2.0 TFSI 211 HP motoru nasıl bilirsiniz?

Ahmet_Ali_Salih

Salih Kanneci
Takipçi
2
Marka
Yok
Forumda yeniyim, birkaç aydır araç alma fikrimiz var. Foruma kafama takılan soruları sormak için üye oldum. İlk sorum genellike A4 ve A5'lerde karşılaştığımız 2.0 TFSI ve 2.0 TDI 177 HP motoru soracağım bu iki motor seçeneğinden hangisini tavsiye edersiniz? TFSI'ın avantajları ve dezavantajları nelerdir? Fiyatlarda 50,000 lira civarı fark var TDI motor bu farkı ne kadar hakkediyor ve son olarak TFSI motorun LPG uyumu nasıldır bu sorularıma yanıt arıyorum kısacası
 
Genel Sohbet sanki daha uygun olur gibi, daha çok iki motor arası fark sorulmuş. Genel Sohbet'e taşıdım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ahmet_Ali_Salih
TFSI motorlara normal LPG dönüşüm sistemleri uygun olmuyor. Sıvı sistem LPG sistemleri ya da sadece bu motora özgü beyin ve enjektör sistemleri ile LPG dönüşümü uygulanıyor. Ancak ne yaparsanız yapın aracın bir miktar benzin harcamasına da engel olamıyorsunuz. Bunun miktarı kite ve yazılımına göre değişse de 100km'de 2 litre benzin civarında oluyor. Uzun süreli kullanımda motora neler olacağını ise bilemiyoruz. Etrafımda da bu tip motorlarda uzun süre LPG kullanan yok. TDİ ve TFSİ daki tercihin büyük sebebi yakıt. 2.0 TFSİ motorlar tüketmeyi seven benzinli motorlardan olduğu için daha az tercih ediliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ahmet_Ali_Salih
Yükleyip gazlayacaksan 2.0 TFSI'ın önü çok daha açık.

B7 kasa (Senin dediklerinden bir eski kasa bu) A4 2.0TFSI Quattro bence en F/P gazlama arabası şu an. Resmen EVO ayarında birşeye binmiş oluyorsun. Bu kasada şanzıman da ZF'dir. B8'de Multitronic var.

Herkes tarafından bilinen eksisi yağ tüketmesi ama piyasa olarak baktığımızda bu fiyatlara rahatlıkla 400hp güçlere ulaşabilen dört çeker bir araba olmadığı için helali hoş olsun dersin 😁
MK2 Leon Cupra'nın motoru işte düşün 600'e kadar gideri var.

Ama bu işlerle hiç alakan yoksa 2.0 TDI tabi ki. TFSI'a LPG işi hiç gerek yok. Ben LPG'li herhangi turbo bir araba gördüğüm zaman direk ilanı bile kapatıyorum. Sen bir de kendin takacaksan hem kit pahalı , hem montajı , hem de benzin tüketmen de gerekecek. Yani 3 sene binip satsan arabayı masrafını çıkarmaz. Bir de benim gibilere arabayı piyasadan -30 -40 anca satarsın.

Benim 2012'li yılların en sevdiğim Premium arabaları bunlar. B8 A4 , A5 hala o farlarıyla falan kendine baktırıyor. O kasayı makyajladılar sonra ama ben o tek tek ledli farı daha çok seviyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Ahmet_Ali_Salih
Tfsi'ın iki çekeri var mı bilmiyorum ama tdi alınacaksa kesinlikle quattro alınmasını tavsiye ederim. A4 2.0 TDI hem quattro hem düzünü uzun süre kullandım, çok değişiyor. Şanzımanın da etkisi var tabi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ahmet_Ali_Salih
Öncelikle tdi ile tfsi ın alakası yok bambaşka makinalar. tdi ın fiyat farkı yakıtından dolayı başka bi numarası olduğundan değil. 2.0 tfsi lpg ile uyumlu bir motor değil piyasada vardır belki uyumlu diye satılan kitler ama tfsi motor lpg sevmez aksini iddia edenlere sakın inanmayın bu sadece 2 litre tfsi ile alakalı değil 1.2 tfsi da 1.4 tfsi 3.0 tfsi da hiç biri sevmez lpg. nasıl bişe istediğinizi dile getirirseniz hangisini almanız gerektiği yönünde daha isabetli tavsiyeler verilebilir. stock vs stock durumunda tfsi biraz daha benzin ve yağ harcayacaktır.
 
Forumda yeniyim, birkaç aydır araç alma fikrimiz var. Foruma kafama takılan soruları sormak için üye oldum. İlk sorum genellike A4 ve A5'lerde karşılaştığımız 2.0 TFSI ve 2.0 TDI 177 HP motoru soracağım bu iki motor seçeneğinden hangisini tavsiye edersiniz? TFSI'ın avantajları ve dezavantajları nelerdir? Fiyatlarda 50,000 lira civarı fark var TDI motor bu farkı ne kadar hakkediyor ve son olarak TFSI motorun LPG uyumu nasıldır bu sorularıma yanıt arıyorum kısacası
2.0 motora lpg takmak yerine 1.3 egea dizel alirdim
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ahmet_Ali_Salih