Birincisi, karşılaştırmanın 2014 modeller arasında yapıldığını farketmediniz, hala 2017 A4'ten bahsediyorsunuz.
İkincisi, göz var nizam var elimizin altında internet de var. IIHS'nin diğer çarpışma kuruluşlarından en büyük farkı 'small overlap front' testidir, otomobilin güvenliğini sınayan en büyük testtir aynı zamanda. EuroNCAP gibi 64 km hızla deforme olabilen bariyere çarpmıyor, zaten o testten de herkes 5 yıldız alıyordu, yeni kriterler getirdiler de yıldız sayısı düştü.
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/audi/a4-4-door-sedan/2014#jump-to
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/hyundai/accent-4-door-sedan/2014#jump-to
Görüldüğü üzere A4, zamanında kendisinin belki de dörtte biri fiyatına satılan Accent ile small overlap kısmında aynı seviyede kalmış, yani en kötü derece olan poor almış.
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/ford/fiesta-4-door-hatchback/2014#jump-to
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/toyota/yaris-4-door-hatchback/2014#jump-to
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/chevrolet/sonic-4-door-sedan/2014#jump-to
Bunlar da yine A4'ün dörtte biri belkide beşte biri fiyatına satılan B segmenti arabalar. Hepsi A4'ten daha sağlam small overlap'te
Fiesta,Yaris,Sonic(Aveo)>A4
Bunlar da yine A4'ün kat be kat altında fiyatlara satılan C segmenti araçlar, görüldüğü üzere A4'le aynı yılda teste girip en yüksek seviye olan good almışlar
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/honda/civic-4-door-sedan/2014#jump-to
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/mazda/3-4-door-sedan/2014#jump-to
Yani diyeceğim şu ki, B8 kasa A4 güvenlik seviyesinde rezil bir durumda, konuyu açan sevgili üyemiz veya B8 A4 almayı düşünen diğer üyelerimiz o kadar para verecekleri arabada eğer biraz kendilerini, ailelerini, sevdiklerini düşünüyorsa tercihini başka bir araçtan yana kullanır. Neticede kimse yola 'kaza yaparım' diye çıkmaz.