KAPALI 1.0 TSI GOLF 7 Yİ NASIL BİLİRSİNİZ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan E.Toprak
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

E.Toprak

Taklacı Güvercin
20
Herkese merhabalar.1.0 Golf 7 Dsg hakkında düşünceleriniz,varsa tecrubeleriniz nelerdir arkadaşlar? Çekiş konusunda 1.6 dizelleri aratmadığını okudum,duydum.Yakıt konusunda da çok farklı söylemler mevcut.Çok yakıyor diyen var,normal diyen var... Bu arada 2.el almayı planlıyorum.Nedir sizce hakettiği rakam? Nekadar ödemeliyim? Son olarak;Evliyim ve bir çocuğum var.Bunuda dikkate alarak sığarmıyız bu arabaya? Çocuk koltuğu,bagaj v.s sıkıntı yaşarmıyım? Sırf bu yüzde 1,5 dize otomatik focuslara da kayıyor arada aklım.Sizlerin fikrinide alayım istedim.

Şimdiden herkese teşekkürler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Performans olarak çok bi beklentim yok.ama yakıt mevzusu kumar oynamak gibi bişey olacak benim için.ilk defa benzinli araç kullanacağım.Bu arada yalıtım düzeyi nasıl aracınızın? Yol sesi v.s ..?
Daha önce uzun süre dizel kullandıysanız ilk başlarda 10litrelere yaklaşır yakıtınız. Eğer otomatik olursa 8-9 civarında gezersiniz. Ancak arabanın dilinden anlamaya başladığınızda şehir içi bile max 7 litre ile rahatça gezebilirsiniz.
Yalıtım konusunda gerçekten başarılı. 120 lere kadar hiç rahatsız edici ses gelmiyor. Sonrasında ufaktan yol sesi başlıyor.
 
Bu arada bu motorla alakalı ufak bir bilgi..
1.2 TSI'dan 1.0'a geçişin sebebi çok daha verimli ve performanslı olması. 1.2 TSI'daki ısınma problemini 1.0 ile çözdüler. Ayrıca 1 litre motor 3 silindir olmasının avantajıyla (silindir çapının artmasıyla ve diğer etkenlerle) daha iyi performans sağlıyor. Sanılanın aksine çalışırken 3 silindir motordan beklenen bir titreşim yok. Maksimum torkunu dizel motor gibi 2000-3500 devir arasında veriyor, dolayısıyla 1.6 atmosferiklerden çekiş anlamında çok daha başarılı
 
Son düzenleme:
Audi A3 ten tecrübe ettiğime göre (iş arkadaşımda var) sürekli uzun yol ve motoru çalıştırdığının 10. Saniyesi 5000 devir çevire çevire giden biridir kendisi ve 6.8 bilgisayarda gösteriyor. Arabada tuhaf gelen nokta şu; eski harleyleri kapatırken patırtılar kütürtüler içinde bir kapanış vardır ya, bu da ilginç bir şekilde kapanırken egzozdan bi patırtı bi titreşimle beraber kapanıyor :D harley benzetmesi abartı ama bayağı var yani
 
Golf'u 1.2TSI ve 1.6TDI kullandım. 1.0 motoru Yeni Ibiza'da kullandım. Verim olarak 1.2TSI'dan neredeyse hiçbir farkı yok. Çekişi genel olarak 1.6 atmosferik benzinliler gibi, yani hiçbir sıkıntı yaşamazsınız.:) Dizelden geçecek olanlar, alt devirlerde başlayıp üst devirlerde sağırlaşan kısa güç bandı nedeniyle bence kesinlikle zorlanmaz.

Sakin aile babası tarzınız varsa Golf'e alternatif olarak "düşük trim kalitesi & yüksek donanım" seçeneği olarak Leon da bakabilirsiniz. @by nin dediği gibi a3 de bakabilirsiniz.

Ben olsam bu seçeneklere kullanım alışkanlıklarım ve şanzıman tercihlerim nedeniyle bakmayıp Peugeot 308, Mazda 3 ve Toyota Auris 1.6 düşünürdüm. Bu modellerden ekonomik bir araç denk gelirse aklınızın bir köşesinde bulunsun diye yazdım. :)
+1
Ben şahsen tavsiye ederim. Golf birçok ihtiyacı karşılayabilecek çok yönlü bir araç
+1
 
Bu arada bu motorla alakalı ufak bir bilgi..
1.2 TSI'dan 1.0'a geçişin sebebi çok daha verimli ve performanslı olması. 1.2 TSI'daki ısınma problemini 1.0 ile çözdüler. Ayrıca 1 litre motor 3 silindir olmasının avantajıyla (silindir çapının artmasıyla ve diğer etkenlerle) daha iyi performans sağlıyor. 1.2'de silindir başına 2 valf düşerken 1 litre motorda silindir başına 4 valf düşüyor. 1 litre motorun sıkıştırma oranı daha yüksek. Sanılanın aksine çalışırken 3 silindir motordan beklenen bir titreşim yok. Maksimum torkunu dizel motor gibi 2000-3500 devir arasında veriyor, dolayısıyla 1.6 atmosferiklerden çekiş anlamında çok daha başarılı
Sıkıştırma oranları aynı. İkisinin de 10:5:1 ..
1,6 atmosferikten iyi olduğunu varsayım sebebimiz torku verdiği aralığın 2000-3500 olmasıysa eğer. 1,2 tsi motor 1400-3000 arası veriyor:D 1,2 tsi daha iyi o zaman:)
1,2 tsi dan da 5 kilo hafif bir motor.Hafif bir şey de değil ayrıca 1,0 motor.
CO2 salınımında 1,2 tsi dan 8 gr/km azalttığı için tercih edilen bir motor olduğunu burdan anlayabilirsiniz.3 silindirli minik canavar, dizel turbo gibi çalışma karakteri yüzünden gidiyor hissediyoruz.Yoksa 1,2 tsi la arasında 0,3 sn daha iyi 0-100 ü var aynı specific arabalar üzerinde.
Atmosferik bir araba performans verileri: Günümüz direkt enjeksiyonlu bir motoru ortalama değerler: Maxiumum tork: 4400-6500 devir arası veriyor.Yine silindir başına düşen valf 4. Sıkıştırma oranı 10:7 motor ağırlığı 1,0 tsi dan 5 kilo ağır. 1,0 tsi ın avantajı burada belli oluyor emisyon: 129 gr/km . 1,0 tsi da 86 gr/km
 
Son düzenleme:
Şimdi leon la golf arasında bariz farklar var bana göre ama golf le a3 arasında o kadar fark yok. Hele golf highline ise gerçekten şık duruyor. Ben olsam benzer fiyatta a3 yerine dolu golf ü tercih ederim. Ayrıca ikisi de mqb nin pahalı türevleri ve altyapısı iyi.
 
Sıkıştırma oranları aynı. İkisinin de 10:5:1 ..
1,6 atmosferikten iyi olduğunu varsayım sebebimiz torku verdiği aralığın 2000-3500 olmasıysa eğer. 1,2 tsi motor 1400-3000 arası veriyor:D 1,2 tsi daha iyi o zaman:)
1,2 tsi dan da 5 kilo hafif bir motor.Hafif bir şey de değil ayrıca 1,0 motor.
CO2 salınımında 1,2 tsi dan 8 gr/km azalttığı için tercih edilen bir motor olduğunu burdan anlayabilirsiniz.3 silindirli minik canavarı dizel turbo gibi çalışma karakteri yüzünden gidiyor hissediyoruz.Yoksa 1,2 tsi la arasında 0,3 sn daha iyi 0-100 ü var aynı specific arabalar üzerinde.
Atmosferik bir araba performans verileri: Günümüz direkt enjeksiyonlu bir motoru ortalama değerler: Maxiumum tork: 4400-6500 devir arası veriyor.Yine silindir başına düşen valf 4. Sıkıştırma oranı 10:7 motor ağırlığı 1,0 tsi dan 5 kilo ağır. 1,0 tsi ın avantajı burada belli oluyor emisyon: 129 gr/km . 1,0 tsi da 86 gr/km

Teknik verileri fazla uğraşmayayım diye Auto-data sitesinden aldım, maalesef yazdıklarımın çoğu hatalıymış. Cars-data sitesinden şimdi baktım yazdıkların doğru..Yanlış kısımları uçurarak editledim
1 litre motorun artıları : bir miktar tork, bir miktar beygir, bir miktar daha düşük emisyon
 
Son düzenleme:
Teknik verileri fazla uğraşmayayım diye Auto-data sitesinden aldım, maalesef yazdıklarımın çoğu hatalıymış. Cars-data sitesinden şimdi baktım yazdıkların doğru..Yanlış kısımları uçurarak editledim
1 litre motorun artıları : bir miktar tork, bir miktar beygir, bir miktar daha düşük emisyon
auto data nin hayati yalan duzgun birsey yok
 
Sıkıştırma oranları aynı. İkisinin de 10:5:1 ..
1,6 atmosferikten iyi olduğunu varsayım sebebimiz torku verdiği aralığın 2000-3500 olmasıysa eğer. 1,2 tsi motor 1400-3000 arası veriyor:D 1,2 tsi daha iyi o zaman:)
1,2 tsi dan da 5 kilo hafif bir motor.Hafif bir şey de değil ayrıca 1,0 motor.
CO2 salınımında 1,2 tsi dan 8 gr/km azalttığı için tercih edilen bir motor olduğunu burdan anlayabilirsiniz.3 silindirli minik canavar, dizel turbo gibi çalışma karakteri yüzünden gidiyor hissediyoruz.Yoksa 1,2 tsi la arasında 0,3 sn daha iyi 0-100 ü var aynı specific arabalar üzerinde.
Atmosferik bir araba performans verileri: Günümüz direkt enjeksiyonlu bir motoru ortalama değerler: Maxiumum tork: 4400-6500 devir arası veriyor.Yine silindir başına düşen valf 4. Sıkıştırma oranı 10:7 motor ağırlığı 1,0 tsi dan 5 kilo ağır. 1,0 tsi ın avantajı burada belli oluyor emisyon: 129 gr/km . 1,0 tsi da 86 gr/km

1.0 ile 1,2 tsı arasında yakıt olarak ne gibi farklar hocam? Ya da hangisi daha tasarruflu size göre?
 
1.0 ile 1,2 tsı arasında yakıt olarak ne gibi farklar hocam? Ya da hangisi daha tasarruflu size göre?
skoda-octavia-1.0lt-tsi-vs-1.2lt-tsi.jpg

1,0 tsi motor yakıt tüketimi olarak avantajlı gördüğünüz tabloya göre.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mustafa.e
Bu arada bu motorla alakalı ufak bir bilgi..
1.2 TSI'dan 1.0'a geçişin sebebi çok daha verimli ve performanslı olması. 1.2 TSI'daki ısınma problemini 1.0 ile çözdüler. Ayrıca 1 litre motor 3 silindir olmasının avantajıyla (silindir çapının artmasıyla ve diğer etkenlerle) daha iyi performans sağlıyor. Sanılanın aksine çalışırken 3 silindir motordan beklenen bir titreşim yok. Maksimum torkunu dizel motor gibi 2000-3500 devir arasında veriyor, dolayısıyla 1.6 atmosferiklerden çekiş anlamında çok daha başarılı
Cekis guclu ama hacim kucuk. 1.6 300 bin km zorlanir 1.0 100 bin km.
 
Hocam bu çok yanlış bir yorum bence. Aynı mantıkla 2.0 mx 5 500 bin, f12 berlinetta 5 milyon km bakıma bile gitmeden zorlanır :)
Surtunen her bir parcanin belirli bir omru vardir hocam. 1.0 hacimli ufak bloklu turbolu motoru zorlamakla 1.6 hacimli atmosferigi zorlamak farkli sonuclar yol acacaktir elbette. Kim daha iyidir kim daha kotudur demiyorum .
Benim vermek istedigim ornek sikistirma ile alakali idi ama siz hacimden yurumussunuz. Benim demek istedigim hacim arttikca omur uzar manasinda degildi. Burada benim hatamda var muhendis kafamla ayrintiya girmemisim haklisiniz.
 
Son düzenleme:
Surtunen her bir parcanin belirli bir omru vardir hocam. 1.0 hacimli ufak bloklu turbolu motoru zorlamakla 1.6 hacimli atmosferigi zorlamak farkli sonuclar yol acacaktir elbette. Kim daha iyidir kim daha kotudur demiyorum .
Benim vermek istedigim ornek sikistirma ile alakali idi ama siz hacimden yurumussunuz. Benim demek istedigim hacim arttikca omur uzar manasinda degildi. Burada benim hatamda var muhendis kafamla ayrintiya girmemisim haklisiniz.
Türkiye de iyi sayılabilecek bir yerde mühendislik okudum hocam girebilirsiniz ayrıntıya :) dediğiniz durumdaki problem şu. Olay zorlamaksa yüksek hacimli atmosferik teoride dayanımı daha yüksektir bu doğru. Fakat dediğiniz motorlar zaten bu sıkıştırma oranı hesaplanarak ona göre malzemelerle üretiliyor. O zaman skyactiv Mazdaların da dayanıklılık durumu meçhul. Ayrıca bu motorların hiçbiri sürekli zorlamaya maruz kalmak üzere üretilmiş motorlar da değil. Son olarak hiçbir motor 100 bin km de kolay kolay bitmez hocam bunu bir mühendis meslektaşım olarak en iyi bilenlerden birisi sizsinizdir diye tahmin ediyorum
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...