2014 audi a5 sportback 2.0 tdı quattro ile bir günüm

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
valla çok abanmadım, 1 defa yanladım çamurda,onuda şanzımanı bildiğim için manuele aldım aracı şanzıman arada kalmasın diye.
onun haricinde hep dur kalk yaptı araba, fotoğraf video çekebilmemiz için farklı açılar yakalamaya çalıştık.

Bak guzel kardesim. Simdi bu araba adindan da anlasilacagi gibi kavramali. O kavrama illa bir gun bitecek, bitmemesi hayatin olagan akisina ters zaten. Tk dedigin sanzimanda kavrama yok, debriyaj kavramasinin gerceklestirecegi isi tork konvertoru gerceklestirir. Yani tk’nin cift kavramaya gore daha dayanikli olmasi gayet olagan bir durum. Sen surekli vites degistirirsen o sanzimanin kavramasi isinir, surekli dur kalk yaparsan isinir. Isininca da uyari cikar ki araba seni yolda birakmasin. Ayrica kullandigin arabanin 88 binde kavramasi bile bitmis olabilir, omrunu tamamlamaya ramak kalmis kavramaya da yuklenirsen olacagi o
 
evet yazıyı biraz sert yazmış olabilirim haklısınız,ben araba kötü demiyorum zaten
araca hayran oldum,yol tutuşu , tasarımı, hızlanması...
tek derdim şanzımanın ısınma probleminin neden çözülemiyor oluşu ve ısınıyor ise neden hala satılıyor?
cevap vermesi zor bi soru olmasa gerek , yazımdaki DSG PİŞMALIKTIR kesitini de kaldırıyorum.
teşekkür ederim düşünceleriniz için
Rica ederim. Zaten mevzu bahis burada arabayla ilgili yorumlar degil. Bu cift kavrama konusunun forumda ve genel sohbet ortamlarinda insanlari gerdigi asikar. Bu husus da artik acik secik ortada. Cift kavrama temelli sanzimanlarin avantaj ve dezavantajlarini zaten artik herkes biliyor. Iyi kotu nasil kullanilmasi gerektigine dair bir seyler de biliniyor. Haliyle bunu tercih eden kullanici bunun bilincinde bir secim yapiyor. Markalar da hem pazarlama hem musteri geri bildirimleri dogrultusunda tercihlerini bu yonde kullaniyor. Uretici de tam otomatik kadar saglam bir cift kavrama gelistirmeyi elbet bilir. Ama neticede maliyetler ve bizim bilmedigimiz durumlar da isin icine giriyor olabilir. Velhasil bu cift kavrama mevzusunun tartisilmaya deger bir yaninin kalmadigi kanaatindeyim. Zaten bu konunun artik amacini astigi otomobil sohbetlerinden cikip insanlarin birbirlerini sinirlendirme, kirma, uzme gibi noktalara gitmesinden belli. O nedenle bu tarz konularda ki elestirilerde insanlarin hassasiyeti de goz onunde bulundurulup ona gore bir niyet ve üslupla davranilabilirse bos yere tatsizlikla sonuclanmamis olur konular.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca ve by
4 sene / 88k da Manuel arabanın kavramasini bitiren var mı?
Emin olmasam da tek debriyajli otomatiklestirilmis Manuel arabanın kavramasi değişiyor mu bilmiyorum da aynı yil/km de kavrama bitiren var mı?
Simdi sen o kadar milyar milyon arge yap bir sanziman hazırla ve zibilyon tane arabaya bu şanzımanı koy. E normal bir insandan daha hızlı debriyaj bitirecekse dsg pişmanlıktır denmesi bence gayet normal.
Günlük hayatta İ30 dct ye çok bindim ve iğrenç bir sanziman. Araba 70k larda hep bir yarım debriyaj hissi var. Dizel araba 8.5 tüketim gösteriyor. Aynı şartlarda (hatta bildiğin öküz gibi) bindiğim symbol 4.4 gösteriyor. Bunu neden söyledim çünkü çift debriyaj sanziman sevmiyorum bunu belirteyim dedim
 
4 sene / 88k da Manuel arabanın kavramasini bitiren var mı?
Emin olmasam da tek debriyajli otomatiklestirilmis Manuel arabanın kavramasi değişiyor mu bilmiyorum da aynı yil/km de kavrama bitiren var mı?
Simdi sen o kadar milyar milyon arge yap bir sanziman hazırla ve zibilyon tane arabaya bu şanzımanı koy. E normal bir insandan daha hızlı debriyaj bitirecekse dsg pişmanlıktır denmesi bence gayet normal.
Günlük hayatta İ30 dct ye çok bindim ve iğrenç bir sanziman. Araba 70k larda hep bir yarım debriyaj hissi var. Dizel araba 8.5 tüketim gösteriyor. Aynı şartlarda (hatta bildiğin öküz gibi) bindiğim symbol 4.4 gösteriyor. Bunu neden söyledim çünkü çift debriyaj sanziman sevmiyorum bunu belirteyim dedim

Kavramasi olan herhangi bir otomobilde kavrama tabii ki degisir. Manuel arabanin kavramasinin bitmesi kisiden kisiye degisir belli bir trendi yok ki bunun 80 binde degismez 90 binde degisir gibi.. Cift kavramali otomobilde de kullanima gore degisir. Arabayi zorlarsan surekli cakili trafikte 1-2 yaptirirsan kavramanin da omrunu o denli cabuk yersin. Bir seyden kazanirken bir digerinden feragat ediyorsun.
Cift kavramali sanzimanlarin tamami tk’ya gore daha hassaslar. Bu yuzden bazi hususlara dikkat etmek gerekiyor.
Her seye o mantikla bakarsak insanlarin super spor motora dahi binmemesi gerekiyor. 1000cc’lik bir motor trafikte kalirsa hararetten insanin bacaklarini pisirir
Yuzbinlerce euro verip Lamborghini aliyorsun cift kavrama yok normal bir insandan daha hizli bir sekilde 15 binde debriyaj bitiyor, nasil olacak ?
 
Son düzenleme:
Evet bence de bir ötekileştirme durumu var gibi gözüküyor dışardan bakılınca. Maksadının dışında çıkmadan konu kilitlense daha mantıklı olur
Konuyu açan arkadaşın ifadesi yanlış ama bu kadar acımasızca eleştirmeyi manasız buluyorum

Her konusmada kendi dogrularini dikte edip uslupsuzca baskalarinin tercihlerine sallayani elestirince otekilestiren biz oluyoruz dogru
 
4 sene / 88k da Manuel arabanın kavramasini bitiren var mı?
Emin olmasam da tek debriyajli otomatiklestirilmis Manuel arabanın kavramasi değişiyor mu bilmiyorum da aynı yil/km de kavrama bitiren var mı?
Simdi sen o kadar milyar milyon arge yap bir sanziman hazırla ve zibilyon tane arabaya bu şanzımanı koy. E normal bir insandan daha hızlı debriyaj bitirecekse dsg pişmanlıktır denmesi bence gayet normal.
Günlük hayatta İ30 dct ye çok bindim ve iğrenç bir sanziman. Araba 70k larda hep bir yarım debriyaj hissi var. Dizel araba 8.5 tüketim gösteriyor. Aynı şartlarda (hatta bildiğin öküz gibi) bindiğim symbol 4.4 gösteriyor. Bunu neden söyledim çünkü çift debriyaj sanziman sevmiyorum bunu belirteyim dedim
bi manuel şanzıman o km de kavrama değiştiriyorsa kullanıcısında sıkıntı vardır bence, normal kullanıcıda 7-8 yıldan sonra kavrama değiştirme ister araç
 
4 sene / 88k da Manuel arabanın kavramasini bitiren var mı?
Emin olmasam da tek debriyajli otomatiklestirilmis Manuel arabanın kavramasi değişiyor mu bilmiyorum da aynı yil/km de kavrama bitiren var mı?
Simdi sen o kadar milyar milyon arge yap bir sanziman hazırla ve zibilyon tane arabaya bu şanzımanı koy. E normal bir insandan daha hızlı debriyaj bitirecekse dsg pişmanlıktır denmesi bence gayet normal.
Günlük hayatta İ30 dct ye çok bindim ve iğrenç bir sanziman. Araba 70k larda hep bir yarım debriyaj hissi var. Dizel araba 8.5 tüketim gösteriyor. Aynı şartlarda (hatta bildiğin öküz gibi) bindiğim symbol 4.4 gösteriyor. Bunu neden söyledim çünkü çift debriyaj sanziman sevmiyorum bunu belirteyim dedim
16 yıl 80 bin ya da 75 bin km de değişti ilk defa meganın baskı balatasi..
 
giphy.gif
 
Kavramasi olan herhangi bir otomobilde kavrama tabii ki degisir. Manuel arabanin kavramasinin bitmesi kisiden kisiye degisir belli bir trendi yok ki bunun 80 binde degismez 90 binde degisir gibi.. Cift kavramali otomobilde de kullanima gore degisir. Arabayi zorlarsan surekli cakili trafikte 1-2 yaptirirsan kavramanin da omrunu o denli cabuk yersin. Bir seyden kazanirken bir digerinden feragat ediyorsun.
Cift kavramali sanzimanlarin tamami tk’ya gore daha hassaslar. Bu yuzden bazi hususlara dikkat etmek gerekiyor.
Her seye o mantikla bakarsak insanlarin super spor motora dahi binmemesi gerekiyor. 1000cc’lik bir motor trafikte kalirsa hararetten insanin bacaklarini pisirir
Yuzbinlerce euro verip Lamborghini aliyorsun cift kavrama yok normal bir insandan daha hizli bir sekilde 15 binde debriyaj bitiyor, nasil olacak ?
Dsg bulunduran her araba için satılırken
Efenim trafikte kalınca vites kolunu sağa mı artık sola mı neyse çekiniz, vitesi yukarı aşağı oynama suretiyle Manuel olarak değiştiriniz desinler o zaman. Ben defalarca '' aslında desege çok iyi sanziman ama kullanmayı bilmiyorlar efenim!! '' videoları izlemekten bıktım şahsen. Ulan otomatik araba bu gitmek istersen d ye alırsın veya r ye o sana kalmış. Durunca da p ye alırsın biter gider.
Yok efenim durunca önce n sonra el freni sonra p
Sıkışık trafikte ve her kalkista Manuele çek 1 2 3 oyna
Araziye girersin arazi dediğim bahçe çimi sanziman ısındı
Neymiş hemen 2 ye atıp yarım debriyaj yapıyormuş. Yapmasın aga bu kadar mı zor servise çağırıp yazılım güncellemek.?
Bide dsg aldın canlı bomba olma riski var yetkili servis dışına goturemiyorsun. Sonra saçma sapan faturalar öde dur. İnsanı sıfır araba almaktan sogutmaktan başka nedir efendiler double clutch transmission?
 
Dsg bulunduran her araba için satılırken
Efenim trafikte kalınca vites kolunu sağa mı artık sola mı neyse çekiniz, vitesi yukarı aşağı oynama suretiyle Manuel olarak değiştiriniz desinler o zaman. Ben defalarca '' aslında desege çok iyi sanziman ama kullanmayı bilmiyorlar efenim!! '' videoları izlemekten bıktım şahsen. Ulan otomatik araba bu gitmek istersen d ye alırsın veya r ye o sana kalmış. Durunca da p ye alırsın biter gider.
Yok efenim durunca önce n sonra el freni sonra p
Sıkışık trafikte ve her kalkista Manuele çek 1 2 3 oyna
Araziye girersin arazi dediğim bahçe çimi sanziman ısındı
Neymiş hemen 2 ye atıp yarım debriyaj yapıyormuş. Yapmasın aga bu kadar mı zor servise çağırıp yazılım güncellemek.?
Bide dsg aldın canlı bomba olma riski var yetkili servis dışına goturemiyorsun. Sonra saçma sapan faturalar öde dur. İnsanı sıfır araba almaktan sogutmaktan başka nedir efendiler double clutch transmission?

Bu iş tercih meselesi. Kimsenin boğazını sıkıp zorla satmıyorlar. Bunca yıl insanlar artısını eksisini net bir şekilde öğrendi, kullanmayı bilmiyorlar videolarına katılmıyorum, beni abidik gubidik fanboylarla karıştırmayın. Ama burada tutup 508'le CLS'i rakip yapan, torsiyonlu Suv aracının bağımsız süspansiyonlu bir sedandan iyi yol tuttuğunu savunan ve her başlıkta nefret saçan bir adamdan şanzıman konusunda icazet alacak değilim.
Artık bu iş kabak tadı vermeye başladı. Iphone kullanan salaktır veya android kullanan aptaldır mevzusuna döndü, ben de bu duruma tepkiliyim. Kimse salak değil, bir tercihte bulunurken artısını eksisini kıyaslıyor, etrafından bilgi alıyor ona göre karar veriyor. Bu adam 20'li yaşlarda dünyayı çözmüş en büyük otomobil üreticilerinden birine akıl veriyor..Bu kadar basitti zaten değil mi ? Otomobil üreticilerinin çift kavramalı kullanmasının emisyondan verimliliğe bir çok nedeni var. Belli ki sunduğu artılar olumsuz yanlarını bir noktada tolore ediyor ki kullanıyorlar. Bir üreticinin kullanıcısına bilinçli bir şekilde ayıplı mal satması gerçekten mantıklı geliyor mu veya buna inanıyor musunuz ? Kullanım kılavuzunda bile bu durumdan bahsediliyor ama pek zeki arkadaşımız burada nefret kusmayı daha uygun görüyor. Neden ? Çünkü o dünyayı çözmüş, otomotiv sektöründe önünü açsalar çığır açar.
Bu iş bir yerden sonra insanların tercihlerine küfür etmek oluyor. Bir konu açıldığında insanlar zaten savundukları veya savunmadıkları noktalarını dile getiriyor, ama tutup sırf bunun için video çekmek art niyetten başka bir şey değil.
Savunduğun şeyleri doğru bir üslupla anlatırsan kimse sana bir şey diyemez. Ama sen tutup mahalle ağzıyla insanlarının tercihlerini eleştirirsen bu kimse tarafından hoş karşılanmaz.
 
Son düzenleme:
Herkese merhaba, audi a5 ile hatıralarımı anlatmaya başlayayım.
ilk olarak youtube için otomobil videoları çekiyoruz,bu aracı da sahibinden sabah teslim aldık baya bi kullandık limitlere çıktık,ilk dış çekimleri yapacaktık ardından iç çekimleri halledecektik,
dış çekimlerin sonuna gelirken şanzıman su koyvermeye başladı,titremeye başladı ilk olarak,
ardından biz devam ettik çekimlere ve P den D ye alınca araba kendini ileri atıp atıp bırakıyordu,1-2 defa motor stop etti ve ardından araba uyarı verdi, limitli kullanım dedi.ve çok tuhaf bir olay yaşandı.
DSG 2,4,6. vitesleri kullanmaya izin verdi, yani 1,3,5,7. vitesleri kullanmaya izin vermedi DSG. iç çekime geçemeden işimizi bırakıp şehre geri döndük ve 4 saat aracın soğumasını bekledikten sonra araç yavaş yavaş kendine geldi.
Aracın şanzıman haricinde bir problemi yok, tek sıkıntı arka yaşam alanının darlığı, biraz klostrofobik,arka camlar tam açılmıyor, yarısı dışarda kalıyor...

sonuca gelecek olursak,A5 ve diğer audiler gibi bu güzel araçların DSG ye maruz kalması insanı üzüyor,dsg yi bilmeyen biri bu olaydan sonra hemen şanzımanı değiştirtmeye servise falan giderdi galiba :)


ARAÇ: AUDI A5 SPORTBACK
PAKET: S-LINE
MOTOR:2.0 TDI
ÇEKİŞ:QUATTRO
KM: 88.000

ARTILARI:
-ÇEKİŞ
-PERFORMANS
-FARLAR
-ÇERÇEVESİZ CAMLAR

EKSİLERİ:
-DSG
-MULTIMEDYA BAĞLANABİLİRLİK
-ARKA YAŞAM ALANI

ARACIN TEST YAZISINI,ŞANZIMANI ÇOK ELEŞTİRDİĞİM İÇİN TAKİPÇİ TESTLERİ BÖLÜMÜNDE YAYINLANMASI UYGUN GÖRÜLMEDİ.
yorumlarınızı aşağıda belirtirseniz sevinirim.

ARACIN VİDEOSU:
Bu araba hakkında hiçbir şey öğrenemediğim bir yazı. Arabanın nesini incelediniz onu da yazsaydın keşke. DSG düştü DSG kalktı, arkası klostrofobik. Ok. Başka? Emin ol şanzımanı çok eleştirdiğin için değil, aracın incelemesi namına bir şey yazmadığın için uygun görülmemiştir.
 
Ya arkadaşlar sizin bu vw ile derdiniz nedir ya. Nedir bu kompleks biri bana anlatsın :D sokakta sorsan 20 bine Peugeot almanın mantığını sorgularlar. Adam 200 bine 5008 almış. Hahahaha diye güleyim mi şimdi. Peugeot nereee vw nere mi diyeyim. Bu insanların bu öfkesi neden?
 
  • Beğeni
Tepkiler: AlperErdem
Merhabalar, öncelikle yazınız için teşekkürler. Coupe aracın, camlarının "çerçevesiz" olması baya iyiymiş. Normalde SUV'larda karşılaşırız bununla. Onun haricinde, DSG'den başka bir şey yok sanırım arabada. Malzeme kalitesi, duruşu, gidişi, yakıtı? Ayrıca, bir öneri olarak; "DSG düştü, DSG attı, DSG vurdu" tabirleriniz yerine, "DSG, biraz sürüşü baltaladı, onun haricinde tepkileri iyiydi, ancak uzun ömürlülüğü tartışılır" şeklinde, nabza göre şerbet verirseniz çok daha iyi olur. Bu sayede hem tepki almazsınız, hem de test yazınız okunulabilirlik açısından iyi olur.
 
İsterseniz o zaman bu konu şöyle bağlanır, iki tarafın yorumundan biri kısaca DSG ya da diğer çift kavramalı araç alanlar zaten olabilecek sıkıntıları düşünüp ona göre tercih ediyorlar bu sebepten bu kadar dillenmiş bir konu artık eleştirilmeye değmez.

Bir diğer grup insan ise, VW grubunun bu kadar sıkıntı çekilen bir düzeneği yıllardır insanlara pazarlanmasından rahatsız olan grup ayrıca markanın otomatik şanzıman stratejisini de hoş görmüyorlar. Açıkçası tartışılan konular farklı arkadaşlar, önce ona bir karar verilip onun konuşulması gerek.:)

Bunu yazmak istemiyordum, ama çift kavrama şanzımanlara karşı hep ön yargılıyım, @denizyenilmez_ düşündüklerimi açıklamış, öte yandan, @by 'de çift kavrama şanzıman kullananların durumun farkında olduğunu ona göre hareket ettiğini ya da tercih ettiğini söylüyor, onu da anlarım.:)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...