Ben fabrikada, üretimi bitip son kontrolleri yapılan araçlarda kusur bulunduğu taktirde, boyanın üzerine bir kat daha boya atıldığını bile okumuştum. Gerçekten araçtan araca fark ediyor, ortalama rakamlar mevcut ve ona göre en azından bir fikir oluşturuluyor. Yoksa gerçekten standartı yok bu işin.Çoğu markada 100-180 mikron arası normal değerler oluyor. Ama bildiğim kadarıyla VW de Ford gibi kalın boyaya sahip. O yüzden dış kısımda 200-250 mikron arası çıkabilir. Hatta tavanda bunu geçme ihtimali bile olabilir. Kapı içleri ve kaputun iç tarafları ise dış etkenlere maruz kalmadıkları için daha ince boyanır. Boyalı parçaların değeri daha yüksek olur. Boya koruma gibi kaplama işlemleri de bu değeri biraz arttırır. Asıl dikkat etmeniz gereken konu, kaporta genelinde 300 üstü boya olmaması gerekir. Arabanın bütününde 300'ü geçiyorsa zaten sıkıntı büyüktür
Bir de üreticiler maalesef standart bir değeri tutturamıyor. Bir bayinin showroom'una gidip 0 km araçları ölçseniz hepsi birbirinden farklı çıkar. Keşke bu konuyu teknik özelliklere koyacak kadar titiz şekilde netleştirseler...
Ekstra olarak, fifth gearda görmüştüm galiba, vw ve fordda kaputun ucu biraz daha kalın oluyormuş boyası, taş falan sekip de vurursa çok etkilemesin diye.
karsıdakı pıcasso yu bılıyormusun pekı ?( maslak takı )ahahah sanayide usta eline boya kalınlık ölçen cihazı alıp yeni boyadığı kapıyı fabrikasyon kalınlığa gelene kadar makine inceltiyordu![]()
neyci bu abikarsıdakı pıcasso yu bılıyormusun pekı ?( maslak takı )
soyle ornek vereyım bır kırmızı m3 vardı anadolu yakasında plakasını vermeyecemde en son satıp sıyah evo almıstı. m3 le gıtmıs mıcır a gırmıstı ıst. parkta kaput tas ızı. ama araba neredeyse ayda 1 uygulama goruyordu abartmıyorum. tamda satma zamanına yakın oldu olay. gıttı pıcassoya su an fıyatını hatırlamıyorum ama aklımda kalan baya pahalı olusuydu ama boyattı pıcassoda boya makınesı goremedı farkını kımse anlayamadı oyle sattı boyasız dıye . tam ısmını bılmemde herkes pıcasso der mıkron atar dıyeneyci bu abi
ahahahhas bayılıyorum şu sanayi çözümlerine yasoyle ornek vereyım bır kırmızı m3 vardı anadolu yakasında plakasını vermeyecemde en son satıp sıyah evo almıstı. m3 le gıtmıs mıcır a gırmıstı ıst. parkta kaput tas ızı. ama araba neredeyse ayda 1 uygulama goruyordu abartmıyorum. tamda satma zamanına yakın oldu olay. gıttı pıcassoya su an fıyatını hatırlamıyorum ama aklımda kalan baya pahalı olusuydu ama boyattı pıcassoda boya makınesı goremedı farkını kımse anlayamadı oyle sattı boyasız dıye . tam ısmını bılmemde herkes pıcasso der mıkron atar dıye
Ben benzer bi şey duymuştum da efsanedir diye inanmamıştım, doğruymuş demeksoyle ornek vereyım bır kırmızı m3 vardı anadolu yakasında plakasını vermeyecemde en son satıp sıyah evo almıstı. m3 le gıtmıs mıcır a gırmıstı ıst. parkta kaput tas ızı. ama araba neredeyse ayda 1 uygulama goruyordu abartmıyorum. tamda satma zamanına yakın oldu olay. gıttı pıcassoya su an fıyatını hatırlamıyorum ama aklımda kalan baya pahalı olusuydu ama boyattı pıcassoda boya makınesı goremedı farkını kımse anlayamadı oyle sattı boyasız dıye . tam ısmını bılmemde herkes pıcasso der mıkron atar dıye
Maalesef dogru sonucunda insanlari kandiriyorlar cunkuBen benzer bi şey duymuştum da efsanedir diye inanmamıştım, doğruymuş demek![]()
Hocam o kadar iyi işçilik yapıyorsa umrumda olmaz açıkcasıMaalesef dogru sonucunda insanlari kandiriyorlar cunku