Arabalarınızın Bakım Maliyetleri

TRW balatalarla 62 bin km yapmış ve hala yapan biti olarak bir balatanın ne kadar kötü olursa olsun fren sisteminde bir hata yoksa 20 binden aşağı bitebileceğine inanmıyorum, bence bitti diye yarı durumdaki balataları değiştiriyorlar. Boşa israf. Yetkili servis adetidir, gözle görmeden değiştirmelerine asla müsaade etmemenizi öneririm. Balata mutlaka kaliteli bir malzeme olsun.

30 binde bir değişim CVT için oldukça müsrif diyebiliriz, bunu 36 bin km yapıp sırf içim rahat olsun diye kendi atölyemde değişirken gördüm, yağın viskozitesi ve şanzıman içi tertemizdi. 30 bin km eğer zorlu sürüş şartları diye bahsedilen 2-3 maddeden daha fazla şekilde şartları sağlıyorsanız değiştirebilirsiniz içiniz rahat olur, 90-100 bin km max, 60 bin ideal değişim denilebilir. Şahsen ben ilk değişimi kendi aracımda 112 binde yapmıştım, bir sorun yaşamadım.
Hondacılar 40-60 arasında değişiyor diye biliyorum, bunun kitapçığında da böyle bir ifade görünce acaba dedim ama içimi rahatlattınız, o zaman en azından 60 bine kadar devam...
iyi bir balatayla 60k km'ye kadar yol yapılabilir. Doğru. Fakat eğer balata bir kez kavrulduysa, yepyeni bile olsa işi biter. Bunu birkaç kez yaşadım oradan biliyorum. Balata yeniyse traşlayarak bir derece kurtarılabiliyor ama performansından feragat edilmiş oluyor.
Eğer CVT uzun dik inişlerde hiçbir tutuş sağlamıyorsa ve balataların aşırı ısınmasına yol açıyorsa, maalesef o balatalar 10 binde de biter, 5 binde de biter
 
Şirketteki i20 ler (1.4 6 İleri TK) 15 bin kilometrede bir genelde balata değişiyor..
+ olarak en yüksek 40 küsür binde kullandım diskler muhtemelen 45 bin bakımında değişir aleni titriyordu..
 
  • Marka: Honda
  • Model: Jazz
  • Yıl: 2010
  • Bakıma girdiği kilometre: 296.662
  • Motor: 1.4 benzin
  • Şanzıman: Manuel
  • Yapılan İşlemler: 10k bakımı + antifriz değişim işçiliği
  • Maliyet: Toplam 3.500 ₺
  • İşlem yapılan servis: Honda Enes
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Evet
  • Marka: Honda
  • Model: Jazz
  • Yıl: 2010
  • Bakıma girdiği kilometre: 306.659
  • Motor: 1.4 benzin
  • Şanzıman: Manuel
  • Yapılan İşlemler: 10k bakımı + antifriz değişim işçiliği
  • Maliyet: Toplam: 3500 ₺
  • İşlem yapılan servis: Honda Enes
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Evet. Yarım saatte bitti gerçi ne olduğunu anlamadım :d
 
Şirketteki i20 ler (1.4 6 İleri TK) 15 bin kilometrede bir genelde balata değişiyor..
+ olarak en yüksek 40 küsür binde kullandım diskler muhtemelen 45 bin bakımında değişir aleni titriyordu..
Benim era otomatik her gün şehir içi trafikte, senelik 15-16 k km yapıyordu, değişimden sonra ( hi-q) 30k'da daha balatanın en az 10k ömrü vardı, buna 15-16 binde bitti denince çok şaşırdım ama hala emin değilim kontrol edemediğim için. Servistekiler 5k'da bile bitiren oluyor dediler. Gerçi araç daha 3 bin km'dir bizde, öncesinde nasıl bir fren kullanımı vardı bilmiyorum, bayandan alınmıştı.
 
2015 Model Peugeot 2008 1.6 HDİ ETG6
Bakım yapılan yer; Ankara Otomotiv Quartz Auto Services
Bence fiyat çok iyi işçilikten de memnunuz. PSA grubu aracınız var ise tavsiye ederim.


WhatsApp Image 2025-07-02 at 11.11.19.jpeg
 
Son düzenleme:
  • Marka: DACİA
  • Model: DUSTER 4X4
  • Yıl: 2016
  • Bakıma girdiği kilometre: 314500
  • Motor: 1.5 DCI
  • Şanzıman: MANUEL
  • Yapılan İşlemler: PERİYODİK BAKIM (MAZOT FİLTRESİ DAHİL)
  • Maliyet: 6000
  • İşlem yapılan servis: FURUNCU OTO ÖZEL RENO SERVİSİ
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: EVET
67307_802c58fa9214335d4be951fb13ae73ac.jpg
 
Babamın 2007 Punto'nun lastiği inmişti.Stepneyi (oldukça havası inmiş şekilde)taktık ve o şekilde lastikçiye kadar gittik.Jantın kenarından kaçırdığı tespit edildi.Stepnenin de jant kenarından kaçırdığını gördük.İki lastiğin jantı düzeltildi ve hava basıldı.600 TL.
 
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial
2014 Hyundai Accent Blue 1.4 D-CVVT için;

4 Disk - 4 Balata değişimi
Makineli Fren Hidroliği Değişimi
V Kayışı Gergi Ayarlaması
Yağ Müşürü Değişimi

İşçilik: 3000 TL

Malzemeler;

HL Mando Disk - Balata: 5000 TL
Hyundai Genuine Parts Yağ Müşürü: 400 TL
1.5 LT Liqui Moly SL6 Dot 4 Fren Hidroliği: 600 TL (500 Ml @Basri Amca 'nın hediyesi)
Liqui Moly Fren Bakım Seti: 150 TL

Bakım yapılan yer:

Özteknik Otomotiv Kartal
 
  • Marka: Honda
  • Model: Jazz
  • Yıl: 2010
  • Bakıma girdiği kilometre: 312.946
  • Motor: 1.4 benzin
  • Şanzıman: Manuel
  • Yapılan İşlemler: Baskı balata seti değişimi + volan taşlama + şanzıman yağı yenileme
  • Maliyet: Toplam: 17000 ₺
  • İşlem yapılan servis: Honda Enes
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Evet. Ama bu arabanın parçaları gerçekten çok çok pahalı
 
  • Marka: Honda
  • Model: Jazz
  • Yıl: 2010
  • Bakıma girdiği kilometre: 312.946
  • Motor: 1.4 benzin
  • Şanzıman: Manuel
  • Yapılan İşlemler: Baskı balata seti değişimi + volan taşlama + şanzıman yağı yenileme
  • Maliyet: Toplam: 17000 ₺
  • İşlem yapılan servis: Honda Enes
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Evet. Ama bu arabanın parçaları gerçekten çok çok pahalı
Toyota varken aynı sorundan muzdariptim. Evet belki avrupalı markaların 2 katı gidiyor malzeme fakat değişim zamanı gelince misliyle çıkarıyor japon grubu.
 
2006 peugeot 307 1.6 hdi
298 binde girdik bakıma
Yağ değişimi
Yağ, hava, polen filtresi
İşçilik
Toplam 5 bin lira
Pendik oto sanayide yapıldı işlemler, 3 senedir gittiğim yer hem esnaflıklarından hem de işçilikten memnunum
 
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial
  • Marka: Tesla
  • Model: Model Y
  • Yıl: 2024
  • Bakıma girdiği kilometre: 10.700
  • Motor: 160 SR RWD
  • Yapılan İşlemler: 10K Bakımı Yalnızca Lastik Rotasyonunu İçeriyor.
  • Maliyet: Ücretsiz.
  • İşlem yapılan servis: Musluoğlu Tesla
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Evet.
 
Marka: Honda
Model: Euro Accord CG8 1.8İ oto
Yıl: 2000
Bakıma girdiği kilometre: 417.400
Motor: 1.8i F18B2
Şanzıman: Otomatik
Yapılan İşlemler: Sağ amortisör, sağ üst tabla; motor yağı değişimi
Maliyet: Toplam: 5675tl
İşlem yapılan servis: Malatya Garaj amortisör ve üst tabla değişimini yaptı; işçilik , personel güler yüzlülüğü ve fiyattan memnunum. Yağ değişimini Taner Ticaret'te Shell Helix HX7 10w40 yağ ve Liqui Moly Ceratec alarak işçilik dahil değişim yaptık onlardan da memnunum.
 
Tatil öncesi aldığımdan beri sorunlu olan, arka camların açılmama sorunu halledildi.
Yer: Zararsız Oto Boya Kaporta Servisi, Hüseyin Usta (Kayınpeder), çırak bendeniz.
Arka kapı düğmeleri ve sol ön cam kumanda panelinin sökülmesi ve cam düğmelerinin altında bulunan metalin oksitinin zımparalanmasıyla sorun çözüldü.
Bu işlem çok zahmetliydi gerçekten. Arka kumandaları ayırmak o kadar zor olmasa da yine de zahmetliydi.

Neredeyse bu üç cam 5 saate yakın zamanımızı aldı, şimdi canavar gibi çalışıyor.

Zaten sol arka cam daha önce sökülmüş, yapamamışlar, parça da almak istemediler sanırım, tekrar kapatmışlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
  • Marka: Honda
  • Model: Jazz
  • Yıl: 2010
  • Bakıma girdiği kilometre: 312.946
  • Motor: 1.4 benzin
  • Şanzıman: Manuel
  • Yapılan İşlemler: Baskı balata seti değişimi + volan taşlama + şanzıman yağı yenileme
  • Maliyet: Toplam: 17000 ₺
  • İşlem yapılan servis: Honda Enes
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Evet. Ama bu arabanın parçaları gerçekten çok çok pahalı
  • Marka: Honda
  • Model: Jazz
  • Yıl: 2010
  • Bakıma girdiği kilometre: 317.161
  • Motor: 1.4 benzin
  • Şanzıman: Manuel
  • Yapılan İşlemler: 10k bakımı (polen filtresi hariç)
  • Maliyet: Toplam: 3200 ₺
  • İşlem yapılan servis: Honda Enes
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Evet. Yalnız kullanılan filtrelerin kalitesi düşürülmüş. Yağ filtresi kritik, o aynı kalitede. Ama hava filtresi kraftvoll'den sardes'e geçmiş, karbonlu yerine niteliksiz polen filtresi kullanılmaya başlanmış. Müşteri talebi dediler.
 
1.2 puretech 7500 km keyfekeder bakım.
Maliyet 1015 TL 😃
Malzemeler ;
Total HTC 5w30 b71 2297 yağ 990TL.
Karter tapa contası 25 TL.
Sipariş ettiğim yağ filtresi Hint yapımı geldiği için onu takmadım iade ettim zaten görünce hak vereceksiniz😃 öğrendiğim bilgiye göre filtreler artık lacivert değil siyah gelecekmiş. Eurorepar servislerinde siyah filtre kullanmaya başlamışlar ama ben onu asla arabaya takmam leş gibi kokuyor filtre ve firmada merdiven altı bir firma YouTube'a en son 7 sene önce video yüklemişler okadar güvenilir yani😃 Orjinal lacivert filtrede made in FR yazıyor.
1000057655.jpg
1000057806.jpg
1000057809.jpg
1000057941.jpg
 
  • Marka: Fiat
  • Model: Brava
  • Yıl: 2000
  • Bakıma girdiği kilometre: 159.xxx
  • Motor: 1.6 benzin+LPG
  • Şanzıman: Otomatik
  • Yapılan İşlemler: Sağ-Sol alt tabla ve viraj demiri askısı, direksiyon körüklerinin değişimi
  • Maliyet: Toplam: 4500
  • İşlem yapılan servis: Malatya Garaj
  • Verilen hizmetten memnun kaldınız mı: Mekanik işlerde hızlarından, işçiliklerinden ve fiyatlarından memnunum.
 
1.2 puretech 7500 km keyfekeder bakım.
Maliyet 1015 TL 😃
Malzemeler ;
Total HTC 5w30 b71 2297 yağ 990TL.
Karter tapa contası 25 TL.
Sipariş ettiğim yağ filtresi Hint yapımı geldiği için onu takmadım iade ettim zaten görünce hak vereceksiniz😃 öğrendiğim bilgiye göre filtreler artık lacivert değil siyah gelecekmiş. Eurorepar servislerinde siyah filtre kullanmaya başlamışlar ama ben onu asla arabaya takmam leş gibi kokuyor filtre ve firmada merdiven altı bir firma YouTube'a en son 7 sene önce video yüklemişler okadar güvenilir yani😃 Orjinal lacivert filtrede made in FR yazıyor.
Ekli dosyayı görüntüle 51792Ekli dosyayı görüntüle 51793Ekli dosyayı görüntüle 51794Ekli dosyayı görüntüle 51795
Yağ çok ucuz geldi orjinalliğinden emin misiniz?