Maşallah hocam allah kaza bela vermesin bu arada, cidden o dönemlerde donanım olarak çok ileriler bi çok arabaya göre. Arkadaşımın ailesinde var soğutmalı torpido falan var onlarda. Bu özellik günümüz C segmentinde gelmiyor bile. Bundan bi tık bütçe arttırılıp Bravo alınır onlarda donanım olarak çok zevkliler cidden.
Çok teşekkür ederim. Evet dönemine göre gereksiz dolulukta bir araç :D
Nasip kısmet artık öyle çok donanımcı bir adamda değilim ama Bravo kardeşi, Delta' ya çok yukseliyorum. Bütçe olursa belki bir gün neden olmasın :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
askjdfkajsdfkjasjkdfa kahkaha attım bro :D daha başında dedim mertcan gelip kesin sormuştur bobin fiyatını diye. Sat şu toyotayı cep düşmanı ceeep. 1500 tl ön lip mi olur :D
Knk Allahtan arıza çıkarmıyor hatta adamların lipleri bile kırılmıyor :D Arıza çıkarsa kapıya koyarım anında can dayanmaz. Yalçın abinin dediğini dinliyorum, okul bitene kadar “Alman, almam.” Sjdjjsjs
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sari ve Toprak
Acıklı bir fotoğrafla güncel atalım.

WhatsApp Image 2019-08-03 at 09.05.55.jpeg


Geçenlerde aracın şarj dinamosundan ses geldiğini fark etmiştim ama parçanın pahalılığından dolayı, inşallah şizofrenimdir burdan ses gelmiyordur diye düşündüm ama içimde rahat etmedi tabi. Neyse ustaya baktırdım bariz bir ses vardı rulmanlardan ve ölçümleride yaptığımızda sorun yaratacak kadar az şarj ettiğinide fark ettik. Akü'de zayıflamıştı iyice artık. Öyle ya da böyle tamir olması gerekiyordu tam lastikler için bu kez para ayarladım derken o para yine başka bir şeye gitti. Hayırlısı bakalım. Akü' de sıkıntılı konumda şuan.

- Şarj dinamosunun komple revizyonu yapıldı.
Sökme - Takmaya çok fahiş fiyatlar çektiler gerçekten o kısım canımı çok sıktı.

- Şu aralıklı olarak hata veren bir oksijen sensörü vardı onu da değiştirdim.

Arıza kodu tarattığımda artık herhangi bir arıza kodu vermiyor.

Aracı aldığım günden itibarende Drivvo uygulamasını kullanmaya başlamıştım.

Bu da güncel bakımlar raporu. Yakıt ve çeşitli giderler içinde takip sağlayıp cihazda grafik ve döküm olarak göstermesinin yanısıra Excel dökümü olarakta veriyor kullanışlı bir uygulama. 3 aylık ücreti 4 TL gibi bir şey. Tavsiye edebilirim.

WhatsApp Image 2019-08-03 at 09.03.01 (1).jpegWhatsApp Image 2019-08-03 at 09.05.45.jpeg
 
Son düzenleme:
Acıklı bir fotoğrafla güncel atalım.

Ekli dosyayı görüntüle 19971

Geçenlerde aracın şarj dinamosundan ses geldiğini fark etmiştim ama parçanın pahalılığından dolayı, inşallah şizofrenimdir burdan ses gelmiyordur diye düşündüm ama içimde rahat etmedi tabi. Neyse ustaya baktırdım bariz bir ses vardı rulmanlardan ve ölçümleride yaptığımızda sorun yaratacak kadar az şarj ettiğinide fark ettik. Akü'de zayıflamıştı iyice artık. Öyle ya da böyle tamir olması gerekiyordu tam lastikler için bu kez para ayarladım derken o para yine başka bir şeye gitti. Hayırlısı bakalım. Akü' de sıkıntılı konumda şuan.

- Şarj dinamosunun komple revizyonu yapıldı.
Sökme - Takmaya çok fahiş fiyatlar çektiler gerçekten o kısım canımı çok sıktı.

- Şu aralıklı olarak hata veren bir oksijen sensörü vardı onu da değiştirdim.

Arıza kodu tarattığımda artık herhangi bir arıza kodu vermiyor.

Aracı aldığım günden itibarende Drivvo uygulamasını kullanmaya başlamıştım.

Bu da güncel bakımlar raporu. Yakıt ve çeşitli giderler içinde takip sağlayıp cihazda grafik ve döküm olarak göstermesinin yanısıra Excel dökümü olarakta veriyor kullanışlı bir uygulama. 3 aylık ücreti 4 TL gibi bir şey. Tavsiye edebilirim.

Ekli dosyayı görüntüle 19973Ekli dosyayı görüntüle 19974
Geçmiş olsun, hayırlı olsun :)

Bu sonda bahsedilen uygulama geriye dönük girişe imkan veriyor mu? Ben exceli çözemediğimden elle defterde tutuyorum kaydı aldığım günden beri onları girebilceksem denemek isterim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit
Acıklı bir fotoğrafla güncel atalım.

Ekli dosyayı görüntüle 19971

Geçenlerde aracın şarj dinamosundan ses geldiğini fark etmiştim ama parçanın pahalılığından dolayı, inşallah şizofrenimdir burdan ses gelmiyordur diye düşündüm ama içimde rahat etmedi tabi. Neyse ustaya baktırdım bariz bir ses vardı rulmanlardan ve ölçümleride yaptığımızda sorun yaratacak kadar az şarj ettiğinide fark ettik. Akü'de zayıflamıştı iyice artık. Öyle ya da böyle tamir olması gerekiyordu tam lastikler için bu kez para ayarladım derken o para yine başka bir şeye gitti. Hayırlısı bakalım. Akü' de sıkıntılı konumda şuan.

- Şarj dinamosunun komple revizyonu yapıldı.
Sökme - Takmaya çok fahiş fiyatlar çektiler gerçekten o kısım canımı çok sıktı.

- Şu aralıklı olarak hata veren bir oksijen sensörü vardı onu da değiştirdim.

Arıza kodu tarattığımda artık herhangi bir arıza kodu vermiyor.

Aracı aldığım günden itibarende Drivvo uygulamasını kullanmaya başlamıştım.

Bu da güncel bakımlar raporu. Yakıt ve çeşitli giderler içinde takip sağlayıp cihazda grafik ve döküm olarak göstermesinin yanısıra Excel dökümü olarakta veriyor kullanışlı bir uygulama. 3 aylık ücreti 4 TL gibi bir şey. Tavsiye edebilirim.

Ekli dosyayı görüntüle 19973Ekli dosyayı görüntüle 19974
Sorması ayıp bu son onarımın günahı ne kadar oldu?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit
Geçmiş olsun, hayırlı olsun :)

Bu sonda bahsedilen uygulama geriye dönük girişe imkan veriyor mu? Ben exceli çözemediğimden elle defterde tutuyorum kaydı aldığım günden beri onları girebilceksem denemek isterim :)
Aynen girilebiliyor, bende 1 hafta kadar falan geç başladım kullanmaya.

Sorması ayıp bu son onarımın günahı ne kadar oldu?
700 TL'cik. 400 dinamo revizyonu, kalanı bana göre fahiş işçilik fiyatı. Sıkıntı kimsenin sökmeye yanaşmamasıydı aslında. Sökerim diyen adamda bu fiyat diyince el mahkum oldu biraz.
Oksijen sensörüde 280 TL.
 
Son düzenleme:
Ücretsiz sürüme baktım hoşuma gitti baya. Pro sürüm de dediğin gibi 3 aylık 4tl ama yıllık 9tl ymiş o daha mantıklı geldi büyük ihtimal yıllık alcam ben
Aynen ben de yıllığa geçeceğim. Deneyeyim bakayım diye 3 aylık almıştım. En mantıklısı yıllık.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Nihayet lastikleri yenileyebildim. Konunun en başında da dediğim gibi Falken Euroall Season AS210 aldım. F/P ürünü olduğunu düşünüyorum.
Bütçem gereği ya sadece yazlık alabilecektim ya da 4 mevsim. Kışın bir de kışlık almaya bütçe ayıramayacağımdan, kışında yazlık lastikle gezmek yerine 4 mevsim tercihinde bulundum. Fazla bir beklentim yok, bu fiyata parasının karşılığını verse yeter. :)

Şu an da bitik 15 üretim CC'ler üzerinden çıktığı için güzel hissettiriyor haliyle ama ne durumda olacağını 1 yıl falan sonra görmek lazım.
Şu an söyleyebileceğim, yol sesi yok gibi bir şey.

WhatsApp Image 2019-08-07 at 17.11.24.jpeg



Bu arada takıntılı kişiliğimin kurbanı olarak, "ulan bu alt oksijen sensörünü değiştirdikte, diğerinide değişelim çift çift değişsin" mantığıyla, yine Bosch marka alarak, diğer oksijen sensörünüde değiştirdim.
 
Nihayet lastikleri yenileyebildim. Konunun en başında da dediğim gibi Falken Euroall Season AS210 aldım. F/P ürünü olduğunu düşünüyorum.
Bütçem gereği ya sadece yazlık alabilecektim ya da 4 mevsim. Kışın bir de kışlık almaya bütçe ayıramayacağımdan, kışında yazlık lastikle gezmek yerine 4 mevsim tercihinde bulundum. Fazla bir beklentim yok, bu fiyata parasının karşılığını verse yeter. :)

Şu an da bitik 15 üretim CC'ler üzerinden çıktığı için güzel hissettiriyor haliyle ama ne durumda olacağını 1 yıl falan sonra görmek lazım.
Şu an söyleyebileceğim, yol sesi yok gibi bir şey.

Ekli dosyayı görüntüle 20058


Bu arada takıntılı kişiliğimin kurbanı olarak, "ulan bu alt oksijen sensörünü değiştirdikte, diğerinide değişelim çift çift değişsin" mantığıyla, yine Bosch marka alarak, diğer oksijen sensörünüde değiştirdim.
Hayırlı olsun kazasız belasız.İkinci oksijen sensörü işin şovu olmuş Ancak mantıksız bir hareket asla değil
 
  • Beğeni
Tepkiler: mrtkap ve Munferit
WhatsApp Image 2019-08-13 at 13.34.35.jpeg


Köy yollarınıda başarıyla tamamladıktan sonra bir mini güncel çekeyim.

Stilo ile vakit geçireli 2 ay ve 3700 km oldu. Şu ana kadar kendimin sahip olduğu en donanımlı araç olduğundan, şu donanım işi hoşuma gitmeye başladı.
Cruise Control'ü olan araçlara binmiş etmiş olsamda, kendime ait bu özelliği olan bir aracım olmamıştı. Sakarya-İzmir arası yolculuğumda büyük nimet olduğunu anladım.

Şu ana kadar herhangi bir parça sıkıntısı yaşamadım. Zaten günümüzde ekstrem araçlar dışında parça sıkıntısı yaşamak pek olası değil. Mevzu parça fiyatlarında oluyor.
Fiyat olarak aynı markanın ucuz modeli olan, Albea veya Palio ile karşılaştırdığım zamanda mekanik aksamda öyle uçurumlar yok. Örn: Oksijen sensörü 20 TL daha pahalı, Hararet müşürü 30 TL daha pahalı, Salıncak fiyatları aynı, debriyaj seti, triger seti fiyatları aynı... Burda pek sorun yaşanmıyor, öyle korkulduğu gibi bir durum yok. İş usta bulmaya ve kaporta parçası fiyatlarına gelince işin rengi biraz değişiyor. Ustalar genelde bu arabalar sorunlu, boşver sat, uğraşılmaz bununla gibi gibi bir sürü şey söylüyorlar ve genelde dar alanda, teferruatlı işler yapılması gerektiğinden ve bu kadar elektronik bir araçla uğraşmaktan korktuklarından pek yanaşmak istemiyorlar. (Tipo ve Tempra'nın geçmişteki kaderi...)

-------------

--Bayram hasarı olarak ön tamponun sağ tarafını duvara sürtmem ve boyası kalkması sürpriz oldu. Köyde daracık sokaklarda dayının birinin önüme geçip "ben bakıyorum yeğenim, devam et et et et döner burdan" demesi ve dayıyı dinleyerek duvara sürtmem...

--Onun dışında hararet göstergesi aracı ilk çalıştırdığımda çok geç ve birden yükseliyor, seyir halindeykende bir anda düşüp geri çıkıyor falan kısaca kafasına göre takılıyordu. Soğutma işi şakaya gelmez diyerek hararet müşürünü değiştirdim ve sorun halloldu. Şuan gayet stabil çalışıyor.
Orjinal parçayı 90 TL'ye aldım. Ricambi Original kutusunun içinden Valeo marka çıktı. Bu arada yazmayı unutmuşum, Bobinlerde Ricambi Original kutusunun içinden Champion marka çıkmıştı...
 
Son düzenleme:
aaaa.jpeg



- Ön takım işine nihayet giriştim. Gacır gucur öterek gidiyorduk. Ön amortisörler bitmiş, gitmiş artık.
Ön amortisörleri Monroe marka amortisörler ile değiştirdik. Z rotları ve amortisör takozları ve viraj demir lastikleri yine orjinal olarak değişti. Ricambi kutusunun içinden hangi marka çıktı bu sefer dikkat edemedim. Bütün sorunlarımız halloldu.
En başta söylediğim "Araç beklediğimden daha sert geldi bana, daha konforlu olacağını düşünmüştüm. Bunda şuanki lastiklerinde etkisi olabilir. " kısmını geri alıyorum. Mevzu ön amortisörlerimin bitmiş, okeye dönüyor olmasıymış.

-İlk çalıştırmada yoğun bi çiğ benzin kokusu alıyordum. Enjektörlerin biri geç püskürtme yapıyor gibiydi. Söktük, ölçüme ve temizliğe yolladık. Biri milisaniye bazında geç püskürtme yapıyordu. Onu değiştirdik, sorun düzeldi. Şimdi daha stabil bir çalışma mevcut. Araba benzinli olunca enjektörü "değiştir usta" demek daha kolay oluyor tabi :)

-Bu işlemler yapilirkende aküyü söküp, tüm gün şarj ettirdik. O da aradan çıkmış oldu.

(Güncel foto çekemediğim için, yağ kaçaklarının giderimi sırasında çektiğim fotoyu iteliyorum buraya.)

-------

Son bir not: Bugün akşam vakti sanayide bizim dükkanda oyalanırken iki tık uzağımızdaki Suzuki servisinde sarı renk, satılık bir Swift gördüm. Resmen depreştim yine, hevesimi tam alamamıştım. Güncel aklımı kurcalayan bir iki teklifte varken, her an saçma bir harekette bulunabilirim yine. :D

Eğer saçma bir harekette bulunmazsam, artık kozmetik detaylara girişeceğim.
Tamponun sürttüğüm yeri boyanacak, kaputtaki ufak tefek taş izlerine rötuş yapılacak ve bir iki özelleştirme yapmak istiyorum.
 
Son düzenleme:
Son bir not: Bugün akşam vakti sanayide bizim dükkanda oyalanırken iki tık uzağımızdaki Suzuki servisinde sarı renk, satılık bir Swift gördüm. Resmen depreştim yine, hevesimi tam alamamıştım. Güncel aklımı kurcalayan bir iki teklifte varken, her an saçma bir harekette bulunabilirim yine. :D

Eğer saçma bir harekette bulunmazsam, artık kozmetik detaylara girişeceğim.
Tamponun sürttüğüm yeri boyanacak, kaputtaki ufak tefek taş izlerine rötuş yapılacak ve bir iki özelleştirme yapmak istiyorum.
Saçma bir harekette bulunacak olursanız haberim olsun hocam :D
 
  • Haha
Tepkiler: Munferit
Ekli dosyayı görüntüle 20324


- Ön takım işine nihayet giriştim. Gacır gucur öterek gidiyorduk. Ön amortisörler bitmiş, gitmiş artık.
Ön amortisörleri Monroe marka amortisörler ile değiştirdik. Z rotları ve amortisör takozları ve viraj demir lastikleri yine orjinal olarak değişti. Ricambi kutusunun içinden hangi marka çıktı bu sefer dikkat edemedim. Bütün sorunlarımız halloldu.
En başta söylediğim "Araç beklediğimden daha sert geldi bana, daha konforlu olacağını düşünmüştüm. Bunda şuanki lastiklerinde etkisi olabilir. " kısmını geri alıyorum. Mevzu ön amortisörlerimin bitmiş, okeye dönüyor olmasıymış.

-İlk çalıştırmada yoğun bi çiğ benzin kokusu alıyordum. Enjektörlerin biri geç püskürtme yapıyor gibiydi. Söktük, ölçüme ve temizliğe yolladık. Biri milisaniye bazında geç püskürtme yapıyordu. Onu değiştirdik, sorun düzeldi. Şimdi daha stabil bir çalışma mevcut. Araba benzinli olunca enjektörü "değiştir usta" demek daha kolay oluyor tabi :)

-Bu işlemler yapilirkende aküyü söküp, tüm gün şarj ettirdik. O da aradan çıkmış oldu.

(Güncel foto çekemediğim için, yağ kaçaklarının giderimi sırasında çektiğim fotoyu iteliyorum buraya.)

-------

Son bir not: Bugün akşam vakti sanayide bizim dükkanda oyalanırken iki tık uzağımızdaki Suzuki servisinde sarı renk, satılık bir Swift gördüm. Resmen depreştim yine, hevesimi tam alamamıştım. Güncel aklımı kurcalayan bir iki teklifte varken, her an saçma bir harekette bulunabilirim yine. :D

Eğer saçma bir harekette bulunmazsam, artık kozmetik detaylara girişeceğim.
Tamponun sürttüğüm yeri boyanacak, kaputtaki ufak tefek taş izlerine rötuş yapılacak ve bir iki özelleştirme yapmak istiyorum.
Burası oto prestij ! Nerede görsem tanırım çok doğru bir tercih .

Dost tavsiyesiyle keşfettik , satana kadar da oraya götürdük Güner usta ve İbrahim usta iyi tanır . İtalyan bir aracım olsa yine ondan başkasına götürmem ..

Edit : Saçma sapan bir harekette bulunursanız benimde haberim olsun , @onemanband ne veriyorsa 500 fazlası :D
 
Son düzenleme:
Burası oto prestij ! Nerede görsem tanırım çok doğru bir tercih .

Dost tavsiyesiyle keşfettik , satana kadar da oraya götürdük Güner usta ve İbrahim usta iyi tanır . İtalyan bir aracım olsa yine ondan başkasına götürmem ..

Edit : Saçma sapan bir harekette bulunursanız benimde haberim olsun , @onemanband ne veriyorsa 500 fazlası :D

Gerçekten çok iyi bir yer. Bende tavsiye üzerine gitmiştim. Aracı aldığım gün yanlarında aldım soluğu, sonra günde sözleştik ve her şeyini en iyi şekilde hallettiler. Yine ufak tefek her şeyde onlara gittim ve satana kadar gitmeye devam edeceğim :D

Çok teşekkür ederim bu arada :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
Güncel cekmemisim bir süredir.
Bu arada buji kabloları, soketleri ve map sensoru soketiyle kablosu yenilendi. Buji kablosunun biri daha önce lehimlenmis onun sıkıntısını yaşadık yine yenilemisken hepsini bir yeniledik.


Son olarak,

Hayırlı bir iş için yakında satılık. :D
 
Güncel cekmemisim bir süredir.
Bu arada buji kabloları, soketleri ve map sensoru soketiyle kablosu yenilendi. Buji kablosunun biri daha önce lehimlenmis onun sıkıntısını yaşadık yine yenilemisken hepsini bir yeniledik.


Son olarak,

Hayırlı bir iş için yakında satılık. :D
Gösterdin mi yrv yi nasıl çıktı ?