2016 Volkwagen polo boya kalınlığı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

anilmaden

Düz Yol Gazcısı
2
Arkadaslar araba alacağım polo 1.2 tsi yarin ekspertiz yapılacak ama ben yine merak ediyorum boya kalınlıgı kaç
 
8 0 - 160 mikron arası : Araç Boyasız. Her firma farklı kalınlıkta boya atmaktadır.
160 - 200 mikron arası : Araçta ya pasta cila vardır yada boyası kazınarak tekrar boyanmıştır. Bu bölgenin gözle detaylı incelenmesi gerekir.
200 - 300 mikron arası : Araçta tek kat boya var
300 - 1250 mikron arası : Araçta bir kattan fazla boya var veya macunlama işlemi yapılmış.
https://www.otopark.com/2016/02/araclarda-boya-ve-degisen-nasil-anlasilir/

Şu şekilde 2 tane kaynak bulabildim. İnternette marka ve model bazında direkt olarak kesin bir bilgi bulmak zor. Yazdığım değerler de polo'ya ait değil genelleme yöntemiyle yazılmış rakamlar ama en azından size fikir verecektir.
 
Son düzenleme:
Çoğu markada 100-180 mikron arası normal değerler oluyor. Ama bildiğim kadarıyla VW de Ford gibi kalın boyaya sahip. O yüzden dış kısımda 200-250 mikron arası çıkabilir. Hatta tavanda bunu geçme ihtimali bile olabilir. Kapı içleri ve kaputun iç tarafları ise dış etkenlere maruz kalmadıkları için daha ince boyanır. Boyalı parçaların değeri daha yüksek olur. Boya koruma gibi kaplama işlemleri de bu değeri biraz arttırır. Asıl dikkat etmeniz gereken konu, kaporta genelinde 300 üstü boya olmaması gerekir. Arabanın bütününde 300'ü geçiyorsa zaten sıkıntı büyüktür :)
Bir de üreticiler maalesef standart bir değeri tutturamıyor. Bir bayinin showroom'una gidip 0 km araçları ölçseniz hepsi birbirinden farklı çıkar. Keşke bu konuyu teknik özelliklere koyacak kadar titiz şekilde netleştirseler...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve Cenk
Çoğu markada 100-180 mikron arası normal değerler oluyor. Ama bildiğim kadarıyla VW de Ford gibi kalın boyaya sahip. O yüzden dış kısımda 200-250 mikron arası çıkabilir. Hatta tavanda bunu geçme ihtimali bile olabilir. Kapı içleri ve kaputun iç tarafları ise dış etkenlere maruz kalmadıkları için daha ince boyanır. Boyalı parçaların değeri daha yüksek olur. Boya koruma gibi kaplama işlemleri de bu değeri biraz arttırır. Asıl dikkat etmeniz gereken konu, kaporta genelinde 300 üstü boya olmaması gerekir. Arabanın bütününde 300'ü geçiyorsa zaten sıkıntı büyüktür :)
Bir de üreticiler maalesef standart bir değeri tutturamıyor. Bir bayinin showroom'una gidip 0 km araçları ölçseniz hepsi birbirinden farklı çıkar. Keşke bu konuyu teknik özelliklere koyacak kadar titiz şekilde netleştirseler...
Ben fabrikada, üretimi bitip son kontrolleri yapılan araçlarda kusur bulunduğu taktirde, boyanın üzerine bir kat daha boya atıldığını bile okumuştum. Gerçekten araçtan araca fark ediyor, ortalama rakamlar mevcut ve ona göre en azından bir fikir oluşturuluyor. Yoksa gerçekten standartı yok bu işin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Ekstra olarak, fifth gearda görmüştüm galiba, vw ve fordda kaputun ucu biraz daha kalın oluyormuş boyası, taş falan sekip de vurursa çok etkilemesin diye.

Aynen öyleydi...bende izlemiştim o bölümü, vw nin boyası genel olarak daha kalın sanırım Ford a göre..

Sanırım boya kontrolü yapılırken en önemli nokta arabanın genelindeki homojen boya kalınlılığı .. tabi araç tam boyadan çıkmadıysa geçerli bir konu... kenarlara doğru boya kalınlığının artması biraz normal diye duymuştum
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Ugur
soyle ornek vereyım bır kırmızı m3 vardı anadolu yakasında plakasını vermeyecemde en son satıp sıyah evo almıstı. m3 le gıtmıs mıcır a gırmıstı ıst. parkta kaput tas ızı. ama araba neredeyse ayda 1 uygulama goruyordu abartmıyorum. tamda satma zamanına yakın oldu olay. gıttı pıcassoya su an fıyatını hatırlamıyorum ama aklımda kalan baya pahalı olusuydu ama boyattı pıcassoda boya makınesı goremedı farkını kımse anlayamadı oyle sattı boyasız dıye . tam ısmını bılmemde herkes pıcasso der mıkron atar dıye
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt, Ugur ve Cenk
soyle ornek vereyım bır kırmızı m3 vardı anadolu yakasında plakasını vermeyecemde en son satıp sıyah evo almıstı. m3 le gıtmıs mıcır a gırmıstı ıst. parkta kaput tas ızı. ama araba neredeyse ayda 1 uygulama goruyordu abartmıyorum. tamda satma zamanına yakın oldu olay. gıttı pıcassoya su an fıyatını hatırlamıyorum ama aklımda kalan baya pahalı olusuydu ama boyattı pıcassoda boya makınesı goremedı farkını kımse anlayamadı oyle sattı boyasız dıye . tam ısmını bılmemde herkes pıcasso der mıkron atar dıye
ahahahhas bayılıyorum şu sanayi çözümlerine ya :D o işletmeyi ilk defa duydum abi benim dediğim gibi yapan ufak çaplı dükkanlarda var ama aklımda kalsın bakalım o dükkan bir gün Atatürk sanayiye gidersem uzaktan bi göz atarım
 
soyle ornek vereyım bır kırmızı m3 vardı anadolu yakasında plakasını vermeyecemde en son satıp sıyah evo almıstı. m3 le gıtmıs mıcır a gırmıstı ıst. parkta kaput tas ızı. ama araba neredeyse ayda 1 uygulama goruyordu abartmıyorum. tamda satma zamanına yakın oldu olay. gıttı pıcassoya su an fıyatını hatırlamıyorum ama aklımda kalan baya pahalı olusuydu ama boyattı pıcassoda boya makınesı goremedı farkını kımse anlayamadı oyle sattı boyasız dıye . tam ısmını bılmemde herkes pıcasso der mıkron atar dıye
Ben benzer bi şey duymuştum da efsanedir diye inanmamıştım, doğruymuş demek :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Sailor
Dayım vw caddy sahibi araçta boya yanığı oluştuğu için boyatalım dedik sanayide arkadaşım bir boya ustasına götürdü bizi adam komple experde çıkmayan boya atarsam 2.5bin normal macunla geç atarsam 1.5bin dedi boyandıktan sonra vw servisinde expere soktuk ve arac boyasız raporu aldık :)
 
o yüzden 2nci el araç alırken, eğer biniciyseniz, boyaya çok takılmayın... özellikle kapılara, arka çamurluklara .. tamponları zaten saymadım bile .. onları direk geçin ..

Diyeceksiniz ki sen bakmıyor musun boyasına arabanın..... evet bakarım, dikkatte ederim ama sadece benden sonraki olası sahibi takıntılı biri olursa diye bakıyorum.. yani bir daha elimden çıkarırken sorun olmasın diye kendimce boyasına bakarım... tabiki bu demek değilki araç komple boyalı olsun :) veya kaput ve tavan boyanmış olsun durduk yere... veya tek taraf boydan boya işlem görmüş olsun :).. bunlar değil tabiki ...
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...