Her spoiler işlevsel midir?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Maganda
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Maganda

Profesör
1,453
Marka
Volkswagen
Sonradan eklenen bir spoilerdan az da olsa verim almak mümkün mü? Yoksa geometrisi olmayan bir spoiler boşuna araçta yük müdür?
 
Bence çok hesap kitap var üzerinde. Sadece kanat değil, arabanın geri kalanında rüzgarı doğru bir şekilde yönlendirmesi lazım. Çoğu boşuna yük diye düşünüyorum.
 
Bence çok hesap kitap var üzerinde. Sadece kanat değil, arabanın geri kalanında rüzgarı doğru bir şekilde yönlendirmesi lazım. Çoğu boşuna yük diye düşünüyorum.
Hocam peki suspansiyonlara girmeden hızlandıkça arabanın basmasını nasıl sağlayabiliriz?
 
Hocam peki suspansiyonlara girmeden hızlandıkça arabanın basmasını nasıl sağlayabiliriz?
Zor icraat illaki aracı alçaltmak gerekecektir, özel kanat uygulamalarından anlayan basma kuvveti(downforce) uygulayabilecek kanat yapabilen yerler var mıdır TR'de bilmiyorum olsa bile aracınıza uyacak mı onu da bilmiyorum keza bunu yapabilen yerler çok sınırlı.

Ama yine de girmeden diyorsan yapabileceğin şeyler var, aracı basma özelliği olmasa da spacer ve daha geniş tabanlı ince yanaklı lastikler tutuşu arttıracaktır.Bunların basma özelliği olmadığını tekrardan belirteyim ama tutuşu arttırır.

Ben öyle şeylere para ayıramam bana ucuz çözüm lazım diyorsan da arkasına patates çuvalı koymaktan başka bir şey çaren yok o da ağırlık dengesini bozar.hatatatAma taşrada yıllarca yapılan bir uygulama.

Araç nedir bütçe nedir bu gibi şeyleri söylerseniz daha fazla yardımcı olabilirim.
 
Son düzenleme:
@Mt.Akina R19 için soruyorum hocam. 100'ü geçince ciddi şekilde direksiyonda hafifleme, en ufak bir tümsekde yerden kesilmiş gibi bir his veriyor. Kafamda bir bütçe yok aslında neler yapabiliriz onu merak ediyorum. Ben spoiler+lip düşünmüştüm rüzgar için ama bilmiyorum tabi hiç anlamadığım konular.
 
Bu araçlar zamanında üretilirken, TR yollarından dolayı fabrikadan süspansiyonu daha yüksek olarak çıkmışlar ondan öyle olabilir.
 
@Mt.Akina R19 için soruyorum hocam. 100'ü geçince ciddi şekilde direksiyonda hafifleme, en ufak bir tümsekde yerden kesilmiş gibi bir his veriyor. Kafamda bir bütçe yok aslında neler yapabiliriz onu merak ediyorum. Altına giren hava yükseltiyor olabilir mi?
Avrupa versiyon HB'lerle yükseklik farkına baktınız mı?Eğer aşağı yukarı aynı yüksekliktelerse araç limitlerine yaklaştığı için de dediğiniz şeyleri yapıyor olabilir keza R19 yüksek süratleri pek sevmeyen bir araç.

Ha yok eğer sedanlar TR pazarı için sonradan yükseltildiyse spor yay + spor amortisör öneririm.Tabii bunlar çok pahalı uygulamalar, eğer pahalı geliyorsa sadece süspansiyon sistemi orijinal sağlıklı kondisyona getirip bakım yapıp değişmesi gereken parçalar değiştikten sonra marka-model uyumlu spor yay öneririm.Zaten R19 torsiyonlu bir araç sadece önlerde yay var, 2 tane yay + torsiyon alçaltma ile çözülür.Ama daha düzgün bir sistem öneririm orası ayrı.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda ve Sirius
Yükseklik nasıl ölçülüyor, tam marşpiyel ortasından mı ölçmek lazım? Zaten basık gibi araba ya tümseklere çapraz bile giriyorum arada yoksa sürtme sesi geliyor. Bundan daha fazla alçaltırsam benim için ciddi sorun olacak. Mesela bugün 5 kişi, kişi başı 80 kilo desek 400 kilo artı benzin lpgde var 50 kiloda o gelse 450 kilo yük olduğu halde yukarda dediğim olayı yaptı. Acaba yükten dolayı çökmesi lazımken çökmüyor mü? Gazlı suspansiyonlarda böyle bir sorun var mı?
 
r19'un bagaj tasarımı zaten gerekli spoiler desteğini veriyor. Buna lpg tankı da eklenince arkaya hiçbir şey yapmaya gerek yok.
Mesele rüzgar diyorsanız önce arabanın lifte kalkıp altının tamamen düz şekilde kapatılması lazım.
Sonra ön tampon ve havalandırma ızgaralarının iç kısımlarına, ön çamurluk davlumbazlarına detaylıca eğilmek lazım. Kırığı çatlağı veya eksik takılmış kenarı sökük bırakılmış parçası olmayacak.
Bunların hepsi tamamsa ondan sonra yere basmasına yardımcı olacak bir ön tampon altı spoiler, havayı arkaya kadar dengeli iletmeye devam etmesi için yan marşpiyeller, alttan geçen havanın arkadan vortex yaratıp aracı hafifletmeden çıkarılabilmesi için de arka tampon altı difüzör lazım.
Bu kadar büyük emek ve para masrafına girmek yerine benim başka bir önerim var: Muhtemelen sizin arabanın yaşı ve km'si itibarı ile amortisörleri de yayları da iyice hoşaf olmuştur. Bunları orijinalleriyle veya kaliteli bir coilover setiyle değiştirebilirsiniz.
Rüzgar stabilitesi bitince de aracın virajlardaki tepkileri daha keskin daha net olsun isterseniz sonra da kule ve şasi gergilerine geçersiniz. Bu böyle dipsiz bir kuyu. Siz paradan haber verin:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda ve Toprak
@bt hocam sorun şu ki aracı ben her yere girmek için aldım, dağ tepe bayır ova... Şu an bile bana basık geliyor iyice basarsam bu arabayı almamın hiçbir avantajı kalmamış olacak. Yani bilmiyorum nerdeyse 1300kg bir aracın 100kmh ile yerden bu kadar kolay kopması normal gelmiyor bana. 100kmhde kopmaması için bu kadar masrafa gerek yoktur diye düşünüyorum. Ama amortisör ve yayları hiç kontrol etmedim onlara bir bakacağım. Yapacağım en fazla şeyde onları orijinalleriyle değiştirmek olur, spor yay coilover falan girersem aracın işlevselliği tamamen biter benim için :/
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Sirius
Arabayı alçaltmadan yapacağınız uygulamalar, görsellikten başka bir şey katmaz TR de bulunan ucuz çin malı marşpiyeli, karlık, spoyler hesaplanarak yapılan uygulamalar değildir, hele ki R19 için hiç bir firmanın bunun üstüne arge geliştirdiğini ve hesapladığını sanmıyorum.Aracı alçaltamıyorsanız, ilk yorumda da dediğim gibi süspansiyon bakımları yapın, yukarıda bahsettiğim spacer-lastik uygulamasına bakın yapılabilecek başka bir durum yok.

Bahsedilen altı kapatma, difüzör, marşpiyel, spoiler, kanat TR'de çoğu yarış pist odaklı araçlar için ayarlanamıyor R19 için hayal, çok ince ayar isteyen uygulamalar.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda
@Mt.Akina Hocam bana bu spoiler fikri 1.8 16v olan modelden geldi. Neredeyse yurtiçi yurtdışı hepsinde aynı spoiler ve kule gergisi var.n11 gibi sitelerde satılan spoilerlar dediğiniz gibi çin işi ama bu spoiler bana orijinal gibi geldi. Gerçekten renault koyduysa bunları faydası olmaz mı?
images (1).jpeg
Screenshot_20200421-222953_sahibindencom.jpg
 
@Mt.Akina Hocam bana bu spoiler fikri 1.8 16v olan modelden geldi. Neredeyse yurtiçi yurtdışı hepsinde aynı spoiler ve kule gergisi var.n11 gibi sitelerde satılan spoilerlar dediğiniz gibi çin işi ama bu spoiler bana orijinal gibi geldi. Gerçekten renault koyduysa bunları faydası olmaz mı?
Ekli dosyayı görüntüle 25628Ekli dosyayı görüntüle 25629

1587497660587.jpeg


O yıllarda çok büyük tartışmaya neden oldu bu kanatlar, R21'e konulan kanatlardan örnekleyim.Şu an bir çok otomobilsever biliyor ki R21'deki kanat fabrika koymuş dahi olsa aslında görsel amaçlı konuluyor, gerçekten basma kuvveti sağlama ihtimali çok düşük.Pazarlama stratejisi olarak kullanılan bu uygulama çoğu kişinin kafasını karıştırmıştı.

Bana sorarsanız illaki etkisi vardır ama diğer modifiyelerde olduğu gibi ama büyük çoğunluğu psikolojik kaynaklı olacaktır.Siz öyle olduğuna inandığınız için öyle hissedeceksinizdir.Ha ama görsellik için diyorsanız öneririm çok hoş durur.

Gerçek aerodinami uygulamasına ait bir fotoğraf koyuyorum ne demek istediğimi anlayacaksınız.

1587497919821.jpeg


Böyle bir spor aracın bastırma kuvveti sağladığı kanatın açıklığına ve açısına bir de R21 dekine bakınız, R21'dekinde neredeyse hiç bir açı yok, çoğu zaman rüzgarı engellediği için otoban süretlerinde yakıt tüketiminizi bile gereksiz olarak arttırabilirler.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda
@Mt.Akina R19 için soruyorum hocam. 100'ü geçince ciddi şekilde direksiyonda hafifleme, en ufak bir tümsekde yerden kesilmiş gibi bir his veriyor. Kafamda bir bütçe yok aslında neler yapabiliriz onu merak ediyorum. Ben spoiler+lip düşünmüştüm rüzgar için ama bilmiyorum tabi hiç anlamadığım konular.
Spoylerin amacı arabanın hız arttıkça rüzgardan daha az etkilenmesini sağlamaktır yani aerodinamisini artırmaktır. R19'da yüksek hızlar gerek frenler olsun, gerekse yürürü olsun çok tehlikeli. Ayrıca spoylerin araca özel olması gerekli. Her aracın tasarımı farklı olduğu gibi aerodinamisi de farklıdır. İyi bir spoyler en az alt takım kadar masraflı olacaktır. O yüzden elindekiyle idare etmeni öneririm. Onun dışında söylediğin sıkıntı rotbaşlarından ve rot ayarından dolayı da olabilir. Onun haricinde ön lastiklerin aşırı yıpranması da yüksek hızlarda titremeye ve kontrolsüzleşmeye neden olabilir.
 
Çok teşekkürler hepinize. Spoiler yinede almak istiyorum görüntü olarak hoş duruyor ama bunun aynısından bulamadım çıkma falan kovalayacağım bir şekilde. Yüksek hız yapan biri değilim benim için 0-60, 0-100 önemli onuda kısa şanzımalıyla rahatlıkla sağlıyor. Yayları suspansiyonları kontrol ediyim ömrü bittiyse değiştirir bu şekilde kullanmaya devam ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sirius ve Mt.Akina
1300 kg araç 100 ile giderken yerden nasil bu kadar kopuyor diye düşünürsek, önce lastiklerin ince tabanlı olması buna bir etkendir bence. Ikinci olarak süspansiyon özelliğini kaybetmiş yeterince basmıyor olabilir. (Aerodinami konuşulmuş başkaca neler olabilir diyere cevapladım)
Ayrıca direksiyon sistemi size çok hafif hissettiriyor olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda
1300 kg araç 100 ile giderken yerden nasil bu kadar kopuyor diye düşünürsek, önce lastiklerin ince tabanlı olması buna bir etkendir bence. Ikinci olarak süspansiyon özelliğini kaybetmiş yeterince basmıyor olabilir. (Aerodinami konuşulmuş başkaca neler olabilir diyere cevapladım)
Ayrıca direksiyon sistemi size çok hafif hissettiriyor olabilir.
60bin kmdir jetta kullanıyorum hocam r19 kullanalı daha 1000km olmadı belkide jettaya alıştığım için bana böyle geliyordur. 1300kilo 100kmhde şahin bile havalanmaz ya
 
60bin kmdir jetta kullanıyorum hocam r19 kullanalı daha 1000km olmadı belkide jettaya alıştığım için bana böyle geliyordur. 1300kilo 100kmhde şahin bile havalanmaz ya
Araç ağırlığıyla tutuşun direkt bir ilgisi yok. Benim araç kılavuzunda 1280 kg diyor mesela, ama 220'de ip gibi. Açıkçası spoiler'ın, gerekli süspansiyon iyileştirmesi sağlanmadan pek bir fark yapacağını sanmıyorum. Süspansiyon modifikasyonu derken yay kısaltmak değil de; yeni ve kaliteli amortisörler, bulunabiliyorsa daha kalın viraj demirleri ve kule gergileri vs. büyük fayda sağlar.
Lastikler de önemli tabii.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda