Rus Otomobilleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan gokglsy
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

rus otomobillerini sever misiniz ? eski modeller mi ? yeni modeller mi ?


  • Kullanılan toplam oy
    26

gokglsy

gökhan
Profesör
632
27
Marka
Ford
-rus otomobillerinin tasarımlarını beğeniyor musunuz ? sizce avrupalı ve diğer rakiplerine göre artıları ve eksilerinin olduğunu düşünüyor musunuz ? (artıları ve eksileri var ise yazabilirsiniz). sizce eski nesil modeller mi yoksa yeni nesil araçlarını ilginizi çekiyor ?

-uygun parça, uygun yürütme maliyetleriyle a noktasından b noktasına mantıklı seçenekler olduğunu düşünüyor musunuz ?

-türkiye'de niye pek fazla tutulmadı ? (bizim coğrafyamıza ve yollarına uygun olduğunu düşünüyorum bu araçların)

(eski ve yeni modeller fark etmez sizin bildiğiniz modeller var ise yazabilirsiniz.)
belli başlı otomobilleri paylaşıyorum aklınıza gelen her araç olabilir.

lada
obnovlennaya-lada-4x4.jpg
obnovlennaya-lada-4x4.jpg
obnovlennaya-lada-4x4.jpg

2018-lada-4x4-urban-5-tuerer-test.jpg
2018-lada-4x4-urban-5-tuerer-test.jpg
2018-lada-4x4-urban-5-tuerer-test.jpg
lada-vesta-cvt.jpg
lada-vesta-cvt.jpg
lada-vesta-cvt.jpg

lada-vesta-cvt.jpg
lada-vesta-cvt.jpg
lada-vesta-cvt.jpg

wcf-lada-classic-lada-21071.jpg
wcf-lada-classic-lada-21051.jpg

wcf-lada-classic-lada-21051.jpg
wcf-lada-classic-lada-21071.jpg
wcf-lada-classic-lada-21071.jpg
wcf-lada-classic-lada-21041.jpg
wcf-lada-classic-lada-21041.jpg

wcf-lada-classic-lada-21041.jpg
wcf-lada-classic-lada-21041.jpg
wcf-lada-classic-lada-21041.jpg

lada-xray-cross-at-test-drive-in-kaliningrad.jpg
lada-xray-cross-at-test-drive-in-kaliningrad.jpg

lada-granta-drive-active.jpg
lada-granta-drive-active.jpg
lada-granta-drive-active.jpg

lada-granta-cross.jpg
lada-granta-cross.jpg


gaz
volga-gaz-241.jpg
volga-gaz-241.jpg
volga-gaz-241.jpg

volga-gaz-241.jpg
volga-gaz-241.jpg
volga-gaz-241.jpg
volga-gaz-241.jpg
volga-gaz-241.jpg
volga-gaz-241.jpg

volga-gaz-241.jpg
volga-gaz-241.jpg
volga-gaz-241.jpg

gaz-chaika-131.jpg
gaz-chaika-131.jpg

gaz-chaika-131.jpg
gaz-chaika-131.jpg
gaz-chaika-131.jpg

gazelle-next-panelvan.jpg
gazelle-next-panelvan.jpg
gazelle-next-panelvan.jpg


NOT: BİR SONRA Kİ KONULAR BİR AKSİLİK OLMAZ İSE BU TARİHLER İLE SİZLERLE
03 nisan pazar : ingiliz
 
Tasarım olarak, iranlı samand ve rus tasarımları aynı kategoriye giriyor bende. Hiç igimi çekmiyor ucube geliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy
Lada Niva(2121), Samara(2109), (2101-2107) gibi otomobillerin haricinde, diğer Rus otomobilleri özelinde araştırma yapmadım ama şunları söyleyebilirim, maksat gelenek bozulmasın kafamdakileri kabaca yazayım. :)

İskandinav araçları için teknolojisi olan çetin hava şartlarına uyumlu kuzeyli insanı aracı demiştim, Rus'lar da ise bu denli teknoloji yok demiştim. Evet, onlarda bu derecede bir teknoloji yok ama onların olayı da bu değil.

Bir zamanlar diğer milletlerin yaptığı gibi lüks seviyesi arttırılarak sadece seçkinlere otomobil sunmaktan daha değerli olan bence herkese otomobil sunmaktır.Herkesin ulaşabileceği, herkesin kullanacağı otomobiller yapmak, teknoloji ve kalite düşse de insanlık olarak daha değerli bir eylemdir bana göre.(doğruluğu tartışılır, siyasi görüşümle alakalı bir yorum değildir apolitiğim)

Evet, herkesin binmesi için otomobiller yapmak; ısıtmalı koltuk ya da milyonlarca kişinin sadece yatak odasının duvarını süsleyebileceği hayran hayran bakacağı fakat binemeyeceği ultra lüks makas kapılardan çok daha değerli.

Bulundukları coğrafya itibariyle bence sağlam otomobiller yapılmış,
1970'lerin Fiat 124'ünü yıllarca kullanmışlar. Sıcak iklimli güney avrupalı aracı Rus şartlarına uygun hale getirmişler yıllarca kullanmışlar.Kendilerince ucuz maliyetli bir 4x4 yapmışlar, oranın şartlarıyla baş etmeye çalışmışlar.

Halen daha bu araçlar oraya hizmet etmeye devam etmekte bizlerin hayal bile edemeyeceği - bilmem kaç derecelerde çalışmaya devam etmekte böyle bir araca sağlam demeyelim de ne diyelim?

Çok çok eski Rus araçlarını(Volga vb.) bilmiyorum hiç de ilgimi çekmedi oturup araştırmadım, bildiğim 1960-70'lerden beri yıllarca üretilegelmiş TR'de bilindik modeller.Lada Niva, ve VAZ (2101-2107)'i seviyorum, belki çok zorlarsak Samara'da girer ama hepsi bu kadar.

Özellikle Lada Niva için konuşursam kırsal kesimde keşke tüm milletlerin(zengin-fakir demeden), hemen herkesin altında olsaydı bu tip araçlar.Taşradaki insanların böyle otomobillere gerçekten ihtiyacı var, yıl olmuş 2020 bence halen daha var.

Şu an Rusya harici herhangi bir pazarda ciddi oranda satışları var mı, bilmiyorum?

Ama bence Lada-Vaz tam anlamıyla kendi potansiyellerini kullanmıyor.Kanımca onların şu an yapmaları gereken tıpkı Dacia'nın Renault ile zamanında anlaşıp Avrupa pazarında low-cost(düşük bütçe) marka olarak ''benchmark'' olarak yer edinmesi gibi kendilerine bir ortak seçip low-cost olarak yine ucuz otomobiller temin etmeliler.

Şu an da belki öyle ama arkalarına sağlam bir ortak almaları lazım motor seçenekleri çoğu pazar için yetersiz(bkz. TR/Avrupa vb...), eğer bunu yaparlarsa bence ilerleyen yıllarda potansiyellerini tam anlamıyla kullanabilirler.
 
Son düzenleme:
Ruslar yerine Sovyet otomobilleri denseydi konu biraz daha geniş olurdu. Avto ZAZ gibi bugün Ukrayna sınırlarında bulunan markalar bu "Rus" sınırlamasının dışında kalıyor. Zamanında iyi satmış şehir araçlarına sahip bir marka.

Rus otomobillerini özellikle eski modelleri nedeniyle severim. Yeni modelleri "ucuz yollu" iş görme makinelerinden fazlasını sunmuyor (hoş eski Ladalar da öyleydi:)). GAZ minibüsler, kamyonetler özellikle kaporta konusunda zayıf. Hem sağlamlık (darbeye karşı) hem dayanıklılık (zamana karşı) olarak. Lada markası ise Dacia'nın turbo motorları bulunmayan hâli gibi. Çoğu kişide olduğu gibi bende de, çıktığı 1977 yılından bu yana çizgisinden hiç sapmayan Niva'nın yeri ayrıdır.

Geçmişten bugüne baktığımız Sovyet araçları (motosikletler dahil) belirli modeller dışında özgün değil, var olanlara benzeterek, onları alıp kendilerince değiştirmek suretiyle üretilmiş araçlar olmuşlardır (bu direkt yerme olarak algılanmasın, Ak-47'nin atası da Stg-44 ama hangisinin efsane olduğunu tartışmak yersiz). Eski GAZ otomobillerinde Ford esintileri görülür. 70-80'li yılların Ladaları (Samaralar değil sedan ve steyşın olanlar) Fiat'tan alınma araçlardı. 2000 sonrası GAZlarda Chrysler araçlarını görebilirsiniz. Yine 2000 sonrası Ladalarda Renault ve GM araçlarını görebilirsiniz. Bu araçları alarak kendi motorlarını koyup satma yoluna gidiyorlar (bugün çok farklı bir konumda bulunan, "efsane Rus motosikleti" denebilecek, dünyanın her yerinde hayranları olan IMZ-Ural "sepetli" motosikletlerinin aslı BMW'nin motosikletine dayanmaktadır, atası o dur).

Tasarım konusunda çoğunlukla sınıfta kalırlar. Sovyet araçları estetik anlamda pek bir şey vaadetmez. Arabalarında, motosikletlerinde, uçaklarında ürettikleri çoğu araçta ürkütücü (sert demek tam anlamıyla doğru olmaz, çirkin desem çirkin araçları olsa da hepsi öyle değil; soğuk, ürkütücü yüzlere sahip) denebilecek çizgiler kullanırlar.


-uygun parça, uygun yürütme maliyetleriyle a noktasından b noktasına mantıklı seçenekler olduğunu düşünüyor musunuz ?
Denebilir. Ülkemizde de bilinen, kullanılan araçlar. Yedek parça sorunu yok. Samara'nın hâlen 0 parçaları üretililiyor. 80 sonu Samara alan biri Rusya'dan parça getirtip 2013 model Samara 2'ye çevirebilir. O konuda iyiler.

-türkiye'de niye pek fazla tutulmadı ? (bizim coğrafyamıza ve yollarına uygun olduğunu düşünüyorum bu araçların)
Millet olarak Rus araçlarına soğuk bakıyoruz, güvenmiyoruz, beğenmiyoruz. Bir diğer neden vergi sistemimiz. Rusların ürettiği arabaların hepsinde 1.6 motor yok. Olanlarda da başlangıç motoru olarak bulunuyor. 1.8, 2.0 motorlar daha ağırlıklı. Konu suv olunca 2.5-2.7-3.0 diye gidebiliyor. Niva getirildi durumu malum, 1.7 motor nedeniyle hem ötv hem mtv nedeniyle korkularak bakılıyor, 1.6 sınıfında olsaydı çok daha fazla satardı, meraklısı çok. Bir zamanlar Dacia gibi Lada'nın da geleceği söylendi ama Dacia 1.4-1.6 atmosferik motorların yanına 1.5 dizel motor koyarken, Lada'nın Türkiye'de -vergi sistemi nedeniyle- satabileceği tek motor 1.6 atmosferik benzinli olanlardı. Dizel motorlu araçları pek yok. Benzinlilerde de verim konusunda pek başarılı değiller. Bugün Toyota markası 1.6 atmosferikten 132bg alırken Lada 1.6 105bg alıyor. 1.8 motorları 122bg üretiyor. Tüketim olarak da yüksekler. Tüm bu olumsuzluklara rağmen 1.6 motor+LPG'li olarak getirilse fiyatı makul tutulsa belli bir kitleye hitap edebilirdi.
 
bazı güzel sovyet - rus arabaları
zaz
wcf-zaporozhets-zaz-968-zaz-zaporozhets-968a1.jpg
wcf-zaporozhets-zaz-968-zaz-zaporozhets-968a1.jpg
wcf-zaporozhets-zaz-968-zaz-zaporozhets-968a1.jpg


gaz
gaz-69.jpg
gaz-69.jpg

gaz-69.jpg
gaz-69.jpg
gaz-69.jpg


uaz
wcf-uaz-469-uaz-469-hunter1.jpg
wcf-uaz-469-uaz-469-hunter1.jpg
wcf-uaz-469-uaz-4691.jpg
wcf-uaz-469-uaz-469-concept1.jpg
wcf-uaz-469-uaz-4691.jpg

wcf-uaz-469-uaz-4691.jpg
wcf-uaz-469-uaz-4691.jpg


zıl
zil-1141.jpg
zil-1141.jpg
zil-1141.jpg

zil-4102.jpg
zil-4102.jpg
zil-4102.jpg


moskvich
moskvitch-402-403-407.jpg
moskvitch-402-403-407.jpg

moskvitch-402-403-407.jpg
moskvitch-402-403-407.jpg
moskvitch-402-403-407.jpg

moskvitch-2141-aleko1.jpg
moskvitch-2141-aleko1.jpg

moskvitch-2141-aleko1.jpg
moskvitch-2141-aleko1.jpg
moskvitch-2141-aleko1.jpg


zıs 101
zis-101-sport.jpg
zis-101-sport.jpg


Stratopolonez
stratopolonez.jpg
stratopolonez.jpg

stratopolonez.jpg
stratopolonez.jpg
stratopolonez.jpg

luaz
luaz-969.jpg
luaz-969.jpg
luaz-969.jpg


aşağıda olan otomobiller soyvetlerin sahip olduğu topraklar yüzünden bazı markalar sovvet otomobileri olarak görünüyor veya yanlış lanse ediliyor olabilir. aşağıda olan bazı otomobiller doğu almanya olarak kurulmuştur diye görünsede bazı sitelerde soyvet arabasıdır olarak görünüyor.

skoda 100-110
skoda-100-110.jpg
skoda-100-110.jpg

skoda-100-110.jpg
skoda-100-110.jpg
skoda-100-110.jpg

tatra 603
tatra-603.jpg
tatra-603.jpg

tatra-603.jpg
tatra-603.jpg
tatra-603.jpg

tatra-613.jpg
tatra-613.jpg

melkus rs1000
2007-30878-melkus-rs1000-special-edition1.jpg
2007-30873-melkus-rs1000-special-edition1.jpg
2007-30875-melkus-rs1000-special-edition1.jpg

wartburg
wartburg-353.jpg
wartburg-353.jpg

wartburg-353.jpg
wartburg-353.jpg
wartburg-353.jpg

trabant
trabant-601-by-vilner.jpg
trabant-601-by-vilner.jpg
trabant-601-by-vilner.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Ruslar iyidir. Tankları tüfekleri arabaları kamyonları uçakları hepsi güzel bence, işlerini güzel yaparlar. Adamlar concorde'nin çakmasını bile yapmışlar daha ne olsun.
İlginç bir bilgi vereyim, NASA bile hala Rusların Soyuz kapsüllerini kullanıyor ISS'e astronot getirip götürmek için. Çünkü basit, ucuz ve işini iyi yapıyor. Tasarımı 1960'larda yapılmış bir aletten bahsediyoruz 😁 .

Soyuz_TMA-7_spacecraft2edit1.jpg
 
aşağıda olan otomobiller soyvetlerin sahip olduğu topraklar yüzünden bazı markalar sovvet otomobileri olarak görünüyor veya yanlış lanse ediliyor olabilir. aşağıda olan bazı otomobiller doğu almanya olarak kurulmuştur diye görünsede bazı sitelerde soyvet arabasıdır olarak görünüyor.

skoda 100-110
skoda-100-110.jpg
skoda-100-110.jpg

skoda-100-110.jpg
skoda-100-110.jpg
skoda-100-110.jpg

tatra 603
tatra-603.jpg
tatra-603.jpg

tatra-603.jpg
tatra-603.jpg
tatra-603.jpg

tatra-613.jpg
tatra-613.jpg

melkus rs1000
2007-30878-melkus-rs1000-special-edition1.jpg
2007-30873-melkus-rs1000-special-edition1.jpg
2007-30875-melkus-rs1000-special-edition1.jpg

wartburg
wartburg-353.jpg
wartburg-353.jpg

wartburg-353.jpg
wartburg-353.jpg
wartburg-353.jpg

trabant
trabant-601-by-vilner.jpg
trabant-601-by-vilner.jpg
trabant-601-by-vilner.jpg

Çekoslovakya ve Doğu Almanya hiçbir zaman SSCB topraklarına dahil olmadı (Doğu Almanya'da SSCB'nin gücü yadsınamaz). Çekoslovakya da ayrı bir ülkeydi. "Demir perde" ülkesi olduğu için öyle sanılıyor.
Şkoda ve Tatra Çekoslovakya; Trabant, Wartburg ve Melkus Doğu Almanya (Alman Demokratik Cumhuriyeti) markalarıydı. Konu "Sosyalist ülke" arabalarına doğru evriliyor. :)


Bir kaç tane "yeni" Rus arabası video ekliyorum (92 Niva bonus):

Lada Niva 2020'de makyajlandı, içerisi artık böyle gözüküyor:
obnovlennaya-lada-4x4.jpg

2000 lerin başlarına geldik :D, 2005 Logan vb. araçlar bundan fazlasını sunmuyordu.
 
Son düzenleme:
Enfes arabalar üretirler.Ne için yaparlarsa o işi en iyi yapan ama başka bir şey sunmayan arabalar yaparlar.Her şeyi 4-7 / 10 puan arası yapan tek atımlık kurşunu bulunan tüketim toplumlarından biri olduğumuz için sevilmez tutulmaz eşek bilinir. Rus arabalarını da diğer niş arabalar gibi çok severim. Sahibi olur muyum?? Çok isterim
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy