AÇIK 200000-230000 TL arası otomobil tavsiyesi

Kaptanmami

Muammer ÖZOĞLU
Asfalt Kurutucu
52
36
Marka
Toyota
Merhaba değerli arkadaşlar. Nasip olursa konforlu sorunsuz bir 2. el aile aracı almayı düşünüyorum.
  • Otomatik vites düşünüyorum. Bütçemiz 200000-230000 TL arasındadır.
  • Hb kullanıcısıyın şuan. Sedan araca geçiş yapmak istiyorum. D segmenti önceliğim.
  • Piyasa çok değişken ama A4, Skoda Superb yada Mercedes C modelleri arasında kaldım. Yada sizin tavsiye edeceğiniz bir marka varsa.
  • A4 ve Skoda şanzımanı korkutuyor beni açıkçası, ama konforlu arabalar.
  • Bagaj ve rahatlık önemli,çünkü çocuklu bir aileyiz. Uzun yolculuklarda yapıyoruz yeri geldiğinde.
  • Yakıt konusunda üzmemeli.
Teşekkürler. Tavsiyeleriniz önemli benim için.
 
İllaki fark olacaktır. Aynı yakıtı yaksalar bile, örneğin Bursa'daki Shell fiyatları ile(Benzin 7.11/Motorin 6.47) iki araç da 100 kilometrede 7 litre yaksa dizel olan yuvarlak hesapla 6.47*7=45 kuruş, benzinli olan 7,11*7= 49 kuruş gibi bir değer olacak. Kaldı ki iki aracın litre bazında aynı yakması imkansız gibi. En azından yarım litre bile fark olsa aradaki fark kilometrede 8 9 kuruşa denk geliyor. Şimdi Reelistik bir düşünceye geçelim; yine aynı grubun araçlarından gideceğim, kuzenimde 1.6 TDI DSG Jetta, Amcamda 1.2 TSI DSG jetta var. İkisini de aynı güzergahta farklı zamanlarda aynı kullanım şekliyle kullandım. Dizel olan araçla 6.2LT/100km gibi bir değer elde ederken benzinli araçta 7.7 LT/100km gibi bir değer vardı. Kuruş hesabına dökersek; dizel olan 40 kuruş, benzinli olan 54 kuruş yakıyor. Aradaki farka değip değmeyeceği size kalmış. Bakım masrafları, alırken ödediğiniz fark, benzinlinin daha sessiz olması, verdiği hissiyat ele alınırsa ben bir dizel araç kullanıcısı olarak benzinliyi tercih ederdim. Tabi bunda biraz artık 8 yılın sonunda dizelin geç ısınmasından, tork kandırmacasından, traktör gibi sesinden,(gerçi 1.6 TDI CAY motorun sesi dizeller içinde gayet güzel bence, en azından normal kullanımda benzinli gibi neredeyse) benzinin lineer hızlanmasını, sessizliğini vs deneyimleyince sıkılan, duygusal olarak da ihtiyaç olarak da dizeli gerekli görmeyen biri olarak yaklaşıyorum olaya. Yakıt olarak da LPG kadar ikisi de az yakmıyor tabii ki fakat yılda 20 25 bin kilometre yapmadıkça da kesinlikle dizele fark verecek kadar korkutucu bir yakıt maliyeti çıkmıyor bence. ama tabii ki tercih sizin 🙃

Maliyet hesabı ve bazı özellikler modelden modele de çok değişiyor. BMW alırsın yarı yarıya fark eder, titreşim ve sesi kabinde duymazsın, daha iyi bile hızlanır, VAG alırsın 1.5L fark eder, hafif ticari alırsın sesi duyarsın, kapalı garajın vardır, günlük 50km git gel yapıyorsundur, bir tık geç ısınması seni ırgalamaz, çoğu işini kendin hallediyorsundur, bisikletini, tekneni, römorkunu takıyorsundur tork önemlidir vs vs. Senaryo sınırsız yani. Bence yeni araba alırken bu maliyetlerden çok hangisini sürmekten keyif alındığına odaklanılması daha mantıklı. 230bin lira yatırım yapıp aylık 100lira civarı bir maliyet farkından bahsediyoruz günün sonunda. Şansınız yaver gider araç sorun çıkartmazsa bunun kat be kat fazlası cebinizde kalır. Tam tersi olup kağıt üstündeki en mantıklı aracı alırsınız gidip bir sorun çıkartır can yakar. Elbette bu paraları verirken en mantıklı seçeneği almak istiyor insan ancak her gün binerken keyif alacağınız bir araca yönelmeli. Ancak bu şekilde seçenekler daralır zaten :) Eski model bir premium alacaksanız benzin dizel gerçekten yakıt olarak fark eder, daha yeni VAG grubu bakarsanız kayda değer bir fark olmaz ve benzinli araçlar sorun çıkartmama potansiyeli ve konforu daha yüksek araçlardır kağıt üstünde. Genel olarak bu şekilde bakabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Maliyet hesabı ve bazı özellikler modelden modele de çok değişiyor. BMW alırsın yarı yarıya fark eder, titreşim ve sesi kabinde duymazsın, daha iyi bile hızlanır, VAG alırsın 1.5L fark eder, hafif ticari alırsın sesi duyarsın, kapalı garajın vardır, günlük 50km git gel yapıyorsundur, bir tık geç ısınması seni ırgalamaz, çoğu işini kendin hallediyorsundur, bisikletini, tekneni, römorkunu takıyorsundur tork önemlidir vs vs. Senaryo sınırsız yani. Bence yeni araba alırken bu maliyetlerden çok hangisini sürmekten keyif alındığına odaklanılması daha mantıklı. 230bin lira yatırım yapıp aylık 100lira civarı bir maliyet farkından bahsediyoruz günün sonunda. Şansınız yaver gider araç sorun çıkartmazsa bunun kat be kat fazlası cebinizde kalır. Tam tersi olup kağıt üstündeki en mantıklı aracı alırsınız gidip bir sorun çıkartır can yakar. Elbette bu paraları verirken en mantıklı seçeneği almak istiyor insan ancak her gün binerken keyif alacağınız bir araca yönelmeli. Ancak bu şekilde seçenekler daralır zaten :) Eski model bir premium alacaksanız benzin dizel gerçekten yakıt olarak fark eder, daha yeni VAG grubu bakarsanız kayda değer bir fark olmaz ve benzinli araçlar sorun çıkartmama potansiyeli ve konforu daha yüksek araçlardır kağıt üstünde. Genel olarak bu şekilde bakabilirsiniz.
Aynen öyle, o yüzden iyi ölçüp biçip kendi kriterlerini oluşturup ona göre bir yol haritası izlemek lazım. Sonuçta aracı kendiniz kullanacaksınız bizim yorumlarımız da yine kendimize göre, gün içinde yaptığınız kilometre, araçtan beklentileriniz, aracın size eşlik edeceği zaman zarfı, aradaki fark tamamen size kalmış o yüzden araç seçerken akıl,kalp ve çevre üçlüsünün yüzdesinin %60 kalp %20 mantık %20 de çevre etkisi ile olması gerektiğini düşünüyorum, zira bir aracı severek aldığınız zaman diğer bazı problemlere katlanabiliyorsunuz.
 
İllaki fark olacaktır. Aynı yakıtı yaksalar bile, örneğin Bursa'daki Shell fiyatları ile(Benzin 7.11/Motorin 6.47) iki araç da 100 kilometrede 7 litre yaksa dizel olan yuvarlak hesapla 6.47*7=45 kuruş, benzinli olan 7,11*7= 49 kuruş gibi bir değer olacak. Kaldı ki iki aracın litre bazında aynı yakması imkansız gibi. En azından yarım litre bile fark olsa aradaki fark kilometrede 8 9 kuruşa denk geliyor. Şimdi Reelistik bir düşünceye geçelim; yine aynı grubun araçlarından gideceğim, kuzenimde 1.6 TDI DSG Jetta, Amcamda 1.2 TSI DSG jetta var. İkisini de aynı güzergahta farklı zamanlarda aynı kullanım şekliyle kullandım. Dizel olan araçla 6.2LT/100km gibi bir değer elde ederken benzinli araçta 7.7 LT/100km gibi bir değer vardı. Kuruş hesabına dökersek; dizel olan 40 kuruş, benzinli olan 54 kuruş yakıyor. Aradaki farka değip değmeyeceği size kalmış. Bakım masrafları, alırken ödediğiniz fark, benzinlinin daha sessiz olması, verdiği hissiyat ele alınırsa ben bir dizel araç kullanıcısı olarak benzinliyi tercih ederdim. Tabi bunda biraz artık 8 yılın sonunda dizelin geç ısınmasından, tork kandırmacasından, traktör gibi sesinden,(gerçi 1.6 TDI CAY motorun sesi dizeller içinde gayet güzel bence, en azından normal kullanımda benzinli gibi neredeyse) benzinin lineer hızlanmasını, sessizliğini vs deneyimleyince sıkılan, duygusal olarak da ihtiyaç olarak da dizeli gerekli görmeyen biri olarak yaklaşıyorum olaya. Yakıt olarak da LPG kadar ikisi de az yakmıyor tabii ki fakat yılda 20 25 bin kilometre yapmadıkça da kesinlikle dizele fark verecek kadar korkutucu bir yakıt maliyeti çıkmıyor bence. ama tabii ki tercih sizin 🙃
🙂Teşekkürler gerçekten yorumunuz katkı sağlıyor. Kuruş hesabı olarak dizelle benzinli arasında 10-15 kuruş fark olursa genelde tabiki benzinli isterim, yılda 15.000 km kadar kullanıyorum.
 
Yahu bu kadar yakıt yakıt diyorsunuz da, geçenlerde Malatya'dan Elazığ'a dönerken kontağı kapattığımda 2021 Toyota Corolla 1.5 Dream Mds'nin vermiş olduğu tüketim değeri budur. Araç çok yeni, henüz 300 kmde ve bu rodaj süresince 3000 deviri geçmemeye çalışıyorum. Ayrıca bu yol üzerinde jandarma arama noktası, trafik ışıkları gibi etkiler yüzünden geçen süre yüksek görünüyor. Seyahat boyunca hız 105'e sabitlenmişti yoksa..
Bu yeni 1.5 motor gerçekten düşük tüketim sergileyecek gibi görünüyor.
Buyrunuz fotoğrafı:
 

Ekli dosyalar

  • IMG_5551x.jpg
    IMG_5551x.jpg
    3 MB · Görüntüleme: 0
Yahu bu kadar yakıt yakıt diyorsunuz da, geçenlerde Malatya'dan Elazığ'a dönerken kontağı kapattığımda 2021 Toyota Corolla 1.5 Dream Mds'nin vermiş olduğu tüketim değeri budur. Araç çok yeni, henüz 300 kmde ve bu rodaj süresince 3000 deviri geçmemeye çalışıyorum. Ayrıca bu yol üzerinde jandarma arama noktası, trafik ışıkları gibi etkiler yüzünden geçen süre yüksek görünüyor. Seyahat boyunca hız 105'e sabitlenmişti yoksa..
Bu yeni 1.5 motor gerçekten düşük tüketim sergileyecek gibi görünüyor.
Buyrunuz fotoğrafı:
Motorun tek eksigi guc herhalde. Pejo nun 1.2 130 luk dusuk vergili motoru vs olsaydi tadindan yenmezdi
 
Yahu bu kadar yakıt yakıt diyorsunuz da, geçenlerde Malatya'dan Elazığ'a dönerken kontağı kapattığımda 2021 Toyota Corolla 1.5 Dream Mds'nin vermiş olduğu tüketim değeri budur. Araç çok yeni, henüz 300 kmde ve bu rodaj süresince 3000 deviri geçmemeye çalışıyorum. Ayrıca bu yol üzerinde jandarma arama noktası, trafik ışıkları gibi etkiler yüzünden geçen süre yüksek görünüyor. Seyahat boyunca hız 105'e sabitlenmişti yoksa..
Bu yeni 1.5 motor gerçekten düşük tüketim sergileyecek gibi görünüyor.
Buyrunuz fotoğrafı:
🙂👏Gerçekten çok iyi maşallah. Gerçi yeni ama şehir içi ölçme imkanınız oldu mu
 
Sizin için biçilmiş olan otomobilin Superb olacağını düşünüyorum. Ayrıca Skoda ülkemizde başarısını arttırmaya devam ediyor ve diğer araçlara göre daha modelli ve düşük kilometredeki otomobilleri alabiliyorsunuz. Ayrıca Superb'in tasarımının daha iyi olduğunu düşünüyorum (Kendi tercihim :) Fiyat listesine göre 2014 ve 2015 modelleri zorlamasını öneririm şimdiden hayırlı olsun.
 
Sizin için biçilmiş olan otomobilin Superb olacağını düşünüyorum. Ayrıca Skoda ülkemizde başarısını arttırmaya devam ediyor ve diğer araçlara göre daha modelli ve düşük kilometredeki otomobilleri alabiliyorsunuz. Ayrıca Superb'in tasarımının daha iyi olduğunu düşünüyorum (Kendi tercihim :) Fiyat listesine göre 2014 ve 2015 modelleri zorlamasını öneririm şimdiden hayırlı olsun.
Teşekkürler düşüncelerim arasında👍
 
Konfor,güç ve söylediğin fiyat aralığında ford mondeo 2.0 tdci almanı öneririm 2015 model ve üzeri 100-150 bin km aralığında satışta araçlar bulunmakta kullanıcısı olduğum ve gayet memnun olduğum bir araç öneririm gerek bagaj hacmi gerek arka diz mesafesi olsun bir superb ile yarışamaz ama emsalindeki superb ler şuanda 300 bin bandında oynuyor yakıt konusunda da üzülmezsiniz ben şehir içi ortalama 5.5 lt ile kullanıyorum bu konuda biraz da yazılım devreye giriyor ama fabrikasyon olarakta gene pek farkedeceğini düşünmüyorum
 
Arkadaşlar A3 sedanlar hakkında bilgisi olan,kullanan var mı? Konforu,kullanımı, bagajı,1.0 motoru gibi özellikleri nasıl? Almaya değer mi yada onun yerine A4 al dermisiniz. Teşekkürler
 
Arkadaşlar A3 sedanlar hakkında bilgisi olan,kullanan var mı? Konforu,kullanımı, bagajı,1.0 motoru gibi özellikleri nasıl? Almaya değer mi yada onun yerine A4 al dermisiniz. Teşekkürler

Deneyimleme imkânı olmadığı için başka kullanıcılar üzerinden yorum yapabilirim.

A3 hb 1.0TFSI kullanıcısı tanıyorum, memnun. Az yakma potansiyelli güzel bir motor.
Genel olarak A3 hb> A3 sedan olduğunu herkes söylüyor. Sedan araca ihtiyacınız yoksa A3 heçbek almanızı öneririm.

A3 hb satıp A4 alan birini tanıyorum, A3 bence daha kaliteliydi diyor (A4 sınıfının en iyisi değil ama A3 hb sınıfının en iyisi, diyor).
 
Son düzenleme:
Deneyimleme imkânı olmadığı için başka kullanıcılar üzerinden yorum yapabilirim.

A3 hb 1.0TFSI kullanıcısı tanıyorum, memnun. Az yakma potansiyelli güzel bir motor.
Genel olarak A3 hb> A3 sedan olduğunu herkes söylüyor. Sedan araca ihtiyacınız yoksa A3 heçbek almanızı öneririm.

A3 hb satıp A4 alan birini tanıyorum, A3 bence daha kaliteliydi diyor (A4 sınıfının en iyisi değil ama A3 hb sınıfının en iyisi, diyor).
+1 A3 hb satıp c200 aldı dayım, motor şanzıman hariç a3 daha kaliteliydi diyor. (Yalıtım, sessizlik, süspansiyon)