Limitlerde Kullanmayı Öğrenmek İçin 4X4 mü Arkadan Çekermi ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Thexxox
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Thexxox

Asfalt Kurutucu
18
Sportif kullanmak, piste iyi sürmek, aracın limitlerine ulaşmak, yani aracın hakkını vermek isteyen biri arkadan çeker bir arabayla mı ustalaşır yoksa 4 çeker ile mi yani işi en iyi hangisi öğretir???
 
Tabikide fakat bu seçilecek araç arkadan çekermi dört çekermi olmalı öğrenmek için hangisi faydalı
 
4 çeker de limitleri geçtikten sonra yapılabilecek fazla bir şey yok diye biliyorum, gaza yüklenip aracın bütünüyle kayıp düzelmesini beklemek dışında. Yani 4 çeker de fazla bir şey öğrenilmez diye düşünüyorum.
Motorun limitlerinin çeker sistemin limitlerinin üzerinde olması lazım ki toplar devreye girebilsin. :D
 
Hocam 2 gün önce 2011 model fiesta kiraladım ve onunla ilgili bir yazıda yazdım yakında garajda paylaşacağım sen direk onunla başla :)
 
Normalde 4x4 tabii ki avantajlıdır ama söz konusu limitlerde kullanımsa önden çekişle başlamak en makulü duruyor. Yolun başı olması nedeniyle gücünün az olması şartı konarak arkadan itiş de olabilir.
4x4 ise çok farklı disiplindir. Limitleri aşıp kaymaya başladığında farklı, toparlarken farklı karakterler sergileyebiliyor arabalar. Limitlerde kullanım için 4x2 arabalarda İyice tecrübe edinip sonra 4 çeker arabalara geçmenizi tavsiye ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Thexxox
Normalde 4x4 tabii ki avantajlıdır ama söz konusu limitlerde kullanımsa önden çekişle başlamak en makulü duruyor. Yolun başı olması nedeniyle gücünün az olması şartı konarak arkadan itiş de olabilir.
4x4 ise çok farklı disiplindir. Limitleri aşıp kaymaya başladığında farklı, toparlarken farklı karakterler sergileyebiliyor arabalar. Limitlerde kullanım için 4x2 arabalarda İyice tecrübe edinip sonra 4 çeker arabalara geçmenizi tavsiye ederim.
Teşekkürler :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Normalde 4x4 tabii ki avantajlıdır ama söz konusu limitlerde kullanımsa önden çekişle başlamak en makulü duruyor. Yolun başı olması nedeniyle gücünün az olması şartı konarak arkadan itiş de olabilir.
4x4 ise çok farklı disiplindir. Limitleri aşıp kaymaya başladığında farklı, toparlarken farklı karakterler sergileyebiliyor arabalar. Limitlerde kullanım için 4x2 arabalarda İyice tecrübe edinip sonra 4 çeker arabalara geçmenizi tavsiye ederim.
Şayet arkadan itiş seçersem sence en fazla kaç bg olmalı ?
 
Şayet arkadan itiş seçersem sence en fazla kaç bg olmalı ?
Net bir güç kimiti koymak yanlış olur tabii ki, ama sebebimi şöyle açıklayayım:

Önden çekişli arabada limitte araba kaymaya başladığında understeer sorunu olduysa gazı kesince genelde sorun çözülmüş olur. Arkayı bırakmaya başladıysa da kontra vererek sakin şekilde araba kontrol altına alınır, devam edilir.
Arkadan itişli araçlarda ise limite gelindiğinde genelde oversteer olur. Bu durumda gaz kesilirse aniden arkanın kayması bitebilir ve daha hızlı direksiyon hamleleri gerekebilir. Gücü fazla olan arabalarda ise böyle bir harekette kısmi el freni etkisi olabilir. Araba kaymaya başladığında, hafif bir kaymayı direksiyondaki kontra hareketleriyle toparlama peşine düşülürse, gaz pedalını kontrollü kullanmak gerekir. Gücü fazla arabalarda bu gaz pedalı kontrolü doğal olarak daha kritik bir hal alır. Yüksek güç nedeniyle arabanın gaz pedalı üzerindeki hata toleransı daha az olur ve oversteer durumu direksiyona kontra verilerek toplanamayacak bir noktaya gelebilir.
2.0 'dan büyük motorlu arkadan itiş bir araba, eski Mercedes'ler tarzı oturaklı araba değilse, bence başlangıç için fazla olur.
 
Arkadan çeker emin olun limit için en son tercihiniz olmalı, sağlıklı bir şekilde arka çeker kullanmak istiyorsanız en az 300-400 hp manuel bir araç kullanmanız gerekiyor. En temizi yeni başlayan için torku yüksek(dizel) önden çeker ile alıştırma yapmak. 4 çeker için epey gözü kara olmak gerekiyor çünkü.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve EmreKRC
Mesela en son dün başıma gelen olayı anlatayim, altımda 136 hp arkadan çeker otomatik bütün güvenlik sistemleri açık bir otomobil var. Islakta dönüş yapmak istedim sert bir şekilde. Araç önden kaydı, esp devreye girmedi, önde güç olmadığı için arkaya güç verip açmam lazım, e güç yok, debriyajda yok, gücü iletebilsem bile güvenlik sistemleri devreye girip beni düz götürmeye çalışacak, işin özü iğrenç bir durum. Oysaki o an elimde eşdeğer güçte önde çeker bir araç olsaydı gaza dengeli bir şekilde basıp arabanın burnunu içeri sokabilirdim ya da aynı durum 4 çeker içinde geçerli, ama 4 çeker içinde ciddi güç lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Thexxox
@Ozgur Gunes'e katiliyorum, baslangic icin onden ceker bir arac bence de yeterli, ayrica ileri surus videolari izleyerek yada egitimine giderek biseyler ogrenip bunu da bos alanda denersiniz, kendinizi yeterli hissedince arkadan cekis sistemi yada 4 cekere gecersiniz, kontra vermek internette izlerken iyi ama acemiler icin o anki adrenalinle onu yapmak herzaman kolay olmuyor.

Ayrica guc konusunda da katiliyorum +500 beygir araclarin tepkisi bile +300 beygirlere gore cok daha baska bir ustalik istiyor, kaldiki -150 beygirde yetersiz kaliyor.. onden ceker en basitinden bir atmosferik bile teknikleri denemek icin baslangic icin iyidir. kendinizi yeterli hissettikce ilerleyin derim, zira ilk araci guclu olanlarin bircogu daha aracin tadini cikaramadan kazaya karisiyor,
 
Tavsiyem kademe kademe kendinizi denemeniz yoksa patlarsınız boş yere bi anda Schumer olamazsınız. Arkadan itiş bence en son geçmeniz gereken önden ve 4*4 benzer tepkiler veriyor arkada itiş farklı bi dünya çok görüyoruz patlayanları
 
  • Beğeni
Tepkiler: Thexxox
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...