Öncelikle herkese iyi forumlar. Hatırlarsınız belki daha önce sizlere fikir danışmak maksadıyla konu açmıştım. Nihayetinde aracımı aldım. Gerek bütçe kısıtlamalarım gerekse eldeki imkanlar dahilinde Ankara Yenimahalle'de bir Hyundai Elantra buldum. Araç 1996 modeldi ve piyasasına göre biraz ucuzdu. Güneş yanıkları vardı kilometresi de 270 bindeydi. Diğer bulduğum araçlara göre daha eli yüzü düzgün, daha oturaklı bir araç olması, düzgün bir Renault Laguna bulamamam gibi sebepler dolayısıyla Ya Bismillah diyerek bu araca müşteri oldum. Araç dışarıdan bakınca "eh işte" bir kondisyonda. İçi ise rezalet durumda. Ancak aracın değişeni yok. Boya da sağ taraf komple, bagaj ve sol arka çamurluk lokal olacak şekilde 6 parça. Aracın alt takım ve baskı balata bakımları yeni yapılmış. Yakın zamanda da bir LPG uygulaması yapılmış. Performans ve konfor açısından gayet yeterli bir araç çıktı. E tabi araç benimle yaşıt
Aracın özelliklerine girmeden biraz eksiklerini anlatayım; aracın göğüs kısmı tamamen değişmesi gerekiyor. Durum kötü. Kol dayamanın kapağı kırık. Cam motorları ve silecek motoru zayıf. Ayna ayarları bozuk, sinyal kolu kendiliğinden atmıyor, kadrandaki saat ayar tuşu bozuk, direksiyon ayar tuşu bozuk, direksiyonun etrafındaki plastik parça kırık... Anlayacağınız içerisi full bakım ve restorasyon istiyor. Dışarıda da ufak tefek parça bakımı istiyor. Bir de full boya için yalvarıyor araba
Bunları anlattık bir de diğer detaylara bakalım. Araçta 5 ileri manuel şanzıman ve 1.8 litre Beta G4GM motor bulunuyor. Kağıt üstünde araç 128 beygir ve 163 Nm tork üretiyor. Reelde bunun ne kadarını yola aktarabilir Allah kerim. Aracı alıp direkt yakıt koydum ve memleketim Kırıkkale'ye getirdim. Performansı gayet yeterliydi ve konforu da güzeldi. Aynalar çalışmadığı için aynayı kendime göre değil kendimi aynaya göre ayarlamam gerekti. Öyle olunca da tam sığamadım ama olsundu araç çok hoşuma gitti yalan yok. Önler disk arkalar kampana olunca dedim herhalde süspansiyon da torsiyondur. Değilmiş. Önler Macpherson arkalar ise çok bağlantılı bağımsız süspansiyon çıktı. Şimdilik sadece yağ bakımı yapıp halihazırda iyi olan Bridgestone lastiklerin havalarına baktırdım. Bu gece Gaziantep'e dönüp yavaştan aracın eksiklerine giriyorum inşallah. İlk hedef çalışmayan aksamları toparlamak; havalandırma kontrolleri, aynalar, açılır anten, iç aydınlatmalar, sinyaller, direksiyon ayar kolu, camlar ve silecekler. Daha sonra da ön göğüsle devam edeceğiz bakalım. Bu mütevazi konu altında da gelişmeleri ve aklıma düştükçe fotoğrafları paylaşmayı düşünüyorum. Okuduğunuz için teşekkür eder, herkese güzel günler dilerim
Aracın özelliklerine girmeden biraz eksiklerini anlatayım; aracın göğüs kısmı tamamen değişmesi gerekiyor. Durum kötü. Kol dayamanın kapağı kırık. Cam motorları ve silecek motoru zayıf. Ayna ayarları bozuk, sinyal kolu kendiliğinden atmıyor, kadrandaki saat ayar tuşu bozuk, direksiyon ayar tuşu bozuk, direksiyonun etrafındaki plastik parça kırık... Anlayacağınız içerisi full bakım ve restorasyon istiyor. Dışarıda da ufak tefek parça bakımı istiyor. Bir de full boya için yalvarıyor araba
Bunları anlattık bir de diğer detaylara bakalım. Araçta 5 ileri manuel şanzıman ve 1.8 litre Beta G4GM motor bulunuyor. Kağıt üstünde araç 128 beygir ve 163 Nm tork üretiyor. Reelde bunun ne kadarını yola aktarabilir Allah kerim. Aracı alıp direkt yakıt koydum ve memleketim Kırıkkale'ye getirdim. Performansı gayet yeterliydi ve konforu da güzeldi. Aynalar çalışmadığı için aynayı kendime göre değil kendimi aynaya göre ayarlamam gerekti. Öyle olunca da tam sığamadım ama olsundu araç çok hoşuma gitti yalan yok. Önler disk arkalar kampana olunca dedim herhalde süspansiyon da torsiyondur. Değilmiş. Önler Macpherson arkalar ise çok bağlantılı bağımsız süspansiyon çıktı. Şimdilik sadece yağ bakımı yapıp halihazırda iyi olan Bridgestone lastiklerin havalarına baktırdım. Bu gece Gaziantep'e dönüp yavaştan aracın eksiklerine giriyorum inşallah. İlk hedef çalışmayan aksamları toparlamak; havalandırma kontrolleri, aynalar, açılır anten, iç aydınlatmalar, sinyaller, direksiyon ayar kolu, camlar ve silecekler. Daha sonra da ön göğüsle devam edeceğiz bakalım. Bu mütevazi konu altında da gelişmeleri ve aklıma düştükçe fotoğrafları paylaşmayı düşünüyorum. Okuduğunuz için teşekkür eder, herkese güzel günler dilerim