Selamlar,
Yaklaşık 2-2,5 ay kadar önce sahip olduğum ve bu süreçte fena sayılmayacak bir kilometre yaptığım yol arkadaşım Panda.
2011 model, 169 kodlu kasanın en son makyajlı hali. Ardından yeni kasaya geçiş yapıldı.
Makyajsız kardeşlerine göre motorda farklılıklar var. Panjurda değişiklik var. Gözle görünür noktada makyajın hepsi bu sanırım
Akranlarında bulunan 1.2 60HP'lik motor yerine kendisi 1.2 69HP gücünde olan daha güncel bir motor barındırıyor. Bu motor şuan güncel kasa Panda'da da kullanılmakta olan motor. Aynı zamanda 500 ve Punto gibi araçlarla da ortak.
8V'lik motora sahip, vites aralıkları oldukça kısa, şehir içinde atik bir araç.
Aracın 1.1, 1.2, 1.3 Multijet ve 1.4 motor seçeneklerine sahip versiyonları mevcut.(1.2 motor ECO etiketiyle fabrika çıkışlı LPG'li olarakta satılmakta.) Aynı zamanda ikonik Panda'nın neslini devam ettirecek şekilde 4x4 olarakta yer alıyor. Ancak 1.2 4x4 modeli 0-100 hızlanması 20sn olan bir araç olduğundan günlük kullanımda nasıl sonuçlar doğurur, can sıkar mı bilemiyorum. Ülkemizde pek olmasa da 1.3 Multijet 4x4 hayal kombinasyon gibi.
1.1 ve 1.2 motor seçeneklerine herkes hakimdir diye düşünüyorum. Bir de yine pek bilinmeyen 1.4 motor seçenekli versiyonu var. Yine ülkemizde sanırım yok.
Fiat Panda 100HP olarak adlandırılan bu model, 169 kasa kodlu Panda'nın performans modeli. Panjur, body kit, motor, yürüyen ve jant gibi farklılıkları mevcut.
(Fiat Panda 169 100HP)

Nitekim şehir içi düşünülerek tasarlanmış bu arabayla konumum gereği çokça da uzun yol yapma fırsatı buldum. 2 aylık gibi bir sürede yaklaşık 7000 kilometre yol yaptık.
Araç 1.2 69HP olan versiyon demiştim. Bu motor fabrika çıkışlı LPG'li olarakta satılan bir motor. Benim aracımda da LPG dönüşümü mevcut. Yakıt değerlerini fırsat buldukça ilgili başlıkta paylaşmıştım. Uzun yol deneyimim de sakin ve akıcı kullanımda ~4,5L/100KM benzin, ~6L/100KM LPG tüketimi sağlıyor.
8 yıl aradan sonra ilk LPG'li araç deneyimimdi. Şuanlık bir problem yok, başımıza gelecek iş olursa başlık altından yazarım bakalım göreceğiz.
Aracı yaklaşık 180 bin kilometre de aldım. (LPG'nin hakkı verilmiş.) Şuan 187xxx kilometrelerde bir sonraki bakımına da az kaldı bu tempoyla.
Aslında ufaktan hep sahip olmak istediğim, deneyimlemek istediğim bir araçtı. Şartlar ve ihtiyaçlar da buna el verince neden olmasın diyerek aldım. Mevcut kullanımımda ne fazla hacme ihtiyacım var, ne de çok güçlü bir araca. Aldığım araçlarda genel olarak o anki ihtiyaçlarım neyse ona göre hareket etmeye çalışıyorum. Bu da öyle oldu.
Keşke öğrenciyken alsaymışım dedim. Bu kadar az yakıt tüketen bir araca öğrenciyken sahip olmak çok daha güzel olurmuş.
Aracın LPG'li olduğunu bilerek isteksiz almaya gittim. Ancak ufak tefek masraflarıyla beraber pazarlık yaptığımızda benim için uygun bir fiyata geldi ve aldım.
Aracı aldığımda uzun süredir LPG ile kullanılmadığı bilgisini almıştım. Zaten LPG ile çalışmadığını söylemişti satan kişi nitekim LPG'ye alınca stop ediyordu, onlarda bakmamış sürekli benzin ile kullanmış.
LPG işini önce bende önemsemedim muhtemelen benzinde binerim diyerek ancak sonra bir uğrayayım ya masrafı neymiş sonuçta muayenede çalışmak zorunda LPG'de masrafı öğreneyim bir ara yaptırırım mantığıyla LPG servisine gittim. Sağına soluna baktılar aracın sadece LPG filtresini değiştirdiler ve LPG'de çalışmaya başladı. Pek anladığım işler değil LPG işleri, tamam dedim 50 TL verip çıktım.
Ardından klasik ilk alınan aracın bakımları için her zamanki ustama gittim. Kontrollerle ve bilinenlerle birlikte yapılanlar şu şekilde;
-Periyodik Bakım ve Kontroller
(Yağ, Yağ Filtresi, Hava Filtresi - Yağ Petronas, Filtreler Opar)
-Buji Değişimi (NGK kullanıldı.)
-Buji Kabloları Değişimi (Tamamı değişti Opar marka kullanıldı.)
-Antifriz Değişimi (Petronas kullanıldı.)
Ardından ağır bakım için gün aldık.
-Triger Değişimi (Dayco kullanıldı.)
-Debriyaj Seti Değişimi (Valeo diye yola çıktık, tanıdık parçacıdan uygun Lancia marka bulunca Lancia alıp taktık.) - 180 bin kilometredeki aracın ilk debriyaj seti değişimiydi.
-Kampana temizliği, fren ayarları, hidrolik ölçümü yapıldı.
Termostat ve devirdaim'in değiştiği daha önceki bakım kağıdında verilmişti kontrol ettik söylendiği gibi yeniydi, değiştirmedik.
Kozmetik olarak yapılanlar.
-Jant kapaklarından biri eksikti, yine üzerindeki aynı kapaklardan alıp taktım. Diğer kalan üç tanesi de yedek olarak kalması için.
-Camlara film çektirdim.
-Tavan rayını alıp montajını tamamladım.
-Far temizliği, genel temizlik gibi ufak tefek detay işleri de yapıldı.
-Sol aynası kırık, plastik kaynakla yerinde duruyordu onu değiştirdim.
Ardından LPG'nin arıza ışığı yakmasıyla bir ara LPG'ci ye tekrar gittim. Biri regülatör vs. değişmesi gerekir derken, diğeri sadece pis yakıt gelmiştir sorun yok demesi üzerine sadece ayar yaptırıp döndüm. @Toprak ve @Mustafak 'tan LPG konusunda sürekli destek alıyorum sağolsunlar. Onların söylediği şekilde ayarlarını yaptırdım. (İlk geçişte rölantideyken LPG'ye geçmeyecek, 4000 devir sonrası benzine atacak, 40 derece de LPG'ye geçecek gibi...) - Bir daha da arıza ışığı yakmadı, günlük aktif kullanılıyor bakalım zamanla göreceğiz.
Yapılan ufak tefek ama atladığım yerler vardır muhakkak. Bir sonraki bakımda yaklaşıyor tecrübelerimi ve karşılaşılan sorunları konu altından güncellemeye devam edeceğim. Akla takılan soru vs. olursa da elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım.
Yaklaşık 2-2,5 ay kadar önce sahip olduğum ve bu süreçte fena sayılmayacak bir kilometre yaptığım yol arkadaşım Panda.
2011 model, 169 kodlu kasanın en son makyajlı hali. Ardından yeni kasaya geçiş yapıldı.
Makyajsız kardeşlerine göre motorda farklılıklar var. Panjurda değişiklik var. Gözle görünür noktada makyajın hepsi bu sanırım

Akranlarında bulunan 1.2 60HP'lik motor yerine kendisi 1.2 69HP gücünde olan daha güncel bir motor barındırıyor. Bu motor şuan güncel kasa Panda'da da kullanılmakta olan motor. Aynı zamanda 500 ve Punto gibi araçlarla da ortak.
8V'lik motora sahip, vites aralıkları oldukça kısa, şehir içinde atik bir araç.
Aracın 1.1, 1.2, 1.3 Multijet ve 1.4 motor seçeneklerine sahip versiyonları mevcut.(1.2 motor ECO etiketiyle fabrika çıkışlı LPG'li olarakta satılmakta.) Aynı zamanda ikonik Panda'nın neslini devam ettirecek şekilde 4x4 olarakta yer alıyor. Ancak 1.2 4x4 modeli 0-100 hızlanması 20sn olan bir araç olduğundan günlük kullanımda nasıl sonuçlar doğurur, can sıkar mı bilemiyorum. Ülkemizde pek olmasa da 1.3 Multijet 4x4 hayal kombinasyon gibi.
1.1 ve 1.2 motor seçeneklerine herkes hakimdir diye düşünüyorum. Bir de yine pek bilinmeyen 1.4 motor seçenekli versiyonu var. Yine ülkemizde sanırım yok.
Fiat Panda 100HP olarak adlandırılan bu model, 169 kasa kodlu Panda'nın performans modeli. Panjur, body kit, motor, yürüyen ve jant gibi farklılıkları mevcut.

(Fiat Panda 169 100HP)
--------------------------------------------------------------------------------------------
Panda şehir içinde kullanılmak üzere tasarlanmış oldukça kompakt bir araç. 3,5 metre gibi bir uzunluğa sahip, girip çıkamayacağı yerler çok kısıtlı

Nitekim şehir içi düşünülerek tasarlanmış bu arabayla konumum gereği çokça da uzun yol yapma fırsatı buldum. 2 aylık gibi bir sürede yaklaşık 7000 kilometre yol yaptık.
Araç 1.2 69HP olan versiyon demiştim. Bu motor fabrika çıkışlı LPG'li olarakta satılan bir motor. Benim aracımda da LPG dönüşümü mevcut. Yakıt değerlerini fırsat buldukça ilgili başlıkta paylaşmıştım. Uzun yol deneyimim de sakin ve akıcı kullanımda ~4,5L/100KM benzin, ~6L/100KM LPG tüketimi sağlıyor.
8 yıl aradan sonra ilk LPG'li araç deneyimimdi. Şuanlık bir problem yok, başımıza gelecek iş olursa başlık altından yazarım bakalım göreceğiz.
Aracı yaklaşık 180 bin kilometre de aldım. (LPG'nin hakkı verilmiş.) Şuan 187xxx kilometrelerde bir sonraki bakımına da az kaldı bu tempoyla.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Neden Panda?
Aslında ufaktan hep sahip olmak istediğim, deneyimlemek istediğim bir araçtı. Şartlar ve ihtiyaçlar da buna el verince neden olmasın diyerek aldım. Mevcut kullanımımda ne fazla hacme ihtiyacım var, ne de çok güçlü bir araca. Aldığım araçlarda genel olarak o anki ihtiyaçlarım neyse ona göre hareket etmeye çalışıyorum. Bu da öyle oldu.
Keşke öğrenciyken alsaymışım dedim. Bu kadar az yakıt tüketen bir araca öğrenciyken sahip olmak çok daha güzel olurmuş.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Aldığımdan beri neler yapıldı, nelerle karşılaşıldı?
Aracın LPG'li olduğunu bilerek isteksiz almaya gittim. Ancak ufak tefek masraflarıyla beraber pazarlık yaptığımızda benim için uygun bir fiyata geldi ve aldım.
Aracı aldığımda uzun süredir LPG ile kullanılmadığı bilgisini almıştım. Zaten LPG ile çalışmadığını söylemişti satan kişi nitekim LPG'ye alınca stop ediyordu, onlarda bakmamış sürekli benzin ile kullanmış.
LPG işini önce bende önemsemedim muhtemelen benzinde binerim diyerek ancak sonra bir uğrayayım ya masrafı neymiş sonuçta muayenede çalışmak zorunda LPG'de masrafı öğreneyim bir ara yaptırırım mantığıyla LPG servisine gittim. Sağına soluna baktılar aracın sadece LPG filtresini değiştirdiler ve LPG'de çalışmaya başladı. Pek anladığım işler değil LPG işleri, tamam dedim 50 TL verip çıktım.
Ardından klasik ilk alınan aracın bakımları için her zamanki ustama gittim. Kontrollerle ve bilinenlerle birlikte yapılanlar şu şekilde;
-Periyodik Bakım ve Kontroller
(Yağ, Yağ Filtresi, Hava Filtresi - Yağ Petronas, Filtreler Opar)
-Buji Değişimi (NGK kullanıldı.)
-Buji Kabloları Değişimi (Tamamı değişti Opar marka kullanıldı.)
-Antifriz Değişimi (Petronas kullanıldı.)
Ardından ağır bakım için gün aldık.
-Triger Değişimi (Dayco kullanıldı.)
-Debriyaj Seti Değişimi (Valeo diye yola çıktık, tanıdık parçacıdan uygun Lancia marka bulunca Lancia alıp taktık.) - 180 bin kilometredeki aracın ilk debriyaj seti değişimiydi.
-Kampana temizliği, fren ayarları, hidrolik ölçümü yapıldı.
Termostat ve devirdaim'in değiştiği daha önceki bakım kağıdında verilmişti kontrol ettik söylendiği gibi yeniydi, değiştirmedik.
Kozmetik olarak yapılanlar.
-Jant kapaklarından biri eksikti, yine üzerindeki aynı kapaklardan alıp taktım. Diğer kalan üç tanesi de yedek olarak kalması için.
-Camlara film çektirdim.
-Tavan rayını alıp montajını tamamladım.
-Far temizliği, genel temizlik gibi ufak tefek detay işleri de yapıldı.
-Sol aynası kırık, plastik kaynakla yerinde duruyordu onu değiştirdim.
Ardından LPG'nin arıza ışığı yakmasıyla bir ara LPG'ci ye tekrar gittim. Biri regülatör vs. değişmesi gerekir derken, diğeri sadece pis yakıt gelmiştir sorun yok demesi üzerine sadece ayar yaptırıp döndüm. @Toprak ve @Mustafak 'tan LPG konusunda sürekli destek alıyorum sağolsunlar. Onların söylediği şekilde ayarlarını yaptırdım. (İlk geçişte rölantideyken LPG'ye geçmeyecek, 4000 devir sonrası benzine atacak, 40 derece de LPG'ye geçecek gibi...) - Bir daha da arıza ışığı yakmadı, günlük aktif kullanılıyor bakalım zamanla göreceğiz.
Yapılan ufak tefek ama atladığım yerler vardır muhakkak. Bir sonraki bakımda yaklaşıyor tecrübelerimi ve karşılaşılan sorunları konu altından güncellemeye devam edeceğim. Akla takılan soru vs. olursa da elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Alındığının ilk zamanları, mevcut durum vs. karışık bir kaç foto.
-
-
Alındığının ilk zamanları, mevcut durum vs. karışık bir kaç foto.

-

-

Son düzenleme: