KAPALI 2009 model Golf Otomatik mi 2012 model Corsa Otomatik mi?

Muh06

Taklacı Güvercin
Katılım
10 Nis 2019
Mesajlar
75
Beğeni puanı
8
Merhabalar ilk aracım olacak. Görünüş olarak güzel bir araç olsun istiyorum. 2012 corsa otomatik fiyatı 50-52 arası 2009 golf ise 55 den başlıyor gibi. Kararsız kaldım bütçem de 50-55 arası. Ne önerirsiniz? İkisi de benzinli seçeneklerinin fiyatı bu şekilde. Bekarım Ankara’da yaşıyorum otomatik bir araç istiyorum.
 

S.Asil

01 ADANA
Beta Programı
Katılım
16 Eyl 2016
Mesajlar
2,124
Beğeni puanı
3,509
Konum
ADANA
Marka
Opel
Golf tabikide , segment farkı bile yeterli bu sebep için :)
 

Muh06

Taklacı Güvercin
Katılım
10 Nis 2019
Mesajlar
75
Beğeni puanı
8
Golf tabikide , segment farkı bile yeterli bu sebep için :)
55 e felan alabilir miyim 2009 modeli felan görünüş olarak corsadan güzel mi sizce bir de golf çok sorun çıkarır mı dsg şanzıman felan
 

Toprak38

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
4,097
Beğeni puanı
13,261
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
tabiki golf derim ama 2012 corsa niye 50-55 ediyo ya. Puntonun aynısı değil mi bu araba 35-40 a tertemiz punto alırım
 

Muh06

Taklacı Güvercin
Katılım
10 Nis 2019
Mesajlar
75
Beğeni puanı
8
tabiki golf derim ama 2012 corsa niye 50-55 ediyo ya. Puntonun aynısı değil mi bu araba 35-40 a tertemiz punto alırım
Puntoya Fiat grubunun diye ön yargılı bakıyorum. Maalesef fiyatlar uçuk piyasa pahalı geçen sene alsam belki 40-45 arasına alırdım. Otomatik araçlar pahalı maalesef 😔
 

Toprak38

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
4,097
Beğeni puanı
13,261
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda
Puntoya Fiat grubunun diye ön yargılı bakıyorum. Maalesef fiyatlar uçuk piyasa pahalı geçen sene alsam belki 40-45 arasına alırdım. Otomatik araçlar pahalı maalesef 😔
puntoya fiat grubu diye ön yargılı bakıyor olabilirsiniz ama o corsaların da altyapısı motoru falan hep aynı puntoyla. fiat-gm ortak üretim 2006 sonrası punto ve corsa d ler. Aynı arabayı alıp daha çok para vermek oluyo bu da bence sırf marka için. Ha derseniz punto çirkin corsa yakışıklı geliyo bana o zaman durum değişir ama yine de 10-15 fazla vermeye değmez.

Hatta sonunda da yürütme maliyeti olarak punto çok daha ucuz olacaktır. Parçalar zaten opelden ucuzdur diye düşünüyorum bakmadım ama aynı işi bi puntoyla fiat ustasına bi corsayla opel ustasına yaptırdığınızda güzel bi işçilik fiyatı farkı bile olacaktır mutlaka
 
Son düzenleme:

facelift

Asfalt Kurutucu
Katılım
29 May 2019
Mesajlar
180
Beğeni puanı
147
Yaş
30
Marka
BMW
Bırakın golfü polo-fiesta ikilisiyle corsa arasında da çok fark olduğunu düşünüyorum.
 
Son düzenleme:

lozlevent

Levent
Profesör
Katılım
9 Mar 2017
Mesajlar
577
Beğeni puanı
836
Marka
Ford
55 'e alınan golf den pek hayır gelmeyebilir. Bu iki araç arasında kesinlikle golf.
 

Muh06

Taklacı Güvercin
Katılım
10 Nis 2019
Mesajlar
75
Beğeni puanı
8
2007 model Golf Otomatik 55 e felan alınıyor gibi tavsiye eder misiniz yine de? yoksa 2012 Corsa Otomatik mi 50 bine felan. 2009 golfler 55 in üstü gibi fiyatı
 

Ali Karaer

Panpa
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,062
Beğeni puanı
2,317
Yaş
21
Konum
İstanbul/Avcılar
Marka
Mercedes
DSG şanzımanlı golf 6 aracım vardı. Başlangıçta her şey güzeldi. Her özelliğini sevmiştim golfün. Ta ki dsg'nin mekatroniğinin ilk kez arızalanmasına kadar. Ankara'dan ailemle dönmek üzere yola çıkacaktık. Aracı çalıştırdık, vitesi P konumundan R konumuna aldık ve hareket etmedi araba. P de gaz veriyormuşuz gibi boş yere devir çevirdi araba. Neyse tekrar P ye aldık sonra tekrar R'ye. Hareket etti bu sefer. Henüz Bahçelievler civarındaydık ki o da ne? Yol bilgisayarı ekranındaki vitesin hangi konumda olduğunu belirten gösterge yanıp sönüyor! Babam sordu hayırdır bu niye yanıp sönüyor böyle? diye. Korkutmak istemem ama dsg arızası sanırım bu dedim. İstanbula gelirken sıklıkla geç vites atmalar, vuruntulu vites atmalar gibi durumlarla karşılaştık o gün. Neyse İstanbulda özel bir serviste aracın şanzımanındaki mekatronik değişti. Herşeyden kurtulduğumuzu zannederken bizi 4 kere daha mekatronik değişiminin beklediğini bilmiyorduk :)
 

Ali Karaer

Panpa
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,062
Beğeni puanı
2,317
Yaş
21
Konum
İstanbul/Avcılar
Marka
Mercedes
İlk mekatronik değişikliğinin ardından şanzımanda işler yoluna girmiş gibiydi. Her zamanki vites atışına geri dönmüştü. fakat bu durum çok uzun sürmedi. yine bir gün aynı semptomlar gelişti. ve ertesi gün şanzıman P'de kilitlenip kaldı. Çekiciyle yine özel servise götürüldü bu kez hem mekatronik hem şanzıman beyni arızalanmıştı. İki parça da değiştirildi. Ve yine bir sonraki arızaya kadar sessiz sedasız yoluna devam etti.
Tam güzel bir şekilde yola devam ederken artık trafikte dur kalk yaparken titremeye başladığını farkettik, hem titriyor hemde hızlanırken aynı ilk seferdeki gibi vites göstergesi yanıp sönüyordu. Götürdük ve mekatroniğin yine arızalandığı ve kavramanın da arızalandığı değişmesi gerektiği söylendi. Değiştirdik. her şey yoluna girmiş gibiydi ama önceki yaşanan arızalar nedeniyle artık çok güvenemiyordum arabaya. Ki yanıltmadı da :) en sonunda annemi marketten aldığı poşetler ile birlikte eve getirmek için bindim arabaya. Çalıştırdım, çalıştırırken araç bir kere silkelendi. Dedim neyse yok bir şey devam et yola. Sonra bir yerde 2 tane manevra yapan araca yol vermem icap etti. Yol verdim iki araba manevrasını tamamladı ve yola devam etmek için gaz verdim. Tıpkı birinci arızadaki gibi araba boşa devir çevirdi olduğu yerde kaldı.Arabayı stop edip çalıştırarak eve kadar geri getirdim ve anneme arabanın arıza yaptığını onları alıp gelemeyeceğimi söyledim. Yine özel servisin yolu gözüktü fakat bir süre öyle kullandık, yürümeye devam ediyordu ama arada kafası karışarak. Arkadaşım ile uzun yola çıktık, birazcık sıkıştırarak kullandık. eve geri dönüşte arabanın artık neredeyse şanzımanının kırılacağı noktaya geldiğini hissettik. aşırı derecede titriyordu araba. neyse o günden sonraki kullanımlarda o kadar titremedi. Şanzıman artık iyice zıvanadan çıkınca ve maddi durum olarak kendimizi müsaitleştirince bu kez başka bir özel serviste yaptırdık. Şanzıman yine kendine gelmişti. Ayrıca bu kez yağ basınç sensörünü değiştirmişlerdi şanzımanın. Bir süre de o şekilde kullandık. Evet bu kez aracın şanzımanı düzelmiş gibiydi ama arada halen titremesi vardı. Büyük bir araba lazım oldu ve şuan imzamdaki aracı aldık. Dsg şanzımanlı araç alınacaksa eğer, aracın özel serviste değil yetkili serviste bakım yapılmış olmasına dikkat edin. Çünkü yetkili serviste bakım yapılan araçlarda iyi niyet garantisi olabilme ihtimali yüksek. Bizim aracın bakımları özel serviste yapıldığından kaynaklı iyi niyet kapsamına girmiyordu ve her şanzıman değişiminde yüksek ücretler ödedik. Benim nacizhane tavsiyem o yıllardaki DSG şanzımanlı herhangi bir vw'den uzak durmanızdır.
 
Son düzenleme:

Muh06

Taklacı Güvercin
Katılım
10 Nis 2019
Mesajlar
75
Beğeni puanı
8
İlk mekatronik değişikliğinin ardından şanzımanda işler yoluna girmiş gibiydi. Her zamanki vites atışına geri dönmüştü. fakat bu durum çok uzun sürmedi. yine bir gün aynı semptomlar gelişti. ve ertesi gün şanzıman P'de kilitlenip kaldı. Çekiciyle yine özel servise götürüldü bu kez hem mekatronik hem şanzıman beyni arızalanmıştı. İki parça da değiştirildi. Ve yine bir sonraki arızaya kadar sessiz sedasız yoluna devam etti.
Tam güzel bir şekilde yola devam ederken artık trafikte dur kalk yaparken titremeye başladığını farkettik, hem titriyor hemde hızlanırken aynı ilk seferdeki gibi vites göstergesi yanıp sönüyordu. Götürdük ve mekatroniğin yine arızalandığı ve kavramanın da arızalandığı değişmesi gerektiği söylendi. Değiştirdik. her şey yoluna girmiş gibiydi ama önceki yaşanan arızalar nedeniyle artık çok güvenemiyordum arabaya. Ki yanıltmadı da :) en sonunda annemi marketten aldığı poşetler ile birlikte eve getirmek için bindim arabaya. Çalıştırdım, çalıştırırken araç bir kere silkelendi. Dedim neyse yok bir şey devam et yola. Sonra bir yerde 2 tane manevra yapan araca yol vermem icap etti. Yol verdim iki araba manevrasını tamamladı ve yola devam etmek için gaz verdim. Tıpkı birinci arızadaki gibi araba boşa devir çevirdi olduğu yerde kaldı.Arabayı stop edip çalıştırarak eve kadar geri getirdim ve anneme arabanın arıza yaptığını onları alıp gelemeyeceğimi söyledim. Yine özel servisin yolu gözüktü fakat bir süre öyle kullandık, yürümeye devam ediyordu ama arada kafası karışarak. Arkadaşım ile uzun yola çıktık, birazcık sıkıştırarak kullandık. eve geri dönüşte arabanın artık neredeyse şanzımanının kırılacağı noktaya geldiğini hissettik. aşırı derecede titriyordu araba. neyse o günden sonraki kullanımlarda o kadar titremedi. Şanzıman artık iyice zıvanadan çıkınca ve maddi durum olarak kendimizi müsaitleştirince bu kez başka bir özel serviste yaptırdık. Şanzıman yine kendine gelmişti. Ayrıca bu kez yağ basınç sensörünü değiştirmişlerdi şanzımanın. Bir süre de o şekilde kullandık. Evet bu kez aracın şanzımanı düzelmiş gibiydi ama arada halen titremesi vardı. Büyük bir araba lazım oldu ve şuan imzamdaki aracı aldık. Dsg şanzımanlı araç alınacaksa eğer, aracın özel serviste değil yetkili serviste bakım yapılmış olmasına dikkat edin. Çünkü yetkili serviste bakım yapılan araçlarda iyi niyet garantisi olabilme ihtimali yüksek. Bizim aracın bakımları özel serviste yapıldığından kaynaklı iyi niyet kapsamına girmiyordu ve her şanzıman değişiminde yüksek ücretler ödedik. Benim nacizhane tavsiyem o yıllardaki DSG şanzımanlı herhangi bir vw'den uzak durmanızdır.
Teşekkür ederim açıklamalarınız için dikkate alacağım ☺
 
Üst