Daha güzel özetlenemezdi
Konuya gelecek olursak, makyajsız kasa 1.6T insignia sahibiyim. Fiyat/performans olarak değerlendirildiğinde ve temizi bulunduğunda kesinlikle kaçırılmaması gereken araçlardan. Fakat masraf çıkardığında sırtınızı dönmeyeceksiniz.
Millet astra dizele insignia'nın cosmo paketinden çok para istiyor. Niye ? Dizelmiş
Bıraksınlar bu işleri. Dizel leonlara , fb7 civic'lere 100 bin yazanları görüyorum. Gerçekten garip.
Araç oldukça tok. Altyapısı saab 9-5 vs ile benzer platform. Araç Almanya üretimi. Fakat "Alman" arabası olduğunu kabul etmiyorum. Platform zaten Buick- Cadillac gibi Amerikan araçlarıyla ortak. Yürüyen vs komple GM.
Ağır bir araç, fakat baştan aşağı her komponenti bu ağırlığı rahat taşımak için tasarlanmış. Yayları, fren diskleri, jantları, salıncakları vs her şey çok büyük ve ağır. Direksiyon başında, hele ki aracı zorlarken bu ağırlığı hissetmek mümkün değil. Bastığında yakıyor fakat hayvan gibi gidiyor. Hele 130-200 arası bir acayip. Piyasada "gidiyor" diye bilinen çoğu aracı fena bozabiliyor. Kalkışta gazı iyi dozajlamazsan çekiş kontrol selam veriyor. O yüzden 100 civarına kadar insignia beni yakalayamadı diye sevinmeye çalışanlar olabiliyor
Lpg de takılırsa sakin kullanımda veya genel şehiriçinde aracın ağırlığı ve gücü hesaba katılırsa az yakıyor. Bugün 1.6 atmosferik ve otomatik bir C segmenti ne yakıyorsa aynısını yakıyor.
Manuel şanzımanın kronik sıkıntısı volan ve debriyaj. Debriyaj balataları bilinçsiz kullanıma gelmiyor. Isıtırsanız ömrü kısalır. Volan da şanslıysanız ikinci debriyajda, şanssızsanız debriyajla beraber değişiyor. Maliyet (her çift kütleli volanda olduğu gibi) yüksek. Termostat gövdesine dikkat etmek gerekiyor arada. Ucuz bir şey ama. 18 inç jantla alırsanız lastikleri pahalı. Trigeri kayışlı. 100 bin civarında bobin gidiyor. Lpg ayarının kötüsünü hiç affetmeden ceza keser. Lpg'de zorlanmayı da sevmez, iyi ayarmış çelik supapmış vs hikaye. Afl farlı olan modellerinin xenon far beyni arıza yapabiliyor. Fakat gece görünüşleri vs çok güzel.
Muadili Bmw 3 ve Mercedes C serisinden daha geniş ön ve arka aks açıklığı var. Yola daha geniş bir yüzey alanından oturuyor.
En sevdiğim olayı, bir çok parçasında yan sanayi ile orijinal GM arasında uçurum yok. 50-100 daha vereyim orijinal olsun kafasını bolca yaşayabiliyorsunuz. Bu parçası da bulunmaz ki artık diyebileceğiniz uç şeyler dahi var. Ayna ayarlama düğmesinin, çeki demiri kapağının orijinal gm versiyonu falan var mesela.
Kısacası, "ben araca harcadığıma çok bakmam, arabayla ilgilenmeyi severim ama keyifli olsun" kafasındaysanız tavsiye ederim. "Bakımdan bakıma kaputu usta açar, umrumda olmaz marşa basar giderim" derseniz tavsiye etmem.