Hocam peki suspansiyonlara girmeden hızlandıkça arabanın basmasını nasıl sağlayabiliriz?Bence çok hesap kitap var üzerinde. Sadece kanat değil, arabanın geri kalanında rüzgarı doğru bir şekilde yönlendirmesi lazım. Çoğu boşuna yük diye düşünüyorum.
Downforce muhabbetini burada bilen çok değerli başka isimler vardır mutlaka, bu soruyu onların yanıtlaması daha iyi olacaktır. Benim bilgim yok.Hocam peki suspansiyonlara girmeden hızlandıkça arabanın basmasını nasıl sağlayabiliriz?
Zor icraat illaki aracı alçaltmak gerekecektir, özel kanat uygulamalarından anlayan basma kuvveti(downforce) uygulayabilecek kanat yapabilen yerler var mıdır TR'de bilmiyorum olsa bile aracınıza uyacak mı onu da bilmiyorum keza bunu yapabilen yerler çok sınırlı.Hocam peki suspansiyonlara girmeden hızlandıkça arabanın basmasını nasıl sağlayabiliriz?
Avrupa versiyon HB'lerle yükseklik farkına baktınız mı?Eğer aşağı yukarı aynı yüksekliktelerse araç limitlerine yaklaştığı için de dediğiniz şeyleri yapıyor olabilir keza R19 yüksek süratleri pek sevmeyen bir araç.@Mt.Akina R19 için soruyorum hocam. 100'ü geçince ciddi şekilde direksiyonda hafifleme, en ufak bir tümsekde yerden kesilmiş gibi bir his veriyor. Kafamda bir bütçe yok aslında neler yapabiliriz onu merak ediyorum. Altına giren hava yükseltiyor olabilir mi?
@Mt.Akina Hocam bana bu spoiler fikri 1.8 16v olan modelden geldi. Neredeyse yurtiçi yurtdışı hepsinde aynı spoiler ve kule gergisi var.n11 gibi sitelerde satılan spoilerlar dediğiniz gibi çin işi ama bu spoiler bana orijinal gibi geldi. Gerçekten renault koyduysa bunları faydası olmaz mı?
Ekli dosyayı görüntüle 25628Ekli dosyayı görüntüle 25629
Spoylerin amacı arabanın hız arttıkça rüzgardan daha az etkilenmesini sağlamaktır yani aerodinamisini artırmaktır. R19'da yüksek hızlar gerek frenler olsun, gerekse yürürü olsun çok tehlikeli. Ayrıca spoylerin araca özel olması gerekli. Her aracın tasarımı farklı olduğu gibi aerodinamisi de farklıdır. İyi bir spoyler en az alt takım kadar masraflı olacaktır. O yüzden elindekiyle idare etmeni öneririm. Onun dışında söylediğin sıkıntı rotbaşlarından ve rot ayarından dolayı da olabilir. Onun haricinde ön lastiklerin aşırı yıpranması da yüksek hızlarda titremeye ve kontrolsüzleşmeye neden olabilir.@Mt.Akina R19 için soruyorum hocam. 100'ü geçince ciddi şekilde direksiyonda hafifleme, en ufak bir tümsekde yerden kesilmiş gibi bir his veriyor. Kafamda bir bütçe yok aslında neler yapabiliriz onu merak ediyorum. Ben spoiler+lip düşünmüştüm rüzgar için ama bilmiyorum tabi hiç anlamadığım konular.
60bin kmdir jetta kullanıyorum hocam r19 kullanalı daha 1000km olmadı belkide jettaya alıştığım için bana böyle geliyordur. 1300kilo 100kmhde şahin bile havalanmaz ya1300 kg araç 100 ile giderken yerden nasil bu kadar kopuyor diye düşünürsek, önce lastiklerin ince tabanlı olması buna bir etkendir bence. Ikinci olarak süspansiyon özelliğini kaybetmiş yeterince basmıyor olabilir. (Aerodinami konuşulmuş başkaca neler olabilir diyere cevapladım)
Ayrıca direksiyon sistemi size çok hafif hissettiriyor olabilir.
Araç ağırlığıyla tutuşun direkt bir ilgisi yok. Benim araç kılavuzunda 1280 kg diyor mesela, ama 220'de ip gibi. Açıkçası spoiler'ın, gerekli süspansiyon iyileştirmesi sağlanmadan pek bir fark yapacağını sanmıyorum. Süspansiyon modifikasyonu derken yay kısaltmak değil de; yeni ve kaliteli amortisörler, bulunabiliyorsa daha kalın viraj demirleri ve kule gergileri vs. büyük fayda sağlar.60bin kmdir jetta kullanıyorum hocam r19 kullanalı daha 1000km olmadı belkide jettaya alıştığım için bana böyle geliyordur. 1300kilo 100kmhde şahin bile havalanmaz ya
OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü
Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.