1997 E36 318is Montreal Blau Metallic ( 98.000 km)

@Mt.Akina Merhaba :) Ya arabayı 50 kere rot balansa soktuk bişey yok dediler. Lakin 90 dan sonra elimi direksiyondan çekiyorum kendi kendine titriyor tutunca geçiyor titremesi :) Eski arabalar hislidir de bu kadar mı şevkat bekler :) 150 160 dan sonra bariz bir titretme var hafif korkutuyor. Focus ile 180-200 bandında dolaşabiliyordum. bu arabada 170den sonra kopacakmış hissi var tersi olması gerekirken :D
Abi sanayiden ustayı alıp 3. köprü yoluna çıkma yolu gözükmüş sana :D:D.
 
@Mt.Akina Merhaba :) Ya arabayı 50 kere rot balansa soktuk bişey yok dediler. Lakin 90 dan sonra elimi direksiyondan çekiyorum kendi kendine titriyor tutunca geçiyor titremesi :) Eski arabalar hislidir de bu kadar mı şevkat bekler :) 150 160 dan sonra bariz bir titretme var hafif korkutuyor. Focus ile 180-200 bandında dolaşabiliyordum. bu arabada 170den sonra kopacakmış hissi var tersi olması gerekirken :D
titriyosa balanstandır teker araçın üstüne yapılan balans var onu deneyin
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
önceki aracımda balans sorunu bende yaşamıştım. birçok kez balans yapılmasına rağmen çözüm olmadı. sonra bir balansçı dedi ki senin lastikler bozuk olmasın. aynen de öyle çıktı. sol ön lastiğin telleri kırılmış. değiştirdik mecburen.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
önceki aracımda balans sorunu bende yaşamıştım. birçok kez balans yapılmasına rağmen çözüm olmadı. sonra bir balansçı dedi ki senin lastikler bozuk olmasın. aynen de öyle çıktı. sol ön lastiğin telleri kırılmış. değiştirdik mecburen.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Evet o ihtimali de düşündük fakat yok dediler :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Jantlara dikkat et yamukluk olabilir. Bizim polo'da da balans tutmuyordu sonra işinin ehli bir balanscıya gittik adam tek bakışta anladı. Zaten ağzına kadar dolu oluyor her zaman iyi bir dükkan Kartal Sanayi'de Kardeşler Balans ihtiyacı olan gidebilir tavsiye ediyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
jant yamukluğu lastik bozukluğu herkesin aklına gelen basit şeyler. Ben bunda ön takımla ilgili bir şey var mı diye sordum? e36 ların rot balans çabuk bozulur diye okudum çünkü. Belki ön takımda bir şeyin ömrü gelmiştir ve hemen direksiyona yansıtıyordur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
@Mt.Akina Merhaba :) Ya arabayı 50 kere rot balansa soktuk bişey yok dediler. Lakin 90 dan sonra elimi direksiyondan çekiyorum kendi kendine titriyor tutunca geçiyor titremesi :) Eski arabalar hislidir de bu kadar mı şevkat bekler :) 150 160 dan sonra bariz bir titretme var hafif korkutuyor. Focus ile 180-200 bandında dolaşabiliyordum. bu arabada 170den sonra kopacakmış hissi var tersi olması gerekirken :D
Sıkıntı yeni mi başladı?Olabilecek her ihtimale baktırmak gerek, rot balanstan da olabilir ya da eğer o hızlarda frene basınca titreme artıyorsa disklerden de kaynaklanabilir, bir de son olarak aklıma lastikleri ve jantları değiştirip denemek geliyor(eğer kışlıklar varsa bir e onları takıp deneyin).Yoksa E36'da da en az Focus kadar güven vermesi lazım normal değil.O hızlarda(150-160) titretmemesi gerek.
 
  • Beğeni
Tepkiler: CihanMertSener
bmwde en sıkıntılı konulardan biri titreme lastik balans ve salıncak burçlarından yapabilyor jantları söküp kontrol ettirmektede fayda var eğrilik vs varmı diye yakın zamanda çukur vs gibi bişeye düştünüz mü yada araba kaldırımdan aşşağıya indi mi?
 
  • Beğeni
Tepkiler: CihanMertSener
salıncak burçları yeni değişti. Yok arabanın geometrisini bozacak en ufak durum olmadı. Direksiyon mu acaba yerine tam oturmadı veya airbag ringinde falan mı sorun var ? gıcırtı yapıyor diye 2 ay önce elektrikçi düzeltmişti çünkü belki adam gibi yapamadı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
@Mt.Akina e36 ların tur sayısı focuslara göre baya fazla sanırım. direksiyonu 90 derece döndürmeme rağmen lastikler az dönüyor. Hatta internette araştırdım tur azaltıcı aparatlar varmış dişli sayılarıyla oynuyor herhalde. Bir de yüksek hızlarda e5 gibi yollarda bile çok yaylanıyor. Focus mıh gibi yapışıyordu yola. Konfor odaklı olduğundan sanırım ama biraz abartı geldi bana.Amortisörler yeni değişti sorun yok yani.Ve is lerin yayları normallere göre bi tık daha sert.Ve en büyük sorunum yüksek hızlarda direksiyon çok yumuşak kalıyor. Servotronic sistem bu kasalarda yok maalesef.
 
@Mt.Akina e36 ların tur sayısı focuslara göre baya fazla sanırım. direksiyonu 90 derece döndürmeme rağmen lastikler az dönüyor. Hatta internette araştırdım tur azaltıcı aparatlar varmış dişli sayılarıyla oynuyor herhalde. Bir de yüksek hızlarda e5 gibi yollarda bile çok yaylanıyor. Focus mıh gibi yapışıyordu yola. Konfor odaklı olduğundan sanırım ama biraz abartı geldi bana.Amortisörler yeni değişti sorun yok yani.Ve is lerin yayları normallere göre bi tık daha sert.Ve en büyük sorunum yüksek hızlarda direksiyon çok yumuşak kalıyor. Servotronic sistem bu kasalarda yok maalesef.
Anladım, BMW'ler her ne kadar konfor-spor dengesinde ortada denilse de premium hissiyatını sunmak için arabalar beklenenden daha yumuşak konfor odaklı oluyor:confused:, ufak tefek limit kasmalarında rahatsız etmiyor ama işleri biraz daha zorlaştırdığımızda arabanın M departmanından çıkmış bir araç olmadığını anlıyoruzo_O.Bizdeki eski Focus'la(1.6 Collection M/T MK1 5door) karşılaştırdığımızda E46'ını tutuşu kıyaslanamayacak seviyede muhteşemdi.:cool:Ama senin eski Focus spor versiyon olduğundan belki olması gerekenden çok daha sert ve tepkili olabilir o sebepten dolayı da kıyaslamak pek doğru olmaz zannımca.:)
 
@Mt.Akina e36 ların tur sayısı focuslara göre baya fazla sanırım. direksiyonu 90 derece döndürmeme rağmen lastikler az dönüyor. Hatta internette araştırdım tur azaltıcı aparatlar varmış dişli sayılarıyla oynuyor herhalde. Bir de yüksek hızlarda e5 gibi yollarda bile çok yaylanıyor. Focus mıh gibi yapışıyordu yola. Konfor odaklı olduğundan sanırım ama biraz abartı geldi bana.Amortisörler yeni değişti sorun yok yani.Ve is lerin yayları normallere göre bi tık daha sert.Ve en büyük sorunum yüksek hızlarda direksiyon çok yumuşak kalıyor. Servotronic sistem bu kasalarda yok maalesef.

birkaç ay öncesine kadar bende de is coupe vardı. yüksek hızlarda direksiyon taş kesiliyordu + olarak tur sayısı da gözle görülür şekilde fazla değildi. Şu iki konuyu daha detaylı araştırmak lazım bence
 
Ayrıca jantlarda bilezik var mı yok mu? plastik jant bilezikleri jantla arasındaki boşluğu sıfıra indirmek için orjinal ölçüsünde takılıyor.
başka ölçüde bir bilezik takılmışsa titreşim ve balans problemleri olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ardaserin