KAPALI 2013 model Volvo S60 vs Audi A4 - Hangisini almalıyım ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Turmasito

Düz Yol Gazcısı
42
Merhabalar,

120.000 TL - 130.000 TL gibi bir bütçem var. 2013 veya 2014 model audi a4 veya volvo s60 almayı dusunuyorum. Ancak çok kararsızım. Hangi modeli seçeceğime nedenleri ile birlikte yardımcı olur musunuz ?

Beklentilerimin başında konfor gelmektedir.

İyi forumlar dilerim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ceyhansuyu
Ben bu testlere güveniyorum, ilerde illa ki farklı türlerdeki testler de eklenecektir ve varsa güvenlik açıklıkları giderilecektir.
Ancak şimdilik elimizde bu veriler var ve bu sayede Accent ile A4'ün aynı güvenlik seviyesinde olduklarını bilebiliyoruz.

Aslında aynı seviyede değiller. IIHS ekran görüntüleri ekli dosyada yer alıyor
Tek senaryoda iki otomobil de testi geçememiş. Bu aynı güvenlik seviyesinde olduklarını göstermiyor. Aracın güvenliği tek testle ölçülmez, güvenlik komple bir olgudur. Dolayısıyla bir çok teste girerler ve total puanlama yapılır. Bir araç tüm testlerden iyi akabinde tek bir testten bile düşük puan alsa bu onun genel derecesini düşürür. Bu da onu Accent ile aynı seviye yapmaz
Ha siz aynı güvenlik seviyesinde olduğunu düşünüyorsanız o sizin fikriniz tabii
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_7.jpg
    Screenshot_7.jpg
    51.9 KB · Görüntüleme: 102
  • Screenshot_8.jpg
    Screenshot_8.jpg
    58.3 KB · Görüntüleme: 221
Aslında aynı seviyede değiller. IIHS ekran görüntüleri ekli dosyada yer alıyor
Tek senaryoda iki otomobil de testi geçememiş. Bu aynı güvenlik seviyesinde olduklarını göstermiyor. Aracın güvenliği tek testle ölçülmez, güvenlik komple bir olgudur. Dolayısıyla bir çok teste girerler ve total puanlama yapılır. Bir araç tüm testlerden iyi akabinde tek bir testten bile düşük puan alsa bu onun genel derecesini düşürür. Bu da onu Accent ile aynı seviye yapmaz
Ha siz aynı güvenlik seviyesinde olduğunu düşünüyorsanız o sizin fikriniz tabii
Baya düşündünüz sanırım yanıtı vermek için.

IIHS'nin ayırt edici kısmı small overlap front testi, o yüzden benim için önemli olan -ki büyük ihtimal çoğu kişi için de aynısı geçerlidir- bu testte aldığı sonuç, onda da 4'te 1 fiyatına satılan Accent gibi en kötü derece olan poor almış. Testin genel toplamına bakarsak side kısmı nedeniyle bir tık daha yüksek puan almış olabilir ancak yine de kendisinin 4'te 1'i fiyatına satılan Yaris, Fiesta ve Aveo'dan daha güvensiz bir araç. (Örnekler çoğaltılabilir)
 
Baya düşündünüz sanırım yanıtı vermek için.

IIHS'nin ayırt edici kısmı small overlap front testi, o yüzden benim için önemli olan -ki büyük ihtimal çoğu kişi için de aynısı geçerlidir- bu testte aldığı sonuç, onda da 4'te 1 fiyatına satılan Accent gibi en kötü derece olan poor almış. Testin genel toplamına bakarsak side kısmı nedeniyle bir tık daha yüksek puan almış olabilir ancak yine de kendisinin 4'te 1'i fiyatına satılan Yaris, Fiesta ve Aveo'dan daha güvensiz bir araç. (Örnekler çoğaltılabilir)

Düşünülecek bir şey yok ki, bildirim gözden kaçmış..Gerekli açıklamaları yaptım, uzun uzadıya konuşup aynı noktada kalıp konu dağılmasın istemedim ;)
 
Son düzenleme:
Konu zaten baya dağıldı, A4'ün güvenlik konusunda çok kötü olduğu anlaşıldıysa sıkıntı yok.

Tartışma üslubunuz hoş değil. Benim öğretmenim falan değilsiniz ki "güvenlik konusunda çok kötü olduğu anlaşıldıysa" gibi ifadeler kullanıyorsunuz..Poor aldığını yazımın başından beri söylüyorum, Audi için kabul edilemez bir durum. Ancak bu demek değil ki Accent'le eşdeğer güvenlik sunuyor.
Bu testte Mercedes C ve Bmw 3 de M puan aldı..Hoppala o zaman premium araç kalmadı güvenli ? Sırf bir senaryodan G alan araçların hepsi sizin mantığınıza göre Bmw,Audi,Mercedes'ten güvenli araçlar..Öyle ya kaza dediğimiz şey sadece small overlap testindeki senaryodan ibaret..
Accent ile A4'ü bir tutuyorsanız herhangi bir şey anlaşılmamıştır. Size göre aynı güvenlik seviyesinde olabilir. Konuşacak bir şey yok farklı düşünüyoruz
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: akif51bmw
Konu zaten baya dağıldı, A4'ün güvenlik konusunda çok kötü olduğu anlaşıldıysa sıkıntı yok.
iyi günler. accentle aynı güvenlik seviyesinde demek çok iddaalı bir yorum olur bana göre. small overlap testi ilk defa uygulandığında ilk üretim tarihi eski olan birçok premium bu testten zayıf not aldı. zayıf not almasına rağmen bile bu aracın accentle bire bir aynı diyemeyiz. 85 almak da 5 pekiyi. 98 almak da. benim fikrim bu şekilde
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Tartışma üslubunuz hoş değil. Benim öğretmenim falan değilsiniz ki "güvenlik konusunda çok kötü olduğu anlaşıldıysa" gibi ifadeler kullanıyorsunuz..Poor aldığını yazımın başından beri söylüyorum, Audi için kabul edilemez bir durum. Ancak bu demek değil ki Accent'le eşdeğer güvenlik sunuyor.
Bu testte Mercedes C ve Bmw 3 de M puan aldı..Hoppala o zaman premium araç kalmadı güvenli ? Sırf bir senaryodan G alan araçların hepsi sizin mantığınıza göre Bmw,Audi,Mercedes'ten güvenli araçlar..Öyle ya kaza dediğimiz şey sadece small overlap testindeki senaryodan ibaret..
Accent ile A4'ü bir tutuyorsanız herhangi bir şey anlaşılmamıştır. Size göre aynı güvenlik seviyesinde olabilir. Konuşacak bir şey yok farklı düşünüyoruz
Öğretmen değilim ama bir şey anlatmaya çalışıyorum, hala anlayamamışsınız :Şu anda güvenlik testlerinde en sert uygulama IIHS'nin yaptığı bu test, bundan bile geçemeyen araç farklı senaryolarda tabi ki daha kötü sonuçlar verecektir. Hala diyorsunuz ki Good almış bir araç BMW'den Audi'den Mercedes'ten daha sağlam değildir. Göz var nizam var, biri M almış biri G almış, daha sağlam olmasa neden daha yüksek puan alsın, nasıl bir mantık bu çözemedim. Tartışma üslubum gayet düzgün, ona karar vericek de siz değilsiniz.
 
Öğretmen değilim ama bir şey anlatmaya çalışıyorum, hala anlayamamışsınız :Şu anda güvenlik testlerinde en sert uygulama IIHS'nin yaptığı bu test, bundan bile geçemeyen araç farklı senaryolarda tabi ki daha kötü sonuçlar verecektir. Hala diyorsunuz ki Good almış bir araç BMW'den Audi'den Mercedes'ten daha sağlam değildir. Göz var nizam var, biri M almış biri G almış, daha sağlam olmasa neden daha yüksek puan alsın, nasıl bir mantık bu çözemedim. Tartışma üslubum gayet düzgün, ona karar vericek de siz değilsiniz.

Karsimizdakini anlayamamissiniz diye suclamadan once ilk olarak okudugumuzu anlayalim sonra laf sokma gayretine girelim. Tek bir senaryoya bakarak arac yorumladiginizi anlatmaya calisiyorum, oysa ki yol tutus bile guvenlikle alakalidir. Uzatmaya gerek yok
 
Öğretmen değilim ama bir şey anlatmaya çalışıyorum, hala anlayamamışsınız :Şu anda güvenlik testlerinde en sert uygulama IIHS'nin yaptığı bu test, bundan bile geçemeyen araç farklı senaryolarda tabi ki daha kötü sonuçlar verecektir. Hala diyorsunuz ki Good almış bir araç BMW'den Audi'den Mercedes'ten daha sağlam değildir. Göz var nizam var, biri M almış biri G almış, daha sağlam olmasa neden daha yüksek puan alsın, nasıl bir mantık bu çözemedim. Tartışma üslubum gayet düzgün, ona karar vericek de siz değilsiniz.
size a4 s60 tan farklı olarak bir şey sormak isterim. size göre small overlap testinden good almış honda civic sedan ile yine good almış volvo xc90 ın güvenlik seviyesi aynı mı?
 
iyi günler. accentle aynı güvenlik seviyesinde demek çok iddaalı bir yorum olur bana göre. small overlap testi ilk defa uygulandığında ilk üretim tarihi eski olan birçok premium bu testten zayıf not aldı. zayıf not almasına rağmen bile bu aracın accentle bire bir aynı diyemeyiz. 85 almak da 5 pekiyi. 98 almak da. benim fikrim bu şekilde
İyi günler, ilk üretim tarihi veya benzer rakiplerinin de düşük puan alması kabahatini örtmez, teste girdiği yıllar önemli ve baz aldığım araçların hepsi aynı yılda teste girmiş. Detaylı incelendiğinde de zaten 100 üzerinden 13 puan fark olacak kadar da bir fark yok ve çok yakınlar birbirlerine.
 
İyi günler, ilk üretim tarihi veya benzer rakiplerinin de düşük puan alması kabahatini örtmez, teste girdiği yıllar önemli ve baz aldığım araçların hepsi aynı yılda teste girmiş. Detaylı incelendiğinde de zaten 100 üzerinden 13 puan fark olacak kadar da bir fark yok ve çok yakınlar birbirlerine.
size a4 s60 tan farklı olarak bir şey sormak isterim. size göre small overlap testinden good almış honda civic sedan ile yine good almış volvo xc90 ın güvenlik seviyesi aynı mı?
 
İyi günler, ilk üretim tarihi veya benzer rakiplerinin de düşük puan alması kabahatini örtmez, teste girdiği yıllar önemli ve baz aldığım araçların hepsi aynı yılda teste girmiş. Detaylı incelendiğinde de zaten 100 üzerinden 13 puan fark olacak kadar da bir fark yok ve çok yakınlar birbirlerine.
Öncelikle cevabıma bir yanıt vermenizi beklerim. Daha yüksek hızlarda muhtemelen XC90 daha iyidir.
 
IIHS'nin ayırt edici kısmı small overlap front testi, o yüzden benim için önemli olan -ki büyük ihtimal çoğu kişi için de aynısı geçerlidir- bu testte aldığı sonuç, onda da 4'te 1 fiyatına satılan Accent gibi en kötü derece olan poor almış. Testin genel toplamına bakarsak side kısmı nedeniyle bir tık daha yüksek puan almış olabilir ancak yine de kendisinin 4'te 1'i fiyatına satılan Yaris, Fiesta ve Aveo'dan daha güvensiz bir araç. (Örnekler çoğaltılabilir)
Premium bir otomobil, hatta dünyanın önde gelen markalarından biri olarak Audi a4'ün özellikle 2018-17 yılından önceki kasalarının Frontal, yani önden çarpma diye isimlendirdiğimiz bu test alanının alt kolu olan small overlap testinden daha yüksek sonuçlar almamasını tabii ki eleştirebilirsiniz, eleştirebiliriz. Fakat Accent ve A4 small overlap testinden Poor almış, yani aynı almış diye herhangi bir çarpışma anında Accent seviyesinde diyebilmeniz için bu otomobillerin eşit koşullarda ve özelliklerde olması gerek. Şöyle ki iihs'nin test detaylarında şöyle bir dip not geçer ve bunu ' important ' yani önemli olarak betimler.

Important: Frontal crash test ratings should be compared only among vehicles of similar weight.

Gördüğünüz üzere önden çarpışma testlerinde sonuçlar karşılaştırılırken araçların birbirine denk ağırlıkta olması gerektiği vurgusu yapılır. Yani Poor almış bir Accent'e 3-4 kişi binip small overlap tadında kaza yaparsanız Audi'nin sürücülü ağırlığına denk gelecektir. Yani Accent'in ağırlığı A4'ün ağırlığına denk seviyedeyken olası bir small overlap kazasında A4'ün içindekilerden çok daha fazla hasar alacaksınız. O sebeple otomobillerin güvenlik testlerini karşılaştırırken iihs'nin de ' önemli ' diye vurguladığı bu benzer ağırlık dip notunu es geçmediğimiz takdirde daha sağlıklı değerlendirme yapmış oluruz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Sailor
Madem aracı 6 ay içinde satacaksınız o zaman en önemli kriter ikinci el değeri olmalı bana göre. Ne yazık ki S60 elendi, binici aracı çünkü. Audi veya hızlı satılacak D segment başka bir araç olabilir. Audi biraz daha duygusal bir tercih olacaktır. Ben Passat düşünürdüm alıp satacak olsam. Audi' den daha hızlı gidecektir ikinci elde.
 
Premium bir otomobil, hatta dünyanın önde gelen markalarından biri olarak Audi a4'ün özellikle 2018-17 yılından önceki kasalarının Frontal, yani önden çarpma diye isimlendirdiğimiz bu test alanının alt kolu olan small overlap testinden daha yüksek sonuçlar almamasını tabii ki eleştirebilirsiniz, eleştirebiliriz. Fakat Accent ve A4 small overlap testinden Poor almış, yani aynı almış diye herhangi bir çarpışma anında Accent seviyesinde diyebilmeniz için bu otomobillerin eşit koşullarda ve özelliklerde olması gerek. Şöyle ki iihs'nin test detaylarında şöyle bir dip not geçer ve bunu ' important ' yani önemli olarak betimler.

Important: Frontal crash test ratings should be compared only among vehicles of similar weight.

Gördüğünüz üzere önden çarpışma testlerinde sonuçlar karşılaştırılırken araçların birbirine denk ağırlıkta olması gerektiği vurgusu yapılır. Yani Poor almış bir Accent'e 3-4 kişi binip small overlap tadında kaza yaparsanız Audi'nin sürücülü ağırlığına denk gelecektir. Yani Accent'in ağırlığı A4'ün ağırlığına denk seviyedeyken olası bir small overlap kazasında A4'ün içindekilerden çok daha fazla hasar alacaksınız. O sebeple otomobillerin güvenlik testlerini karşılaştırırken iihs'nin de ' önemli ' diye vurguladığı bu benzer ağırlık dip notunu es geçmediğimiz takdirde daha sağlıklı değerlendirme yapmış oluruz.
Accent'e 3-4 kişi doldurup aynı testi yapsak bu sefer aynı koşullar sağlanmaz, çünkü A4'te tek dummy var. Orada bahsedilen büyük ihtimalle atıyorum iki araç kafa kafaya kaza yaptı, birinin ağırlığı ve dolayısıyla kinetik enerjisi fazla olduğu için daha iyi sonuç vereceği. Yani demek istediğim A4 ve Accent'i tek ve aynı dummy ile testte simüle edilen gibi aynı köprü ayağına çarpsak yine aynı sonucu verir.
 
Gördüğünüz üzere önden çarpışma testlerinde sonuçlar karşılaştırılırken araçların birbirine denk ağırlıkta olması gerektiği vurgusu yapılır.
Temel fizik. Bir kaza senaryosunun sonsuz kombinasyonu var, hiçbir kaza diğeriyle aynı değil. Fakat temel hesaplarda olabilecekler az çok belli. He bu demek değil ki ağır araba daha az hasar görür. O zaman ağır araba iyi yol tutarla aynı kapıya çıkar.
Sözelciyim. :D
http://www.paganx.org/trafik-kazalari-ve-fizik.html
 
Son düzenleme:
Accent'e 3-4 kişi doldurup aynı testi yapsak bu sefer aynı koşullar sağlanmaz, çünkü A4'te tek dummy var. Orada bahsedilen büyük ihtimalle atıyorum iki araç kafa kafaya kaza yaptı, birinin ağırlığı ve dolayısıyla kinetik enerjisi fazla olduğu için daha iyi sonuç vereceği. Yani demek istediğim A4 ve Accent'i tek ve aynı dummy ile testte simüle edilen gibi aynı köprü ayağına çarpsak yine aynı sonucu verir.
Bu söylediğiniz şuna benziyor; 70 kiloda yarışan bir boksör ile 120 kiloda yarışan bir boksörü sikletlere ayırmanın ne anlamı var ? Hafif, orta ve ağır siklet kavramına ne gerek var. İkisi de boksör, ikisi de yumruk atıyor. 120 ya da 70 kilo olması bir şey değiştirmez. Söylediğiniz buna çıkıyor.

1500 küsür kiloluk bir kütlenin 64 kmh ile duvara vurmasıyla, 1200 küsür kiloluk bir kütlenin 64 kmh ile duvara vurmasının ortaya çıkaracağı güç ve bu güçten ortaya çıkan yıkıcı etki aynı değil. Zaten iihs bunun aynı olmadığını bildiği için araçların test sonuçlarını karşılaştırırken ağırlıkların benzer seviyede olmasına özen gösteriyor. Bu şekilde bakmasaydı misal poor almış bir 1000-1200 kg'lık B segment araç ile 2000 tona yakın ağırlığı olan poor almış bir aracı da aynı tutarlardı. A4'ün Accent'e göre sahip olduğu fazladan ağırlığı kaza sırasında tolere edebilmesi için Accent'e göre çok daha maliyetli ve yüksek mühendislik içeren şase dayanıklılığı ve koruma demirleri ile donatılmış olması gerekir ki bu böyledir.

Eğer gerçek hayat simulasyonu istiyorsanız; Allah göstermesin, siz dahil karınızı, çocuğunuzu, 1-2 akrabanızı daha alıp Accent'e binip small overlap tadında 64 kmh ile çarpışmak mı isterdiniz, yoksa aynı kazayı A4'te mi yapmak isterdiniz ? Emin olun şartlar denk olduğu zaman, yani araçların ağırlıkları denk olduğu zaman aynı kazada dummy dediğiniz, yani öndeki ikili Accent'te yüksek ihtimal Audi'ye göre ölümcül yara alacaktır. Benzer güvenliğe sahip dediğiniz iki aracın gerçek hayat verisi bu şekilde olacaktır.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Sailor
Temel fizik. Bir kaza senaryosunun sonsuz kombinasyonu var, hiçbir kaza diğeriyle aynı değil. Fakat temel hesaplarda olabilecekler az çok belli. He bu demek değil ki ağır araba daha az hasar görür. O zaman ağır araba iyi yol tutarla aynı kapıya çıkar.
Sözelciyim. :D
http://www.paganx.org/trafik-kazalari-ve-fizik.html
Tabii ki ağır araba daha az ya da çok hasar görür diye bir şey yok. Fakat otomobillerde kullanılan güvenlik materyalleri, otomobillerin ağırlıkları oranında bir üretimden geçer. Dolayısıyla iki değişkeni karşılaştırırken benzer koşullar olması hedeflenir. Fizikte de böyle değil midir ? Bir çok konuda özellikle dip not geçilir; özdeş koşullar diye.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Samed M.
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...