Düşük hacim , yüksek hp'lerin sonu ne olacak

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan alianil
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

alianil

Profesör
165
31
Marka
Toyota
Çok merak ediyorum markalar gittikçe motor hacimlerini düşürüyor 0.9,1.0,1.2,1.4 gibi motorlara yüksek tork ve yüksek hp sıkıştırıyorlar üstelik bir çoğu 3 silindire düştü ben bunların pek uzun ömürlü olacağını sanmıyorum.
zaman geçtikçe eski nesil motorlar özlem ile aranacak gibi...
 
Ne olacak 2.0 I4 ve V tip atmosferik motorların değeri inanılmaz artacak.
Hatta 2.0T motorlar bile (bile yazarken çok utandım ama neyse) çok lüks olacak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alianil
Sonu hepsinin elektrikli otomobil olacak. Biz vergi muhabbetlerinden dolayı düşük hacime "şu anlık" mahkum tutuluyor olsak ta downsizing mevzusu Türkiye'ye has değil. Amerika'daki otomobiller dahil olmak üzere 4 tekerlekli tüm oturgaçlı götürgeçler bu durumdan nasibini alacak.

Benzinli araçlarda:
Benzin --> Hibrit --> Elektrik

Dizel araçlarda:
Dizel ---> Sadece ticarilerde dizel ---> Elektrik

Motor ömrü konusuna gelince, bilemiyorum zamanla hep beraber göreceğiz.
 
Son düzenleme:
Ya ben bu ülkede 70-80 beygirlik 1.6 motorların bile çoğunun 200bin olmadan sekman istediğini gördüm. Bana bu ülkede hiçbir motor uzun ömürlüymüş gibi gelmiyo
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sirius ve EmreBHZ
Sadece dusuk hacim turbo beslemeler acisindan degil, ileriki yillarda gelecek elektrikli motorlarda da eski nesil motorlar saglamlik acisindan ozlemle anilacak. Bu konu simdiki motorlara has bir durum degil. Neticede teknoloji ne kadar karmasik olursa sorun cikma ihtimali artacak, kullanim omru de ona gore dusecek, dusmese de kullanim maliyetleri artacaktir.

Eski nesil motorlari omurleri haricinde kullanim zevki acisindan ozleme mevzusunda da dusuk hacim atmosferikleri ozledigim soylenemez. Ben yillarca 2 litre atmosferik kullandim ve ondan asagida ki hacimleri bir gun bile ozlemedim. Benim icin atmosferigin zevki 2 litre ile basliyor. Onu da zaten eskiye donsekte vergiler yuzunden kullanamayiz.
 
Son düzenleme:
Bahsettiğim motorların rektefiye şansının bile olabileceğini pek sanmıyorum. Bahsettiğim motorlar resmen 5 yaşındaki çocuğa 20 kg eşya taşıtmaya benziyor
 
Atmosferiğe göre her türlü iyidir,yıllardır atmosferik kullandım hiçbir faydasını görmedim,görmüyorum.Turbolu araç candır,ama bir atmosferik kadar dayanıklı olmasını beklemek hata olur.
 
Bu Türkiye için bir sorun. Biz bir otomobile 20 yıl boyunca binmeyi çok seviyoruz. Avrupa'da ise artan vergiler sebebiyle 2.el kullanımı oldukça düşük. İnsanların ortalama 3 yılda bir arabasını değiştirdiği Avrupa ülkelerinde bu şekilde motorların 10 yıl boyunca optimum verim ile çalışacağını düşünürsek, üreticiler için gayet yeterli bir süre. Zaten önümüzdeki 10 sene içerisinde de elektrifikasyon oldukça artacak.
 
Bahsettiğim motorların rektefiye şansının bile olabileceğini pek sanmıyorum. Bahsettiğim motorlar resmen 5 yaşındaki çocuğa 20 kg eşya taşıtmaya benziyor
Yıllardır piyasada TSİ motorlara rektefiye yapılıyor, yani düşündüğünüz gibi kullan-at değiller.
Bunlar yüksek verimli çalışan makineler olduğu için bakımlarını özenli ve zamanında yapmak lazım, bunlara dikkat edilirse sanmıyorum bir sorun olacağını.
Olacak sorun da yağ yakma olacaktır ki hangilerinin yaktığı da biraz belli ki bu motorlara da firmalar geliştirme yaparak engelleme yoluna gidiyorlar.
 
giphy.gif
 
Atmosferiğe göre her türlü iyidir,yıllardır atmosferik kullandım hiçbir faydasını görmedim,görmüyorum.Turbolu araç candır,ama bir atmosferik kadar dayanıklı olmasını beklemek hata olur.
İsterlerse atmosferik kadar dayanıklı turbolu motor da yapılır ama bu işe yanaşan yok artık, maliyeti fazla. Zaten böyle bir motor downsized olmamalı, emisyon-yakıt tüketimi avantajı da kalmıyor o zaman.
Atmosferikte hacim çok önemli. 1.6 ve altı atmosferiğin mantığı ekonomi yapmak, 1.6-2 arası eh işte. 2 litre üstünde, bir de silindir sayıları arttıkça asıl keyif başlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alianil
İsterlerse atmosferik kadar dayanıklı turbolu motor da yapılır ama bu işe yanaşan yok artık, maliyeti fazla. Zaten böyle bir motor downsized olmamalı, emisyon-yakıt tüketimi avantajı da kalmıyor o zaman.
Atmosferikte hacim çok önemli. 1.6 ve altı atmosferiğin mantığı ekonomi yapmak, 1.6-2 arası eh işte. 2 litre üstünde, bir de silindir sayıları arttıkça asıl keyif başlar.

Ekonomi yapmak olduğunu pek zannetmiyorum,zira hiçte az yakmıyorlar gayet fazla yakıyorlar.İyi tarafı sadece ne kadarsan bas,ne kadar hırçın kullanırsan kullan belli bir limiti geçmiyor,atıyorum 10-11 litre.Turboda ise ortalama 18-20 lere çıkıyor.Ama turboda basmazsanız bile karşılığını alıyorsunuz,atmosferikte yine nasıl belli bir eşiği geçmiyorsa yakıt,ekonomisi de belli bir eşiğin altına düşmüyor.Günümüzde gayet ilkel motorlar olarak görüyorum.2.0 üstü 5 silindir ve üstü makineleri ayro tutuyorum tabii ki,en azından onlarda keyif unsuru var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sirius
Ekonomi yapmak olduğunu pek zannetmiyorum,zira hiçte az yakmıyorlar gayet fazla yakıyorlar.İyi tarafı sadece ne kadarsan bas,ne kadar hırçın kullanırsan kullan belli bir limiti geçmiyor,atıyorum 10-11 litre.Turboda ise ortalama 18-20 lere çıkıyor.Ama turboda basmazsanız bile karşılığını alıyorsunuz,atmosferikte yine nasıl belli bir eşiği geçmiyorsa yakıt,ekonomisi de belli bir eşiğin altına düşmüyor.Günümüzde gayet ilkel motorlar olarak görüyorum.2.0 üstü 5 silindir ve üstü makineleri ayro tutuyorum tabii ki,en azından onlarda keyif unsuru var.
Bu baya bi doğru yorum ya, günümüzdeki 1.6 atmosferik motorların falan bi manası yok tamamem düşük bütçe otomobiller için arabayı yürütsün, ittirmesinler diye.
Eskiden teknolojiler bu kadar iyi değilken atmosferik için baya mantıklı olan sebepler şuan alakasız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Ekonomi yapmak olduğunu pek zannetmiyorum,zira hiçte az yakmıyorlar gayet fazla yakıyorlar.İyi tarafı sadece ne kadarsan bas,ne kadar hırçın kullanırsan kullan belli bir limiti geçmiyor,atıyorum 10-11 litre.Turboda ise ortalama 18-20 lere çıkıyor.Ama turboda basmazsanız bile karşılığını alıyorsunuz,atmosferikte yine nasıl belli bir eşiği geçmiyorsa yakıt,ekonomisi de belli bir eşiğin altına düşmüyor.Günümüzde gayet ilkel motorlar olarak görüyorum.2.0 üstü 5 silindir ve üstü makineleri ayro tutuyorum tabii ki,en azından onlarda keyif unsuru var.

Günümüzde gayet ekonomik atmosferik motorlar var, sanırım onlara denk gelmediniz. İmzanızdaki 1.4 ve 1.5 atmosferikler gayet müsrif motorlar, onları baz alıyorsanız hata yaparsınız. Zaten bugünün motorları değiller.
 
Gelişme güzel şey. 20-30 yıl öncenin mantığı/alışkanlıklarıyla düşünmemek lazım. O zaman beklentiler ve tüketim alışkanlıkları farklıydı, şuan farklı. Sonuçta otomobil denilen şey de ülkemiz hariç Dünya'nın pek çok ülkesinde hızlı tüketim malı. Tabi bir de ülkedeki alım gücüyle ve bir otomobile kaç birim para verdiğimizle alakalı bir mesele bence.

Sağlam olsun, bastın mı biraz gitsin, az yaksın bana yeter. Turboymuş, hibritmiş, atmosferikmiş umursamam :D
 
Son düzenleme:
bu vergilendirme sisteminden kaynaklı downsizing olduğunu düşünüyorum amerika golf ü falan 1,4 tsi bile satmıyor yanılmıyorsam direk 1,8 tsi falan
 
  • Beğeni
Tepkiler: mgdedeoglu
Ekonomi yapmak olduğunu pek zannetmiyorum,zira hiçte az yakmıyorlar gayet fazla yakıyorlar.İyi tarafı sadece ne kadarsan bas,ne kadar hırçın kullanırsan kullan belli bir limiti geçmiyor,atıyorum 10-11 litre.Turboda ise ortalama 18-20 lere çıkıyor.Ama turboda basmazsanız bile karşılığını alıyorsunuz,atmosferikte yine nasıl belli bir eşiği geçmiyorsa yakıt,ekonomisi de belli bir eşiğin altına düşmüyor.Günümüzde gayet ilkel motorlar olarak görüyorum.2.0 üstü 5 silindir ve üstü makineleri ayro tutuyorum tabii ki,en azından onlarda keyif unsuru var.
Son nesil ufak hacim atmosferiklerin yakıtı da nispeten iyi. Zaten atmosferiklerin asıl can alıcı noktası LPG. 1.6 ve altı atmosferik + LPG kombinasyonu kadar az yakan bir alternatif yok şu an maalesef.
İlkel kısmına hiç girmek istemiyorum, çünkü turbo da oldukça eski bir icat. Hatta elektrikli motor bu ikisinden de eski :) . Bu tamamen dönemin şartları ve ihtiyaçlarına bağlı bir durum. Şu an devir ekonomi ve emisyon devri, bazı markalar bunu küçük hacmi turbolayarak karşıladı, bazıları da yeni tip atmosferikler(skyactiv mesela) geliştirerek. Çoğu da hibrit-%100 elektrikliye geçişe başladı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Otto Çevrimi