HABER Honda Civic Type-R prototipinin iç mekanı görüntülendi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

maximaorhan

Dispatcher
8 Eyl 2016
5,510
17,959
5,320
33
34
Yokuşlarda el freniyle kalkış yaptığımız gibi otomatik el freniyle de bunu yapıp yapamadığımızı mı sormak istedin hocam ?
yok yok
hani dedik ya el frenini bırakması için biraz kavrama yapılıp arabanın ileri gitme isteği doğması lazım diye
bu da debriyajı olumsuz etkiliyor dedik
diyorm ki kavrama yapmadan önce ayağımız debriyajda iken el frenini kendimiz indiremiyor myuz?
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,107
45,654
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
yok yok
hani dedik ya el frenini bırakması için biraz kavrama yapılıp arabanın ileri gitme isteği doğması lazım diye
bu da debriyajı olumsuz etkiliyor dedik
diyorm ki kavrama yapmadan önce ayağımız debriyajda iken el frenini kendimiz indiremiyor myuz?
Manuel ise araç ayak debriyajdayken tabii ki müdahale edip kendin indirebiliyorsun hocam, ama araç otomatik ise D konumuna vitesi aldığında gaza çok ama çok hafif bastığında bile hemen kendisi indiriyor. Benim aracımda böyleydi en azından.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,107
45,654
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
işte aradığım cevap :D yani o zaman kendimize alışkanlık edinirsek bu olayı ne debriyajı ollumsuz etkiler ne de başka bir şeyi doğru mudur?
Şimdi şöyle hocam, bazı elektronik park freni olan araçlar gaza dokunduğun anda devre dışı kalıyor, bazıları ise senin indirmen gerekiyor.
Kendin müdahale edip indirdiğin elektronik park freni olan araçlarda, misal dik yokuşlarda önce aracı kaldırıp sonra elektronik park frenini indirebilirsin debriyaj balatasına yüklenmesin diye, yani mekanik el freni mantığıyla bunu yapabilirsin. Ama bu elektronik sistemle çalışan el freni, mekanik olanlar kadar sağlam olmadığı için bu tarz bir kullanım şeklinde daha çabuk bozulabilir.
 

anl_akl

Panpa
8 Eyl 2016
1,247
3,438
3,720
Ankara
Ben renocuyum benim beğenmemem normal.Haa Megane Rs manuel vites gelmezse opsiyonu bile olmazsa seve seve japoncu olurum.
 

maximaorhan

Dispatcher
8 Eyl 2016
5,510
17,959
5,320
33
34
Şimdi şöyle hocam, bazı elektronik park freni olan araçlar gaza dokunduğun anda devre dışı kalıyor, bazıları ise senin indirmen gerekiyor.
Kendin müdahale edip indirdiğin elektronik park freni olan araçlarda, misal dik yokuşlarda önce aracı kaldırıp sonra elektronik park frenini indirebilirsin debriyaj balatasına yüklenmesin diye, yani mekanik el freni mantığıyla bunu yapabilirsin. Ama bu elektronik sistemle çalışan el freni, mekanik olanlar kadar sağlam olmadığı için bu tarz bir kullanım şeklinde daha çabuk bozulabilir.
ohhh bi aydınlanma geldi bana :D
eyvallah cenk :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Mehmet

Profesör
7 Eyl 2016
5,850
12,558
4,970
Ben clio da yokuşlarda el freni çekmiyorum hiç .Yokuş kalkışla kalkıyorum
Kavramayı aglatmış mı oluyorum birazcık:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,107
45,654
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Ben clio da yokuşlarda el freni çekmiyorum hiç .Yokuş kalkışla kalkıyorum
Kavramayı aglatmış mı oluyorum birazcık:D
Yokuşun dikliğine, aracın ilk kalkışı yaparken ne kadar zorlandığına bağlı hocam. Kısa vadede bir sorun çıkmaz ama uzun vadede balata ömrü erken dolar. Çift kavramalı otomatik kullananlar için ise kavrama ömrü yine daha erken biteceği gibi şanzımanı da zorlayacaktır.
Yokuş kalkış sistemi, kavrama olduğu an aracı serbest bırakıyor. Yani lastiklerin hareketini beklemeden sadece kavramanın gerçekleştiği anda bırakıyor. Böyle bir durumda dik yokuşlarda araç, kendi ağırlığından dolayı kavramayı anlık olarak gerçekleştirse bile geri gitme isteği doğacaktır. Bu geri gitme isteğini de dengeli gaz ve balataya yüklenerek bertaraf etmeye çalışıyoruz.
Halbuki mekanik el frenini çekip kalkmaya çalıştığımızda, araç kavramayı yapıyor, lastikler öne doğru hareket etmek için kendini zorluyor ve biz ondan sonra el frenini indiriyoruz. Böyle bir durumda bir miktar el freni teçhizatı zorlanıyor ama balataya yük binmemiş oluyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mehmet

Mehmet

Profesör
7 Eyl 2016
5,850
12,558
4,970
Yokuşun dikliğine, aracın ilk kalkışı yaparken ne kadar zorlandığına bağlı hocam. Kısa vadede bir sorun çıkmaz ama uzun vadede balata ömrü erken dolar. Çift kavramalı otomatik kullananlar için ise kavrama ömrü yine daha erken biteceği gibi şanzımanı da zorlayacaktır.
Yokuş kalkış sistemi, kavrama olduğu an aracı serbest bırakıyor. Yani lastiklerin hareketini beklemeden sadece kavramanın gerçekleştiği anda bırakıyor. Böyle bir durumda dik yokuşlarda araç, kendi ağırlığından dolayı kavramayı anlık olarak gerçekleştirse bile geri gitme isteği doğacaktır. Bu geri gitme isteğini de dengeli gaz ve balataya yüklenerek bertaraf etmeye çalışıyoruz.
Halbuki mekanik el frenini çekip kalkmaya çalıştığımızda, araç kavramayı yapıyor, lastikler öne doğru hareket etmek için kendini zorluyor ve biz ondan sonra el frenini indiriyoruz. Böyle bir durumda bir miktar el freni teçhizatı zorlanıyor ama balataya yük binmemiş oluyor.
Cok sagolun cevap icin Cenk hocam:)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım