Munferit

Panpa
Destekçi
1,776
Marka
Volkswagen
Selamlar dostlar,
Öğrenciyken kullanılmaması gereken arabalar köşemizde bugün Fiat Stilo var. 🙃

Sorunsuz Japon'um Swift'im elimde patladıktan sonra yeniden araç arayışına girmiştim. Bir süre öğrenciyken daha rahat binilebileceğini düşündüğüm Clio, Corsa, Palio vs. baktıktan sonra artık yılıp, kullanıcı kitlesinin çok daha küçük olduğu ama genelde temiz araçların bulunduğu, Cuore, Sirion, Atos, Spark vs. gibi çok düşük hacimli araçlara yöneldim. Sonuç olarak yine düşündüğümle aldığım araç arasında bir alaka yok. 😅

Neden Stilo'yu seçtim? Güncel piyasa koşullarında, C segmentte bu donanımda ve model yılında, bu fiyatlara başka bir araç almanın pek bir imkanı yok. Bir diğer seçenek 307 oluyor. Onunda makyajsız kasalarını pek sevemediğimden hiç düşünmemiştim. Bir çoğumuzun bildiği üzere, piyasada çok sorunlu olarak bilinen araçlar olduğundan ve Türkiye piyasasında pek tercih edilmediğinden dolayı fiyatları uygun. Şöyle ki Active paket Palio'lar daha pahalıya alıcı buluyor bu araçtan.

WhatsApp Image 2019-06-21 at 13.14.37.jpeg


Araç, 2004 Model Active paket FIAT Stilo 1.6 16V - 175500 km'de aldım, şuan 176300 km'de. LPG yok, hiç takılmamış. Değişeni yok. Kaputunda, tavanında boyası yok. Yanlar boyalı. Bagajda da lokal bir boya çıktı expertizde. 15 yaşındaki bir araç için çok olağan, hatta gayet iyi sayılabilecek bir kondisyonda olduğunu düşünerek pek dert etmedim. Can sıkan şeyler ışık açısına göre yanlarda belli olan bir iki ton farklılığı ve bir kaç dolu izi :)

Stilo'da Actual, Active ve Dynamic paketleri mevcut. Active orta donanım paketine tekabul ediyor.
Opsiyonlarıyla beraber araçta olan belli başlı donanımlar; ABS, 6 Hava yastığı, 16 inç jantlar, Çift yönlü dijital klima, Soğutmalı torpido, Derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon, Hız sınırlayıcı, Cruise control, 4 cam otomatik, Elektrikli aynalar, Ön-Arka sis farları gibi donanımlar sunuyor.
Benim için fazla bile özellikler, şuan için daha fazla oyuncağa ihtiyacım yok. Bu yüzden bir de Sky Window'u başa bela etmemek adına Dynamic'te bulunabilecek fiyata Active paketi tercih ettim. (İtiraf ediyorum LPG'siz oluşu daha büyük bir etken. Bulması çok kolay olmuyor.)
Ek bilgi : Sky Window'un sadece bakımı için (Sökülüp, temizlenip, yağlanması) bile 1000 TL gibi fiyatlar isteniyor. Arızasında 1500-2000 TL aralığından bahsediliyor. Araçta olması keyif belki ama zaten sorunlu denilen bir araçta bir de bu derdin olmaması en makbulü gibi geliyor bana.

WhatsApp Image 2019-06-27 at 20.32.38 (1).jpeg


Güncel yakıt tüketim değerim 300 km şehir içi 8.5L/100KM civarlarında geziyor. Ortalama hız 28km/h.
Açıkçası kasa ağırlığıyla ve bu eski nesil motorla 10 litre civarını gözden çıkarmıştım. Beklediğimden iyi şuanlık.
Üzerinde Michelin Crossclimate lastiklerle aldım. Sol arka lastikte balon yaptı, en kısa sürede 4 lastiğide değiştireceğim. Zaten çok iyi durumda değillerdi, bir de balon yapınca iyice kelle koltukta modu oldu.

Araçla ilgili yorumlarıma gelecek olursam,
(+) Günümüz piyasasında gerçek bir F/P aracı.
(+) Donanımları oldukça kullanışlı.
(+-) Koltukları rahat, konforlu ama en altta bile oturuş pozisyonu bana biraz yüksek geldi.
(+-) Direksiyonu hissiz ama şehir içinde City modu çok rahat. City'i kapatınca direksiyon beklediğimden çok daha fazla ağırlaşıyor.
(-) Motor kasayı eh işte derecesinde yürütüyor. Bilindik 1.6 atmosferik. Üzmüyorda, mutluda etmiyor.
(+) Detaylı bir yol bilgisayarı var ve kullanımı oldukça rahat.
(+) Anahtardan camların açılıp kapanması, bagajın açılması, motor kaputunun amortisörlü oluşu falan hoş şeyler.
(-) Araç beklediğimden daha sert geldi bana, daha konforlu olacağını düşünmüştüm. Bunda şuanki lastiklerinde etkisi olabilir.
(-) Direksiyon üzerindeki kontrol tuşlarının konumu bana kullanışlı gelmedi. Ulaşmakta zorlanıyorum.
(+) Malzeme kalitesi oldukça iyi.
(+) Yalıtımını ben beğendim. Günümüz ortalama B segmenti araçları seviyesinde diyebilirim.
Kısa süreli kullanımda şuanlık aklıma gelen görüşlerim bunlar. Zamanla ekleme çıkarma yapacağım.

WhatsApp Image 2019-06-27 at 20.32.37.jpeg


Aracı aldığımdan beri yaptıklarım,
- İlk iş her Stilo sahibinin yaptığı basit ECU taşıma modifikasyonunu yapmak oldu. Motor bloğunun üstünde aşırı ısıya maruz kalıp lehimlerde çatlama yaptığından dolayı yerini değiştirip, akü kapağının yanına aldık.
- Aracı bilgisayara bağlayıp arıza kodlarına baktık. Debriyaj pedalı ve Lambda sensöründe aralıklı olarak iki tane hata verdiğini gördük. Herhangi bir arıza lambası yanması gibi bir durum söz konusu değildi.
- Aldığımda bir kaç yağ kaçağı vardı onlar halledildi. Kartere yanlış conta kullanmışlar ordan bir yağ kaçağı vardı onu değiştirdik. Ardından Şanzıman keçesi, Aks keçeleri, Yıpranan aks körükleri vs.'de değişip tüm yağ kaçaklarından arındırıldı.
- Ön-Arka balatalar değişti, diskler daha bir balata seti daha götürür durumdaydı onları bir sonraki sefere bıraktık.
- Periyodik bakımı yapıldı. (Yağ, Filtreler vs.)
- Egzoz sistemi kontrolü yapıldı. Katalizör kontrol edildi, herhangi bir problem yoktu ama Spiral yanık durumda hiç esnemiyor, Egzozu tutan lastikler kopuk ve son susturucu artık ömrünü tamamlamıştı. Bunlar orjinalleriyle değiştirildi. Katalizör sonrası aralıklı hata veren lambda sensörü sorunuda bunlarla beraber çözüldü.
- Sente ayarı yapıldı. Gereksiz bir şekilde. Triger yeni değişti denmişti, gerçekten yeni değiştiğini görmüş olduk, tek artısı o oldu.
- Debriyaj pedalı hatası içinde debriyaj alt merkezi değişti, çok hafif bir ses yapıyordu zaten hatanın ordan olduğunu düşündük. Debriyaj alt merkezi değişimiyle problem çözüldü.
- Hidrolik yağı değiştirildi.

Şu anda kalan yapılacaklar (Yapıldıkça konuyu güncelleyeceğim.) ,
- İlk iş ve öncelikli olarak lastik değişimi.
- Motor takozu ve şanzıman takozu değişimi.
- Kronik ön takımdan gelen ufak tefek seslerin çözümü.
- En son kozmetik detaylarla uğraşacağım.

Sonuç olarak zaman gösterecek maceramızı. Şu ana kadar bu olay Stilo'ya özel bir arıza diyebileceğim bir şey yaşamadım. Umarımda yaşamayız. :)
 
Son düzenleme:
Kazasız belasız sürüşlere, Fiat’ın hep merak ettiğim ve segmentinde Avrupa’da ben buradayım diyebilen bir modelini görmek beni mutlu etti.

Kronik sıkıntılarını ve yaptığını, yaptırdıklarını anlattığın içim sonraki alıcılar için çok faydalı olacaktır.Donanım olarak dolu bir araç olduğunu duymuştum ama o fiyatlara bu kadar donanımlı araç bulmak çok zor.

Yalıtımın iyi oluşu ve yakıt tüketimi gerçekten şaşırttı doğrusu, direksiyon ise tipik bir Fiat direksiyonu anlaşılan.

Yine ruhlu bir otomobille karşımızdasın biraz yürek gönder :) , şaka bir yana kaza-bela- arıza yüzü görme inşallah, Stilo-Bravo-Panda gibi ruhu olan Fiatlardan. :) Severiz...
 
Hayırlı olsun, kazasız belasız kullanırsın umarım.
Beklentilerimden çok daha dolu ve kullanışlı gözüküyor araç. Fiat arada güzel araçlar çıkartabiliyor. Tabii linea da mesela kendi için başarılı da filo için cart için curt için. Demek istediğim biraz daha ruhlu olan yani..
Japon dedik yolda bırakmaz, sorun çıkarmaz çok ayıp etti sana. İnşallah bunu sıkıntısız, sorunsuz uzun zamanlar kullanırsın..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit
Çok sevdiğim, tek kapılısı ve stationunun arkasına ayrıyeten aşık olduğum arabadır. Umarım sorunsuz binersin hem sen rahat edersin hem benim gözümdeki imajı zedelenmez :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit
Hadi bakalım kazasız belasız olaysız binebilmen dileğiyle.ben oyuncaklı arabaları çok severim bu araçda onlardanmış
Çok teşekkür ederim evet yılına göre oldukça oyuncaklı araçlardan :)

Kazasız belasız sürüşlere, Fiat’ın hep merak ettiğim ve segmentinde Avrupa’da ben buradayım diyebilen bir modelini görmek beni mutlu etti.

Kronik sıkıntılarını ve yaptığını, yaptırdıklarını anlattığın içim sonraki alıcılar için çok faydalı olacaktır.Donanım olarak dolu bir araç olduğunu duymuştum ama o fiyatlara bu kadar donanımlı araç bulmak çok zor.

Yalıtımın iyi oluşu ve yakıt tüketimi gerçekten şaşırttı doğrusu, direksiyon ise tipik bir Fiat direksiyonu anlaşılan.

Yine ruhlu bir otomobille karşımızdasın biraz yürek gönder :) , şaka bir yana kaza-bela- arıza yüzü görme inşallah, Stilo-Bravo-Panda gibi ruhu olan Fiatlardan. :) Severiz...
Valla yürek mi, mantık mı ya da salaklık mı bilmiyorum zamanla yine hep beraber öğreneceğiz :D
Çok teşekkür ederim bu arada :)

Hayırlı olsun, kazasız belasız kullanırsın umarım.
Beklentilerimden çok daha dolu ve kullanışlı gözüküyor araç. Fiat arada güzel araçlar çıkartabiliyor. Tabii linea da mesela kendi için başarılı da filo için cart için curt için. Demek istediğim biraz daha ruhlu olan yani..
Japon dedik yolda bırakmaz, sorun çıkarmaz çok ayıp etti sana. İnşallah bunu sıkıntısız, sorunsuz uzun zamanlar kullanırsın..
Bu seferde sorunlusunu deniyoruz bakalım :D
Çok teşekkür ederim, umarım bir kaç sene en azından ciddi sorun yaşamam.

Çok sevdiğim, tek kapılısı ve stationunun arkasına ayrıyeten aşık olduğum arabadır. Umarım sorunsuz binersin hem sen rahat edersin hem benim gözümdeki imajı zedelenmez :D
3 Kapısının temizini bulmak inanılmaz zor. Canı alınmış çoğunun. Multiwagon içinde aynı duyguları paylaşıyoruz :D
Çok teşekkür ederim, umarım benimde gözümde zedelenmez :D
 
Hayırlı olsun, kazasız belasız. Swift'te 4x4 sorunu yaşaman üzücü oldu, önceki sahiplerinin ama yanlış bakımından ama kullanımından veya yapısal bilmiyorum orasını, Swift 4x4 ile ilgili sorunlar daha önce de duymuştum.

Stilo denince pek iyi ellerde olmayan 3 kapılar geliyor aklıma, fotoğrafı görmeden önce o kasadan aldınız zannettim. 5 kapılısı çok gördüğüm ve bildiğim bir araba değil. Geçen gün Birkan Demir Çalışkan'ın Stilo incelemesini izledim ve araba çok hoşuma gitti gerçekten. İncelediği araç dinamik paketti, sizdekiyle ne farkı var bilmiyorum ama fonksiyonellik paketle değişmiyordur herhalde, çok işlevsel bir c heçbekmiş.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit ve mrtkap
Kazasız belasız.. değeri bende dahil pek bilinmeyen bir c segment başrolüymüş keyifle kullanın hocam :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit
Hayırlı olsun, kazasız belasız. Swift'te 4x4 sorunu yaşaman üzücü oldu, önceki sahiplerinin ama yanlış bakımından ama kullanımından veya yapısal bilmiyorum orasını, Swift 4x4 ile ilgili sorunlar daha önce de duymuştum.

Stilo denince pek iyi ellerde olmayan 3 kapılar geliyor aklıma, fotoğrafı görmeden önce o kasadan aldınız zannettim. 5 kapılısı çok gördüğüm ve bildiğim bir araba değil. Geçen gün Birkan Demir Çalışkan'ın Stilo incelemesini izledim ve araba çok hoşuma gitti gerçekten. İncelediği araç dinamik paketti, sizdekiyle ne farkı var bilmiyorum ama fonksiyonellik paketle değişmiyordur herhalde, çok işlevsel bir c heçbekmiş.
Teşekkür ederim hocam. Suzuki olayı artık işin makarası oldu, içimde bir kaldı yalan yok. Daha sonra tekrar sahip olmak isteyeceğim bir araç, yeni kasaları nasip olur ilerde umarım :)

Kazasız belasız.. değeri bende dahil pek bilinmeyen bir c segment başrolüymüş keyifle kullanın hocam :)
Çok teşekkür ederim, cümlemize :)
 
Babamla baktığımız araçlardan biri Stilo. Şu an 307 var bizde de şöyle bir stilo fena olmaz diye düşünüyoruz. Hayırlı olsun güle güle kullanın, kazasız belasız :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit
Evet günün sanayi mesaisini tamamladım.

Benim şizofrenik arızam, tahmin ettiğim üzere sağ motor takozu ve şanzıman takozu yıpranmasından kaynaklanıyormuş.
Bu sefer kimseye gitmeden, sormadan internetten parçaların siparişini verip, ustaya sadece değiştirmesini söyledim.
Sorunum çözüldü, doğru tespit olmuş.

Motor takozu ve şanzıman takozu değişimi.

Çıkan sağ motor takozu, kauçuk kısım artık ezilmiş ve çok fazla esneyip kauçuk birbirine sürtüyordu.
WhatsApp Image 2019-07-01 at 19.08.47 (1).jpeg


Çıkan şanzıman takozu, bu zaten kopmaya yüz tutmuş durumdaydı.
WhatsApp Image 2019-07-01 at 19.08.47.jpeg



- Sırada lastik değişimi var. Aklımda Falken Euroall Season AS210 var. Bulup bulabildiğim en uygun 4 mevsim lastik bu. Ya da temiz bir çıkma yazlık + kışlık alacağım. 4 mevsime yönelmem kış geldiğinde bütçe sıkıntısı yaşayacağımı tahmin etmem ve 1200-1300 lira bütçeyle yazı ve kışı çıkarma gereksinimi.
 
Araçta hafif bir çekişten düşüş, rölantide motor sesinde bir gariplik farkedince obd'ye bağlayıp baktım. Ateşleme bobinlerinden birinin değeri bir garip oynuyordu. Birininde olması gereken değerden düşük olduğunu gördüm. Değiştirmişken hepsini bir değiştirmek daha sağlıklı geldi.

Bugün orjinal Ricambi ateşleme bobinleriyle yeniledik.

20190708_094605.jpg
 
Araçta hafif bir çekişten düşüş, rölantide motor sesinde bir gariplik farkedince obd'ye bağlayıp baktım. Ateşleme bobinlerinden birinin değeri bir garip oynuyordu. Birininde olması gereken değerden düşük olduğunu gördüm. Değiştirmişken hepsini bir değiştirmek daha sağlıklı geldi.

Bugün orjinal Ricambi ateşleme bobinleriyle yeniledik.

Ekli dosyayı görüntüle 19652
Ne kadar tuttu ?
 
Son düzenleme:
Maşallah hocam allah kaza bela vermesin bu arada, cidden o dönemlerde donanım olarak çok ileriler bi çok arabaya göre. Arkadaşımın ailesinde var soğutmalı torpido falan var onlarda. Bu özellik günümüz C segmentinde gelmiyor bile. Bundan bi tık bütçe arttırılıp Bravo alınır onlarda donanım olarak çok zevkliler cidden.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Munferit