Kaza Yapan Focus RS Tamir Edilmiş

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Erdem65
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Erdem65

Profesör
84
Bugün sancaktepe Ford atılgan da staj yapan arkadaşımla konuşurken bizim serviste bi araba var 2.3 motorlu, türkiyede tek, test edilirken kaza yapmış falan dedi. Anlattım sonra durumu otoparktaydı araba istanbul parkta kaza yaptı falan diye arabanın durumunu sordum geldiğinde iyi hasar vardı dedi ama şu an yürür durumdaymış arada biri çalıştırıyomuş falan arabayı
çekmiş arabanın birkaç fotoğrafını dışı düzeltmişler gibi ama airbagler falan hala patlak durumda
 

Ekli dosyalar

  • IMG-20161218-WA0000.jpg
    IMG-20161218-WA0000.jpg
    108.4 KB · Görüntüleme: 1,324
  • IMG-20161218-WA0001.jpg
    IMG-20161218-WA0001.jpg
    101.9 KB · Görüntüleme: 1,248
  • IMG-20161218-WA0002.jpg
    IMG-20161218-WA0002.jpg
    102.7 KB · Görüntüleme: 1,167
Son düzenleme:
Bugün sancaktepe Ford atılgan da staj yapan arkadaşımla konuşurken bizim serviste bi araba var 2.3 motorlu, türkiyede tek, test edilirken kaza yapmış falan dedi. Anlattım sonra durumu otoparktaydı araba istanbul parkta kaza yaptı falan diye arabanın durumunu sordum geldiğinde iyi hasar vardı dedi ama şu an yürür durumdaymış arada biri çalıştırıyomuş falan arabayı
çekmiş arabanın birkaç fotoğrafını dışı düzeltmişler gibi ama airbagler falan hala patlak durumda
Araba net şekilde patlamış sağdan :/ Ama fotoğraflardaki açılardan çizgisinde bozulma görmedim. Tam çaprazdan girse veya yandan direğe girse bu kadar temiz toplanmazdı. Çaprazdan hasar aldıysa da hafif almış, darbenin büyüğünü yandan almış. Belki de sert sürttü bariyerlere bilemiyorum. Kazalı halini görmedim, akslar amortisörler filan kırılmış bükülmüş müydü bilemiyorum, ama yürüyeni temiz atlattıysa hala gideri var gibi gördüm.
 
Bu aracın hassas çalışan elektronik bir awd sistemi var. Bu sistem arka ve ön akslara, gerektiğinde de arka tekerleklerin tekine ayrı güç gönderebiliyor. Malumunuz ki bu araçta drift mode denilen bir mod da var. Türkiye'deki işçilik kalitesinin berbatlığını düşündükçe ve bu aracın da sonraki her testte normal bir binek araçtan çok daha fazla zorlanacağını düşündükçe sağ arka aksı kırılan bir focus rs'in drift mode gibi özellikleri bundan sonra ne kadar sağlıklı şekilde çalışır şüphelerim var. Kaza yapan hiç bir aracın fabrikasyon ayarını tutmadığını hepimiz biliriz, özellikle Türkiye gibi işçiliğin vasat olduğu bir ülkede.
 
Bu aracın hassas çalışan elektronik bir awd sistemi var. Bu sistem arka ve ön akslara, gerektiğinde de arka tekerleklerin tekine ayrı güç gönderebiliyor. Malumunuz ki bu araçta drift mode denilen bir mod da var. Türkiye'deki işçilik kalitesinin berbatlığını düşündükçe ve bu aracın da sonraki her testte normal bir binek araçtan çok daha fazla zorlanacağını düşündükçe sağ arka aksı kırılan bir focus rs'in drift mode gibi özellikleri bundan sonra ne kadar sağlıklı şekilde çalışır şüphelerim var. Kaza yapan hiç bir aracın fabrikasyon ayarını tutmadığını hepimiz biliriz, özellikle Türkiye gibi işçiliğin vasat olduğu bir ülkede.
İşçiliğin vasatın da altı olduğunu savunuyorum. :) O yüzden iyi toparlandığını görünce parça değişerek büyük ölçüde sorunları halledilebilmiş dedim. Eğer yürüyeninde de sadece parça değişine bakacak kadar hafif sorunlarla kurtulduysa bu araba daha çok yol gider. Detaylı kaza fotoğrafları/videoları olursa, en azından servisten kaza sonrası fotoğrafları olursa ancak o zaman bu konuda net fikir edinilebilir. Sağ tekerlekler veya bağlantıları kaza esnasında kütür kütür Uche'nin kaval kemiği gibi kırılmışlarsa tabii ki dikiş tutmaz :)
 
İşçiliğin vasatın da altı olduğunu savunuyorum. :) O yüzden iyi toparlandığını görünce parça değişerek büyük ölçüde sorunları halledilebilmiş dedim. Eğer yürüyeninde de sadece parça değişine bakacak kadar hafif sorunlarla kurtulduysa bu araba daha çok yol gider. Detaylı kaza fotoğrafları/videoları olursa, en azından servisten kaza sonrası fotoğrafları olursa ancak o zaman bu konuda net fikir edinilebilir. Sağ tekerlekler veya bağlantıları kaza esnasında kütür kütür Uche'nin kaval kemiği gibi kırılmışlarsa tabii ki dikiş tutmaz :)
Google'da focus rs kaza yazinca 2-3 tane resim cikiyor hocam. Sag arka tekerlek bir kac derece aciyla yamulmus, sag on tekerlek de yamuk duruyordu ama direksiyon acisindan dolayi mi onu bilemedim. Kaporta aksami muhim degil halledilir ama bu iscilik kalitesiyle o sag arka aks beni dusunduruyor.
 
aracın Tr'de çok az olduğunu ve özel bir araç olduğunu düşünürsek
işçilik konusunda normal araçlara nazaran daha özenli davranılacağı düşüncesindeyim
"eskisi gibi dikiş tutmaz" konusuna pek inanmıyorum
şasesi yamulacak kadar sert bir hasarı yoktu
yürüyen ve kaporta hasarı vardı gözüken
komple yürüyen ve kaporta aksamı değiştirilse -ki değiştirilmiş- neden dikiş tutmasın ki?
 
Yürümesine yürür lakin zorlandığı zaman ne kadar dayanabilir kafamda ki soru işareti yoksa Türkiye'de her türlü yürütürler o arabayı.
 
Google'da focus rs kaza yazinca 2-3 tane resim cikiyor hocam. Sag arka tekerlek bir kac derece aciyla yamulmus, sag on tekerlek de yamuk duruyordu ama direksiyon acisindan dolayi mi onu bilemedim. Kaporta aksami muhim degil halledilir ama bu iscilik kalitesiyle o sag arka aks beni dusunduruyor.
Yürüyen durumu iç açıcı değil. Ama bardağın şöyle bir dolu tarafı var: O yürüyeni onarabilecek nitelikte hiçbir servis ve personel ülkemizde mevcut değil. :) O yüzden, şaft dahil tüm arka yürüyen aksam değiştirildiği takdirde bu araba rahatça yürür. Önde z-rotlar, amortisörler vs. ne gerekiyorsa zaten değişir o kolay, karmaşık olan arka taraf da dediğim gibi önle bağlantı sağlayan şaft dahil değişirse @maximaorhan ın dediği gibi pırıl pırıl olur. Ha, sen ben yaptırsak yarım RS parası tutar ama olsun :)
 
Son düzenleme:
şase sağlamsa diğerleri yapılır abartmayın alt üstü araba ayrıca bildiğim kadarıyla ford'da mustang için özel teknisyen var ona vermişlerdir hallediyodur o merak etmeyin gider bi şey olmaz o kadardan
 
  • Beğeni
Tepkiler: Zulfadli
Yürüyen durumu iç açıcı değil. Ama bardağın şöyle bir dolu tarafı var: O yürüyeni onarabilecek nitelikte hiçbir servis ve personel ülkemizde mevcut değil. :) O yüzden, şaft dahil tüm arka yürüyen aksam değiştirildiği takdirde bu araba rahatça yürür. Önde z-rotlar, amortisörler vs. ne gerekiyorsa zaten değişir o kolay, karmaşık olan arka taraf da dediğim gibi önle bağlantı sağlayan şaft dahil değişirse @maximaorhan ın dediği gibi pırıl pırıl olur. Ha, sen ben yaptırsak yarım RS parası tutar ama olsun :)
Biz sadece görsellerden göründüğü kadarıyla yorum yapabiliyoruz tabii. Sağ arka aks kırık ama darbe sırasında diferansiyele zarar geldi mi ? Alt takımlarda darbeden kaynaklı başka bir sorun var mı ? Parça değişimi haricinde el işçiliği de gerekiyor mu ? gibi sorular var. Sadece parça değişimiyle halledilmişse o zaman eskisi gibi yürür araç. Ama alt takımda işçilik gerektiren bir durum varsa ben eski kusursuzluğunda olacağına pek ihtimal vermiyorum. Sıradan bir müşteri aracı olsa al kullan deriz ama henüz daha bu aracı Türkiye'de kimse test etmedi. Kim bilir nasıl canını çıkaracaklar aracın. Bakalım bu araçla test gelirse o zaman daha net görürüz :)
 
şaseye zarar gelmemişse birşey olacağını sanmıyorum.Bence Türkiyede değil yurtdışına yollamışlardır sonuçta RS bu özel bir araç ve ülkemizdede pek iyi ustalarımız yok.
 
Bu arabada hiçbirşey yok.Gayet fabrikadan çıktığı gibide olur.30 kere takla atmış pertin eşiğinden dönmüş s2k ları sıfır gibi topluyorlar.Tr'de işçilik sandığımız kadar kötü değil.Mühim olan parça temini, parça ve usta maliyeti..Gerisi hallolur yetetki para olsun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Buluts
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...