KAPALI 25.000 Euro Masraf Çıkartmayacak Araç Seçimi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan atoprak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

atoprak

Aydın
Panpa
1,589
Marka
Yok
Arkadaşlar merhaba,

Bu yıl başında Türkiyeden ayrılıp ailecek yurtdışına göç ettik. Tabi aracımızı sattık ve yeni yaşantımıza alışmaya başladık (Hollanda, bisiklet hayatı .. vs.. )
Kendime ev konusunu çözene kadar arabaya bakmayacağım sözünü vermiştim ki geçen hafta itibariyle ev işini yoluna soktuk.

Şimdi bir araba almak istiyorum ... SW olması tercihim lakin hem ben severim hem burada lazım (herkes kendi işini yapıyor, hiç Türkiyedeki gibi değil), hem de SW araçlar gayet tutuluyor.
Alacağım araç benzinli olacak... normal/otomatik fark etmiyor... eğer tam otomatik şanzıman olacaksa, otomatik olabilir lakin ben ve eşim manuel kullanabiliyoruz (benim tercihim de aslında u biraz).

Bütçem 25k Euro civarı . biraz artabilir veya azalabilir... Buradaki araba ilanlarından bir kaçını paylaşmak, kendi yorumlarımı eklemek ve sizin yorumlarınızı almak isterim.

Mazda 6, 2.0 SkyactivG

Düşüncem : Çok şık. Oldum olası içine dışına bayılırım. Motor atmosferik ve otomatik şanzımanı da çok iyi olmasada en azından tam otomatik... düz vites modelleri de var piayasa da. Motor biraz yakıyor, pekte gitmiyor deniyor. İzolasyonu ortamala .. onun dışında pek bir eksi yönü yok gibi... he bir de ana ünitesi diğer araçlardakilerden biraz daha demode denebilir.

Volvo V60 (2017)

Düşüncem : özgün bir araç. Hiç Volvo kullanmadım... S60 ile aynı altyapıyı paylaştığından, gayet konforlu olacağını düşünüyorum. Bagajı küçük (430lt) .. ama araba derli toplu .. öyle devasa bir SW havası yok . Yeni kasası çıktı ama Volvo nun alıcısı hep var gibi gözüküyor. Herlade düz vitesini düşünürüm gibi geliyor.

VW Passat Variant

Hem sadece benzinli, hem de GTE modelleri var...
GTE ler daha az ama örnek, bütçe içinde kalan bir ilan var

Düşüncem : Bilgiğiniz Pasaat.. herhangi, kısa kalır bir yanı yok... GTE olması olumlu lakin uzun dönem, 2nci ele düşen bir araşta nelerle karşılaşırım emin değilim... Evimizin arkasında kendi elektrik şarj ünitiesi olduğundan şarj problemim yok...

Mercedes Benz C180 veya 350 e...


Düşüncem : Bu biraz fantezi.. yani aracı alabiliyor olsam bile kafam biraz karşır... (bunların importları falan oluyor.. daha o konuda giremedim) .. ne sorun çıkarır, ne kadar pahallı maliyetleri olur.. hiç kestiremiyorum...

Buralarda herşey, özellikle işçilik çok maliyetli... çevre ve ortam bilgimiz de sınırlı olduğundan "hangi usta, hangi sanayi" deme durumumuz da çok kolay değil ... hal böyle olunca bana kısa vadede ciddi maliyet getirecek bir araç hiç istemiyorum.... hatta bu sebepten 19-20k Euro ya, çok düşük km li 2019 model , dolu bir Focus SW almak bile geliyor aklıma...

Yukardaki modellerin alternatifleri tabiki mevcut ama işin özünden hangi aracı seçmeliyim pek karar veremedim...
Bazıları alaksız gibi görünse de benzer paralara alınabildiğinden bunları paylaşmak istedim.

Siz ne dersiniz ?
 
@Cenk Üstat elinde çok net, direk paylaşılabilir bir kaynak var mı ? Tam olarak hangi model ve güçte olan MK4 ler de bağımsız arka süspansiyon var, veya yok ... Biraz araştırmadım ama İngiltere de üretim yılına ayına göre bile değişen durumlar olmuş. Böyle bir kaynak varsa çok faydalı ...

Aslında Türkiyede kullandığımız 1.5tdci, tam bağımsız değildi... ama öyle bam güm de vurmuyordu ... hatta Focus mk3.5 dan sonra öyle acayip bir konfor farkı hissetmemiştik .. yani bağımsız olmayanı da öyle kötü değil ama merak işte :)
 
@Cenk Üstat elinde çok net, direk paylaşılabilir bir kaynak var mı ? Tam olarak hangi model ve güçte olan MK4 ler de bağımsız arka süspansiyon var, veya yok ... Biraz araştırmadım ama İngiltere de üretim yılına ayına göre bile değişen durumlar olmuş. Böyle bir kaynak varsa çok faydalı ...

Aslında Türkiyede kullandığımız 1.5tdci, tam bağımsız değildi... ama öyle bam güm de vurmuyordu ... hatta Focus mk3.5 dan sonra öyle acayip bir konfor farkı hissetmemiştik .. yani bağımsız olmayanı da öyle kötü değil ama merak işte :)


Burada SW ların hepsi SLA diyor... yine anladığım kadarıyla 1.0 veya 1.5 benzinli farketmeksizin ... bu arada ST-line baya övülmüş...
 
@Cenk Üstat elinde çok net, direk paylaşılabilir bir kaynak var mı ? Tam olarak hangi model ve güçte olan MK4 ler de bağımsız arka süspansiyon var, veya yok ... Biraz araştırmadım ama İngiltere de üretim yılına ayına göre bile değişen durumlar olmuş. Böyle bir kaynak varsa çok faydalı ...

Aslında Türkiyede kullandığımız 1.5tdci, tam bağımsız değildi... ama öyle bam güm de vurmuyordu ... hatta Focus mk3.5 dan sonra öyle acayip bir konfor farkı hissetmemiştik .. yani bağımsız olmayanı da öyle kötü değil ama merak işte :)

Burada SW ların hepsi SLA diyor... yine anladığım kadarıyla 1.0 veya 1.5 benzinli farketmeksizin ... bu arada ST-line baya övülmüş...
Direkt bölgesel bir farklılık olduğunu duymadım hiç altyapı değişikliği konusunda. Mk4 konusunda genelde küresel hareket ediliyor. Onda da SW ve Active kasaların hepsi, hangi motorla olursa olsun tam bağımsız olarak geliyor. Sedan ve HB kasalarda ise 1.5 atmosferik, 1.5 dizel, 1.0 ecoboost torsiyon olarak geliyor.

Torsiyonlu Focus mk4 ile bağımsız mk3,5 arasındaki en bariz konfor farkı normal şehir içi kullanımlardaki keskin, ani derinleşen ve frekansı peş peşe gelen darbelerde ortaya çıkıyor. Buralarda mk4 torsiyon bile olsa darbe emişi, pat küt etmeyişi mk3,5'tan daha başarılı. Yani düşük hızlarda amortisörlerin frekansı daha iyi. Mk3,5'un öne geçtiği konfor konusu ise hız yükselmeye başladığında arka tarafın yol bozukluklarına verdiği tepkilerin daha kararlı olması, kontrol edilebilir ve daha az rahatsız ediyor oluşu. Yani Mk4'te bariz torsiyon farkını sıradan günlük kullanımın çoğunda anlayamıyorsun. İşleri biraz ileri götürmeye başladığında fark ediyorsun. Tipik torsiyon rahatsızlığı yok.

Mk4'ün SLA dediğimiz tam bağımsız süspansiyonu ise hem mk3,5'un yüksek hızlarda ki konforunu ileri götürmüş vaziyette, hem de mk4'ün torsiyonlu versiyonunun düşük hızlarda ki darbe emiş başarısını ileri götürmüş vaziyette. Yani hem düşük hem yüksek hız konforunu, sürüş kalitesini arttırıyor. Açıkçası bunu 18 inç jantla bile yapabiliyor. Tabi 17'nin konforu biraz daha arttırması doğal bir durum.
 
Son düzenleme:
@Cenk Bilgiler için teşekkürler. Evet, ben de mk3.5 dan sonra mk4 e geçince kısa ama tek olan (eski oturduğum evin girişindeki kasis gibi) çok bir fark hissetmemiştim..ama sert ve kısa olan bu kasis "tek" olduğu için farkı anlamak çok zordu .. sadece, bu konuya değinen pek bir kimse de göremedim ama, mk3.5 un direksiyon direkliği bana mk4 den daha iyi gelmişti...

SW ların hepsinde tam bağımsız olduğu için baya bir gözümde yükseldi bu seçenek.. Bu koşullarda Tinanium veya ST Line, alınabilir.. 1.5 i olursa hafiften keyifli bile olur ...
Plugin Hybrid almak gibi bir hayalim vardı ama seçenek çok fazla yok ... Corolla da her ne kadar güzel bir altyapı olsa da o lastik sesiyle çekilmez...

En mantıklısı bu .. veya gerçekten temiz bir Passat variant gibi duruyor...
 
@Cenk Bilgiler için teşekkürler. Evet, ben de mk3.5 dan sonra mk4 e geçince kısa ama tek olan (eski oturduğum evin girişindeki kasis gibi) çok bir fark hissetmemiştim..ama sert ve kısa olan bu kasis "tek" olduğu için farkı anlamak çok zordu .. sadece, bu konuya değinen pek bir kimse de göremedim ama, mk3.5 un direksiyon direkliği bana mk4 den daha iyi gelmişti...

SW ların hepsinde tam bağımsız olduğu için baya bir gözümde yükseldi bu seçenek.. Bu koşullarda Tinanium veya ST Line, alınabilir.. 1.5 i olursa hafiften keyifli bile olur ...
Plugin Hybrid almak gibi bir hayalim vardı ama seçenek çok fazla yok ... Corolla da her ne kadar güzel bir altyapı olsa da o lastik sesiyle çekilmez...

En mantıklısı bu .. veya gerçekten temiz bir Passat variant gibi duruyor...
Rica ederim hocam. Türkiye'de araç ancak filolar tarafından kullanıldığından, bireysel satın alım az olduğundan, bağımsız süspansiyonlu sw versiyonu da alışkanlıklardan dolayı satın alınmadığından konfor farklılıkları konusunda geri bildirim bulmak güç gerçekten. Direksiyon konusunda mk4'ün 18 jantlı st-line versiyonu ciddi derecede keskin. Yani benim hayatımda deneyimlediğim en direkt, keskin tepkilere sahip Ford direksiyonu diyebilirim ki çok övülen 2010-11 model Fiesta sahibi de olmuştum. Ondan daha keskin hissettiriyor. Sanki tekerlekleri kendi elinle çeviriyorsun gibi hissettiriyor. Bunda tabi direksiyon kadar 45 yanaklı lastiklerin de etkisi büyük. Titanium'da ki normal süspansiyon kurulumu ve 17 jant ile aynı keskinliği almak güç.

Hybrid versiyonu ne zaman gelir bilemiyorum. 2021'in sonlarına doğru makyaj geçirir Mk4. Belki bir ihtimal o zaman alabilir. Corolla çok güzel makine ama dediğiniz gibi yalıtım sıkıntısı var biraz ki C segmentte zaten yalıtımı iyi bir model bulmak kolay değil. 2-3 modelden başkası bunu pek sunmuyor.

Makyajlı versiyon ise Passat Variant da çok güzel seçenek. Ford yerine tercih edilebilir. Ama makyajsız versiyonsa tavsiye etmem. Onun da rüzgar sesiyle ve arka süspansiyon çalışma sesiyle ilgili yalıtım problemi var makyajsızlarda.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar merhaba,

Bu yıl başında Türkiyeden ayrılıp ailecek yurtdışına göç ettik. Tabi aracımızı sattık ve yeni yaşantımıza alışmaya başladık (Hollanda, bisiklet hayatı .. vs.. )
Kendime ev konusunu çözene kadar arabaya bakmayacağım sözünü vermiştim ki geçen hafta itibariyle ev işini yoluna soktuk.

Şimdi bir araba almak istiyorum ... SW olması tercihim lakin hem ben severim hem burada lazım (herkes kendi işini yapıyor, hiç Türkiyedeki gibi değil), hem de SW araçlar gayet tutuluyor.
Alacağım araç benzinli olacak... normal/otomatik fark etmiyor... eğer tam otomatik şanzıman olacaksa, otomatik olabilir lakin ben ve eşim manuel kullanabiliyoruz (benim tercihim de aslında u biraz).

Bütçem 25k Euro civarı . biraz artabilir veya azalabilir... Buradaki araba ilanlarından bir kaçını paylaşmak, kendi yorumlarımı eklemek ve sizin yorumlarınızı almak isterim.

Mazda 6, 2.0 SkyactivG

Düşüncem : Çok şık. Oldum olası içine dışına bayılırım. Motor atmosferik ve otomatik şanzımanı da çok iyi olmasada en azından tam otomatik... düz vites modelleri de var piayasa da. Motor biraz yakıyor, pekte gitmiyor deniyor. İzolasyonu ortamala .. onun dışında pek bir eksi yönü yok gibi... he bir de ana ünitesi diğer araçlardakilerden biraz daha demode denebilir.

Volvo V60 (2017)

Düşüncem : özgün bir araç. Hiç Volvo kullanmadım... S60 ile aynı altyapıyı paylaştığından, gayet konforlu olacağını düşünüyorum. Bagajı küçük (430lt) .. ama araba derli toplu .. öyle devasa bir SW havası yok . Yeni kasası çıktı ama Volvo nun alıcısı hep var gibi gözüküyor. Herlade düz vitesini düşünürüm gibi geliyor.

VW Passat Variant

Hem sadece benzinli, hem de GTE modelleri var...
GTE ler daha az ama örnek, bütçe içinde kalan bir ilan var

Düşüncem : Bilgiğiniz Pasaat.. herhangi, kısa kalır bir yanı yok... GTE olması olumlu lakin uzun dönem, 2nci ele düşen bir araşta nelerle karşılaşırım emin değilim... Evimizin arkasında kendi elektrik şarj ünitiesi olduğundan şarj problemim yok...

Mercedes Benz C180 veya 350 e...


Düşüncem : Bu biraz fantezi.. yani aracı alabiliyor olsam bile kafam biraz karşır... (bunların importları falan oluyor.. daha o konuda giremedim) .. ne sorun çıkarır, ne kadar pahallı maliyetleri olur.. hiç kestiremiyorum...

Buralarda herşey, özellikle işçilik çok maliyetli... çevre ve ortam bilgimiz de sınırlı olduğundan "hangi usta, hangi sanayi" deme durumumuz da çok kolay değil ... hal böyle olunca bana kısa vadede ciddi maliyet getirecek bir araç hiç istemiyorum.... hatta bu sebepten 19-20k Euro ya, çok düşük km li 2019 model , dolu bir Focus SW almak bile geliyor aklıma...

Yukardaki modellerin alternatifleri tabiki mevcut ama işin özünden hangi aracı seçmeliyim pek karar veremedim...
Bazıları alaksız gibi görünse de benzer paralara alınabildiğinden bunları paylaşmak istedim.

Siz ne dersiniz ?

Selamlar,

hayırlısı olsun öncelikle. Ben de benzer bir şekilde 1 sene önce Avusturya'ya geldim. Aynı şekilde araç baktım. Sonucunda Mercedes'e karar kıldım.


Mercedes'in C Estate'inden çok memnunum tavsiye ederim. Bence o bütçeye her türlü premium bakılır buralarda. Özellikle de uzun yolda rahat ettirir. Sorun çıkarma vs. olayından korkuyorsanız zaten full kasko yaptıracağıınz için kaza anında herhangi bir sıkıntınız olmaz, sorun çıkarırsa da yedek parça aynı ancak işçilik Türkiye'nin 4-5 katı. Mercedes'in Junge Sterne programı var. Bayiiden alınca 2 sene garantili oluyor araç. Dolayısıyla bozulan parça bedava değişiyor ve hatta ikame araç da veriliyor. 1000-2000 fazla verip öyle bir şey yapabilirsiniz. Bu diğer tüm markalarda da var. Bayiiden almak o açıdan gayet sıfır araç almak gibi. Bunun yanında Mercedes çok iyi oranlarda kredi verip, Türkiye'deki kaskomu da kabul edip kaskoda ciddi bir indirim yapmıştı. (Ayda 75-80 Euro az ödüyorum. Yılda 900Euro eder en az. Bayiiye fazladan verdiğim 1000 Euro'yu çıkarmış oluyorum yani. Bir de orijinal jantlarla birlikte kışlık lastik hediye etmişlerdi ki 3000 Euro ediyor neredeyse.) Ben Jaguar'a bakmanızı da tavsiye ederim. XE, XF Sportback, E Pace'ler de çok uygun satılıyor. Mazda'nın servis maliyetleri yağının pahalı olmasından dolayı burada Mercedes'le aynı. Bundan çok şikayetçi insanlar. Yıllık bakım orijinal servislerde BMW, Mercedes ve Audi'de 700-900 Euro arası değişiyor. Jaguar ve Porsche gibi markalarda 1500-2000'lere kadar çıkarken VW, Skoda gibi markalarda ise 300-400 Eurolara kadar iniyor. Yani farklar aslında çok ahım şahım değil. Bu nedenle gözünüz korkmasın :)
 
Son düzenleme:
@mcb Aslında tam olarak aynı durum... yazınızı okudum... muhtemelen benzer bir bayiye gitsem bana da arabayı oracıkta satar, yollarlar :) o yüzden gitmiyorum lakin 2016-17 model bile olsa C serisinin içi, dışı her yeri güzel... hoş aklımda hep E sersisi var... ve yine hoş 30 K ya çok güzel, fazla km görmemiş E ler de var..

Benim durumum belki biraz daha farklı.. bu araba tek araba olacak ve her sabah okula gidip gelecek ... markete gidecek, eşim kullanacak ... ve buralarda insanlar çok umursamıyor gibi bile dursalar, daha ilk günden nice Hollandalının binmediği, veya tercih etmediği (herşeyi alabilirler, alayı zengin :)) bir arabaya binmek istememe gibi bir piskolojik sorunum var :)

Bunu geçiş arabası olarak görüp belki bir sonraki adımda böyle daha bir üst seviye marka ve sınıfa atlamak... ve hatta bunun yanına küçük bir tam elektrikli araba (Zoe, Nissan Leaf ... gibi ) koymak gibi bir düşüncem var... ondan biraz daha mütevazi durmak istiyorum ...

Tavsiyeniz için teşekkürler yinede....
 
@mcb Aslında tam olarak aynı durum... yazınızı okudum... muhtemelen benzer bir bayiye gitsem bana da arabayı oracıkta satar, yollarlar :) o yüzden gitmiyorum lakin 2016-17 model bile olsa C serisinin içi, dışı her yeri güzel... hoş aklımda hep E sersisi var... ve yine hoş 30 K ya çok güzel, fazla km görmemiş E ler de var..

Benim durumum belki biraz daha farklı.. bu araba tek araba olacak ve her sabah okula gidip gelecek ... markete gidecek, eşim kullanacak ... ve buralarda insanlar çok umursamıyor gibi bile dursalar, daha ilk günden nice Hollandalının binmediği, veya tercih etmediği (herşeyi alabilirler, alayı zengin :)) bir arabaya binmek istememe gibi bir piskolojik sorunum var :)

Bunu geçiş arabası olarak görüp belki bir sonraki adımda böyle daha bir üst seviye marka ve sınıfa atlamak... ve hatta bunun yanına küçük bir tam elektrikli araba (Zoe, Nissan Leaf ... gibi ) koymak gibi bir düşüncem var... ondan biraz daha mütevazi durmak istiyorum ...

Tavsiyeniz için teşekkürler yinede....

Aynı şekilde yaşadığım yere taşınan bir arkadaşım da benzer sebeplerle gitti Skoda aldı :D çok dikkat çekmesin, servisi, yedek parçası üzmesin diye. Bir de Türkiye'den gelip bir anda premium'a atlamayayım dedi. Şu an pişman ama :D Ben açıkçası çok uzun yol yaparım, çok tatile çıkarım, bir de gelmişim ucuz, maddi durumum da el veriyor niye kasayım deyip aldım. Daha önce Türkiye'de de kullanmış biri olarak Mercedes çok üzmez diye de düşündüm. Ancak yine de E de alabilirdim. Gerçekten 5-6bin Euro farka değer aslında özellikle de iç mekanda. Sürüş ve dış tasarım olarak ise fark görmüyorum. Buralarda bir de araçlar yol koşullarından ve kazaların az olmasından ötürü cidden yıpranmıyor. 50-60binde bir premium araç Türkiye'deki 10-15bin km'de araçlara denk. Bu nedenle tedirgin oluyorsanız daha yüksek km'de daha ucuza alabilirsiniz.

Ben her türlü premium da alsam diğer markalardan da alsam garantisi olan tercih ederdim, yani bayiiden alırdım. Ne olur ne olmaz iki sene kafanız rahat olur. Bayiiden alınca da kredi, kasko, garantisi bitmesin diye orijinal serviste yıllık bakım vs. her şeyi hesaplayınca farklar aslında cidden çok düşük kalıyor. Sıfır alırkenki o 7-8bin eurolar 1000-2000'lere düşüyor. O nedenle de ben tercih etmezdim.

Dediğinizde haklısınız yalnız. Burada da gerçekten lafı dönüyor, bakılıyor vs. Ben bu kadar olacağını düşünmemiştim. Türkiye'deki gibi olmasa da kesinlikle dikkat çekiyor.

Bizde de şu an evin tek aracı. Ben de bunu bir anlamda geçiş arabası olarak kullanıp sonrasında bir premium SUV (şu an F-Pace'lere bayağı ısınıyorum :D) bir de ihtiyaç halinde şehir içi işe gidip gelmelik küçük elektrikli almak gibi bir plan kuruyorum. Küçük elektrikliler şu an sadece hala çok pahalı. Leasing'lerde çok düşmeye başladılar. Daha bugün gördüm ilanını BMW i3 260 Eurolara geldi 7bin Euro ön ödemeli. Bana sorarsanız Volvo ya da Mercedes ya da Jaguar XE, XF çok rahat düşünebilirsiniz. Hem yoldan koparır, hem çok sorun çıkartmaz, hem de konforludur. Ancak tercih tabii sizin.
 
Son düzenleme:
@mcb Aslında tam olarak aynı durum... yazınızı okudum... muhtemelen benzer bir bayiye gitsem bana da arabayı oracıkta satar, yollarlar :) o yüzden gitmiyorum lakin 2016-17 model bile olsa C serisinin içi, dışı her yeri güzel... hoş aklımda hep E sersisi var... ve yine hoş 30 K ya çok güzel, fazla km görmemiş E ler de var..

Benim durumum belki biraz daha farklı.. bu araba tek araba olacak ve her sabah okula gidip gelecek ... markete gidecek, eşim kullanacak ... ve buralarda insanlar çok umursamıyor gibi bile dursalar, daha ilk günden nice Hollandalının binmediği, veya tercih etmediği (herşeyi alabilirler, alayı zengin :)) bir arabaya binmek istememe gibi bir piskolojik sorunum var :)

Bunu geçiş arabası olarak görüp belki bir sonraki adımda böyle daha bir üst seviye marka ve sınıfa atlamak... ve hatta bunun yanına küçük bir tam elektrikli araba (Zoe, Nissan Leaf ... gibi ) koymak gibi bir düşüncem var... ondan biraz daha mütevazi durmak istiyorum ...

Tavsiyeniz için teşekkürler yinede....
Aynı şekilde yaşadığım yere taşınan bir arkadaşım da benzer sebeplerle gitti Skoda aldı :D çok dikkat çekmesin, servisi, yedek parçası üzmesin diye. Bir de Türkiye'den gelip bir anda premium'a atlamayayım dedi. Şu an pişman ama :D Ben açıkçası çok uzun yol yaparım, çok tatile çıkarım, bir de gelmişim ucuz, maddi durumum da el veriyor niye kasayım deyip aldım. Daha önce Türkiye'de de kullanmış biri olarak Mercedes çok üzmez diye de düşündüm. Ancak yine de E de alabilirdim. Gerçekten 5-6bin Euro farka değer aslında özellikle de iç mekanda. Sürüş ve dış tasarım olarak ise fark görmüyorum. Buralarda bir de araçlar yol koşullarından ve kazaların az olmasından ötürü cidden yıpranmıyor. 50-60binde bir premium araç Türkiye'deki 10-15bin km'de araçlara denk. Bu nedenle tedirgin oluyorsanız daha yüksek km'de daha ucuza alabilirsiniz.

Ben her türlü premium da alsam diğer markalardan da alsam garantisi olan tercih ederdim, yani bayiiden alırdım. Ne olur ne olmaz iki sene kafanız rahat olur. Bayiiden alınca da kredi, kasko, garantisi bitmesin diye orijinal serviste yıllık bakım vs. her şeyi hesaplayınca farklar aslında cidden çok düşük kalıyor. Sıfır alırkenki o 7-8bin eurolar 1000-2000'lere düşüyor. O nedenle de ben tercih etmezdim.

Dediğinizde haklısınız yalnız. Burada da gerçekten lafı dönüyor, bakılıyor vs. Ben bu kadar olacağını düşünmemiştim. Türkiye'deki gibi olmasa da kesinlikle dikkat çekiyor.

Bizde de şu an evin tek aracı. Ben de bunu bir anlamda geçiş arabası olarak kullanıp sonrasında bir premium SUV (şu an F-Pace'lere bayağı ısınıyorum :D) bir de ihtiyaç halinde şehir içi işe gidip gelmelik küçük elektrikli almak gibi bir plan kuruyorum. Küçük elektrikliler şu an sadece hala çok pahalı. Leasing'lerde çok düşmeye başladılar. Daha bugün gördüm ilanını BMW i3 260 Eurolara geldi 7bin Euro ön ödemeli. Bana sorarsanız Volvo ya da Mercedes ya da Jaguar XE, XF çok rahat düşünebilirsiniz. Hem yoldan koparır, hem çok sorun çıkartmaz, hem de konforludur. Ancak tercih tabii sizin.
Turkiye'den herkes konudan cekildi, sessizlik oldu. İkinizin sohbetini hic anlayamadigimiz duygularla tam olarak boyle takip ediyoruz.
images.jpeg
 
@Cenk yaaaa. ama ya... ama bak ben masumum .. öyle premium SW falan aklıma bile gelemiyor ... hani bütçe yetse bile ruhum kabul edemiyor ... midem bulanıyor direk, kafam karışıyor... bünye kabul edemiyor...
 
Turkiye'den herkes konudan cekildi, sessizlik oldu. İkinizin sohbetini hic anlayamadigimiz duygularla tam olarak boyle takip ediyoruz.
Ekli dosyayı görüntüle 31370

Maalesef Türkiye’de adından da anlaşılacağı üzere sadece bir ‘araç’ olan otomobiller bir gün bu denli kolay ulaşılır olur, bu forumlardaki tüm konular bunun gibi konuşmalara döner :(

Gerçi o zamana arabalar ürün olmaktan hizmet olmaya evrilmiş olacak böyle giderse. Durum son iki üç yılda özellikle çok daha kötüye gitti. Öyle ki arada Türkiye’ye tatile gittiğimizde araç kiralamaktansa kullanırız diye bıraktığımız 2013 model aracımızı satsak burada 2008 Mercedes S500 falan alabiliyoruz. Zaten alın gücü düşük bir yerde bir de vergilerle bu durum yaşatılıyor.
 
Son düzenleme:
@Cenk yaaaa. ama ya... ama bak ben masumum .. öyle premium SW falan aklıma bile gelemiyor ... hani bütçe yetse bile ruhum kabul edemiyor ... midem bulanıyor direk, kafam karışıyor... bünye kabul edemiyor...
Yurt dışında hiç yaşamasam da tahmin edebiliyorum. İnsanın ruhu burada fakirleştiği için C segmentten ötesine adım atmaya korkuyor :D Zamanla alışırsın hocam. Bizim yerimize de bin. Güzel volvo'lar, Jag'lar, merso'lar falan yakışır. Harbiden diyorum seviniyorum. Aramızdan biri daha tabiri caizse kurtulup hayallerini yaşasın gönlünce. Hem bize de umut oluyor demek olabiliyormuş diye :D
 
Yurt dışında hiç yaşamasam da tahmin edebiliyorum. İnsanın ruhu burada fakirleştiği için C segmentten ötesine adım atmaya korkuyor :D Zamanla alışırsın hocam. Bizim yerimize de bin. Güzel volvo'lar, Jag'lar, merso'lar falan yakışır. Harbiden diyorum seviniyorum. Aramızdan biri daha tabiri caizse kurtulup hayallerini yaşasın gönlünce. Hem bize de umut oluyor demek olabiliyormuş diye :D

Özellikle bir de ilk kez gidip yaşadığın yerde iyice tedirgin oluyor insan. Arkadaş işte demişti yine kendimi şirket aracı olan Focus’tan Porsche’ye binerken hayal edemedim bir anda. O yüzden hiç bakmadım diye. :D aldığı paraya 30binde Porsche Macan, 70-80binde Maserati satılıyor ama :D çok ütopik geliyor ama her yerin gerçekleri farklı :/
 
Özellikle bir de ilk kez gidip yaşadığın yerde iyice tedirgin oluyor insan. Arkadaş işte demişti yine kendimi şirket aracı olan Focus’tan Porsche’ye binerken hayal edemedim bir anda. O yüzden hiç bakmadım diye. :D aldığı paraya 30binde Porsche Macan, 70-80binde Maserati satılıyor ama :D çok ütopik geliyor ama her yerin gerçekleri farklı :/
Açıkçası ben Jag xe ve xf hastasıyımdır. Öyle bir durumda olsam bende bu araca binecek şey yok deyip tedirgin olurdum :D Sanırım insan zamanla alışıyor bu tarz şeylere. Geçenlerde @inzfatih merso gls'nin donanımlarının listesini paylaşmıştı. Saymayı bitirene kadar bir çay sigara bitti asdhashd :D İnsan bayağı bir ' ne diyor acaba bunlar ' havasına bürünüyor 😅
 
Açıkçası ben Jag xe ve xf hastasıyımdır. Öyle bir durumda olsam bende bu araca binecek şey yok deyip tedirgin olurdum :D Sanırım insan zamanla alışıyor bu tarz şeylere. Geçenlerde @inzfatih merso gls'nin donanımlarının listesini paylaşmıştı. Saymayı bitirene kadar bir çay sigara bitti asdhashd :D İnsan bayağı bir ' ne diyor acaba bunlar ' havasına bürünüyor 😅

😂 Herkes sanırım başta bir öyle düşünüyor ama lükse çabuk alışılıyor. GLS bir de çok abartı araba artık :D Jaguar bu arada benim de son dönemdeki favorim diyebilirim, çok beğeniyorum gerçekten. Özellikle fiyatları da inanılmaz agresif oldu. XE mesela C serisinden ucuz genelde. XF bir üst sınıf olmasına rağmen C ile hemen hemen aynı. Hatta F-Pace BMW X3 ve Mercedes GLC’den daha ucuz hep 3 litrelik versiyonu almadıkça. Fiyatlar o anlamda şaka gibi.
 
😂 Herkes sanırım başta bir öyle düşünüyor ama lükse çabuk alışılıyor. GLS bir de çok abartı araba artık :D Jaguar bu arada benim de son dönemdeki favorim diyebilirim, çok beğeniyorum gerçekten. Özellikle fiyatları da inanılmaz agresif oldu. XE mesela C serisinden ucuz genelde. XF bir üst sınıf olmasına rağmen C ile hemen hemen aynı. Hatta F-Pace BMW X3 ve Mercedes GLC’den daha ucuz hep 3 litrelik versiyonu almadıkça. Fiyatlar o anlamda şaka gibi.
Demek pazara göre fiyat konumlandırması yapıyorlar. Türkiye'de jag, fiyat ve servis olarak merso, bmw, audi, volvo gibi araçlara göre daha üst bir markaymış gibi izlenimle hareket ediyor. Keza Range Rover markası da aynı şekilde devam ediyor.

Bu otomobil seçim başlıkları falan iyi oluyor. Açıkçası fiyatlardan dolayı sürekli 2.el başlıkları açılıyor ve bir yerden sonra kendimizi tekrarlıyor gibi oluyoruz. Bu tarz konular bizi bir resetliyor, iyi oluyor 😅
 
Demek pazara göre fiyat konumlandırması yapıyorlar. Türkiye'de jag, fiyat ve servis olarak merso, bmw, audi, volvo gibi araçlara göre daha üst bir markaymış gibi izlenimle hareket ediyor. Keza Range Rover markası da aynı şekilde devam ediyor.

Bu otomobil seçim başlıkları falan iyi oluyor. Açıkçası fiyatlardan dolayı sürekli 2.el başlıkları açılıyor ve bir yerden sonra kendimizi tekrarlıyor gibi oluyoruz. Bu tarz konular bizi bir resetliyor, iyi oluyor 😅
Evet Jaguar-Land Rover Grubu Avrupa’da BMW ve Mercedes’le eş değerde. Hatta insanlar tercih etsin, pazar payları artsın diye genelde daha da ucuz hatta. Türkiye’de ise tam tersi. Üstte konumlandırıyorlar. Bunda bir etken de motorların minimum 2litreden başlaması. Ucuz modeli olamıyor haliyle. Mercedes, BMW 1.6’larla çok uygun kalıyor. Evoque’un yenisi geldiğinde de böyle olmuştu. İnanılmaz yüksek girmişti piyasaya. BMW X3 ile X5 arası bir fiyatı vardı. Oysa buralarda X1’in bir tık üstüne satılan, ikinci elde fark olmayan araç kendisi :)
 
Konuya biraz sonlardan gireceğim ama yardımcı olmak isterim.

1) Mazda 6, genel olarak sevilen bir araç, eğer kısa süre sonra yeni bir araç almak isterseniz kolay satabilirsiniz.
2) Volvo V60, eski kasası Kuzey Avrupa'da yüksek satış rakamlarına sahipti. Aynısı yeni kasa için de geçerli.
3) Volkswagen Passat, VW sevdiğim bir marka olmasa da Kuzey Avrupa'da çok tercih ediliyor. Bu yüzden Volkswagen AR-GE çalışmalarının çoğunluğunu Passat'a ayırıyor.
4) Opel Insignia ST, çok tutulmasa da ciğerli bir makinedir. Anladığım kadarıyla sportiflik sizin için önemli.
5) Volvo V90, kilometreleri Avrupa için yüksek ancak alacağınız araç için önemli olmayacaktır.
6) BMW 5er F11, özellikle ciğerli seçenekleri bulmak mümkün. (Zorlarsanız G31 bile bulursunuz)
7) Renault Megane 4 Tourer/Opel Astra K, çok hoş araçlardır. Ama elden çıkarmak zor olacaktır.
8) Audi A6 Avant
9) BMW 3er F31 & G21, yaş azaldıkça donanım da azalacaktır ama RWD seçeneği keyifli olacaktır.

-Bunun haricinde toplu araç alımında Almanya'nın karlı olduğunu duymuştum. Bence araştırın.
-Opel Astra K gibi C segmenti ya da V70 gibi uygun araçları tercih edip artan parayla (ortalama olarak yarısı diyebilirim) 2. bir araç alabilirsiniz.
-Eski bir station tercih edip keyif makinesi yapabilirsiniz. (V40 ve S40 için 500hp setuplar mevcut)
-İşçiliğiniz iyiyse eğer Almanya'dan çıtır hasarlı araçları alabilirsiniz. (Meinunfallauto yazarsanız bir site mevcut)
 
Son düzenleme:
Hayirli olsun, is guc yogunluktan cogu yazilani takip edemedim, iki nacizane tavsiyem var

1- benim yaptigim hatayi yapip cok eski arac almayin ben golf R32 almistim ogrenci bütçemle ve tamir parca vs butun bursumu araca yatirdim gene de keyifle binemeden satmistim.
2- yaşadığınız ulkede oryantasyonunuzu tamamlayin bir sure once yaya sonra bisiklet daha sonra kiralik arac vs deneyimleyin , yazili kurallar ayni olsa bile yazili olmayan kurallar kazaya sebep olabilir, derdinizi anlatacak kadar yerel dili bilmenizde de fayda var.

ekstra: avrupada japon degil avrupali arac almanız 24 saat icinde butun parcalarini tedarik edebileceğiniz anlamina gelebiliyor ilgili marka modele bagli olarak bunu da değerlendirin
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...