Ben sizin demek istediğinizi tabii ki anlıyorum. Fakat iki araç arasında yine ağırlık farkı oluşacaktır ve A4 yine daha ağır olan, daha fazla kazanın şiddetine maruz kalacak olan taraf olacaktır. Böyle bir senaryoda tabii ki iki araç gereken şekilde yolcuları koruyamıyorsa başarılı sayılamaz. Ama tartışmanın konusu A4 ile Accent aynı güvenlik seviyesinde cümlesiyle başladığı için bunu özellikle belirtmeye çalışıyorum; aynı güvenlik seviyesinde olduğuna kanaat getirebilmek için araçların ağırlıklarının da aynı seviyede olması gerekiyor. Bunu sadece ben söylemiyorum, iihs de araçları kıyaslarken benzer ağırlıklara sahip olması gerektiği vurgusunu yapıyor.
Zira bir başka örnekte olduğu gibi; kendisinden daha alt segment olan, daha ucuz olan performanslı bir model, kendisinden daha üst segment ve pahalı olan performanslı bir aracı daha hafif olduğu için 0-100 100-200 kmh gibi hızlarda geçebiliyor. Bizler bu araçları kıyaslarken aralarında segmentlerinden ve üretimlerinden kaynaklı doğal bir ağırlık farkı olduğunu, bu ağırlık farkının da hafif olan araç tarafında bir avantaj oluşturacağını, dolayısıyla hızlanma performanslarını değerlendirirken bunu göz önünde bulundurmamız gerektiğini söylüyoruz. Dediğim gibi sonuçlardan bağımsız olarak iki değişkeni kıyaslarken olabildiğince birbirlerine denk özellikler ve koşullar oluşturulması gerekiyor ki ikisine de aynı seviyede ya da değil diyebilelim. Siz A4 ile s60'ı kıyaslayıp A4 daha başarısız derseniz işte o zaman doğru, denk kıyas yapmış olursunuz. Zira bırakın Accent'i, sizin söylemiş olduğunuz mantıkla bakıldığında tüm Accent'in segmentindeki otomobiller kendisinden daha ağır olan ve benzer sonuç almış üst segment otomobillerle hep aynı güvenlik seviyesinde olacaktır mantığı çıkacaktır. Small overlap testinden Good alan bir Fiesta, yine small overlap testinden Good alan bir Volvo S90 ile aynı kefeye konacaktır, benzer güvenlik seviyesine sahip denecektir. O zaman yanlış bir kıyas olur.