2018 Ford Fiesta 1.0 Ecoboost İnceleme

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Marka: Ford
Model: Fiesta 1.0 Ecoboost Titanium (Ek opsiyonlar aşağıda)
Yıl: -
KM'si: -
Motor: 998 cc
Güç: 100 hp @ 4500-6500 d/d
Tork: 170 Nm @ 1500-4000 d/d
Şanzıman: 6 ileri Tork Konvertörü
0-100 km/s: 12.2 sn
Son hız: 180 km/s
Test tüketimi: Ortalama 8,0 litre/100 km
Ağırlık: 1206 kg
Bagaj hacmi: 292 litre

Araç Hakkında:
İç Mekan;

Kullanışlılık:

Genelde Fiesta bu konu da biraz zayıftır ve bu araba da biraz olsun iyileşme var ama yine de pek iyi değil.

Önden başlarsak,

Kapı içleri 1.5 litre suyu alabilecek seviye de.

Vitesin çevresinde iyi bir gelişme var. Vitesin önünde güzel bir alan var. Arkasında 2 tane bardaklık ve küçük bir göz var.

st-line_race_red_082-VkWSsFzxdK-AoSqNB-SJ4g.jpg


Torpido maalesef biraz küçük kalmış. Arka kapılara göz koymuşlar. 1 şişe alabilecek kapasite de. Bagajda eski nesile göre 16 litre artmış. Yükleme eşiği biraz yüksek. Ama duvarları düz. Bu sınıf için yeterli seviyede.

Arka yaşam alanı:

Diz ve baş mesafesi olarak pek bir iyileşme yok.

Özellikle rakipleri olan yeni Polo,İbiza ya bakınca hem kullanışlılık hem de arka yaşam alanının rakiplerinin arkasında kaldığını görüyorsunuz.

Bu arka yaşam alanı etkileyen en büyük etkenin hala gereksiz önde kalan orta konsol olduğunu düşünüyorum.

new-2018-ford-fiesta.jpg


Donanım:
Fiesta ların en büyük eksiği sundukları donanımın rakiplerine göre az oluşuydu. Kullandığımız araba Titanium+X paket+B&O Sound Müzik Sistemi (9 hoparlör, 1 Subwoofer),Jant Paketi (17 inç),Açılabilir Panoramik Cam Tavan yani anlayacağınız en dolu paket.

Titanium: Öne çıkanlar;
  • Elektronik klima
  • Ford SYNC III Bluetooth & Türkçe Sesli Kontrol Sistemi
  • Otomatik kararan iç dikiz aynası
  • Otomatik yanan farlar
  • Yağmur sensörü
  • 3 kollu deri kaplı direksiyon simidi
  • Yol bilgisayarı
  • 8” dokunmatik, renkli gösterge ekranı
  • “Ford Power” Anahtarsız Çalıştırma Sistemi
  • Direksiyondan kumandalı otomatik vites
  • X Paket: Fiyatı: 3100 tl
    Anahtarsız Giriş Sistemi
    Otomatik Park Sistemi
    Geri Görüş Kamerası
    Elektrikli Katlanabilir Yan Aynalar
    Ön-arka park sensörü
  • B&O Sound Müzik Sistemi Fiyatı: 2300 tl
    9 hoparlör, 1 Subwoofer
  • Jant Paketi Fiyatı: 1000 tl
    17″ Alüminyum Alaşımlı Jant
Açılabilir Panoramik Cam Tavan Fiyat: 7300 tl

8 inç ekranı beğendim. Grafikleri büyük ve net. Geri görüş kamerasının netliği de fena değil. Yağmurlu hava da bile gayet netti.

2017-ford-fiesta.jpg


B&O ses sistemi baya iyi kesinlikle verdiğiniz paraya değer.

Panoramik cam tavan: Arabaya ciddi ferahlık katıyor ama fiyatına değeceğini sanmıyorum.

2017-yeni-kasa-ford-fiesta-19.jpg


X paketi biraz beklenti meselesi eğer geri görüş,otomatik park gibi donanımları sık sık kullanacaksanız değeceğini düşünüyorum. Ön-arka park sensörü sonradan serviste takılabiliyormuş.

Konfor:

Beklentimin baya üstüne çıktı.

Süspansiyonlar:

Bir gerginlik var ama sönümlemesi gerçekten çok iyi. Bide 17 inç 45 yanak lastikleri düşününce beni baya şaşırttı. Öyle yastık gibi konforlu değil. Engebelerin üstünden geçerken hissettiriyor ama rahatsız etmeyecek seviyeye kadar sönümlüyor.

Yalıtım:

Rüzgar yalıtımı eskisine göre gelişmiş. 110 civarında ses gelmeye başlıyor.

Birazcık lastik sesi var ama daha küçük jant ile bu ses azalacaktır.

Motor sesi üst devirlere çıkmadığınız sürece pek bir ses gelmiyor. Üst devirlere çıkınca da cılız bir ses geliyor.

Koltuk:

İdeal sürüş pozisyonumu çok rahat ulaştım. Yanal destekler fena değil. Koltuklarda pek sert değil.

Motor:

1.0 Ecoboost 100 bg 170 tork üretiyor. Motor bu arabaya fazlasıyla yetiyor. İlk kalkış tepkisi baya iyi.

Motor hızlanma konusunda baya istekli ama motoru birazcık gücünü göstermeyi engelleyen bir şanzıman var.

maxresdefault.jpg


Şanzıman;

Ford powershift yerine 6 ileri tork konvertörü kullanmış. Bir kaç eksiği var ama genel olarak kıyaslayınca çok doğru bir karar verdiğini düşünüyorum.

Eksiler:

İlk olarak bazen kitleyemiyor ve hızlanırken gücünü yere tam aktaramıyor. İkinci olarak yakıt: Tork konvertörlü şanzıman aradaki kitleme sorunlarından dolayı rakiplerinde 0.5-1 lt arası fazla yakıyor. Ortalama 8 litre ile gezebileceğinizi düşünüyorum. Max 15 litre gördük.

Artıları:

İlk gaz tepkisi efsane olmuş. Araba olduğunda çok daha atik hissettiriyor. Özellikle çift kavramalı rakiplerindeki gecikme yok.

Verdiği güven,sanki hiç bozulmayacağım zamanı gelince yağımı değiş onun dışında d tak unut bu iş bende. Şehir içinde trafikte manuele al,park ederken önce n al sonra el frenini çek sonra p al gibi dertler yok.

Gazdan ayağınızı çektiğinizde gerekirse hiç tereddüt etmeden yükseltiyor ve spor modu da var ve direksiyonların arkasında kulakçıklar da var. Kulakçıklar pek hızlı çalıştığı söylenemez.

ford-fiesta-st-line.jpg


Sürüş:
İlk çıktığından beri Fiesta denildiği zaman b sınıfında sürüş demekti. İşte Ford mühendisliğini burada bir kez daha konuşmuş.

İlk gaz tepkisindeki atiklik,süspansiyonların sert yapısı ve şasisinin rijitliği ile virajlarda çok keyif veriyor. Arabanın üstüne çıkıp limite ulaşınca arkasını açmaya meyilleniyor ve esp de kolay kolay devreye girmiyor.

Elektrikli olmasına rağmen hala canlı direksiyonu ile Petrolhead arabası olmaya devam ediyor.

new-2018-ford-fiesta.jpg


Sonuç:
Yalıtımı ve konforunu geliştirip üstüne hala sürüş keyfini sürdürebiliyor. Bide eski Fiesta lardaki donanım eksiğini de gidermiş.

Tabii bu kadar donanım belli bir karşılığı da var. Bu araba da tam olarak 13700 tl opsiyon var ve bu arabanın fiyatı şuan (18.01.2018) 107200 tl buluyor.

Şimdi bu fiyatı rakipleri ile kıyaslamak lazım. Benzer donanım+motor+şanzımanlı rakipleri:

VW Polo 1.0 Tsi Dsg Highline 100k civarında eğer Fiesta yı X paket+ses sistemi+jant paketi ile alırsanız onunda fiyatı 100k oluyor ama Fiesta Polo’ya ek olarak 17 inç jant, otomatik park sistemi, ses sistemi, elektrikli katlanır aynalar, anahtarsız çalıştırma ,geri görüş kamerası var.

Bu fiyata Polo da olup Fiesta da olmayan İkincil çarpışma freni donanımı var.

Peugeot 208 1.2 110 hp Eat6 Allure 98k donanım olarak karşılıklı artı ve eksileri var. Benzer donanımdaki Fiesta (Titanium+X paket) 96k. 208 de ek olarak otomatik fren sistemi, Fiesta da anahtarsız giriş var.

Renault Clio 1.2 120 hp Edc İcon 95k donanım olarak Fiesta da Titanium+x pakete denk denebilir. Clio da bir tek anahtarsız giriş çalıştırma eksik.

(Bu fiyat + donanım kıyaslaması resmi sitelerinden baktım bir çok kez kontrol ettim umarım bir hata yoktur.)
Fiyat olarak bakarsak rakipleri ile hemen hemen aynı. Eğer sürüş keyfi sizin için önemli ise yeni Ford Fiesta yı kesinlikle göz atın.

Eski Fiesta Testleri:
http://garajtv.com/2-ileri-1-geri-ford-fiesta-1-6-powershift/
http://garajtv.com/umut-ford-fiesta-trend-1-4-otomatik/
Test yazısı: http://garajtv.com/timsahford-fiesta-1-0-ecoboost/
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yol tutuşuyla, direksiyonuyla, ilk gaz tepkisiyle ciddi anlamda takdirimi kazandı, yol tutuşta lastiklerin de payı büyük tabii ama çok rijit çok güzel bir şasisi var. Fiesta geleneklerini korumuş diyebiliriz, bence kesinlikle test edilmesi gereken bir araba :) @Cenk abi senin kullanmanı özellikle istiyorum yorumunu merak ediyorum, eski bir fiesta ve güncel focus kullanıcısı olarak :)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya ve Cenk
Daha önce birisi bahsetti mi bilmiyorum yine de sorayım burdan.
Önceki kasa Fiesta’nın dikiz aynalarından ötürü kör noktası çok ve arkayı görmek çok zordu, bana öyle geliyordu yani. Bu kasada bu durum devam ediyor mu?
 
Daha önce birisi bahsetti mi bilmiyorum yine de sorayım burdan.
Önceki kasa Fiesta’nın dikiz aynalarından ötürü kör noktası çok ve arkayı görmek çok zordu, bana öyle geliyordu yani. Bu kasada bu durum devam ediyor mu?

Hatırladığım kadarıyla eskisinin aynası biraz daha sivriydi bunda daha yuvarlak bitirmişler. Bu biraz daha görüşü artırmış genelde şerit değiştirirken boynumu çevirip bakardım bu araba da baktığımı hatırlamıyorum.
 
Yol tutuşuyla, direksiyonuyla, ilk gaz tepkisiyle ciddi anlamda takdirimi kazandı, yol tutuşta lastiklerin de payı büyük tabii ama çok rijit çok güzel bir şasisi var. Fiesta geleneklerini korumuş diyebiliriz, bence kesinlikle test edilmesi gereken bir araba :) @Cenk abi senin kullanmanı özellikle istiyorum yorumunu merak ediyorum, eski bir fiesta ve güncel focus kullanıcısı olarak :)
Emeğiniz sağlık beyler güzel yazı olmuş :) Fiesta'yı deneyecek şansım henüz olmadı diyebilirim. Aslında mk4 focus bu ay içinde tanıtılacak, yaz gibi de bayilerde yerini alır ve ikisini aynı anda aradan çıkartırım diye geciktirmiştim. ( Bir de her gittiğimde mondeo'yu görüyorum. Alamadan geri dönüyorum o yüzden bayiye uğramaya korkuyorum :D ) Bakalım, yeni fiesta'yı oldukça merak ediyorum diyebilirim de keşke fiyatlar 100 küsür bin liralara çıkmasaydı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve GARAJ TV
Eline sağlık. Güzel inceleme. :) Genel olarak izlenimlerimiz örtüşüyor da Insignia'da neden bu kadar şaştık biz? :D Fiyat ve donanım karşılaştırmaları da çok iyi olmuş.
Daha önce birisi bahsetti mi bilmiyorum yine de sorayım burdan.
Önceki kasa Fiesta’nın dikiz aynalarından ötürü kör noktası çok ve arkayı görmek çok zordu, bana öyle geliyordu yani. Bu kasada bu durum devam ediyor mu?
O konudan daha önce ben bahsetmiştim. 2002-2003'te çıkan mk6'da çok çok kötüydü, mk7'de dışbükey ve çift açılı aynalarla bir derece kotarılmıştı. Yenisinde mk7'ye göre aynaların boyu kısalmış, küt bitiyor. Ama görüş açıları aynı. Eskisinde kötü diyorsan yenisinde de kötü dersin. Arka görüş de, arka çaprazlar da tamamen aynı. :)
 
Emeğiniz sağlık beyler güzel yazı olmuş :) Fiesta'yı deneyecek şansım henüz olmadı diyebilirim. Aslında mk4 focus bu ay içinde tanıtılacak, yaz gibi de bayilerde yerini alır ve ikisini aynı anda aradan çıkartırım diye geciktirmiştim. ( Bir de her gittiğimde mondeo'yu görüyorum. Alamadan geri dönüyorum o yüzden bayiye uğramaya korkuyorum :D ) Bakalım, yeni fiesta'yı oldukça merak ediyorum diyebilirim de keşke fiyatlar 100 küsür bin liralara çıkmasaydı.

Ne olduğunu anlamak için biraz üstüne çıkmak gerekiyor. İlk gün sadece içini inceledik Polo baya fark atmış. Açıkcası kullanınca çok yeni bir araba kullanıyor hissi almadım. Sanki araba eski kasasının detaylı makyaj geçirmiş ve eksiklerinin giderilmiş hali gibiydi. Eski kasasının en çok eleştiri aldığı şeyler nelerdi diye düşününce süspansiyonları sertti,yalıtım kötüydü,donanım seçenekleri rakiplerine göre zayıftı. Hepsi giderilmiş. Bundan dolayı da araba elime direk oturdu.
 
Eline sağlık. Güzel inceleme. :) Genel olarak izlenimlerimiz örtüşüyor da Insignia'da neden bu kadar şaştık biz? :D Fiyat ve donanım karşılaştırmaları da çok iyi olmuş.

İnsignia kullanmadın ki iç mekanda anlaşamadık bir türlü :D bende çok kısa kullandım zaten orası da ayrı konu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Ne olduğunu anlamak için biraz üstüne çıkmak gerekiyor. İlk gün sadece içini inceledik Polo baya fark atmış. Açıkcası kullanınca çok yeni bir araba kullanıyor hissi almadım. Sanki araba eski kasasının detaylı makyaj geçirmiş ve eksiklerinin giderilmiş hali gibiydi. Eski kasasının en çok eleştiri aldığı şeyler nelerdi diye düşününce süspansiyonları sertti,yalıtım kötüydü,donanım seçenekleri rakiplerine göre zayıftı. Hepsi giderilmiş. Bundan dolayı da araba elime direk oturdu.
Zaten bundan böyle bu şekilde ilerleyeceğini açıklamıştı Ford. Devrim değil evrim olacak bundan böyle üretimler diye belirtmişti. Araçların var olan durumları korunarak eksikleri giderilip piyasaya sürülecek şeklinde açıklıyorlardı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Zaten bundan böyle bu şekilde ilerleyeceğini açıklamıştı Ford. Devrim değil evrim olacak bundan böyle üretimler diye belirtmişti. Araçların var olan durumları korunarak eksikleri giderilip piyasaya sürülecek şeklinde açıklıyorlardı.
Maliyet kısmayı da düşününce güzel bir düşünce ama evrim de bir yere kadar kurtarır.
Ufak bir devrim yapıp içini genişletseler belki de araba sınıfının en iyisi olabilecekti direk.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya ve Ugur
Maliyet kısmayı da düşününce güzel bir düşünce ama evrim de bir yere kadar kurtarır.
Ufak bir devrim yapıp içini genişletseler belki de araba sınıfının en iyisi olabilecekti direk.
Yeni ve daha ince koltuk tasarımı + konsol konumlandırmasıyla bir sonraki kasaya bırakırlar o işi artık.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Ben genişlesin dedim de Polo ve ibiza da aşırı büyümüşler. Polo az zorlasa golf e yetişir. Ama o konsolu biraz küçültmeleri lazım umarım yeni focusta öyle olmaz.
Ama vag grubu iç mekan hacmi konusuna her zaman takıntılıydı. Baktığında ' dar ' diye nitelendirebileceğin otomobilleri pek yok. İç hacim mevzusu da benim bir otomobilde en son baktığım kriter diyebilirim. Boyum uzun olmadığı için her araca rahatça sığıyorum :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Maliyet kısmayı da düşününce güzel bir düşünce ama evrim de bir yere kadar kurtarır.
Ufak bir devrim yapıp içini genişletseler belki de araba sınıfının en iyisi olabilecekti direk.
O 8 cm miydi ne kadardı, neresine uzadı anlamadım. Burnu sivriydi, hala sivri, içi dardı, hala dar. Eeee? :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Harbiden o konsol gereksiz büyük, biraz daha küçük yapılsaydı iç mekana katkı sağlardı.
İşte onu x2 şeklinde mk3,5 focus'da görebiliyorsun. Ön konsola çocuk uzanır rahatça. Bu şekil yapılmasının mantığını pek anlayamıyorum muhakkak bir sebebi vardır ama ben bilmiyorum. Mk4 focus'da o konsol şuankine göre daha da küçülecek ve aks mesafesi de uzayacak ama iç mekana ne kadar yansır bilmiyorum. Ford'un üst sınıf bir yöneticisinin kamuflajlı mk4'e bindikten sonra arka diz mesafesi geliştirilmiş şeklinde bir sohbet yorumu yaptığını duydum. Ne kadar doğru bakacağız artık.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Ama vag grubu iç mekan hacmi konusuna her zaman takıntılıydı. Baktığında ' dar ' diye nitelendirebileceğin otomobilleri pek yok. İç hacim mevzusu da benim bir otomobilde en son baktığım kriter diyebilirim. Boyum uzun olmadığı için her araca rahatça sığıyorum :D
Mesela astra k eski kasasına göre daha küçüldü ama içi genişledi bence içi genişleyecekse böyle genişlesin diğer türlü b sınıfı küçük şehir içi dediğimiz araba c sınıfı boyutlarına ulaşıyor. Amacının dışına çıkıyor.

O 8 cm miydi ne kadardı, neresine uzadı anlamadım. Burnu sivriydi, hala sivri, içi dardı, hala dar. Eeee? :)
Bagaj 16 litre büyümüş :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk ve Ugur
Mesela astra k eski kasasına göre daha küçüldü ama içi genişledi bence içi genişleyecekse böyle genişlesin diğer türlü b sınıfı küçük şehir içi dediğimiz araba c sınıfı boyutlarına ulaşıyor. Amacının dışına çıkıyor.
Bu hususta yapılabilecek bir şey yok. Bir sonraki jenerasyon b segment otomobiller göreceksiniz ki c segmentin aks mesafesine ulaşacak. C'ler de D'ye ulaşacak. Artık segmentlerde ölçüler birbirine yakınlaşıyor.
 
Bu hususta yapılabilecek bir şey yok. Bir sonraki jenerasyon b segment otomobiller göreceksiniz ki c segmentin aks mesafesine ulaşacak. C'ler de D'ye ulaşacak. Artık segmentlerde ölçüler birbirine yakınlaşıyor.
D sınıfları yavaş yavaş E sınıflarına yetişiyor. Her şeyin kararında olması taraftarıyım umarım abartmazlar :)
 
D sınıfları yavaş yavaş E sınıflarına yetişiyor. Her şeyin kararında olması taraftarıyım umarım abartmazlar :)
Ee tabii bir yerde bu ölçülerin büyümesi mevzusu duracak. Tahminimce iç mekanda kullanılan malzeme türlerinin boyut ve hafiflik anlamında iyice geliştirildiği ve tüm segmentlerde iç mekan hacimlerinin insanların genel ortalama boylarına optimum düzeyde yeteceği gün ölçü büyütme işi de durağan hale gelir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...