Selamlar dostlar,
Öğrenciyken kullanılmaması gereken arabalar köşemizde bugün Fiat Stilo var.
Sorunsuz Japon'um Swift'im elimde patladıktan sonra yeniden araç arayışına girmiştim. Bir süre öğrenciyken daha rahat binilebileceğini düşündüğüm Clio, Corsa, Palio vs. baktıktan sonra artık yılıp, kullanıcı kitlesinin çok daha küçük olduğu ama genelde temiz araçların bulunduğu, Cuore, Sirion, Atos, Spark vs. gibi çok düşük hacimli araçlara yöneldim. Sonuç olarak yine düşündüğümle aldığım araç arasında bir alaka yok.
Neden Stilo'yu seçtim? Güncel piyasa koşullarında, C segmentte bu donanımda ve model yılında, bu fiyatlara başka bir araç almanın pek bir imkanı yok. Bir diğer seçenek 307 oluyor. Onunda makyajsız kasalarını pek sevemediğimden hiç düşünmemiştim. Bir çoğumuzun bildiği üzere, piyasada çok sorunlu olarak bilinen araçlar olduğundan ve Türkiye piyasasında pek tercih edilmediğinden dolayı fiyatları uygun. Şöyle ki Active paket Palio'lar daha pahalıya alıcı buluyor bu araçtan.
Araç, 2004 Model Active paket FIAT Stilo 1.6 16V - 175500 km'de aldım, şuan 176300 km'de. LPG yok, hiç takılmamış. Değişeni yok. Kaputunda, tavanında boyası yok. Yanlar boyalı. Bagajda da lokal bir boya çıktı expertizde. 15 yaşındaki bir araç için çok olağan, hatta gayet iyi sayılabilecek bir kondisyonda olduğunu düşünerek pek dert etmedim. Can sıkan şeyler ışık açısına göre yanlarda belli olan bir iki ton farklılığı ve bir kaç dolu izi
Stilo'da Actual, Active ve Dynamic paketleri mevcut. Active orta donanım paketine tekabul ediyor.
Opsiyonlarıyla beraber araçta olan belli başlı donanımlar; ABS, 6 Hava yastığı, 16 inç jantlar, Çift yönlü dijital klima, Soğutmalı torpido, Derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon, Hız sınırlayıcı, Cruise control, 4 cam otomatik, Elektrikli aynalar, Ön-Arka sis farları gibi donanımlar sunuyor.
Benim için fazla bile özellikler, şuan için daha fazla oyuncağa ihtiyacım yok. Bu yüzden bir de Sky Window'u başa bela etmemek adına Dynamic'te bulunabilecek fiyata Active paketi tercih ettim. (İtiraf ediyorum LPG'siz oluşu daha büyük bir etken. Bulması çok kolay olmuyor.)
Ek bilgi : Sky Window'un sadece bakımı için (Sökülüp, temizlenip, yağlanması) bile 1000 TL gibi fiyatlar isteniyor. Arızasında 1500-2000 TL aralığından bahsediliyor. Araçta olması keyif belki ama zaten sorunlu denilen bir araçta bir de bu derdin olmaması en makbulü gibi geliyor bana.
Güncel yakıt tüketim değerim 300 km şehir içi 8.5L/100KM civarlarında geziyor. Ortalama hız 28km/h.
Açıkçası kasa ağırlığıyla ve bu eski nesil motorla 10 litre civarını gözden çıkarmıştım. Beklediğimden iyi şuanlık.
Üzerinde Michelin Crossclimate lastiklerle aldım. Sol arka lastikte balon yaptı, en kısa sürede 4 lastiğide değiştireceğim. Zaten çok iyi durumda değillerdi, bir de balon yapınca iyice kelle koltukta modu oldu.
Araçla ilgili yorumlarıma gelecek olursam,
(+) Günümüz piyasasında gerçek bir F/P aracı.
(+) Donanımları oldukça kullanışlı.
(+-) Koltukları rahat, konforlu ama en altta bile oturuş pozisyonu bana biraz yüksek geldi.
(+-) Direksiyonu hissiz ama şehir içinde City modu çok rahat. City'i kapatınca direksiyon beklediğimden çok daha fazla ağırlaşıyor.
(-) Motor kasayı eh işte derecesinde yürütüyor. Bilindik 1.6 atmosferik. Üzmüyorda, mutluda etmiyor.
(+) Detaylı bir yol bilgisayarı var ve kullanımı oldukça rahat.
(+) Anahtardan camların açılıp kapanması, bagajın açılması, motor kaputunun amortisörlü oluşu falan hoş şeyler.
(-) Araç beklediğimden daha sert geldi bana, daha konforlu olacağını düşünmüştüm. Bunda şuanki lastiklerinde etkisi olabilir.
(-) Direksiyon üzerindeki kontrol tuşlarının konumu bana kullanışlı gelmedi. Ulaşmakta zorlanıyorum.
(+) Malzeme kalitesi oldukça iyi.
(+) Yalıtımını ben beğendim. Günümüz ortalama B segmenti araçları seviyesinde diyebilirim.
Kısa süreli kullanımda şuanlık aklıma gelen görüşlerim bunlar. Zamanla ekleme çıkarma yapacağım.
Aracı aldığımdan beri yaptıklarım,
- İlk iş her Stilo sahibinin yaptığı basit ECU taşıma modifikasyonunu yapmak oldu. Motor bloğunun üstünde aşırı ısıya maruz kalıp lehimlerde çatlama yaptığından dolayı yerini değiştirip, akü kapağının yanına aldık.
- Aracı bilgisayara bağlayıp arıza kodlarına baktık. Debriyaj pedalı ve Lambda sensöründe aralıklı olarak iki tane hata verdiğini gördük. Herhangi bir arıza lambası yanması gibi bir durum söz konusu değildi.
- Aldığımda bir kaç yağ kaçağı vardı onlar halledildi. Kartere yanlış conta kullanmışlar ordan bir yağ kaçağı vardı onu değiştirdik. Ardından Şanzıman keçesi, Aks keçeleri, Yıpranan aks körükleri vs.'de değişip tüm yağ kaçaklarından arındırıldı.
- Ön-Arka balatalar değişti, diskler daha bir balata seti daha götürür durumdaydı onları bir sonraki sefere bıraktık.
- Periyodik bakımı yapıldı. (Yağ, Filtreler vs.)
- Egzoz sistemi kontrolü yapıldı. Katalizör kontrol edildi, herhangi bir problem yoktu ama Spiral yanık durumda hiç esnemiyor, Egzozu tutan lastikler kopuk ve son susturucu artık ömrünü tamamlamıştı. Bunlar orjinalleriyle değiştirildi. Katalizör sonrası aralıklı hata veren lambda sensörü sorunuda bunlarla beraber çözüldü.
- Sente ayarı yapıldı. Gereksiz bir şekilde. Triger yeni değişti denmişti, gerçekten yeni değiştiğini görmüş olduk, tek artısı o oldu.
- Debriyaj pedalı hatası içinde debriyaj alt merkezi değişti, çok hafif bir ses yapıyordu zaten hatanın ordan olduğunu düşündük. Debriyaj alt merkezi değişimiyle problem çözüldü.
- Hidrolik yağı değiştirildi.
Şu anda kalan yapılacaklar (Yapıldıkça konuyu güncelleyeceğim.) ,
- İlk iş ve öncelikli olarak lastik değişimi.
- Motor takozu ve şanzıman takozu değişimi.
- Kronik ön takımdan gelen ufak tefek seslerin çözümü.
- En son kozmetik detaylarla uğraşacağım.
Sonuç olarak zaman gösterecek maceramızı. Şu ana kadar bu olay Stilo'ya özel bir arıza diyebileceğim bir şey yaşamadım. Umarımda yaşamayız.
Öğrenciyken kullanılmaması gereken arabalar köşemizde bugün Fiat Stilo var.
Sorunsuz Japon'um Swift'im elimde patladıktan sonra yeniden araç arayışına girmiştim. Bir süre öğrenciyken daha rahat binilebileceğini düşündüğüm Clio, Corsa, Palio vs. baktıktan sonra artık yılıp, kullanıcı kitlesinin çok daha küçük olduğu ama genelde temiz araçların bulunduğu, Cuore, Sirion, Atos, Spark vs. gibi çok düşük hacimli araçlara yöneldim. Sonuç olarak yine düşündüğümle aldığım araç arasında bir alaka yok.
Neden Stilo'yu seçtim? Güncel piyasa koşullarında, C segmentte bu donanımda ve model yılında, bu fiyatlara başka bir araç almanın pek bir imkanı yok. Bir diğer seçenek 307 oluyor. Onunda makyajsız kasalarını pek sevemediğimden hiç düşünmemiştim. Bir çoğumuzun bildiği üzere, piyasada çok sorunlu olarak bilinen araçlar olduğundan ve Türkiye piyasasında pek tercih edilmediğinden dolayı fiyatları uygun. Şöyle ki Active paket Palio'lar daha pahalıya alıcı buluyor bu araçtan.
Araç, 2004 Model Active paket FIAT Stilo 1.6 16V - 175500 km'de aldım, şuan 176300 km'de. LPG yok, hiç takılmamış. Değişeni yok. Kaputunda, tavanında boyası yok. Yanlar boyalı. Bagajda da lokal bir boya çıktı expertizde. 15 yaşındaki bir araç için çok olağan, hatta gayet iyi sayılabilecek bir kondisyonda olduğunu düşünerek pek dert etmedim. Can sıkan şeyler ışık açısına göre yanlarda belli olan bir iki ton farklılığı ve bir kaç dolu izi
Stilo'da Actual, Active ve Dynamic paketleri mevcut. Active orta donanım paketine tekabul ediyor.
Opsiyonlarıyla beraber araçta olan belli başlı donanımlar; ABS, 6 Hava yastığı, 16 inç jantlar, Çift yönlü dijital klima, Soğutmalı torpido, Derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon, Hız sınırlayıcı, Cruise control, 4 cam otomatik, Elektrikli aynalar, Ön-Arka sis farları gibi donanımlar sunuyor.
Benim için fazla bile özellikler, şuan için daha fazla oyuncağa ihtiyacım yok. Bu yüzden bir de Sky Window'u başa bela etmemek adına Dynamic'te bulunabilecek fiyata Active paketi tercih ettim. (İtiraf ediyorum LPG'siz oluşu daha büyük bir etken. Bulması çok kolay olmuyor.)
Ek bilgi : Sky Window'un sadece bakımı için (Sökülüp, temizlenip, yağlanması) bile 1000 TL gibi fiyatlar isteniyor. Arızasında 1500-2000 TL aralığından bahsediliyor. Araçta olması keyif belki ama zaten sorunlu denilen bir araçta bir de bu derdin olmaması en makbulü gibi geliyor bana.
Güncel yakıt tüketim değerim 300 km şehir içi 8.5L/100KM civarlarında geziyor. Ortalama hız 28km/h.
Açıkçası kasa ağırlığıyla ve bu eski nesil motorla 10 litre civarını gözden çıkarmıştım. Beklediğimden iyi şuanlık.
Üzerinde Michelin Crossclimate lastiklerle aldım. Sol arka lastikte balon yaptı, en kısa sürede 4 lastiğide değiştireceğim. Zaten çok iyi durumda değillerdi, bir de balon yapınca iyice kelle koltukta modu oldu.
Araçla ilgili yorumlarıma gelecek olursam,
(+) Günümüz piyasasında gerçek bir F/P aracı.
(+) Donanımları oldukça kullanışlı.
(+-) Koltukları rahat, konforlu ama en altta bile oturuş pozisyonu bana biraz yüksek geldi.
(+-) Direksiyonu hissiz ama şehir içinde City modu çok rahat. City'i kapatınca direksiyon beklediğimden çok daha fazla ağırlaşıyor.
(-) Motor kasayı eh işte derecesinde yürütüyor. Bilindik 1.6 atmosferik. Üzmüyorda, mutluda etmiyor.
(+) Detaylı bir yol bilgisayarı var ve kullanımı oldukça rahat.
(+) Anahtardan camların açılıp kapanması, bagajın açılması, motor kaputunun amortisörlü oluşu falan hoş şeyler.
(-) Araç beklediğimden daha sert geldi bana, daha konforlu olacağını düşünmüştüm. Bunda şuanki lastiklerinde etkisi olabilir.
(-) Direksiyon üzerindeki kontrol tuşlarının konumu bana kullanışlı gelmedi. Ulaşmakta zorlanıyorum.
(+) Malzeme kalitesi oldukça iyi.
(+) Yalıtımını ben beğendim. Günümüz ortalama B segmenti araçları seviyesinde diyebilirim.
Kısa süreli kullanımda şuanlık aklıma gelen görüşlerim bunlar. Zamanla ekleme çıkarma yapacağım.
Aracı aldığımdan beri yaptıklarım,
- İlk iş her Stilo sahibinin yaptığı basit ECU taşıma modifikasyonunu yapmak oldu. Motor bloğunun üstünde aşırı ısıya maruz kalıp lehimlerde çatlama yaptığından dolayı yerini değiştirip, akü kapağının yanına aldık.
- Aracı bilgisayara bağlayıp arıza kodlarına baktık. Debriyaj pedalı ve Lambda sensöründe aralıklı olarak iki tane hata verdiğini gördük. Herhangi bir arıza lambası yanması gibi bir durum söz konusu değildi.
- Aldığımda bir kaç yağ kaçağı vardı onlar halledildi. Kartere yanlış conta kullanmışlar ordan bir yağ kaçağı vardı onu değiştirdik. Ardından Şanzıman keçesi, Aks keçeleri, Yıpranan aks körükleri vs.'de değişip tüm yağ kaçaklarından arındırıldı.
- Ön-Arka balatalar değişti, diskler daha bir balata seti daha götürür durumdaydı onları bir sonraki sefere bıraktık.
- Periyodik bakımı yapıldı. (Yağ, Filtreler vs.)
- Egzoz sistemi kontrolü yapıldı. Katalizör kontrol edildi, herhangi bir problem yoktu ama Spiral yanık durumda hiç esnemiyor, Egzozu tutan lastikler kopuk ve son susturucu artık ömrünü tamamlamıştı. Bunlar orjinalleriyle değiştirildi. Katalizör sonrası aralıklı hata veren lambda sensörü sorunuda bunlarla beraber çözüldü.
- Sente ayarı yapıldı. Gereksiz bir şekilde. Triger yeni değişti denmişti, gerçekten yeni değiştiğini görmüş olduk, tek artısı o oldu.
- Debriyaj pedalı hatası içinde debriyaj alt merkezi değişti, çok hafif bir ses yapıyordu zaten hatanın ordan olduğunu düşündük. Debriyaj alt merkezi değişimiyle problem çözüldü.
- Hidrolik yağı değiştirildi.
Şu anda kalan yapılacaklar (Yapıldıkça konuyu güncelleyeceğim.) ,
- İlk iş ve öncelikli olarak lastik değişimi.
- Motor takozu ve şanzıman takozu değişimi.
- Kronik ön takımdan gelen ufak tefek seslerin çözümü.
- En son kozmetik detaylarla uğraşacağım.
Sonuç olarak zaman gösterecek maceramızı. Şu ana kadar bu olay Stilo'ya özel bir arıza diyebileceğim bir şey yaşamadım. Umarımda yaşamayız.
Son düzenleme: