AÇIK 130 Bin TL ye Araç Seçimi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ffsahin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ffsahin

Asfalt Kurutucu
46
Herkese merhaba , mümkün olduğunca 130 bin tl üzerine çıkmadan bir araç almayı düşünüyorum.Araca göre bir miktar esneyebilirim fiyat konusunda. Kullanım koşulları çoğunlukla 2 kişi şehir içi 3-5 km kısa sürüşler. Ayda 500 km ortalamayı geçmeyecektir kullanımımız. En önemli kriterim klima olması , onun haricinde ekstra uğraş masraf çıkarmayacak donanımlar olsa da olur olmasa da. Şasede , podyede, direklerde ,tavanda vs işlem olan araç kesinlikle düşünmüyorum. Hatchback olmasını tercih ederim ama şart değil.

Özetlersek , kısa mesafe , az kullanılacak , klimalı bir araç arıyorum.Varsa tavsiyelerinizi bekliyorum.

Kendi yaptığım araştırmada şartlarıma en uygun aracın palio olduğunu gördüm . Hatta şu aracın duruşunu vs beğendim (Palio 8v), klimasının çalışmasında bir sorun var sanırım onun haricinde benim aradığım şartları sağlıyor. 8 valf motoru olduğu için pek beğenilmiyor sanırım ama benim kullanımım için çok birşeyi etkileyeceğini düşünmüyorum.

Ekleme: Palio 1.2 8v hakkında tecrübesi olanlarda cevap verirse çok sevinirim.
 
Son düzenleme:
Araçlar temiz dursa bile km olarak 250 bin üzeri pek almak istemiyorum.
Marea için burda ustayla konuştum , almayı düşünüyorum bakıyor musun vs diye 1.6 ise bakarız 2.0 bakmıyoruz diyor :D .


Alfa hep dışardan gördüğüm ve sevdiğim bir marka , daha içine bile oturmak nasip olmadı. Şu an a noktasından b noktasına beni sanayiyle uğraştırmadan götürüp getirecek bir araç bakıyorum o yüzden alfa çok beğenmeme rağmen eleniyor.

Bu arada 130-140 a istediğim gibi bir araba bulamadığım için bütçeyi biraz daha arttırıp şu araçla anlaştım . Detaylıca inceledim ama ekspere sokup alacağım bir aksilik çıkmazsa.


1.9 JTD bugün çok üzgün arıza yapar dedin kendisine :(
 
Yalnız son 1 yıl içinde değilse ve tek kazada olduysa, o tramer Palio için çok fazla. 1000₺ civarlarını aşmayan parça parça hasar kayıtlarının toplamıysa sıkıntı yok tabii.
11/2020 3500 tl , 08/2021 3300 tl . Evet nispeten fazla gibi ama araç genel olarak baktıklarım içinde en temizi gözüküyor bana göre. Tabi ekspertize sokmadan almayacağım. 2 haftaya yakındır araba bakmaktan işime bakamaz oldum. En makul olanı alıp devam etmek istiyorum.

1.9 JTD bugün çok üzgün arıza yapar dedin kendisine :(
:D

Araç güzel duruyor fotoğraflarda ancak bu şekilde her fotoğrafı başka zamanlarda başka mekanlarda çekilmiş , içinden, motorundan bir kare bile fotoğraf paylaşılmamış ilanları çok ciddiye almıyorum. Ya arabada söylenen dışında bir şey çıkıyor ya da sahibi etmeyecek bir paraya ya tutarsa diye ilan açmış oluyor. İlan açılalı 8 gün olmuş lütfedip içinden bir kare fotoğraf paylaşılmamış.
Birde çok çok yakın yerler haricinde yaşadığım yer dışından araba bakmaya vaktim yok maalesef şu an. Tek şansımızı Antep'te kullandık :D .
 
Araçlar temiz dursa bile km olarak 250 bin üzeri pek almak istemiyorum.
Marea için burda ustayla konuştum , almayı düşünüyorum bakıyor musun vs diye 1.6 ise bakarız 2.0 bakmıyoruz diyor :D .


Alfa hep dışardan gördüğüm ve sevdiğim bir marka , daha içine bile oturmak nasip olmadı. Şu an a noktasından b noktasına beni sanayiyle uğraştırmadan götürüp getirecek bir araç bakıyorum o yüzden alfa çok beğenmeme rağmen eleniyor.

Bu arada 130-140 a istediğim gibi bir araba bulamadığım için bütçeyi biraz daha arttırıp şu araçla anlaştım . Detaylıca inceledim ama ekspere sokup alacağım bir aksilik çıkmazsa.

Ne diyim saygı duyarım. Ancak kendi fikrim şu: bu yaşlarda sürülmemiş ve km yapmamış araçlar genelde bakımsız oluyor. Ön takım vs. değişmiyor, zincir ya da kayış bakımı yapılmıyor ya da en kötüsü uzun süre yattığı için pompadır, enjektördür (yani yakıt ekipmanları) çalışmıyor buna bağlı olarak yakıt sisteminde sorun oluşuyor. Şahsen 20-25 yaş arası araçlarda yüksek km araç tercih ederdim.

Umarım dilediğin gibi bir şey bulursun...
 
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...a-aura-1.3-hatasiz-106000kmde-595345843/detay 2020 ocak ayından beri favorilerimde aynı kmde. O zamanlar 33 bin tl idi 😅
Tatanın mjeti olduğunu bilmiyordum bana çok hitap etmedi kasa olarak :D .

Ne diyim saygı duyarım. Ancak kendi fikrim şu: bu yaşlarda sürülmemiş ve km yapmamış araçlar genelde bakımsız oluyor. Ön takım vs. değişmiyor, zincir ya da kayış bakımı yapılmıyor ya da en kötüsü uzun süre yattığı için pompadır, enjektördür (yani yakıt ekipmanları) çalışmıyor buna bağlı olarak yakıt sisteminde sorun oluşuyor. Şahsen 20-25 yaş arası araçlarda yüksek km araç tercih ederdim.

Umarım dilediğin gibi bir şey bulursun...

Evet haklısınız o konuda. Bende araç km sini ne kadar zamanda yapmış dikkat ediyorum genelde. Baktığım araç son 8 yılda 8-12 bin km yapmış ortalama. Yatmamış yani uzun süre. Ama yinede bir eksiği olabilir sıfır araç değil neticede. Teşekkür ederim.

Bu arada bahsi geçen son Palio yerine o paralara çıkıldıysa direk gider bunu alırım. Uzun süre keyfime bakarım.

Not: Araç listemde ben de bakmayı düşünüyorum.:D


Güzel duruyor gerçekten , yakınlarımda olsa bakar iyi bir pazarlıkla almak isterdim ama hali hazırda harcamak istediğimin çok üzerine çıktım bütçe olarak bir miktarda gerekli bakım vs için bütçe ayırdım o yüzden malesef pas diyorum bu sefer :D .
 
Ne diyim saygı duyarım. Ancak kendi fikrim şu: bu yaşlarda sürülmemiş ve km yapmamış araçlar genelde bakımsız oluyor. Ön takım vs. değişmiyor, zincir ya da kayış bakımı yapılmıyor ya da en kötüsü uzun süre yattığı için pompadır, enjektördür (yani yakıt ekipmanları) çalışmıyor buna bağlı olarak yakıt sisteminde sorun oluşuyor. Şahsen 20-25 yaş arası araçlarda yüksek km araç tercih ederdim.

Umarım dilediğin gibi bir şey bulursun...
yıl başına 8-10 bin km yapan aktif kullanılan araç iyidir. =) O konuda katılıyorum
Bu arada bahsi geçen son Palio yerine o paralara çıkıldıysa direk gider bunu alırım. Uzun süre keyfime bakarım.

Not: Araç listemde ben de bakmayı düşünüyorum.:D

Artık benim de listemde :D
 
Bu konuda paylaşılan araçlara bakınca milletin ticarilere neden koltuk açtırdığını daha iyi anladım. Benim işyerinde eşek niyetine kullanılan pert kayıtlı 250 binde 2013 panelvan Peugeot partner bile daha bir mantıklı geliyor. Şuan satsam herhalde 130 bin lira anca eder, belki etmez bile. O paraya 20 yaşında palioya bineceğime açtır arkasına koltuk-cam bin yani. Klima desen var, model 10 yaşını geçmemiş, motor 1.6 hdi dizel hala güncel denebilecek motor. Bilmiyorum belki ben yanlış düşünüyorum ama.
 
Bu konuda paylaşılan araçlara bakınca milletin ticarilere neden koltuk açtırdığını daha iyi anladım. Benim işyerinde eşek niyetine kullanılan pert kayıtlı 250 binde 2013 panelvan Peugeot partner bile daha bir mantıklı geliyor. Şuan satsam herhalde 130 bin lira anca eder, belki etmez bile. O paraya 20 yaşında palioya bineceğime açtır arkasına koltuk-cam bin yani. Klima desen var, model 10 yaşını geçmemiş, motor 1.6 hdi dizel hala güncel denebilecek motor. Bilmiyorum belki ben yanlış düşünüyorum ama.
Palio özelinde konuşmuyorum ama binek bir araçla kıyaslayamıyorum... Örneğin yukarıda paylaştığım Colt gibi.

Ayrıca yıllık muayenesi, köprü geçiş ve hız sınırlamaları üstüne bir de yüksek sigorta ve MTV' si eklenince pek mantıklı olmuyor.

Yürütme maliyeti gerçekten benim örnek verdiğim binek araçlara göre oldukça yüksek.
 
Palio özelinde konuşmuyorum ama binek bir araçla kıyaslayamıyorum... Örneğin yukarıda paylaştığım Colt gibi.

Ayrıca yıllık muayenesi, köprü geçiş ve hız sınırlamaları üstüne bir de yüksek sigorta ve MTV' si eklenince pek mantıklı olmuyor.

Yürütme maliyeti gerçekten benim örnek verdiğim binek araçlara göre oldukça yüksek.

Ben Palio ve 2000 model civarlarındaki diğer paylaşılan araçlar için söyledim bunu. :) Paylaştığınız Colt'a baktım Colt zaten 120-130 değil 174 bin lira o paraya çıkılacaksa bende pert kayıtlı Partner'i istemezdim zaten :) MTV ve yıllık muayene konusunda haklısınız o bir dert ve masraf kapısı ama benim gibi İstanbul dışında yaşanıyorsa köprüden yana bir sorun yok zaten. Hız sınırı konusu da çok dert değil çünkü söylediğim aracı 1 yıldır her gün kullandığım için biliyorum otomobillere 82 km/h olan yerlerde 70, otobanlarda ise 110 km/h hız sınırı var. Bu noktada arkadaşın ne istediği önemli, ben şahsen yürütme masraflarını çekebiliyorsam Palio yerine öyle bir şey alırdım. Ama herkesin kendi tercihi bir noktada :)
 
Son düzenleme:
Ben Palio ve 2000 model civarlarındaki diğer paylaşılan araçlar için söyledim bunu. :) Paylaştığınız Colt'a baktım Colt zaten 120-130 değil 174 bin lira o paraya çıkılacaksa bende pert kayıtlı Partner'i istemezdim zaten :) MTV ve yıllık muayene konusunda haklısınız o bir dert ve masraf kapısı ama benim gibi İstanbul dışında yaşanıyorsa köprüden yana bir sorun yok zaten. Hız sınırı konusu da çok dert değil çünkü söylediğim aracı 1 yıldır her gün kullandığım için biliyorum otomobillere 82 km/h olan yerlerde 70, otobanlarda ise 110 km/h hız sınırı var. Bu noktada arkadaşın ne istediği önemli, ben şahsen yürütme masraflarını çekebiliyorsam Palio yerine öyle bir şey alırdım. Ama herkesin kendi tercihi bir noktada :)
Bu arada yanlış hatırlamıyorsam Palio 160.000 tl idi. Colt sıkı pazarlıkla oraya kadar inebilir.