CVT zaten sakin kullanılırsa anlaşılabilir bir şanzıman değil. Oranlı bir şanzıman değil, sabit hızla aynı devir aralığında (1500 civarı) 100 küsura kadar çıkabiliyor (aracın gücüne göre değişir). Markalar sanal olarak oran koyuyor. Toyotaları bildiğim için ondan örnek vereyim mesela, onlarda 7 ileri cvt diye geçiyor bazı yerlerde ama dediğim gibi sanal oran o. Gerçekte sonsuz oranlı. Manuel kullanımda m1-m2...-m7 şeklinde sürücü ayarlıyor.
Şu videoyu tavsiye ederim:
Manuel mi alsak ne yapsak çok kararsızım
Soru bana gelmemiş ancak devamlı uzun yol yapan biri olsaydım otomatik almazdım.
CVT'ler gazlamaya pek uygun değil bu konuda da denildiği gibi, daha doğrusu pek zevkli değil. Markaların amacı ve iddiasıda aynı aracın manueli kadar hatta daha az yakıt tüketmek oluyor. Sürüş hissi, cvt'nin sürüş karakteri hakkında detay merak ediyorsanız youtube'da bu konuda videolar var. Cvt drive, cvt eco drive, cvt s drive vb. şekilde aramalar yaparak fikir sahibi olabilirsiniz. Örnek vermek gerekirse sakin kullanımda 1500-2000 devir civarı sabit kalarak araç hızlanıyor, arabada vites var mı yok mu farkında olmuyorsunuz. Gazı tam kaparsanız arabanın modeline, cvt ayarına göre kimisinde 5000 civarında sabit olarak bağıra bağıra gidiyor, kimisinde 7000 bine gelince sanal oran atıp üst vitese 5000 binde başlayıp yine 7000 bine kadar devir çeviriyor. Gazlama durumlarında cvt'nin sevilecek bir yanı bence yok.