Aracın ilk alırken bildiğim eksiklerini, biraz vakit ve mesafe darlığından başka bir yere hallettirmiştim. Çok gereksiz eksikler de iletmişti. Ardından Mini camiasında en çok bilinen, güvenilen, tecrübeli ustalardan garaj475 Ahmet Usta'nın yanına genel kontroller ve bakım için gittim.
N14 motorlarda, bir dönem Borusan geri çağırmalar yaparak ek ısı kalkanı ve üst motor muhafazası eklemiş. Benim aracımda bunlar olmayınca ve şasiden sorgulayınca artık sonuç da çıkmayınca ustanın önerisi ile sipariş verdik. Sadece ateşleme kablo kapağı uzun sürdü, diğerleri stokta vardı. toplam da 400 lira olunca aldım. Çünkü zamanda Scoop ısıdan eğilebiliyor, bu daha fazla masraf açıyor, ek olarak performansı da etkiliyor. Malum THP ler sıcak çalışan aletler.
Onun dışında,
Karter contası, külbütör kapak contası, krank keçesi, V kayışı, V kayış muhafazası, devir daim, kasnak, antifriz değişti. Motorun içini altını, üstünü, şasi altını komple detaylı temizledik, yıkadık, korumaya aldık.
Bunlarla birlikte motor içinde zamanla eskiyen kabloların kılıfları vs elden geçti, düzenlendi, toparlandı. Kaput altını bal dök yala moduna soktuk.
Araç hazır Maslak'tayken, hem cam ve merceklerini temizletmek hem de blackline siyah zeminli fara geçmek istiyordum. Geçmişteki araçlarımda da Bi-xenon montajı yaptığım meşhur, bu işin vakkosu İlker Kemal abiye ulaştım. Onun referansı ve önerisi ile Maslak Far'da bu işlemleri yaptırdım. Siyah zeminin ısıdan etkilenmesini engelleyen orjinal bixenon krom sticker'ına kadar çok güzel işçilik çıkardılar. Farların aydınlatması tekrar beyaza döndü, parlaklığı arttı.
Sırada yapılacaklar, ön kaput şeritleri orjinali şeklinde yenilenecek, zamana ve yıkamaya yenik düşmüş. Cam filmi yapılacak.
Önceden panjur ek sis farlı şekilde alınmış, hatları da duruyor ancak ilk sahibi sanırım söküp satmayı tercih etmiş, uygun yollu bulabilirsem, o farları da eklemek istiyorum. R56'lara çok yakışıyor.
Film işlemleri yapılırken arkadaki büyük krom parçayı da siyaha kaplayasım var.
Tabi tüm bunlardan sonra bir de detailing işlemleri olacak.
N14 motorlarda, bir dönem Borusan geri çağırmalar yaparak ek ısı kalkanı ve üst motor muhafazası eklemiş. Benim aracımda bunlar olmayınca ve şasiden sorgulayınca artık sonuç da çıkmayınca ustanın önerisi ile sipariş verdik. Sadece ateşleme kablo kapağı uzun sürdü, diğerleri stokta vardı. toplam da 400 lira olunca aldım. Çünkü zamanda Scoop ısıdan eğilebiliyor, bu daha fazla masraf açıyor, ek olarak performansı da etkiliyor. Malum THP ler sıcak çalışan aletler.
Onun dışında,
Karter contası, külbütör kapak contası, krank keçesi, V kayışı, V kayış muhafazası, devir daim, kasnak, antifriz değişti. Motorun içini altını, üstünü, şasi altını komple detaylı temizledik, yıkadık, korumaya aldık.


Bunlarla birlikte motor içinde zamanla eskiyen kabloların kılıfları vs elden geçti, düzenlendi, toparlandı. Kaput altını bal dök yala moduna soktuk.
Araç hazır Maslak'tayken, hem cam ve merceklerini temizletmek hem de blackline siyah zeminli fara geçmek istiyordum. Geçmişteki araçlarımda da Bi-xenon montajı yaptığım meşhur, bu işin vakkosu İlker Kemal abiye ulaştım. Onun referansı ve önerisi ile Maslak Far'da bu işlemleri yaptırdım. Siyah zeminin ısıdan etkilenmesini engelleyen orjinal bixenon krom sticker'ına kadar çok güzel işçilik çıkardılar. Farların aydınlatması tekrar beyaza döndü, parlaklığı arttı.



Sırada yapılacaklar, ön kaput şeritleri orjinali şeklinde yenilenecek, zamana ve yıkamaya yenik düşmüş. Cam filmi yapılacak.
Önceden panjur ek sis farlı şekilde alınmış, hatları da duruyor ancak ilk sahibi sanırım söküp satmayı tercih etmiş, uygun yollu bulabilirsem, o farları da eklemek istiyorum. R56'lara çok yakışıyor.
Film işlemleri yapılırken arkadaki büyük krom parçayı da siyaha kaplayasım var.
Tabi tüm bunlardan sonra bir de detailing işlemleri olacak.