KAPALI 16.000 - 23.000 TL Arası Tavsiye (Öğrenci)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Sanzeigen
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Sanzeigen

Elit Apaçi
118
28
Marka
Yok
Herkese merhaba. İlk arabamı almak istiyorum. Başlıkta bahsettiğim miktarda bir araba olsun istiyorum. Az yaksın, sorun çıkarmasın, sanayi yüzü çok görmeyeyim(20 yaşlarında bir araba olacağından illaki sanayiye yolum düşecektir, bunun farkındayım). Forumda bu fiyat benzeri öneriler için konular açılmış ama önerilenlerden bulamadım.

Konuya gelecek olursak benim aklımda birkaç fikir araç var. Hangi araca ağırlık vermem lazım, ne gibi sorunları olur. Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim. Hidrolik direksiyon ve klima öncelikli. KM herşey olmasa da 150bin KM altı araçların daha az riskli olacağını düşünerekten 150bin KM altı bakıyorum.

Baktığım araçlar ise;
Fiat - Palio,Albea,Siena,Brava,Marea
Renault - R19,Clio
Dacia - Solenza
Opel - Corsa,Vectra
Hyundai - Accent

Bundan sonraki sayacaklarım ise pek güvenemediklerim;

Honda - Civic EG ve Euro (Canları aldıklarını düşünerekten pek pozitif bakmıyorum.)

BMW E30,E36 ve E34 kasaların M50 swap veya fabrika çıkışı M50 olanları

Citroen Saxo VTS

Fikir verirseniz sevinirim. Teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Boyum uzun ve yapılıyım. Bu araçlarda rahat edebilir miyim?
Yazdığım araçları 160 kg iken bakıyordum. Boy 1.79 ama oturunca 2 metre gibi oluyordum o aralar :) Hepsinde rahat edersiniz. KA ve Corsa B'yi şu konuda bir deneyin: Direksiyon simidiyle sürücü koltuğu arasına bacağınız sığıyorsa içiniz rahat olsun, 180kg civarlarında ben zorlanıyordum bu iki araçta. Emin olun iç hacim olarak elemeleri zamanında low cost araba bakarken ben de yaptım. =)
 
Ayrıca bazı araçlara bakıyorum ve klima yok diyor. O zaman ki araçlarda klima var dimi. Kişiler söküyor bu klimaları çalışmıyor vb. nedenlerden dolayı.
 
Yazdığım araçları 160 kg iken bakıyordum. Boy 1.79 ama oturunca 2 metre gibi oluyordum o aralar :) Hepsinde rahat edersiniz. KA ve Corsa B'yi şu konuda bir deneyin: Direksiyon simidiyle sürücü koltuğu arasına bacağınız sığıyorsa içiniz rahat olsun, 180kg civarlarında ben zorlanıyordum bu iki araçta. Emin olun iç hacim olarak elemeleri zamanında low cost araba bakarken ben de yaptım. =)
Tamamdır çok teşekkür ederim :)
 
Ayrıca bazı araçlara bakıyorum ve klima yok diyor. O zaman ki araçlarda klima var dimi. Kişiler söküyor bu klimaları çalışmıyor vb. nedenlerden dolayı.
2000'lerin başında her arabada klima standart değildi. Örnek: 2003'te Fiesta bakarken showroom'da baz donanımda klimasız olanlar vardı, hatırlıyorum.
 
Ama ilanlarda açıklama kısmına klima yok ibaresini yazarlar değil mi?
Yazmıyorsa fotoğraflardan bakmak gerek. Fotoğraflardan da çıkaramazsanız dm yoluyla satıcıya sorarsınız. Ciddi düşündüğünüz arabaların havalandırma kumandalarını da tanırsınız zamanla.
Birkaç örnek vereyim:
KA'ların klimasızlarında çevirmeli kumandaların altında 2 buton bulunur, klimalılarda 4
Corsa B'lerin Palio'ya benzer şekilde klima açma tuşu, büyük butonlardan birinin üstüne basarak olur. Eğer çevirmeli büyük butonların bir tanesinde öyle bir fonksiyon varsa o arka cam rezistansıdır, iki tanesinde varsa diğeri de klimadır.
Twingo'nun klimalılarında 4 adet çevirmeli kumanda vardır. Sonuncusu A/C içindir, klimasızlarında 3 çevirmeli kumanda bulunur.
Corsa C'de klima standarttır. Alttaki 3 tane butonun en solundaki klimadır ve genelde üstündeki işaret silinmiş olur =)
 
Son düzenleme:
Corsa C-B, Ford Fiesta ve Ka alman menşeili araçlar olduğundan oturma pozisyonu uzun boylular için de iş görebilir niteliktedir.

Fransızlar boy konusunda o kadar rahat değiller ne yazıkki.
 
Yazmıyorsa fotoğraflardan bakmak gerek. Fotoğraflardan da çıkaramazsanız dm yoluyla satıcıya sorarsınız. Ciddi düşündüğünüz arabaların havalandırma kumandalarını da tanırsınız zamanla.
Birkaç örnek vereyim:
KA'ların klimasızlarında çevirmeli kumandaların altında 2 buton bulunur, klimalılarda 4
Corsa B'lerin Palio'ya benzer şekilde klima açma tuşu, büyük butonlardan birinin üstüne basarak olur. Eğer çevirmeli büyük butonların bir tanesinde öyle bir fonksiyon varsa o arka cam rezistansıdır, iki tanesinde varsa diğeri de klimadır.
Twingo'nun klimalılarında 4 adet çevirmeli kumanda vardır. Sonuncusu A/C içindir, klimasızlarında 3 çevirmeli kumanda bulunur.
Corsa C'de klima standarttır. Alttaki 3 tane butonun en solundaki klimadır ve genelde üstündeki işaret silinmiş olur =)
Bu kısım değil mi?
Klima.png
 
İyi oldu bunu bildiğim. Japon ne önerirsiniz bu meblağlarda?
Çok fazla seçenek yok ama Mazda 323, Corolla'lar iş görür, fakat Corolla'larda 1.3 almayınız, hem çekiş olarak hem de yakıt ekonomisi olarak 1.6 lardan çok daha kötü olduklarını duydum.Corollalarda o paralar 1.6 var mı bilmiyorum ama eğer zorlanırsanız bir alt kasa Corolla'larında 1.6 ları gayet iyi araçlar.
 
Çok fazla seçenek yok ama Mazda 323, Corolla'lar iş görür, fakat Corolla'larda 1.3 almayınız, hem çekiş olarak hem de yakıt ekonomisi olarak 1.6 lardan çok daha kötü olduklarını duydum.Corollalarda o paralar 1.6 var mı bilmiyorum ama eğer zorlanırsanız bir alt kasa Corolla'larında 1.6 ları gayet iyi araçlar.
1.6 ları mevcut ama kilometreleri 200-250bin arasında.
 
1.6 ları mevcut ama kilometreleri 200-250bin arasında.
4A-FE için 200-250 bin km çok büyük rakamlar değil benzinde, bakımlı ve özverili kullanımda en az 350 bin km'ye kadar gidebilecek motorlar.Ustanıza gösterip temiz bir örneğini alabilirsiniz, zaten km konusunda çok fazla takılmanızı önermem çünkü yaş itibariyle zaten bu araçlar minumum olarak yıllık 10 bin km yapsalar 25 yaşındaki bir araç zaten 250 bin km de olmuş oluyor.Bu durumda salt km verisi benim için bir anlam ifade etmiyor, atmosferik benzinli motorların genel ömürleri 200 ile 450 bin km 'ye hatta belki de daha uzun km lere kadar dayanıyor, dolayısıyla 280 bin km deki benzinde kullanılmış bakımları düzenli yapılmış tek elden bir Corollayı ; ne olduğu belli olmayan 150 bin km yazmış ama 18 el değiştirmiş, içi dışına çıkmış Corolladan başka her araca benzeyen kurcalanmış bir araca yeğlerim.

Umarım demek istediğimi anlatabilmişimdir.
 
Son düzenleme:
4A-FE için 200-250 bin km çok büyük rakamlar değil benzinde, bakımlı ve özverili kullanımda en az 350 bin km'ye kadar gidebilecek motorlar.Ustanıza gösterip temiz bir örneğini alabilirsiniz, zaten km konusunda çok fazla takılmanızı önermem çünkü yaş itibariyle zaten bu araçlar minumum olarak yıllık 10 bin km yapsalar 25 yaşındaki bir araç zaten 250 bin km de olmuş oluyor.Bu durumda salt km verisi benim için bir anlam ifade etmiyor, atmosferik benzinli motorların genel ömürleri 200 ile 450 bin km 'ye hatta belki de daha uzun km lere kadar dayanıyor, dolayısıyla 280 bin km deki benzinde kullanılmış bakımları düzenli yapılmış tek elden bir Corollayı ; ne olduğu belli olmayan 150 bin km yazmış ama 18 el değiştirmiş, içi dışına çıkmış Corolladan başka her araca benzeyen kurcalanmış bir araca yeğlerim.

Umarım demek istediğimi anlatabilmişimdir.
Evet anladım. Ne kadar 150bin KM demiş olsam da 300 bine yaklaşmış baktığım araçlar oldu. KM takıntım yok.
 
 
@bt yazdıklarınızı okudum ve bir şey danışacaktım. 1.3 Dizel, 1.4 Benzin bir de 1.7'ler var ki temizini bulamam herhalde. Nasıl tercih etmeliyim, nelere dikkat etmeliyim? Direksiyon kutusu sorunu tüm corsa c lerde oluyor mu?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...