullanmışlarsa at çöpe gitsin hocam. Piyasanın en iyisini bile kullansan yazın kullanılmışsa o lastik gidicidir. Hamur falan kalmıyor o lastiklerde ki kışlıkların hamurları oldukça hassas olur sıcaklık değişimlerine karşı.
 
Benim eşimin şirket aracında Michelin Alpin 5 var.

Lastik belki bir önceki kullanıcısında bir yaz geçirmiş olabilir... şirkette başka bir kadın kullanıyordu aracı .. eşim Eylül de aracı aldığında Alpin 5 ler vardı üstünde, neyse...

Bende bir o kadar memnun değilim. Hafif nemi gördüğü anda tutuş problemi var, arabanın hemen kıçı başı oynamaya başlıyor..... benzer bir şekilde çekiş problemi de oluyor ki Focusun gücü belli ..

Zaten pek iyi bir lastik değildi kışlıklar arasında, birde sanırım yazın kullanılmış olabileceğinden (çok uzun olmasa da) oldukça kötü performansı

2316 üretimli Michelin Alpin 5 kullanıyoruz. Islak yol tutuşu gayet iyi. Güç olarak araçlar benzer. Çekiş konusunda da herhangi bir sıkıntı yok gayet güzel lastik. Sizin lastik yazın kullanıldıysa hamuru özelliğini kaybetmiştir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Bir de buzlu ve karlı zeminlerde dik yokuş çıkarken patinaj istiyor. Yani patinajla biraz kazımak gerekiyor. Onun haricinde bende çok memnunum. Lastiğin yapamadığı hiç bir şey yok diyebilirim. Islak zemin tutuşu zaten efsane. En önemlisi de benzer başarıyı hava sıcaklığı +10 derece üstünde de gösterebiliyor.
Evet şuan istanbul -3 derece yerler buz olmasına rağmen gerçekten çok iyi bugün daha da sevdim lastikleri buzda benim yüreyemediğim yerde araba tutunup duruyor yokuşta zaten patinaja düştüğü yokuş bulamadım en dik yerleri denememe rağmen ama kar 5 cm di en fazla buzda ve daha çok karda patinaja düşer ama her türlü çıkar gibime geliyor 900 tlye aldım ikinci el şimdiden parasını hak etti.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Vay İtü'nün en dik rampası :) İtü de mi çalışıyorsunuz? Ben Arı 2 deyim.
Yok hocam çalışmıyorum Makina'de öğrenciyim bu yaz amerika da çalıştım ordan getirdiğim parayla da ilk iş araba aldım kış lastiklerini deneyelim diye çıktık baya tutuyormuş :D Siz hangi şirkette çalışıyorsunuz?
 
Kış lastiğini yazın kullanmışlarsa at çöpe gitsin hocam. Piyasanın en iyisini bile kullansan yazın kullanılmışsa o lastik gidicidir. Hamur falan kalmıyor o lastiklerde ki kışlıkların hamurları oldukça hassas olur sıcaklık değişimlerine karşı.

Aynen öyle, çok hassas oluyor kış lastikleri... hoş tam da emin olamıyorum ne kadar kullanıldığına.

Kendim, kendi aracımda bu hatayı yapsam, lastikleri atıp, yeni alırım ama kiralık araçta bunu yapamıyorsun. Araç tutmuyor desen, lastikleri siz yıpratmışısınız, sizin hatanız diyip para da ister kiralama şirketi nitekim araç daha 28k km de.

Neyse artık Nisan ayını bekleyip, yaz lastiklerini takana kadar biraz daha temkinli olacağız
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk