Kaskoyu dusuk hasarlarda bozdurmanin anlami yok ki . Kaskonun en buyuk faydasi araba pert oldugunda arabanin o seneki guncel tutarini geri almak . Yuzde 60 hasarsizliga sahip biri kaskosunu bozdurursa 600 lira yerine seneye 1300 gibi birsey oder sonucta o parayi eninde sonunda cikarirlar
Eğer konu sahibi vatandaş haklıysa, hasarsızlık bozulmaz. Kasko ile gidersin, verirsin tutanağı dersin ki başlayın yapmaya. Firma arabayı yapar, meblağ kasko şirketine kesilir. Haklı çıktığında da kasko şirketin, parayı karşı tarafın sigortasından alır.
Kasko kullanmayınca veya sahibi olmayınca ne olur?
*Araba, kimin haklı kimin haksız olduğu belli olana kadar serviste yatar. O sırada ikame araç da verilmez.
*Haklı-haksız çıkınca ardından eksper gelir müsait vaktinde, şunu şunu değiştirin der. Adamlar da sonrasında değiştirir.
*Karşı tarafın trafik sigortasından işlem yapılırsa, yan sanayi parça kullanma hakları var. Kaskonuz işlem yapar da karşıya keserse orijinal parça kullanılıyor.
Başıma geldi. Park halinde çarpıldı. İkame arabamı aldım. (O da pert olsaydı, gene kasko ödüyordu) Kaskodan orijinal parçayla arabamı yaptırdım kısa sürede. Boş yere beklemedim. Hasarsızlığım da bozulmadı.
Sözüm meclisten dışarı: Dışarıda yaptırsam daha az paraya biterdi belki, yetkili servis olunca rakam arttı. Varsın artsın, adam gibi parça, adam gibi işçilik. Fotoğraflarını çeker koyarım bir yere. Sorana da aha kardeş kaza buydu derim. Hala daha sırf 1000 yerine tramerde 2000 görünce ağlanacak adam zaten artniyetlidir. Benim arabamdan uzak dursun. Koparacak yer arıyor demektir. Tramer kaydı yok diye titizlenen insanları da çok fazla anlayamam. Bir tane faça şahin ışıklarda yan yan gelir vurur, aşklar biter geriye hasar kayıtları kalır. İnsanın elinde olmayan şeyler bunlar.