SUV'ların Kapışması (Segment Sorunu)

Bitirecektim ama çok şükür yazdıklarım pek anlaşılmadığı için biraz daha basit bir şekilde anlatma gereği duydum.

Çok şükür Uğur gibi bir arkadaşın var da şu forumda sen ne desen hemen gelip sorgusuz sualsiz seni destekler. Kıymetini bil böyle arkadaşların.

Sorgusuz sualsizden çok test ederken yanımda o vardı ne yapayım bence sende aracın sahibinin çok iyi arkadaşısın ve onu destekliyorsun mu diyeyim.


Tahmin ettiğim gibi iç hacmin sayısal verilerini koymuşsun. Buradan gerçekten aracı kullanıp deneyip gözlemlemekten çok katalog verilerine itibar ediyorsun. Demişim ki bagaj hakikaten küçük. Sonra sen yaşam alanı ispatı için iç hacim litrelerini koyuyorsun. E coupe formlu bagaj kapağını sw formlu klasik tasarımlarla litre bazında nasıl karşılaştırabilirsin? Pandizot üstü hacim tabii ki chr'da çok daha küçük olacak.


Ben farklı bir şey tecrübe etmişim. Sen çok farklı şeyler söylüyorsun. Bu durum da hangimizin haklı çıkacağını bulmanın en mantıklı yolu Matematik olduğunu düşündüm.Yaşam alanı ispatı için attığım litreyi bagajdan çıkartırız en geniş hangisi ise onu buluruz bu kadar basit. Bunun için E coupe ile Sw bakmaya gerek yok.

Toplam litre-Bagaj hacimi=arabanın içinin hacmi bu konuda eminim hem fikirizdir.

Chr: 1164-297: 867 lt
Kadjar: 1478-472: 1006 lt
3008: 1482-520: 962 lt

Ya da en temizi başka testler izler bakarız diğer insanlar ne demiş.


Daha bugun test sürüşünü paylaştım sırf şu konuşma geçti diye iç mekanını özellikle izledim ve nasıl olduğuna eminim.

Benim sorum marka yetkililerinin "aracımız şu rakiplerle şu disiplinlerde rekabet edebilecek bir araç değil" tarzı bir yorumuydu. Sen yine bana Carscoops'un baş editörünün yazısını atmışsın. Aradığım cevap değildi.

Mecazi anlamda yazdığımı direk olarak ciddiye alacaksak zaten hangi marka der ki. Herkes ben premium a rakibim diye orta da geziyor. Marka bu aracı Rav4 altına koymuş. Rav4 de C olduğuna göre bir altında B var.

E ben ciddi ciddi RAV4 vs. karşılaştırmadaki diğer araçların iç hacmi diye bir şeyler de açıklayacaktım ama daha nasıl ciddiye alayım ki şimdi bu konuyu? Ç sınıfı karşılaştırmalarınızda başarılar diyeyim o zaman :)

Rav4 in iç mekanının ne kadar geniş olduğunu bende biliyorum çünkü araba rakiplerine göre baya uzun. Ama bir araba uzun diye üst segmente çıkacağını ben düşünmüyorum.

En bariz örnek skoda superb dir iç hacmi geniş diye kimsenin E sınıfına aldığını sanmıyordum.

Ya da özellikle hacmin ve kullanışlılığın öne çıktığı MPV segmentinde

Uzunluk

Grand C-MAX: 4519mm

Grand Picasso: 4597mm

Zafira: 4666 mm

Şimdi Zafira rakiplerinden büyük diye Smax rakip mi oluyor.
 
Hangi segment onu bilemem ama bence rakip olarak karsilastirabilecegimiz modeller captur, juke v.b olacaktir. tiguan rav4 gibi araclarin yaninda ayni cumlede kullanmam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: g.c. ve 2jzihtiyar
Araştırma yaptım;

Üzgünüm ama, SUV'lerin hiçbiri ne B segmenti ne C segmenti ne de D segmenti. Hepsi J segmenti olarak geçiyor.

Avrupa'da resmi olarak harf segmentasyonu yapılmıyor. A, B, C ,D harfleri sadece 99 yılındaki bu Avrupa Birliği belgesinde kullanılmış;

A, B, C ve D; SUV'ler için kullanılmıyor. Bu harfler daha çok sedan, Hatchback ve SW araçlar için kullanılıyor.

ABD ve Birleşik Krallık, J segmenti dediğimiz tüm SUV'leri 4'e ayırıyor;

İngiltere'de SUV segmentleri: Mini 4x4 (U.K.), Compact 4x4 (U.K.) , Large 4x4 (U.K.) ve Full-size 4x4 (U.K.)
ABD'de SUV segmentleri: Mini SUV (U.S), Compact SUV (U.S), Large SUV (U.S), Full-size SUV (U.S)

İngiltere SUV segmentlerinde 4x4 yazdığına bakmayın, zamanında öyle demişler o yüzden halen öyle kullanılıyor.

Bu segmentasyona göre;

Toyota C-HR ve Peugeot 2008 ---> Mini 4x4 / Mini SUV
Peugeot 3008, Toyota RAV4 ve Honda CR-V ---> Compact 4x4 / Compact SUV
Volkswagen Touareg, Hyundai Santa Fe ve Jeep Grand Cherokee ---> Large 4x4 / Large SUV
Toyota Land Cruiser, Mercedes-Benz GLS ve Chevrolet Suburban ---> Full-size 4x4 / Full-size SUV

olarak geçiyor.

Evet, bana kalsa 3008 ile CR-V asla aynı segmentin araçları değil. RAV4'ün de kesinlikle 3008 ile aynı segmentte olmaması gerekiyor. (bence)

Ama resmi bir segment bilgisi istiyorsanız, İngiltere ve ABD'de böyle sınıflandırılmış. A, B, C ve D dediğim gibi SUV araçlar için kullanılmıyor.
En inandırıcı ve açıklayıcı yorum bu oldu 😂
 
Araştırma yaptım;

Üzgünüm ama, SUV'lerin hiçbiri ne B segmenti ne C segmenti ne de D segmenti. Hepsi J segmenti olarak geçiyor.

Avrupa'da resmi olarak harf segmentasyonu yapılmıyor. A, B, C ,D harfleri sadece 99 yılındaki bu Avrupa Birliği belgesinde kullanılmış;

A, B, C ve D; SUV'ler için kullanılmıyor. Bu harfler daha çok sedan, Hatchback ve SW araçlar için kullanılıyor.

ABD ve Birleşik Krallık, J segmenti dediğimiz tüm SUV'leri 4'e ayırıyor;

İngiltere'de SUV segmentleri: Mini 4x4 (U.K.), Compact 4x4 (U.K.) , Large 4x4 (U.K.) ve Full-size 4x4 (U.K.)
ABD'de SUV segmentleri: Mini SUV (U.S), Compact SUV (U.S), Large SUV (U.S), Full-size SUV (U.S)

İngiltere SUV segmentlerinde 4x4 yazdığına bakmayın, zamanında öyle demişler o yüzden halen öyle kullanılıyor.

Bu segmentasyona göre;

Toyota C-HR ve Peugeot 2008 ---> Mini 4x4 / Mini SUV
Peugeot 3008, Toyota RAV4 ve Honda CR-V ---> Compact 4x4 / Compact SUV
Volkswagen Touareg, Hyundai Santa Fe ve Jeep Grand Cherokee ---> Large 4x4 / Large SUV
Toyota Land Cruiser, Mercedes-Benz GLS ve Chevrolet Suburban ---> Full-size 4x4 / Full-size SUV

olarak geçiyor.

Evet, bana kalsa 3008 ile CR-V asla aynı segmentin araçları değil. RAV4'ün de kesinlikle 3008 ile aynı segmentte olmaması gerekiyor. (bence)

Ama resmi bir segment bilgisi istiyorsanız, İngiltere ve ABD'de böyle sınıflandırılmış. A, B, C ve D dediğim gibi SUV araçlar için kullanılmıyor.
Bizim kaç gündür demek istediğimiz bu işte 😀
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Hangi segment onu bilemem ama bence rakip olarak karsilastirabilecegimiz modeller captur, juke v.b olacaktir. tiguan rav4 gibi araclarin yaninda ayni cumlede kullanmam.

Hangi suv hangi sınıfta ben de bilmiyorum, ilgilenmiyorum ancak eski bir Vitara kullanıcısı olarak ben de captur ve juke ile aynı cümlede kullanmam, ne Vitara'yı ne chr'ı.

Sınıflama için çok alakasız araclarin aynı kefeye koyulduğunu düşünüyorum.


Toplam litre-Bagaj hacimi=arabanın içinin hacmi bu konuda eminim hem fikirizdir.

Chr: 1164-297: 867 lt
Kadjar: 1478-472: 1006 lt
3008: 1482-520: 962 lt

Burada hata var. Yaris'in bagajı 286lt. Chr'ın bagajı büyük değil ama o kadar da küçük olamaz. Vitara 375lt idi, ona yakın diye hatırlıyorum.
 
Burada hata var. Yaris'in bagajı 286lt. Chr'ın bagajı büyük değil ama o kadar da küçük olamaz. Vitara 375lt idi, ona yakın diye hatırlıyorum.
Hata yok, Toyota’nın kendi verdiği ölçüler;
538E62AF-C8D5-4034-A1E0-E0021C774713.png
 
  • Wow
Tepkiler: sputnik
Burada hata var. Yaris'in bagajı 286lt. Chr'ın bagajı büyük değil ama o kadar da küçük olamaz. Vitara 375lt idi, ona yakın diye hatırlıyorum.

Hocam teknik veride Stepne ile 297 stepnesiz 377 diye hatırlıyorum.


İnanın vitara ile ilgili bir fikrim yok. Kapısını bile açmadım ondan hiç bir yorum yapamam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Hocam teknik veride Stepne ile 297 stepnesiz 377 diye hatırlıyorum.


İnanın vitara ile ilgili bir fikrim yok. Kapısını bile açmadım ondan hiç bir yorum yapamam.

Vitara sert hatlı araç olduğu için genel olarak yükleme sorunu olmuyor, 375lt aslında c hb araç sınıfı demek ama dik şekilde 4 orta valiz koyulabilir. Chr'da bu mümkün değil demek ki.

375lt'ninaltında bir de yarım boy stepne var.
 
Bitirecektim ama çok şükür yazdıklarım pek anlaşılmadığı için biraz daha basit bir şekilde anlatma gereği duydum.



Sorgusuz sualsizden çok test ederken yanımda o vardı ne yapayım bence sende aracın sahibinin çok iyi arkadaşısın ve onu destekliyorsun mu diyeyim.





Ben farklı bir şey tecrübe etmişim. Sen çok farklı şeyler söylüyorsun. Bu durum da hangimizin haklı çıkacağını bulmanın en mantıklı yolu Matematik olduğunu düşündüm.Yaşam alanı ispatı için attığım litreyi bagajdan çıkartırız en geniş hangisi ise onu buluruz bu kadar basit. Bunun için E coupe ile Sw bakmaya gerek yok.

Toplam litre-Bagaj hacimi=arabanın içinin hacmi bu konuda eminim hem fikirizdir.

Chr: 1164-297: 867 lt
Kadjar: 1478-472: 1006 lt
3008: 1482-520: 962 lt

Ya da en temizi başka testler izler bakarız diğer insanlar ne demiş.


Daha bugun test sürüşünü paylaştım sırf şu konuşma geçti diye iç mekanını özellikle izledim ve nasıl olduğuna eminim.



Mecazi anlamda yazdığımı direk olarak ciddiye alacaksak zaten hangi marka der ki. Herkes ben premium a rakibim diye orta da geziyor. Marka bu aracı Rav4 altına koymuş. Rav4 de C olduğuna göre bir altında B var.



Rav4 in iç mekanının ne kadar geniş olduğunu bende biliyorum çünkü araba rakiplerine göre baya uzun. Ama bir araba uzun diye üst segmente çıkacağını ben düşünmüyorum.

En bariz örnek skoda superb dir iç hacmi geniş diye kimsenin E sınıfına aldığını sanmıyordum.

Ya da özellikle hacmin ve kullanışlılığın öne çıktığı MPV segmentinde

Uzunluk

Grand C-MAX: 4519mm

Grand Picasso: 4597mm

Zafira: 4666 mm

Şimdi Zafira rakiplerinden büyük diye Smax rakip mi oluyor.
Berkay seninle bizim frekanslar tutmayacak. Anlamak için de anlatmak için de Israr etmeyeceğim. Hala sınıflandırmadasın, hala alakasız sayısal değerlerdesin. Canlar sağolsun.

Ha bu arada, ben C-HR'ı test ettiğimde dr'u henüz tanımıyordum bile. Hatta kendi aracının olumlu olumsuz bazı taraflarını da forum aracılığıyla benden öğrenmiştir. Tamam, aracı genel olarak beğendim ama kendi inisiyatifimle motoru ve yürütme maliyetleri nedeniyle tercih etmeyeceğimi de herkes bilir. Yani aracın gömdüğüm tarafları da çok ama burada %100 yanlış gördüğüm bir konuda düzeltme gereği gördüm. Yanlışlar için de olsa ısrarcı duruşu takdir etmem gerek. :)
 
Bc diyelim chr a. Ben kullanmadım ama içini dışını cok inceledim captur juke gibi araçlarla aynı segmentte konumlandırılmasını doğru bulmam
Zamanında Opel Tigra & Ford Puma gibi arabalar vardı ya, ben bu Nissan Juke, C-HR, 500x, Renegade gibi modelleri onlara benzetiyorum. Juke diğer ikisine göre bayağı bayağı küçük kalıyor gerçi ama tarz olarak konuşuyorum. C-HR'a bire bir rakip olarak da sadece 500x'i görürüm. Hacim ve konfor olarak 500x geride kalıyor, sürüş dinamiklerinde ve bazı detaylardaki kalitede ise daha önde. Diğer SUV araçlara net şekilde kafa tutacak, hatta üstünlük sağlayacak tarafları var, ama bakıyorsun birinin baş mesafesinde, diğerinin bagaj hacminde rakip göstereceğimiz sınıfın gerisinde kalıyorlar. Bi değişik bu araçlar :)
 
Zamanında Opel Tigra & Ford Puma gibi arabalar vardı ya, ben bu Nissan Juke, C-HR, 500x, Renegade gibi modelleri onlara benzetiyorum. Juke diğer ikisine göre bayağı bayağı küçük kalıyor gerçi ama tarz olarak konuşuyorum. C-HR'a bire bir rakip olarak da sadece 500x'i görürüm. Hacim ve konfor olarak 500x geride kalıyor, sürüş dinamiklerinde ve bazı detaylardaki kalitede ise daha önde. Diğer SUV araçlara net şekilde kafa tutacak, hatta üstünlük sağlayacak tarafları var, ama bakıyorsun birinin baş mesafesinde, diğerinin bagaj hacminde rakip göstereceğimiz sınıfın gerisinde kalıyorlar. Bi değişik bu araçlar :)
Bu listeye countrymande eklenebilir reis
 
Berkay seninle bizim frekanslar tutmayacak. Anlamak için de anlatmak için de Israr etmeyeceğim. Hala sınıflandırmadasın, hala alakasız sayısal değerlerdesin. Canlar sağolsun.

Ha bu arada, ben C-HR'ı test ettiğimde dr'u henüz tanımıyordum bile. Hatta kendi aracının olumlu olumsuz bazı taraflarını da forum aracılığıyla benden öğrenmiştir. Tamam, aracı genel olarak beğendim ama kendi inisiyatifimle motoru ve yürütme maliyetleri nedeniyle tercih etmeyeceğimi de herkes bilir. Yani aracın gömdüğüm tarafları da çok ama burada %100 yanlış gördüğüm bir konuda düzeltme gereği gördüm. Yanlışlar için de olsa ısrarcı duruşu takdir etmem gerek. :)

Abi ne yapayım sen söyle. Arabayı deneyimledim. Arkası küçük diyorum yok diyorsun. Sayılarla geliyorum. Alakasız ve anlamamakta ısrar ediyorsun diyorsun. Geriye fotoğraf atıp benim dediklerimi çürütmen gerekiyor. Yoksa bu yazdıkların hepsi benim için hava da kalır.

Sen bana Uğur ile saldırırsan ben de sana öyle gelirim. Uğur hiç beğenmezken ben B sınıfı olduğu için ona normal olduğunu söylemiştim.

Ben de C-HR 2 sene önce Grandland X almadan önce alıcı olarak inceledim bak araba nasılmış diye değil direk paramı verip alacağım işin içine para konulunca bakış açısı çok değişiyor. Chr düşük mtv-az yakan motor-şanzıman ve fiyat/donanım olarak radarımdaydı. Buna rağmen detaylıca incelediğimde C Suv kalitesinde hissettirmedi.

İnsanların karıştırdığı ve bence senle anlaşamadığımız olay şu. Bir araba segmentinde kaliteli ise üst segmente geçmez. Mesela Fiesta nın Citroen C4 den daha kaliteli bir araba olduğuna ikimizde hem fikirizdir. Buna rağmen Fiesta yı C sınıfı yükseltmeyiz. C-HR, Juke,Captur dan kaliteli olabilir ki kullanmış biri olarak öyle olduğunu da söyleyebilirim ama onlardan kaliteli olması onu üst sınıfa koymaz.
 
Abi ne yapayım sen söyle. Arabayı deneyimledim. Arkası küçük diyorum yok diyorsun. Sayılarla geliyorum. Alakasız ve anlamamakta ısrar ediyorsun diyorsun. Geriye fotoğraf atıp benim dediklerimi çürütmen gerekiyor. Yoksa bu yazdıkların hepsi benim için hava da kalır.

Sen bana Uğur ile saldırırsan ben de sana öyle gelirim. Uğur hiç beğenmezken ben B sınıfı olduğu için ona normal olduğunu söylemiştim.

Ben de C-HR 2 sene önce Grandland X almadan önce alıcı olarak inceledim bak araba nasılmış diye değil direk paramı verip alacağım işin içine para konulunca bakış açısı çok değişiyor. Chr düşük mtv-az yakan motor-şanzıman ve fiyat/donanım olarak radarımdaydı. Buna rağmen detaylıca incelediğimde C Suv kalitesinde hissettirmedi.

İnsanların karıştırdığı ve bence senle anlaşamadığımız olay şu. Bir araba segmentinde kaliteli ise üst segmente geçmez. Mesela Fiesta nın Citroen C4 den daha kaliteli bir araba olduğuna ikimizde hem fikirizdir. Buna rağmen Fiesta yı C sınıfı yükseltmeyiz. C-HR, Juke,Captur dan kaliteli olabilir ki kullanmış biri olarak öyle olduğunu da söyleyebilirim ama onlardan kaliteli olması onu üst sınıfa koymaz.
Abim ben de diyorum ki, Fiesta veya Polo'nun yalıtımı veya konforu C segmentindeki vasat bir modelden iyiyse, ona sınıfından bağımsız olarak "evet, iyi" diyorum.

Fotoğraf için imkanım olsa hemen atacağım da, şu an mümkün değil. Birkaç ay sonra fırsatım olursa fotoğraflarım.

Sana Uğur'la saldırmıyorum, hatta sana saldırmıyorum bile. Uğur'dan bana ne muhatabım değil zaten.

En başından beri sana diyorum ki ben C-HR'ı herhangi bir sınıfta overall değerlendirmeye sokmuyorum. Sınıflardan bağımsız olarak karşısına koyduğun arabalarla mevzubahis disiplinlerde denk, bazılarından ise daha bile üstün olduğunu söylüyorum. Ama oradakilerden bağımsız olarak bana desen ki toyota'nın cvt'si mi 3008'in tk şanzımanı mı, 3008 derim. Bunun gibi başka araçların gerisinde kaldığı konular tabii ki var. iç hacim (klostrofobik his burada gerçekten çok aldatıcı) ve genel kalite olarak C suv'ların hemen hepsiyle yarışabilecek seviyede diyorum.
 
En başından beri sana diyorum ki ben C-HR'ı herhangi bir sınıfta overall değerlendirmeye sokmuyorum. Sınıflardan bağımsız olarak karşısına koyduğun arabalarla mevzubahis disiplinlerde denk, bazılarından ise daha bile üstün olduğunu söylüyorum. Ama oradakilerden bağımsız olarak bana desen ki toyota'nın cvt'si mi 3008'in tk şanzımanı mı, 3008 derim. Bunun gibi başka araçların gerisinde kaldığı konular tabii ki var. iç hacim (klostrofobik his burada gerçekten çok aldatıcı) ve genel kalite olarak C suv'ların hemen hepsiyle yarışabilecek seviyede diyorum.

Her arabanın sınıfının üstünde ufaktan üst sınıfa atan özellikleri vardır bunu zaten kabul ediyorum iyiyse iyi derim. Mesela sınıfının en iyi iç mekanına sahip olabilir ve o ön konsol C suv ile çok rahat yarışır bunu söyleyebilirim. Ama dediğim gibi hacim-süspansiyon konforu-yalıtım olarak ben C sınıfı ile yarışabilecek kalitede olduğunu şahsen düşünmüyorum. Bir ara makyajlı C-HR incelemeye gideceğim kendi aracımla hacim konusunu tekrar kıyaslarım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt