ESP'nin soketini çıkarmak.

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan M.Shadows
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

M.Shadows

Kaan
Panpa
Destekçi
2,465
25
Marka
Hyundai
Accent Blue 2014 model aracım var,fakat ESP'si kapatılamıyor.ESP sisteminin çalışma koşullarını beğenmiyorum,zorlayınca girmesi gereken yerde devreye girmeyip saçma sapan yerlerde devreye giriyor.Mesela kalkarken ASR kapalı olsa dahi ESP arabayı tutuyor gazı kesiyor ve inanılmaz bir hantallık oluşuyor özellikle kalkışlarda,bunun olmaması için eğleneceğim zamanlarda ESP'nin soketini çıkarmak istiyorum.Bu soket nerededir,soket şeklinde midir yani çıkabilen birşey midir,devre dışı kalırsa bir problem yaşar mıyım ?
 
Sigorta kutusuna bakınız, onun haricinde servis kitapçığınızda da bulunabilir en olmadı servise ya da ustaya sorabilirsiniz.Son olarak sigorta kutusundan çektiğiniz anda frenlerle alakalı tüm fonksiyonları etkiler belki abs dahi tutmayabilir, aracın elektrikli-elektronik olarak yürütülen fren organlarının hepsi iptal olur.Fren dağılımları tutma kuvvetleri ön/arka fren balansı etkilenebilir.

Önermiyorum, mümkünse ESP’siz bir araç alınız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Aynısını dacia duster ile araziye girdiğimde uyguluyorum. 4X2 versiyon olduğu için herhangi bir tuşla kapatılamıyor. Ben de sigortayı söküyorum fakat aynı anda abs de devre dışı kalıyor. Bunlar göze alınarak yapılabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Accent Blue'da ESP'yi iptal etmek mi...

1583740262154.png
 
Accentte ESP iptal edilip nasıl ve ne kadar eğenilir bilen biri aydınlatsın lütfen.
 
Accentte ESP iptal edilip nasıl ve ne kadar eğenilir bilen biri aydınlatsın lütfen.

Olduğu kadat eğlenilir,esp li olunca da bir halta yaramıyor zaten.

Sigorta kutusuna bakınız, onun haricinde servis kitapçığınızda da bulunabilir en olmadı servise ya da ustaya sorabilirsiniz.Son olarak sigorta kutusundan çektiğiniz anda frenlerle alakalı tüm fonksiyonları etkiler belki abs dahi tutmayabilir, aracın elektrikli-elektronik olarak yürütülen fren organlarının hepsi iptal olur.Fren dağılımları tutma kuvvetleri ön/arka fren balansı etkilenebilir.

Önermiyorum, mümkünse ESP’siz bir araç alınız.

Doğrudur.Peki ESP'nin yerli yersiz devreye girmesine yapabileceğimiz bir şey var mıdır,öyle ki ESP ışığı yanmazken bile sürekli arabayla kopukluk yaşıyorum.Benden bağımsız bir şeyler dönüyor ön takımda güç iletilemiyor,sürekli bir müdahale içinde.Ama viraja girerken arkayı açma eğiliminde olmasına rağmen müdahaleleri her zaman geç oluyor nasıl bir sistemi varsa artık.

Aynısını dacia duster ile araziye girdiğimde uyguluyorum. 4X2 versiyon olduğu için herhangi bir tuşla kapatılamıyor. Ben de sigortayı söküyorum fakat aynı anda abs de devre dışı kalıyor. Bunlar göze alınarak yapılabilir.

Aynen Clioda da yapan çok bu işlemi,açıkçası bana da her ne kadar mantıksız gelse de yapanları görünce acaba ne kadar mantıklı diye düşünmeye başlayıp bu konuyu açtım.Esas amacım eğlenmek de değildi konuyu açarken.Kalkışlar o kadar hantal o kadar isteksiz oluyor ki resmen sürüşü baltalıyor,bunu atmosferik motora yoranlar olabilir lakin alakası yok elektronik bir sistem motor gücünü kalkışlarda sürekli ama sürekli kısıtlıyor bunun olmasını istemiyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: hasankusmus
Aku kutup basini sokup bir 5 dakika bekleyin. Tum elektronik sistemler sifirlansin. Sonra tekrar takin. Bazen sistemleri sifirlamak dogru calismalari acisindan ise yariyor. Eger buna ragmen esp'nin calisma seklinden memnun degilseniz servise goturup bir baglatin. Sistemin calismasinda anormallik olup olmadigini kontrol ederler.
 
Bu saçma esp müdahalesi, aslında ASR diyebilir, patinaj önleme olarak çalışıyor, accentlerin bence problemi. İkame olarak dizel blue verdiklerinde aynısını yaşamıştım. Gaza basmaya korkuyordum, patinaj çekmemesine rağmen sürekli ışık yanıp sönüyor.
 
Bu saçma esp müdahalesi, aslında ASR diyebilir, patinaj önleme olarak çalışıyor, accentlerin bence problemi. İkame olarak dizel blue verdiklerinde aynısını yaşamıştım. Gaza basmaya korkuyordum, patinaj çekmemesine rağmen sürekli ışık yanıp sönüyor.
Dizelinde ciddi tork var ondan da oluyor olabilir de,benim araçta tork yok ve ışık yanıp sönmüyor ona rağmen sürekli bir tutma olayı var.

Aku kutup basini sokup bir 5 dakika bekleyin. Tum elektronik sistemler sifirlansin. Sonra tekrar takin. Bazen sistemleri sifirlamak dogru calismalari acisindan ise yariyor. Eger buna ragmen esp'nin calisma seklinden memnun degilseniz servise goturup bir baglatin. Sistemin calismasinda anormallik olup olmadigini kontrol ederler.

Bu dediğiniz oldukça mantıklı geldi hocam,deneyeceğim.Lakin yaklaşık 1 ay önce aküyü değiştirmiştim,o esnada 5 dk civarı zaten elektrik yoktu araçta pek bir şey değişmemişti sonrasında da,öncesinde de böyleydi yani.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Mt.Akina
Olduğu kadat eğlenilir,esp li olunca da bir halta yaramıyor zaten.



Doğrudur.Peki ESP'nin yerli yersiz devreye girmesine yapabileceğimiz bir şey var mıdır,öyle ki ESP ışığı yanmazken bile sürekli arabayla kopukluk yaşıyorum.Benden bağımsız bir şeyler dönüyor ön takımda güç iletilemiyor,sürekli bir müdahale içinde.Ama viraja girerken arkayı açma eğiliminde olmasına rağmen müdahaleleri her zaman geç oluyor nasıl bir sistemi varsa artık.



Aynen Clioda da yapan çok bu işlemi,açıkçası bana da her ne kadar mantıksız gelse de yapanları görünce acaba ne kadar mantıklı diye düşünmeye başlayıp bu konuyu açtım.Esas amacım eğlenmek de değildi konuyu açarken.Kalkışlar o kadar hantal o kadar isteksiz oluyor ki resmen sürüşü baltalıyor,bunu atmosferik motora yoranlar olabilir lakin alakası yok elektronik bir sistem motor gücünü kalkışlarda sürekli ama sürekli kısıtlıyor bunun olmasını istemiyorum.
Aracın elektroniğini de ayrıca hissetmeniz ve alışmanız gerekir yeri geldiğinde evet şimdi beni engelleyecek, ya da şu an engelliyor gibi hissederek elektronik sistemlerin aktif olarak çalışmadığı anları bulmaya çalışmalısınız.Biliyorum zor zanaat ama yapacak başka bir durum kalmıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Aracın elektroniğini de ayrıca hissetmeniz var alışmanız gerekir yeri geldiğinde evet şimdi beni engelleyecek, ya da şu an engelliyor gibi hissederek elektronik sistemlerin aktif olarak çalışmadığı anları bulmaya çalışmalısınız.Biliyorum zor zanaat ama yapacak başka bir durum kalmıyor.

Hepsi ezberimde zaten acaba benden mi kaynaklı diye düşündüm ama yok,basınca gitmemenin tam karşılığını yapıyor araba.Bence oldukça ciddi ve önemli bir durum,viraj dönerken dahi sürekli bir tutma var.Herhalde fabrikasyon hatalı,Hyundai ile iletişime geçmek şart.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Bu dediğiniz oldukça mantıklı geldi hocam,deneyeceğim.Lakin yaklaşık 1 ay önce aküyü değiştirmiştim,o esnada 5 dk civarı zaten elektrik yoktu araçta pek bir şey değişmemişti sonrasında da,öncesinde de böyleydi yani.
Oncesinde denediyseniz ise yaramama ihtimali yuksek ama bir daha deneyeyim derseniz de zarari olmaz. Haricinde esp'nin calisma sekliyle ilgili sorunu ancak araci makineye baglayarak ve yol testiyle usta esliginde bakmak gerekir. Eger esp'nin normal tavirlari boyleyse zaten yapacak bir sey yok. Esp'yi bir sekilde iptal etmek sorun cikarabilir malum tum sistemler esp sensoru ustunden calisiyor.
 
Esp kapatmak istemeyeceğim arabalardan. Kapatayım dersen sigorta kutusunda kitapçıktan kontrolle o sigortayı çekip yürüyebilirsin
 
Herhalde fabrikasyon hatalı,Hyundai ile iletişime geçmek şart.
vay be vatandaş tek başına fabrikanın hatalı üretim yaptığını anlayabiliyor gerçekten çok ilginç. hyundai accentin ekonomik açıdan herkesin ulaşabileceği ucuz bir araba üretme mantığıyla ortaya çıktığı bariz. bunun en büyük kanıtı araba kiralama filoları ve taksicilerin kullanması. gelişmiş ülkelerde bu arabayı insanlar birkaç aylık maaşıyla alabiliyor ama türkiyede ki koşulların bu arabayı pahalı yapması bu arabayı spor araba veya sürücü otomobiline dönüştürmüyor. sürüş zevki arıyorsanız gerçekten sürüş zevki odaklı bir araca geçiş yapabilirsiniz. espyi kapatarak trafikte ne kendinizi ne de başkalarını tehlikeye atmayın. espyi kapatmayı düşünmeden öncelikle kullandığınız arabanın amacı ne onu kavrayın.
 
Accentte ESP iptal edilip nasıl ve ne kadar eğenilir bilen biri aydınlatsın lütfen.
Birisi böyle bir yorum yapmış accent blue hakkında;
'Accent,b sınıfının bence en iyisi diyemeyeceğim ancak görünüş olarak en iddialılarından.Her ne kadar kaportaya dokununca bu algı gitse de,uzaktan bakıldığından keskin hatları ve gölge oyunları aracı nitelikli yapan özelliklerinden.'

Galiba bu yorumu okuyup, keskin hat ve gölge oyunlarından yola çıkarak bu noktaya geldi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: cgkya
vay be vatandaş tek başına fabrikanın hatalı üretim yaptığını anlayabiliyor gerçekten çok ilginç. hyundai accentin ekonomik açıdan herkesin ulaşabileceği ucuz bir araba üretme mantığıyla ortaya çıktığı bariz. bunun en büyük kanıtı araba kiralama filoları ve taksicilerin kullanması. gelişmiş ülkelerde bu arabayı insanlar birkaç aylık maaşıyla alabiliyor ama türkiyede ki koşulların bu arabayı pahalı yapması bu arabayı spor araba veya sürücü otomobiline dönüştürmüyor. sürüş zevki arıyorsanız gerçekten sürüş zevki odaklı bir araca geçiş yapabilirsiniz. espyi kapatarak trafikte ne kendinizi ne de başkalarını tehlikeye atmayın. espyi kapatmayı düşünmeden öncelikle kullandığınız arabanın amacı ne onu kavrayın.
Eğleneceğim yer trafik değil eğlenilecek bir sürü yer varken trafiğe kalmadık,kaldı ki trafikte eğlenilmesine en karşı çıkanlardan biri de benimdir.Hyundai Accent Blue'nun çıkış amacını,kimlerin ne derece tercih ettiğini de gayet iyi bilirim sahibi olarak.Siz kaç tane Accente bindiniz ? Accent Blue aracınız oldu mu ? Arabanın amacı ulaşılabilir bir araba olsa da neticede 4 teker 1 direksiyon,istenilirse ralli dahi yapar amaç o değil.Burada bir sorun var,o soruna çözüm aramaya çalışıyorum.Siz ise yazdıklarımın sadece "eğlence" kısmından nem alıp ondan sonra gereksiz duyar kasan birisisiniz.Mantıklı bir cevabınız yoksa yazmak zorunda değilsiniz konuma.Ayrıca sürüş zevki odaklı bir araca elbette binmek isterim,daha iyisine kim binmek istemez ki.Parayı siz verecekseniz yarın ben dahil buradaki çoğu kişiye sürücü odaklı otomobil almanızı bekliyorum :)


Hocam ralli araçlarına yapılıyor, anahtar kelimeleri youtubedan aratıp bulabilirsiniz.

Hatta tam da bu video işe yarayabilir;

Hocam bu kadar profesyonel olmasa da yapılıyor olması beni sevindirdi.Bu hallere düşürmemek için Hyundai'nin yapması gereken tek şey ESP off tuşu koyması idi.:( Aslında koymuşta,ESP kapanabiliyor diye biliyorum ama model yılı ya da benzinli dizel farkı herhalde benim araçta asr tuşuna 5-10 saniye basınca hiçbir tepki vermiyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock