2018 Ford Fiesta 1.0 Ecoboost İnceleme

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Marka: Ford
Model: Fiesta 1.0 Ecoboost Titanium (Ek opsiyonlar aşağıda)
Yıl: -
KM'si: -
Motor: 998 cc
Güç: 100 hp @ 4500-6500 d/d
Tork: 170 Nm @ 1500-4000 d/d
Şanzıman: 6 ileri Tork Konvertörü
0-100 km/s: 12.2 sn
Son hız: 180 km/s
Test tüketimi: Ortalama 8,0 litre/100 km
Ağırlık: 1206 kg
Bagaj hacmi: 292 litre

Araç Hakkında:
İç Mekan;

Kullanışlılık:

Genelde Fiesta bu konu da biraz zayıftır ve bu araba da biraz olsun iyileşme var ama yine de pek iyi değil.

Önden başlarsak,

Kapı içleri 1.5 litre suyu alabilecek seviye de.

Vitesin çevresinde iyi bir gelişme var. Vitesin önünde güzel bir alan var. Arkasında 2 tane bardaklık ve küçük bir göz var.

st-line_race_red_082-VkWSsFzxdK-AoSqNB-SJ4g.jpg


Torpido maalesef biraz küçük kalmış. Arka kapılara göz koymuşlar. 1 şişe alabilecek kapasite de. Bagajda eski nesile göre 16 litre artmış. Yükleme eşiği biraz yüksek. Ama duvarları düz. Bu sınıf için yeterli seviyede.

Arka yaşam alanı:

Diz ve baş mesafesi olarak pek bir iyileşme yok.

Özellikle rakipleri olan yeni Polo,İbiza ya bakınca hem kullanışlılık hem de arka yaşam alanının rakiplerinin arkasında kaldığını görüyorsunuz.

Bu arka yaşam alanı etkileyen en büyük etkenin hala gereksiz önde kalan orta konsol olduğunu düşünüyorum.

new-2018-ford-fiesta.jpg


Donanım:
Fiesta ların en büyük eksiği sundukları donanımın rakiplerine göre az oluşuydu. Kullandığımız araba Titanium+X paket+B&O Sound Müzik Sistemi (9 hoparlör, 1 Subwoofer),Jant Paketi (17 inç),Açılabilir Panoramik Cam Tavan yani anlayacağınız en dolu paket.

Titanium: Öne çıkanlar;
  • Elektronik klima
  • Ford SYNC III Bluetooth & Türkçe Sesli Kontrol Sistemi
  • Otomatik kararan iç dikiz aynası
  • Otomatik yanan farlar
  • Yağmur sensörü
  • 3 kollu deri kaplı direksiyon simidi
  • Yol bilgisayarı
  • 8” dokunmatik, renkli gösterge ekranı
  • “Ford Power” Anahtarsız Çalıştırma Sistemi
  • Direksiyondan kumandalı otomatik vites
  • X Paket: Fiyatı: 3100 tl
    Anahtarsız Giriş Sistemi
    Otomatik Park Sistemi
    Geri Görüş Kamerası
    Elektrikli Katlanabilir Yan Aynalar
    Ön-arka park sensörü
  • B&O Sound Müzik Sistemi Fiyatı: 2300 tl
    9 hoparlör, 1 Subwoofer
  • Jant Paketi Fiyatı: 1000 tl
    17″ Alüminyum Alaşımlı Jant
Açılabilir Panoramik Cam Tavan Fiyat: 7300 tl

8 inç ekranı beğendim. Grafikleri büyük ve net. Geri görüş kamerasının netliği de fena değil. Yağmurlu hava da bile gayet netti.

2017-ford-fiesta.jpg


B&O ses sistemi baya iyi kesinlikle verdiğiniz paraya değer.

Panoramik cam tavan: Arabaya ciddi ferahlık katıyor ama fiyatına değeceğini sanmıyorum.

2017-yeni-kasa-ford-fiesta-19.jpg


X paketi biraz beklenti meselesi eğer geri görüş,otomatik park gibi donanımları sık sık kullanacaksanız değeceğini düşünüyorum. Ön-arka park sensörü sonradan serviste takılabiliyormuş.

Konfor:

Beklentimin baya üstüne çıktı.

Süspansiyonlar:

Bir gerginlik var ama sönümlemesi gerçekten çok iyi. Bide 17 inç 45 yanak lastikleri düşününce beni baya şaşırttı. Öyle yastık gibi konforlu değil. Engebelerin üstünden geçerken hissettiriyor ama rahatsız etmeyecek seviyeye kadar sönümlüyor.

Yalıtım:

Rüzgar yalıtımı eskisine göre gelişmiş. 110 civarında ses gelmeye başlıyor.

Birazcık lastik sesi var ama daha küçük jant ile bu ses azalacaktır.

Motor sesi üst devirlere çıkmadığınız sürece pek bir ses gelmiyor. Üst devirlere çıkınca da cılız bir ses geliyor.

Koltuk:

İdeal sürüş pozisyonumu çok rahat ulaştım. Yanal destekler fena değil. Koltuklarda pek sert değil.

Motor:

1.0 Ecoboost 100 bg 170 tork üretiyor. Motor bu arabaya fazlasıyla yetiyor. İlk kalkış tepkisi baya iyi.

Motor hızlanma konusunda baya istekli ama motoru birazcık gücünü göstermeyi engelleyen bir şanzıman var.

maxresdefault.jpg


Şanzıman;

Ford powershift yerine 6 ileri tork konvertörü kullanmış. Bir kaç eksiği var ama genel olarak kıyaslayınca çok doğru bir karar verdiğini düşünüyorum.

Eksiler:

İlk olarak bazen kitleyemiyor ve hızlanırken gücünü yere tam aktaramıyor. İkinci olarak yakıt: Tork konvertörlü şanzıman aradaki kitleme sorunlarından dolayı rakiplerinde 0.5-1 lt arası fazla yakıyor. Ortalama 8 litre ile gezebileceğinizi düşünüyorum. Max 15 litre gördük.

Artıları:

İlk gaz tepkisi efsane olmuş. Araba olduğunda çok daha atik hissettiriyor. Özellikle çift kavramalı rakiplerindeki gecikme yok.

Verdiği güven,sanki hiç bozulmayacağım zamanı gelince yağımı değiş onun dışında d tak unut bu iş bende. Şehir içinde trafikte manuele al,park ederken önce n al sonra el frenini çek sonra p al gibi dertler yok.

Gazdan ayağınızı çektiğinizde gerekirse hiç tereddüt etmeden yükseltiyor ve spor modu da var ve direksiyonların arkasında kulakçıklar da var. Kulakçıklar pek hızlı çalıştığı söylenemez.

ford-fiesta-st-line.jpg


Sürüş:
İlk çıktığından beri Fiesta denildiği zaman b sınıfında sürüş demekti. İşte Ford mühendisliğini burada bir kez daha konuşmuş.

İlk gaz tepkisindeki atiklik,süspansiyonların sert yapısı ve şasisinin rijitliği ile virajlarda çok keyif veriyor. Arabanın üstüne çıkıp limite ulaşınca arkasını açmaya meyilleniyor ve esp de kolay kolay devreye girmiyor.

Elektrikli olmasına rağmen hala canlı direksiyonu ile Petrolhead arabası olmaya devam ediyor.

new-2018-ford-fiesta.jpg


Sonuç:
Yalıtımı ve konforunu geliştirip üstüne hala sürüş keyfini sürdürebiliyor. Bide eski Fiesta lardaki donanım eksiğini de gidermiş.

Tabii bu kadar donanım belli bir karşılığı da var. Bu araba da tam olarak 13700 tl opsiyon var ve bu arabanın fiyatı şuan (18.01.2018) 107200 tl buluyor.

Şimdi bu fiyatı rakipleri ile kıyaslamak lazım. Benzer donanım+motor+şanzımanlı rakipleri:

VW Polo 1.0 Tsi Dsg Highline 100k civarında eğer Fiesta yı X paket+ses sistemi+jant paketi ile alırsanız onunda fiyatı 100k oluyor ama Fiesta Polo’ya ek olarak 17 inç jant, otomatik park sistemi, ses sistemi, elektrikli katlanır aynalar, anahtarsız çalıştırma ,geri görüş kamerası var.

Bu fiyata Polo da olup Fiesta da olmayan İkincil çarpışma freni donanımı var.

Peugeot 208 1.2 110 hp Eat6 Allure 98k donanım olarak karşılıklı artı ve eksileri var. Benzer donanımdaki Fiesta (Titanium+X paket) 96k. 208 de ek olarak otomatik fren sistemi, Fiesta da anahtarsız giriş var.

Renault Clio 1.2 120 hp Edc İcon 95k donanım olarak Fiesta da Titanium+x pakete denk denebilir. Clio da bir tek anahtarsız giriş çalıştırma eksik.

(Bu fiyat + donanım kıyaslaması resmi sitelerinden baktım bir çok kez kontrol ettim umarım bir hata yoktur.)
Fiyat olarak bakarsak rakipleri ile hemen hemen aynı. Eğer sürüş keyfi sizin için önemli ise yeni Ford Fiesta yı kesinlikle göz atın.

Eski Fiesta Testleri:
http://garajtv.com/2-ileri-1-geri-ford-fiesta-1-6-powershift/
http://garajtv.com/umut-ford-fiesta-trend-1-4-otomatik/
Test yazısı: http://garajtv.com/timsahford-fiesta-1-0-ecoboost/
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yine artış olmuş oluyor biraz ama olsun doğru söylüyorsun abi. Ne ara bu kadar kötü oldu piyasa yaw
Tam tersine azalma. Orada 72k ₺ dediğimiz araç 1.1 lt atmo. manuel az opsiyonlu opak renk baz donanım. Bizdeki araba Sony ses sistemi ve 7airbag'li güvenlik paketi hariç full donanım metalik renk. Şimdi baktım, bizim arabanın muadili 1.1 motorla yaklaşık olarak 82bin küsür ₺ (~17.800 €) civarlarına geliyor :)
Kıssadan hisse: Kendine dövizle maaş alabileceğin bir meslek edin, ona göre iş bul. O zaman arabalar bu kadar pahalı olmayacaktır. =)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya ve At
Tam tersine azalma. Orada 72k ₺ dediğimiz araç 1.1 lt atmo. manuel az opsiyonlu opak renk baz donanım. Bizdeki araba Sony ses sistemi ve 7airbag'li güvenlik paketi hariç full donanım metalik renk. Şimdi baktım, bizim arabanın muadili 1.1 motorla yaklaşık olarak 82bin küsür ₺ (~17.800 €) civarlarına geliyor :)
Kıssadan hisse: Kendine dövizle maaş alabileceğin bir meslek edin, ona göre iş bul. O zaman arabalar bu kadar pahalı olmayacaktır. =)
Yine de pahalı ya, son iki yılda eklenen vergilerle otomotiv doları geçti. :confused:
 
Genel olarak gördüğüm kadarıyla (sadece ford’da değil) 1.0 motorlar az yakmıyorlar. O zaman bu motorların avantajı nedir? Alırkenki ödenen fiyat ve mtv mi?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Genel olarak gördüğüm kadarıyla (sadece ford’da değil) 1.0 motorlar az yakmıyorlar. O zaman bu motorların avantajı nedir? Alırkenki ödenen fiyat ve mtv mi?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Downsizing'in temeş çıkış noktası yurt dışındaki emisyon normları. Vergilendirme de ona göre oluyor. Avrupa'da emisyon bakımından daha avantajlı yani :) Bir de düşük devirlerde sakin kullanım benimsenirse atmosferikten az yakabiliyor.
 
170 tork ne kadar kullanışlı olur ki.
Aslında baktığınız da çok yüksek bir tork değil sonuçta eski 1.6 atmosferik 150 tork veriyordu. Ama şöyle bir durum var atmosferik motor max torkunu 4200-4500 devirde verirken 1.0t 1500-4000 arasında veriyor. Bu torku alt devirlerde verdiği için araba alt devirlerde daha seri yürümesine yardımcı oluyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve Koraykaya
Genel olarak gördüğüm kadarıyla (sadece ford’da değil) 1.0 motorlar az yakmıyorlar. O zaman bu motorların avantajı nedir? Alırkenki ödenen fiyat ve mtv mi?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yok hocam küçük hacimli turbolar eğer düzgün kullanılırsa az yakabiliyor. Mesela 1.2 tsi manuel polo 6.7 filan geziyordu. Aslında bu arabanın 3 handikapı var yakıt ondan yüksek.
1. Sürüş karakteri: yazımda da belirttiğim gibi araba olduğundan atik ve şasi baya rijit hissettiriyor. Yani pek sakin sürmek gelmiyor.
2. Tam otomatik vites: eat6 kadar iyi değil çift kavramalı rakipleri zaten bu konuda baya iyi ondan biraz fazla yakıyor.
3. Ağırlık: 1206 kilo gözüküyor. Bu ağırlık arabayı sürerken hiç hissedilmiyor ama b sınıfı için sanki biraz yüksek. 1.0 oto astra 1098kg, 1.2t eat6 308 1150kg, 1.0 tsi dsg leon 1150 kg. Ağırlığı benzer motor-şanzımanlı c sınıfı rakiplerini bile geçmiş.
 
Çok bir değişiklik yok ama polo da bariz fark var. Genele vurursak o fiyat işine bende katılıyorum ama kıyaslarken rakiplerine bakıp değerlendirdim. Bu sınıfta araba bakan kişi belki civic boyutlarında bir araba istemeyecek. Zaten c sınıfına girseydim sonucu yazarken işin içinden çıkamazdım :D

Haklısın ben fiyatı duyunca bi an dumur oldum bide üstüne lansman fiyatı deyince iyice şık oldum full donanım 85 90 k bandında olsa çok rahat düşünülebilir [emoji1][emoji1] ama sürüş hissi efsane [emoji1] direksiyonu bırakasım gelmedi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Haklısın ben fiyatı duyunca bi an dumur oldum bide üstüne lansman fiyatı deyince iyice şık oldum full donanım 85 90 k bandında olsa çok rahat düşünülebilir [emoji1][emoji1] ama sürüş hissi efsane [emoji1] direksiyonu bırakasım gelmedi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Buna iyi diyorsan sen eski kasanın makyajsızının direksiyonunu bırakamazsın :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya ve Ugur
@Koraykaya İşçilik olarak biraz kötü buldum ben sence nasıldı? Özellikle poloyla karşılaştırınca geride kalıyor bence. Ama poloya göre şöyle bir avantajı da var, trendde bile ön konsolun üstü yumuşakken poloda trenlineda ön konsolün üstü falan sertti ama işçilik yine iyiydi polonun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya
@Koraykaya İşçilik olarak biraz kötü buldum ben sence nasıldı? Özellikle poloyla karşılaştırınca geride kalıyor bence. Ama poloya göre şöyle bir avantajı da var, trendde bile ön konsolun üstü yumuşakken poloda trenlineda ön konsolün üstü falan sertti ama işçilik yine iyiydi polonun.
Yok kardeş yanlışın var. Fiesta'nın Trend donanımında ön konsol Courier gibi sert plastik, Titanium'da yumuşuyor. Ama bu durum dokunup bastırmadıkça anlaşılmıyor :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya ve Ugur
Yok kardeş yanlışın var. Fiesta'nın Trend donanımında ön konsol Courier gibi sert plastik, Titanium'da yumuşuyor. Ama bu durum dokunup bastırmadıkça anlaşılmıyor :)
Abi inatlaşmayayım da trend x miş baktığımız demin teyit ettirdim, yumuşak diye hatırlıyorum. Son kasayı 2018 i diyorsun değil mi?
 
Abi inatlaşmayayım da trend x miş baktığımız demin teyit ettirdim, yumuşak diye hatırlıyorum. Son kasayı 2018 i diyorsun değil mi?
Aynen, inmek üzereyken tesadüfen fark ettim ben de. Benim takipçi haberlerinde inceleme var ya bir tane. Orada da yazdım hatta. Showroom'daki araba Trend X 'ti benim baktığım da. Aklında yanlış kalmıştır, olabilir =) Ben unutmaya mahal vermeden yemeyip içmeyip aynı gün yazıya dökmüştüm hemen :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya ve Ugur
Aynen, inmek üzereyken tesadüfen fark ettim ben de. Benim takipçi haberlerinde inceleme var ya bir tane. Orada da yazdım hatta. Showroom'daki araba Trend X 'ti benim baktığım da. Aklında yanlış kalmıştır, olabilir =) Ben unutmaya mahal vermeden yemeyip içmeyip aynı gün yazıya dökmüştüm hemen :D
Doğrudur o zaman abi yanlış kalmıştır aklımda :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya
@Koraykaya İşçilik olarak biraz kötü buldum ben sence nasıldı? Özellikle poloyla karşılaştırınca geride kalıyor bence. Ama poloya göre şöyle bir avantajı da var, trendde bile ön konsolun üstü yumuşakken poloda trenlineda ön konsolün üstü falan sertti ama işçilik yine iyiydi polonun.

Poloyu inceleme fırsatım olmadı ama fieasta için işçilik olarak çok iyi olmasada iyi kategorisine girer sonuçta b segment sınıfına göre normal buldum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...