KAPALI Rölantide dururken devirin kendiliğinden düşüp arabanın sarsılması ( 1.4 TSI 140HP EA111 BMY )

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

lowlight

Samet Ulus
Taklacı Güvercin
56
19
Araba soğukken rölantide 900 ısınınca 800 çok ısınınca 700 de kalıyor soğukken hafif sarsıntılı ve hafif sesli 800 de hafif sesli 700 de sarsıntısız ve sessiz oluyor ama şu an 800 deyken bir anda 700 e düşüyor motor çokta sıcak olmamasına rağmen yarım saatlik boş trafikte sürüş yaptım sadece kendiliğinden bir anda oldu ışıkta fark ettim bende araba sesli çalışmaya başlayıp motor vuruntu yapıyor ya stop edecek ya motor düşecekmiş gibi, eski sahibi bujileri değiştirmiş geçen yıl aklıma bujiyle enjektör dışında bir şey gelmiyor.


Gaza kendim basıyorum 800 ün üstüne çıksın geri insin normalde 800 de olması gereken devrin 700 e bir anda düştüğünü görün diye.
Kameranın da titrediğini göreceksiniz benimle alakası yok direksiyonun üzerine koydum elimi sabitleyip arabanın kendisi sallanıyor belli bir şekilde.
Videonun ilk saniyesinde 700 den 800 e çıkıyor devir kendiliğinden sonrasında gaza ben basıyorum geri 800 e düşsün diye sonra tekrar 700 e iniyor.
 
Son düzenleme:
Çözüm
Sorun çözüldü.

8 zincir seti 7 işçilik verdim zincir değişimi için. ( Zincir boşa değişmiş gibi oldu ama zaten istiyordum araba 160 bin km yarın bir gün sıkıntı çıkaracaktı zaten ve bayağı esnemişti ve sente ayarı bozulmuştu. )

Motorun sarsıntı ve yağ kapağından duman ve yakıt kokusu çözümü için 3 usta 5 saat uğraştılar araba da arıza kodu yoktu bütün ateşleme, yakıt, hava parçalarını, sensörlerini değiştirip bozuk olanı bulmayı denediler en son motorun üstündeki her şey değişti motorun altına geçtiler orayı söktüler.

Sorun krank sensörü çıktı sadece 2000 lira sensör parası verdim işçilik almadılar döndüm eve.
"Lerin" mi? Tanesi 1000 liraymış bu ne lan
Benim bildiğim 1 tane oluyor bu motora ekstra bobin mi takmışlar?

Bu bobinin çalıştırmada görevi de var benim bildiğim araba dizel arabanın kışın çalışması gibi çalışıyor sabahları hiç benzinli arabanın Antalya sıcağında çalışması gerektiği gibi anahtarı çevirdiğim gibi tık diye çalışmıyor bir kaç kere ateşlemeye çalışıyor kontrol ettirmem lazım.
 
Son düzenleme:
"Lerin" mi? Tanesi 1000 liraymış bu ne lan
Benim bildiğim 1 tane oluyor bu motora ekstra bobin mi takmışlar?

Motorunuzda kaç tane var bilmiyorum ancak bazı motorlarda 1 tane bazılarında silindir sayısına göre değişmektedir. Bobin kesiklik yapıyor olabilir. Bunu anlamak için bobinleri test ettirebilirsiniz, eğer sorun bobindense zaten ilerleyen zamanlarda motor arıza lambası da yakar.
 
Motorunuzda kaç tane var bilmiyorum ancak bazı motorlarda 1 tane bazılarında silindir sayısına göre değişmektedir. Bobin kesiklik yapıyor olabilir. Bunu anlamak için bobinleri test ettirebilirsiniz, eğer sorun bobindense zaten ilerleyen zamanlarda motor arıza lambası da yakar.
Zincir değişti sorun devam ediyor. Yağ kapağından yakıt kokusu geliyor segment kırılmış olabilir diyorlar motorun inip tamir edilmesi 130 150bin
 
Krank mili arızası verdi zincir gevşemişti

Sadece rölanti de sarsılıyor motor yerinden çıkacak gibi gaza basınca sabit duruyor

Gocart gibi ses çıkarıp kokuyor kaput altı
 
Sorun çözüldü.

8 zincir seti 7 işçilik verdim zincir değişimi için. ( Zincir boşa değişmiş gibi oldu ama zaten istiyordum araba 160 bin km yarın bir gün sıkıntı çıkaracaktı zaten ve bayağı esnemişti ve sente ayarı bozulmuştu. )

Motorun sarsıntı ve yağ kapağından duman ve yakıt kokusu çözümü için 3 usta 5 saat uğraştılar araba da arıza kodu yoktu bütün ateşleme, yakıt, hava parçalarını, sensörlerini değiştirip bozuk olanı bulmayı denediler en son motorun üstündeki her şey değişti motorun altına geçtiler orayı söktüler.

Sorun krank sensörü çıktı sadece 2000 lira sensör parası verdim işçilik almadılar döndüm eve.
 
Son düzenleme:
Çözüm
Geçmiş olsun, yine deneme yanılma yapa yapa masraf yaptırmışlar
Bu deneme yanılma olayından ne zaman kurtulacağız abi.
Arabanın katalizörü çatladı, sebebinin enjektör olduğunu söylemediler iptal ettik. Motor soğukken marş almamaya başladı enjektörü değiştirdik. DPF'nin haritası yanlış düzeltelim dediler düzelttiler, start stop bozuldu. Onu tekrardan yapalım dediler araba mavi duman atmaya başladı.
Bütün tuşlara basıyoruz kafayı yiyeceğim.
 
Sorun çözüldü.

8 zincir seti 7 işçilik verdim zincir değişimi için. ( Zincir boşa değişmiş gibi oldu ama zaten istiyordum araba 160 bin km yarın bir gün sıkıntı çıkaracaktı zaten ve bayağı esnemişti ve sente ayarı bozulmuştu. )

Motorun sarsıntı ve yağ kapağından duman ve yakıt kokusu çözümü için 3 usta 5 saat uğraştılar araba da arıza kodu yoktu bütün ateşleme, yakıt, hava parçalarını, sensörlerini değiştirip bozuk olanı bulmayı denediler en son motorun üstündeki her şey değişti motorun altına geçtiler orayı söktüler.

Sorun krank sensörü çıktı sadece 2000 lira sensör parası verdim işçilik almadılar döndüm eve.
Gözünüz aydın, geçmiş olsun.
 
Geçmiş olsun, yine deneme yanılma yapa yapa masraf yaptırmışlar
Söküp taktıkları her şeyi sorun düzelmeyince eskisiyle değiştirdiler sorunu çözen parçanın parasını verdim sadece 2000 işçilik almadılar ama keşke ilk başta aracı oraya baktırtsaydım ilk başta gittiğim yer zincir deyince oraya makineden bakıp zincirin arıza kodu verip vermediğini kontrol ettirmiştim veriyordu zincir değişince arıza koduyla motor arıza ışığı söndü ama sallanma krank sensörü değişene kadar çözülmedi.

Aynı anda iki hata verdiğinden anlaşılmadı sorun ama acaba ilk başta krank sensörü değişseydi arıza ışığıyla arıza kodu yine de söner miydi merak etmiyor değilim.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...