KAPALI 16.000 - 23.000 TL Arası Tavsiye (Öğrenci)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Sanzeigen
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Sanzeigen

Elit Apaçi
118
28
Marka
Yok
Herkese merhaba. İlk arabamı almak istiyorum. Başlıkta bahsettiğim miktarda bir araba olsun istiyorum. Az yaksın, sorun çıkarmasın, sanayi yüzü çok görmeyeyim(20 yaşlarında bir araba olacağından illaki sanayiye yolum düşecektir, bunun farkındayım). Forumda bu fiyat benzeri öneriler için konular açılmış ama önerilenlerden bulamadım.

Konuya gelecek olursak benim aklımda birkaç fikir araç var. Hangi araca ağırlık vermem lazım, ne gibi sorunları olur. Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim. Hidrolik direksiyon ve klima öncelikli. KM herşey olmasa da 150bin KM altı araçların daha az riskli olacağını düşünerekten 150bin KM altı bakıyorum.

Baktığım araçlar ise;
Fiat - Palio,Albea,Siena,Brava,Marea
Renault - R19,Clio
Dacia - Solenza
Opel - Corsa,Vectra
Hyundai - Accent

Bundan sonraki sayacaklarım ise pek güvenemediklerim;

Honda - Civic EG ve Euro (Canları aldıklarını düşünerekten pek pozitif bakmıyorum.)

BMW E30,E36 ve E34 kasaların M50 swap veya fabrika çıkışı M50 olanları

Citroen Saxo VTS

Fikir verirseniz sevinirim. Teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Fotoğraftaki klimalı örnektir.
@bt Corsa C lere çok sıcak bakıyorum şu an. Hatta birinci önceliğin diyebilirim. Fikir alabilir miyim Corsa hakkında.
Büyük risktir. İki kere düşünün derim.
@bt yazdıklarınızı okudum ve bir şey danışacaktım. 1.3 Dizel, 1.4 Benzin bir de 1.7'ler var ki temizini bulamam herhalde. Nasıl tercih etmeliyim, nelere dikkat etmeliyim? Direksiyon kutusu sorunu tüm corsa c lerde oluyor mu?
1.3'ler temizse bütçenizi aşar. 1.7'lerin hemen hepsi proje aracı konumundalar. Alınır mı? Az yakar, alınabilir. Ama canı çıkarılmış olanlar değil. 1.4 benzinden uzak durmanızı öneririm. Hem tüketimi ocağa incir diker, hem de sorunları bitmez. Bİr kere Opel'in ecotec motorlarının hiçbiri lpg sevmez, onu kafanızdan silin. 1.4'lerde beynin yerleşimi motor bloğuna yapışıktır. Bu durum zamanla ısı ve vibrasyon nedeniyle arıza yapmasına neden olur. Benim araba 1.2. 1.4'lerden daha sonraki nesil, trigeri 1.4 gibi kayışlı değil zincirlidir. Ekonomi olarak yüksek hızlara çıkmazsanız gayet iyidir. Ama beyin yine motor bloğuna yakın bir yerde arka çaprazda bulunuyor. 180.000'e yaklaşıyorum, çok şükür henüz beyinden bir arıza yaşamadım. Ya gözümle göremediğim farklı bir yapı var, ya da tamamen benim şansım, bilemiyorum. Direksiyon kutusu tüm Corsa C'lerde kroniktir. Ben en son çözümü orijinal GM kutuyu tamir ettirmek yerine yerli malı Sismak almakta buldum. Küçücük arabanın dönüş çapı minibüs gibi oldu ama karşılığında sürüş kalitesi arttı ve 3 yıldır hiç sıkıntı yaşamıyorum. Bunların bir de EPS(elektrikli direksiyon motoru) leri sorun çıkarabiliyor. Onun masrafı direksiyon kutusundan kat kat fazla. Kullanırken dikkat etmek gerek. Bir tarafa sert, diğer tarafa yumuşak dönüyorsa o araçtan uzak durun =)
Aracın olası sıkıntıları hakkında imzamda linki olan garaj başlığıma göz atabilirsiniz. Biraz uzundur ama yardımcı olur. :)
 

Ben bunu alirdim. Motoru ölümsüz,sürüşü zevkli. Tek handikapı kaporta parçaları tuzludur. Ilandaki aracın kliması ve sunroofu aktifse sizi uzun yıllar mutlu eder.
323 hakkında pek de güzel şeyler duymadım.
Fotoğraftaki klimalı örnektir.

Büyük risktir. İki kere düşünün derim.

1.3'ler temizse bütçenizi aşar. 1.7'lerin hemen hepsi proje aracı konumundalar. Alınır mı? Az yakar, alınabilir. Ama canı çıkarılmış olanlar değil. 1.4 benzinden uzak durmanızı öneririm. Hem tüketimi ocağa incir diker, hem de sorunları bitmez. Bİr kere Opel'in ecotec motorlarının hiçbiri lpg sevmez, onu kafanızdan silin. 1.4'lerde beynin yerleşimi motor bloğuna yapışıktır. Bu durum zamanla ısı ve vibrasyon nedeniyle arıza yapmasına neden olur. Benim araba 1.2. 1.4'lerden daha sonraki nesil, trigeri 1.4 gibi kayışlı değil zincirlidir. Ekonomi olarak yüksek hızlara çıkmazsanız gayet iyidir. Ama beyin yine motor bloğuna yakın bir yerde arka çaprazda bulunuyor. 180.000'e yaklaşıyorum, çok şükür henüz beyinden bir arıza yaşamadım. Ya gözümle göremediğim farklı bir yapı var, ya da tamamen benim şansım, bilemiyorum. Direksiyon kutusu tüm Corsa C'lerde kroniktir. Ben en son çözümü orijinal GM kutuyu tamir ettirmek yerine yerli malı Sismak almakta buldum. Küçücük arabanın dönüş çapı minibüs gibi oldu ama karşılığında sürüş kalitesi arttı ve 3 yıldır hiç sıkıntı yaşamıyorum. Bunların bir de EPS(elektrikli direksiyon motoru) leri sorun çıkarabiliyor. Onun masrafı direksiyon kutusundan kat kat fazla. Kullanırken dikkat etmek gerek. Bir tarafa sert, diğer tarafa yumuşak dönüyorsa o araçtan uzak durun =)
Aracın olası sıkıntıları hakkında imzamda linki olan garaj başlığıma göz atabilirsiniz. Biraz uzundur ama yardımcı olur. :)
İlk öncelikle ben de bu riski alacağım. Çünkü aracın tipine bayıldım. Bir de direksiyonu baya hoşuma gitti. Dizellerde mazot beynini alttan alıp, kaputa yüzümüz dönükken motorun sağ karşı tarafında kalacak şekilde monte ediliyormuş. Aracın beynini ise sürücü tarafına kalacak şekilde monteleyip, bu sorunları çözüyorlarmış. Önceliğim 1.2'ler olsun o zaman. 1.7'lere de bakayım,1.3'de şansıma iyi bulursam alırım. 1.0 12v olanları gördüm 98-06 yılları arası onlar nasıl? Ayrıca 1.4 için aklından çıkar diyorsunuz sanırsam değil mi?

Hatta gerekli bilgileri bu videodan da alabilirsiniz, bu bilgileri ben de yeni öğrendim:) ;
 
Son düzenleme:
Seçenekler güzel aralarında tercih yapacaksam aylık kaç tl arabaya ayırırım diye düşünmek gerek arabaya parayı en az harcatacak accent ile palio
 
1.5 sene kullandım 323 HB'i. .Rutin bakımları hariç bir kez alt takımı yeniledim, bir kez de cam düğmelerini yeniledim. Kullanici olmayan kiişlerin yorumlarını dikkate almayın derim.
 
Tamamdır 323 de listeme ekleyeceğim. Nelerine dikkat edeceğim ?
Yaşları geçkin olduğu için çürük,pas gibi aracın diriligine bakın derim. Degisene boyaya t akilmayin şişeler direkler temizse motoru gösterin. Normal araç prosedurunden farklı değil.

Tek farklı olan nokta araçla selektor yapın farlar aynı anda mi çıkıyor çok mu geç çıkıyor,cam düğmeleri aktif mi,klima sunroof aktif mi su aliyor mu onlara bakın.
 
Yaşları geçkin olduğu için çürük,pas gibi aracın diriligine bakın derim. Degisene boyaya t akilmayin şişeler direkler temizse motoru gösterin. Normal araç prosedurunden farklı değil.

Tek farklı olan nokta araçla selektor yapın farlar aynı anda mi çıkıyor çok mu geç çıkıyor,cam düğmeleri aktif mi,klima sunroof aktif mi su aliyor mu onlara bakın.
Tamamdır teşekkür ederim. Piyasası nasıl elden çıkarabilir miyim?
 
Tamamdır teşekkür ederim. Piyasası nasıl elden çıkarabilir miyim?
Ben 4 günde sattım hocam. Araç temizse fiyat da abartı değilse çok durmaz. Alternatifi olan bir araç olmadığı için alacak kişi 10 araç arasından tercih yaparken,salliyorum palio da 200 araç arasından tercih yapıyor,500 fazla vereyim km az olsun klima olsun gibi dusunurken araclar daha fazla bekleyebiliyor ilanda.
 
Ben 4 günde sattım hocam. Araç temizse fiyat da abartı değilse çok durmaz. Alternatifi olan bir araç olmadığı için alacak kişi 10 araç arasından tercih yaparken,salliyorum palio da 200 araç arasından tercih yapıyor,500 fazla vereyim km az olsun klima olsun gibi dusunurken araclar daha fazla bekleyebiliyor ilanda.
Hangi yıllara bakacağım ayrıca attığınız model hayalet kasa diye geçiyor sanırsam değil mi?
 
323 hakkında pek de güzel şeyler duymadım.

İlk öncelikle ben de bu riski alacağım. Çünkü aracın tipine bayıldım. Bir de direksiyonu baya hoşuma gitti. Dizellerde mazot beynini alttan alıp, kaputa yüzümüz dönükken motorun sağ karşı tarafında kalacak şekilde monte ediliyormuş. Aracın beynini ise sürücü tarafına kalacak şekilde monteleyip, bu sorunları çözüyorlarmış. Önceliğim 1.2'ler olsun o zaman. 1.7'lere de bakayım,1.3'de şansıma iyi bulursam alırım. 1.0 12v olanları gördüm 98-06 yılları arası onlar nasıl? Ayrıca 1.4 için aklından çıkar diyorsunuz sanırsam değil mi?

Hatta gerekli bilgileri bu videodan da alabilirsiniz, bu bilgileri ben de yeni öğrendim:) ;
Öncelikle videodaki sığırlara çok da itibar etmeyin. Arabanın mekaniğinden bihaberler çok belli. Bu 1.7 sahipleri nedense sadece motora ve aracın yürümesine bakıyorlar. Dönüşüne ve duruşuna bakanı daha görmedim. Dizel tek kapı Corsa C'ler bir dönem binek ruhsatı verilse bile ticari olarak üretilmişlerdir. Süspansiyonları da belli seviyede yük için tasarlanmıştır, bu nedenle yol tutuşları benzinli tek kapı ve tüm 5 kapılarla kıyaslayınca açık ara daha zayıftır. Benimki gibi abs'siz olan 1.0 ve 1.2 versiyonlarda diskler hava soğutmalı değildir ve yoğun kullanımda ısınıp zayıflamaktadır. Hava kanallısıyla değiştirmek gerekir. Ben de değiştirmek için disklerin bitmesini bekliyorum.
Corsa C'nin el freni de zayıftır. Yapısal sorun.
1.0 versiyonları şehir içinde dizele muadil bir ekonomi sağlar fakat dik yokuşlara sürerseniz, aracı yüklerseniz veya -olduğu kadar- hızlı otoyol sürüşleri yaparsanız benzini içer, bir depo 400 km'de biter şoka girersiniz :)
Bendeki 1.2 Club donanımı haricinde tüm donanımların kapı içleri güzel bir kumaş kaplamadır (benimki halk otobüsü gibi sert plastik), fakat yıllar geçtikçe bu kapı içi kumaş döşemeler sarkma yapmaya başlar.
Korna butonları basması zordur ve butonları kolayca yırtılır. Kaçınılmaz.
Pandizotun kendisi ve askıları taş gibidir ama pandizot üstündeki menteşeleri hassastır.
Şanzıman yağını 120.000'de bir değişmek gerekir ama çoğu kimse bundan bihaberdir. Haberdar olan da genelde usta kurbanı olur, gidip otm şanzıman yağı ATF koyarlar, sonra şanzıman yoğun kullanımda ısınınca tekrar yağı eskimiş gibi geçişleri zorlaşmaya başlar. Ben de aynısını yaşadım, bir hafta sonra kendi ustama götürüp manuel şanzıman yağı ile değiştirdim.
Zrotlar direksiyon kutusu kadar sık değişim isterler. Neyse ki onların bir maliyeti yok.
Kronik olarak arka süspansiyon gacırdar. Greslendiği zaman yediği yağmura veya tazyikli suya göre bir süre sonra tekrar başlar. Soğuklarda ön amortisörlerden de gacırtı gelir. Sorun değildir, sadece sinir bozucu bir konudur.
Corsa C macun görmediyse kolay kolay pas yapmaz. Astra G ile başlayan furyadandır, galvanizli gövdesi vardır. Ama Corsa B öyle değildir, her eski araba gibi pas sorunu vardır.

1.4 herşeyden önce tertemiz 7-9 lt arası yakıt tüketir. Warm hatch kıvamında iyi de gider ama artan yürütme maliyetine değmez. Forumda 1.4 sahibi arkadaşımız vardı, aracı lpg görmemiş olmasına rağmen 2 yıl bilfiil sanayide bobin buji beyin değişip durdu, dikiş tutmadı araba, en sonunda sattı.
Ben de 6 yıl önce araç bakarken sizinle hemen hemen aynı kriterlerde arayıştaydım. O yüzden beklentilerinizi anlıyorum. Aracımı almadan önce 1.4'leri de gündemimdeydi ama temizini hiç görememiştim. O yüzden motoru ve yürüyeni temiz 1.2 bulup aldım. İyi ki de öyle yapmışım. Kaporta aldığımda da berbattı, şimdi de berbat. Çizilmesinden korkmuyorum o derece. Kafam rahat =)

Emin olun bütçeniz dahilinde bir araba almak önemli değil, o iş kolay, aldıktan sonraki yürütme maliyetiniz çok daha önemli. Bu konu üzerine iyi düşünün. Her halükarda eski araba alacaksınız, eğer layığıyla bakım onarım yapmazsanız o araba elinizde kalır.
 
Öncelikle videodaki sığırlara çok da itibar etmeyin. Arabanın mekaniğinden bihaberler çok belli. Bu 1.7 sahipleri nedense sadece motora ve aracın yürümesine bakıyorlar. Dönüşüne ve duruşuna bakanı daha görmedim. Dizel tek kapı Corsa C'ler bir dönem binek ruhsatı verilse bile ticari olarak üretilmişlerdir. Süspansiyonları da belli seviyede yük için tasarlanmıştır, bu nedenle yol tutuşları benzinli tek kapı ve tüm 5 kapılarla kıyaslayınca açık ara daha zayıftır. Benimki gibi abs'siz olan 1.0 ve 1.2 versiyonlarda diskler hava soğutmalı değildir ve yoğun kullanımda ısınıp zayıflamaktadır. Hava kanallısıyla değiştirmek gerekir. Ben de değiştirmek için disklerin bitmesini bekliyorum.
Corsa C'nin el freni de zayıftır. Yapısal sorun.
1.0 versiyonları şehir içinde dizele muadil bir ekonomi sağlar fakat dik yokuşlara sürerseniz, aracı yüklerseniz veya -olduğu kadar- hızlı otoyol sürüşleri yaparsanız benzini içer, bir depo 400 km'de biter şoka girersiniz :)
Bendeki 1.2 Club donanımı haricinde tüm donanımların kapı içleri güzel bir kumaş kaplamadır (benimki halk otobüsü gibi sert plastik), fakat yıllar geçtikçe bu kapı içi kumaş döşemeler sarkma yapmaya başlar.
Korna butonları basması zordur ve butonları kolayca yırtılır. Kaçınılmaz.
Pandizotun kendisi ve askıları taş gibidir ama pandizot üstündeki menteşeleri hassastır.
Şanzıman yağını 120.000'de bir değişmek gerekir ama çoğu kimse bundan bihaberdir. Haberdar olan da genelde usta kurbanı olur, gidip otm şanzıman yağı ATF koyarlar, sonra şanzıman yoğun kullanımda ısınınca tekrar yağı eskimiş gibi geçişleri zorlaşmaya başlar. Ben de aynısını yaşadım, bir hafta sonra kendi ustama götürüp manuel şanzıman yağı ile değiştirdim.
Zrotlar direksiyon kutusu kadar sık değişim isterler. Neyse ki onların bir maliyeti yok.
Kronik olarak arka süspansiyon gacırdar. Greslendiği zaman yediği yağmura veya tazyikli suya göre bir süre sonra tekrar başlar. Soğuklarda ön amortisörlerden de gacırtı gelir. Sorun değildir, sadece sinir bozucu bir konudur.
Corsa C macun görmediyse kolay kolay pas yapmaz. Astra G ile başlayan furyadandır, galvanizli gövdesi vardır. Ama Corsa B öyle değildir, her eski araba gibi pas sorunu vardır.

1.4 herşeyden önce tertemiz 7-9 lt arası yakıt tüketir. Warm hatch kıvamında iyi de gider ama artan yürütme maliyetine değmez. Forumda 1.4 sahibi arkadaşımız vardı, aracı lpg görmemiş olmasına rağmen 2 yıl bilfiil sanayide bobin buji beyin değişip durdu, dikiş tutmadı araba, en sonunda sattı.
Ben de 6 yıl önce araç bakarken sizinle hemen hemen aynı kriterlerde arayıştaydım. O yüzden beklentilerinizi anlıyorum. Aracımı almadan önce 1.4'leri de gündemimdeydi ama temizini hiç görememiştim. O yüzden motoru ve yürüyeni temiz 1.2 bulup aldım. İyi ki de öyle yapmışım. Kaporta aldığımda da berbattı, şimdi de berbat. Çizilmesinden korkmuyorum o derece. Kafam rahat =)

Emin olun bütçeniz dahilinde bir araba almak önemli değil, o iş kolay, aldıktan sonraki yürütme maliyetiniz çok daha önemli. Bu konu üzerine iyi düşünün. Her halükarda eski araba alacaksınız, eğer layığıyla bakım onarım yapmazsanız o araba elinizde kalır.
1.3 veya 1.7'ye çok bulaşmayayım yani 1.2'ye odaklanayım doğru mu anladım? (Bu arada twinportun farkı ne oluyor?)
 
Son düzenleme:
Citroen c2 vts olabilir. E30 da tavsiye ederim fakat yorulmamışını bulmak zor. 20 bin e alacağın araba 3 bin TL rahat yer cebinden o yüzden küçük bir bütçe de bakım ve onarıma ayırmanızı tavsiyem ederim.
 
Citroen c2 vts olabilir. E30 da tavsiye ederim fakat yorulmamışını bulmak zor. 20 bin e alacağın araba 3 bin TL rahat yer cebinden o yüzden küçük bir bütçe de bakım ve onarıma ayırmanızı tavsiyem ederim.
C2 VTS o paralara zor da dediğiniz birşeyde haklısınız paramın belli bir miktarını bakım onarıma ayırmam gerekli.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...