Marka: Ford
Model: Fiesta 1.0 Ecoboost Titanium (Ek opsiyonlar aşağıda)
Yıl: -
KM'si: -
Motor: 998 cc
Güç: 100 hp @ 4500-6500 d/d
Tork: 170 Nm @ 1500-4000 d/d
Şanzıman: 6 ileri Tork Konvertörü
0-100 km/s: 12.2 sn
Son hız: 180 km/s
Test tüketimi: Ortalama 8,0 litre/100 km
Ağırlık: 1206 kg
Bagaj hacmi: 292 litre
Araç Hakkında:
İç Mekan;
Kullanışlılık:
Genelde Fiesta bu konu da biraz zayıftır ve bu araba da biraz olsun iyileşme var ama yine de pek iyi değil.
Önden başlarsak,
Kapı içleri 1.5 litre suyu alabilecek seviye de.
Vitesin çevresinde iyi bir gelişme var. Vitesin önünde güzel bir alan var. Arkasında 2 tane bardaklık ve küçük bir göz var.
Torpido maalesef biraz küçük kalmış. Arka kapılara göz koymuşlar. 1 şişe alabilecek kapasite de. Bagajda eski nesile göre 16 litre artmış. Yükleme eşiği biraz yüksek. Ama duvarları düz. Bu sınıf için yeterli seviyede.
Arka yaşam alanı:
Diz ve baş mesafesi olarak pek bir iyileşme yok.
Özellikle rakipleri olan yeni Polo,İbiza ya bakınca hem kullanışlılık hem de arka yaşam alanının rakiplerinin arkasında kaldığını görüyorsunuz.
Bu arka yaşam alanı etkileyen en büyük etkenin hala gereksiz önde kalan orta konsol olduğunu düşünüyorum.
Donanım:
Fiesta ların en büyük eksiği sundukları donanımın rakiplerine göre az oluşuydu. Kullandığımız araba Titanium+X paket+B&O Sound Müzik Sistemi (9 hoparlör, 1 Subwoofer),Jant Paketi (17 inç),Açılabilir Panoramik Cam Tavan yani anlayacağınız en dolu paket.
Titanium: Öne çıkanlar;
8 inç ekranı beğendim. Grafikleri büyük ve net. Geri görüş kamerasının netliği de fena değil. Yağmurlu hava da bile gayet netti.
B&O ses sistemi baya iyi kesinlikle verdiğiniz paraya değer.
Panoramik cam tavan: Arabaya ciddi ferahlık katıyor ama fiyatına değeceğini sanmıyorum.
X paketi biraz beklenti meselesi eğer geri görüş,otomatik park gibi donanımları sık sık kullanacaksanız değeceğini düşünüyorum. Ön-arka park sensörü sonradan serviste takılabiliyormuş.
Konfor:
Beklentimin baya üstüne çıktı.
Süspansiyonlar:
Bir gerginlik var ama sönümlemesi gerçekten çok iyi. Bide 17 inç 45 yanak lastikleri düşününce beni baya şaşırttı. Öyle yastık gibi konforlu değil. Engebelerin üstünden geçerken hissettiriyor ama rahatsız etmeyecek seviyeye kadar sönümlüyor.
Yalıtım:
Rüzgar yalıtımı eskisine göre gelişmiş. 110 civarında ses gelmeye başlıyor.
Birazcık lastik sesi var ama daha küçük jant ile bu ses azalacaktır.
Motor sesi üst devirlere çıkmadığınız sürece pek bir ses gelmiyor. Üst devirlere çıkınca da cılız bir ses geliyor.
Koltuk:
İdeal sürüş pozisyonumu çok rahat ulaştım. Yanal destekler fena değil. Koltuklarda pek sert değil.
Motor:
1.0 Ecoboost 100 bg 170 tork üretiyor. Motor bu arabaya fazlasıyla yetiyor. İlk kalkış tepkisi baya iyi.
Motor hızlanma konusunda baya istekli ama motoru birazcık gücünü göstermeyi engelleyen bir şanzıman var.
Şanzıman;
Ford powershift yerine 6 ileri tork konvertörü kullanmış. Bir kaç eksiği var ama genel olarak kıyaslayınca çok doğru bir karar verdiğini düşünüyorum.
Eksiler:
İlk olarak bazen kitleyemiyor ve hızlanırken gücünü yere tam aktaramıyor. İkinci olarak yakıt: Tork konvertörlü şanzıman aradaki kitleme sorunlarından dolayı rakiplerinde 0.5-1 lt arası fazla yakıyor. Ortalama 8 litre ile gezebileceğinizi düşünüyorum. Max 15 litre gördük.
Artıları:
İlk gaz tepkisi efsane olmuş. Araba olduğunda çok daha atik hissettiriyor. Özellikle çift kavramalı rakiplerindeki gecikme yok.
Verdiği güven,sanki hiç bozulmayacağım zamanı gelince yağımı değiş onun dışında d tak unut bu iş bende. Şehir içinde trafikte manuele al,park ederken önce n al sonra el frenini çek sonra p al gibi dertler yok.
Gazdan ayağınızı çektiğinizde gerekirse hiç tereddüt etmeden yükseltiyor ve spor modu da var ve direksiyonların arkasında kulakçıklar da var. Kulakçıklar pek hızlı çalıştığı söylenemez.
Sürüş:
İlk çıktığından beri Fiesta denildiği zaman b sınıfında sürüş demekti. İşte Ford mühendisliğini burada bir kez daha konuşmuş.
İlk gaz tepkisindeki atiklik,süspansiyonların sert yapısı ve şasisinin rijitliği ile virajlarda çok keyif veriyor. Arabanın üstüne çıkıp limite ulaşınca arkasını açmaya meyilleniyor ve esp de kolay kolay devreye girmiyor.
Elektrikli olmasına rağmen hala canlı direksiyonu ile Petrolhead arabası olmaya devam ediyor.
Sonuç:
Yalıtımı ve konforunu geliştirip üstüne hala sürüş keyfini sürdürebiliyor. Bide eski Fiesta lardaki donanım eksiğini de gidermiş.
Tabii bu kadar donanım belli bir karşılığı da var. Bu araba da tam olarak 13700 tl opsiyon var ve bu arabanın fiyatı şuan (18.01.2018) 107200 tl buluyor.
Şimdi bu fiyatı rakipleri ile kıyaslamak lazım. Benzer donanım+motor+şanzımanlı rakipleri:
VW Polo 1.0 Tsi Dsg Highline 100k civarında eğer Fiesta yı X paket+ses sistemi+jant paketi ile alırsanız onunda fiyatı 100k oluyor ama Fiesta Polo’ya ek olarak 17 inç jant, otomatik park sistemi, ses sistemi, elektrikli katlanır aynalar, anahtarsız çalıştırma ,geri görüş kamerası var.
Bu fiyata Polo da olup Fiesta da olmayan İkincil çarpışma freni donanımı var.
Peugeot 208 1.2 110 hp Eat6 Allure 98k donanım olarak karşılıklı artı ve eksileri var. Benzer donanımdaki Fiesta (Titanium+X paket) 96k. 208 de ek olarak otomatik fren sistemi, Fiesta da anahtarsız giriş var.
Renault Clio 1.2 120 hp Edc İcon 95k donanım olarak Fiesta da Titanium+x pakete denk denebilir. Clio da bir tek anahtarsız giriş çalıştırma eksik.
(Bu fiyat + donanım kıyaslaması resmi sitelerinden baktım bir çok kez kontrol ettim umarım bir hata yoktur.)
Fiyat olarak bakarsak rakipleri ile hemen hemen aynı. Eğer sürüş keyfi sizin için önemli ise yeni Ford Fiesta yı kesinlikle göz atın.
Eski Fiesta Testleri:
http://garajtv.com/2-ileri-1-geri-ford-fiesta-1-6-powershift/
http://garajtv.com/umut-ford-fiesta-trend-1-4-otomatik/
Test yazısı: http://garajtv.com/timsahford-fiesta-1-0-ecoboost/
Model: Fiesta 1.0 Ecoboost Titanium (Ek opsiyonlar aşağıda)
Yıl: -
KM'si: -
Motor: 998 cc
Güç: 100 hp @ 4500-6500 d/d
Tork: 170 Nm @ 1500-4000 d/d
Şanzıman: 6 ileri Tork Konvertörü
0-100 km/s: 12.2 sn
Son hız: 180 km/s
Test tüketimi: Ortalama 8,0 litre/100 km
Ağırlık: 1206 kg
Bagaj hacmi: 292 litre
Araç Hakkında:
İç Mekan;
Kullanışlılık:
Genelde Fiesta bu konu da biraz zayıftır ve bu araba da biraz olsun iyileşme var ama yine de pek iyi değil.
Önden başlarsak,
Kapı içleri 1.5 litre suyu alabilecek seviye de.
Vitesin çevresinde iyi bir gelişme var. Vitesin önünde güzel bir alan var. Arkasında 2 tane bardaklık ve küçük bir göz var.
Torpido maalesef biraz küçük kalmış. Arka kapılara göz koymuşlar. 1 şişe alabilecek kapasite de. Bagajda eski nesile göre 16 litre artmış. Yükleme eşiği biraz yüksek. Ama duvarları düz. Bu sınıf için yeterli seviyede.
Arka yaşam alanı:
Diz ve baş mesafesi olarak pek bir iyileşme yok.
Özellikle rakipleri olan yeni Polo,İbiza ya bakınca hem kullanışlılık hem de arka yaşam alanının rakiplerinin arkasında kaldığını görüyorsunuz.
Bu arka yaşam alanı etkileyen en büyük etkenin hala gereksiz önde kalan orta konsol olduğunu düşünüyorum.
Donanım:
Fiesta ların en büyük eksiği sundukları donanımın rakiplerine göre az oluşuydu. Kullandığımız araba Titanium+X paket+B&O Sound Müzik Sistemi (9 hoparlör, 1 Subwoofer),Jant Paketi (17 inç),Açılabilir Panoramik Cam Tavan yani anlayacağınız en dolu paket.
Titanium: Öne çıkanlar;
- Elektronik klima
- Ford SYNC III Bluetooth & Türkçe Sesli Kontrol Sistemi
- Otomatik kararan iç dikiz aynası
- Otomatik yanan farlar
- Yağmur sensörü
- 3 kollu deri kaplı direksiyon simidi
- Yol bilgisayarı
- 8” dokunmatik, renkli gösterge ekranı
- “Ford Power” Anahtarsız Çalıştırma Sistemi
- Direksiyondan kumandalı otomatik vites
- X Paket: Fiyatı: 3100 tl
Anahtarsız Giriş Sistemi
Otomatik Park Sistemi
Geri Görüş Kamerası
Elektrikli Katlanabilir Yan Aynalar
Ön-arka park sensörü - B&O Sound Müzik Sistemi Fiyatı: 2300 tl
9 hoparlör, 1 Subwoofer - Jant Paketi Fiyatı: 1000 tl
17″ Alüminyum Alaşımlı Jant
8 inç ekranı beğendim. Grafikleri büyük ve net. Geri görüş kamerasının netliği de fena değil. Yağmurlu hava da bile gayet netti.
B&O ses sistemi baya iyi kesinlikle verdiğiniz paraya değer.
Panoramik cam tavan: Arabaya ciddi ferahlık katıyor ama fiyatına değeceğini sanmıyorum.
X paketi biraz beklenti meselesi eğer geri görüş,otomatik park gibi donanımları sık sık kullanacaksanız değeceğini düşünüyorum. Ön-arka park sensörü sonradan serviste takılabiliyormuş.
Konfor:
Beklentimin baya üstüne çıktı.
Süspansiyonlar:
Bir gerginlik var ama sönümlemesi gerçekten çok iyi. Bide 17 inç 45 yanak lastikleri düşününce beni baya şaşırttı. Öyle yastık gibi konforlu değil. Engebelerin üstünden geçerken hissettiriyor ama rahatsız etmeyecek seviyeye kadar sönümlüyor.
Yalıtım:
Rüzgar yalıtımı eskisine göre gelişmiş. 110 civarında ses gelmeye başlıyor.
Birazcık lastik sesi var ama daha küçük jant ile bu ses azalacaktır.
Motor sesi üst devirlere çıkmadığınız sürece pek bir ses gelmiyor. Üst devirlere çıkınca da cılız bir ses geliyor.
Koltuk:
İdeal sürüş pozisyonumu çok rahat ulaştım. Yanal destekler fena değil. Koltuklarda pek sert değil.
Motor:
1.0 Ecoboost 100 bg 170 tork üretiyor. Motor bu arabaya fazlasıyla yetiyor. İlk kalkış tepkisi baya iyi.
Motor hızlanma konusunda baya istekli ama motoru birazcık gücünü göstermeyi engelleyen bir şanzıman var.
Şanzıman;
Ford powershift yerine 6 ileri tork konvertörü kullanmış. Bir kaç eksiği var ama genel olarak kıyaslayınca çok doğru bir karar verdiğini düşünüyorum.
Eksiler:
İlk olarak bazen kitleyemiyor ve hızlanırken gücünü yere tam aktaramıyor. İkinci olarak yakıt: Tork konvertörlü şanzıman aradaki kitleme sorunlarından dolayı rakiplerinde 0.5-1 lt arası fazla yakıyor. Ortalama 8 litre ile gezebileceğinizi düşünüyorum. Max 15 litre gördük.
Artıları:
İlk gaz tepkisi efsane olmuş. Araba olduğunda çok daha atik hissettiriyor. Özellikle çift kavramalı rakiplerindeki gecikme yok.
Verdiği güven,sanki hiç bozulmayacağım zamanı gelince yağımı değiş onun dışında d tak unut bu iş bende. Şehir içinde trafikte manuele al,park ederken önce n al sonra el frenini çek sonra p al gibi dertler yok.
Gazdan ayağınızı çektiğinizde gerekirse hiç tereddüt etmeden yükseltiyor ve spor modu da var ve direksiyonların arkasında kulakçıklar da var. Kulakçıklar pek hızlı çalıştığı söylenemez.
Sürüş:
İlk çıktığından beri Fiesta denildiği zaman b sınıfında sürüş demekti. İşte Ford mühendisliğini burada bir kez daha konuşmuş.
İlk gaz tepkisindeki atiklik,süspansiyonların sert yapısı ve şasisinin rijitliği ile virajlarda çok keyif veriyor. Arabanın üstüne çıkıp limite ulaşınca arkasını açmaya meyilleniyor ve esp de kolay kolay devreye girmiyor.
Elektrikli olmasına rağmen hala canlı direksiyonu ile Petrolhead arabası olmaya devam ediyor.
Sonuç:
Yalıtımı ve konforunu geliştirip üstüne hala sürüş keyfini sürdürebiliyor. Bide eski Fiesta lardaki donanım eksiğini de gidermiş.
Tabii bu kadar donanım belli bir karşılığı da var. Bu araba da tam olarak 13700 tl opsiyon var ve bu arabanın fiyatı şuan (18.01.2018) 107200 tl buluyor.
Şimdi bu fiyatı rakipleri ile kıyaslamak lazım. Benzer donanım+motor+şanzımanlı rakipleri:
VW Polo 1.0 Tsi Dsg Highline 100k civarında eğer Fiesta yı X paket+ses sistemi+jant paketi ile alırsanız onunda fiyatı 100k oluyor ama Fiesta Polo’ya ek olarak 17 inç jant, otomatik park sistemi, ses sistemi, elektrikli katlanır aynalar, anahtarsız çalıştırma ,geri görüş kamerası var.
Bu fiyata Polo da olup Fiesta da olmayan İkincil çarpışma freni donanımı var.
Peugeot 208 1.2 110 hp Eat6 Allure 98k donanım olarak karşılıklı artı ve eksileri var. Benzer donanımdaki Fiesta (Titanium+X paket) 96k. 208 de ek olarak otomatik fren sistemi, Fiesta da anahtarsız giriş var.
Renault Clio 1.2 120 hp Edc İcon 95k donanım olarak Fiesta da Titanium+x pakete denk denebilir. Clio da bir tek anahtarsız giriş çalıştırma eksik.
(Bu fiyat + donanım kıyaslaması resmi sitelerinden baktım bir çok kez kontrol ettim umarım bir hata yoktur.)
Fiyat olarak bakarsak rakipleri ile hemen hemen aynı. Eğer sürüş keyfi sizin için önemli ise yeni Ford Fiesta yı kesinlikle göz atın.
Eski Fiesta Testleri:
http://garajtv.com/2-ileri-1-geri-ford-fiesta-1-6-powershift/
http://garajtv.com/umut-ford-fiesta-trend-1-4-otomatik/
Test yazısı: http://garajtv.com/timsahford-fiesta-1-0-ecoboost/
Moderatör tarafında düzenlendi: