2018 Ford Fiesta 1.0 Ecoboost İnceleme

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Marka: Ford
Model: Fiesta 1.0 Ecoboost Titanium (Ek opsiyonlar aşağıda)
Yıl: -
KM'si: -
Motor: 998 cc
Güç: 100 hp @ 4500-6500 d/d
Tork: 170 Nm @ 1500-4000 d/d
Şanzıman: 6 ileri Tork Konvertörü
0-100 km/s: 12.2 sn
Son hız: 180 km/s
Test tüketimi: Ortalama 8,0 litre/100 km
Ağırlık: 1206 kg
Bagaj hacmi: 292 litre

Araç Hakkında:
İç Mekan;

Kullanışlılık:

Genelde Fiesta bu konu da biraz zayıftır ve bu araba da biraz olsun iyileşme var ama yine de pek iyi değil.

Önden başlarsak,

Kapı içleri 1.5 litre suyu alabilecek seviye de.

Vitesin çevresinde iyi bir gelişme var. Vitesin önünde güzel bir alan var. Arkasında 2 tane bardaklık ve küçük bir göz var.

st-line_race_red_082-VkWSsFzxdK-AoSqNB-SJ4g.jpg


Torpido maalesef biraz küçük kalmış. Arka kapılara göz koymuşlar. 1 şişe alabilecek kapasite de. Bagajda eski nesile göre 16 litre artmış. Yükleme eşiği biraz yüksek. Ama duvarları düz. Bu sınıf için yeterli seviyede.

Arka yaşam alanı:

Diz ve baş mesafesi olarak pek bir iyileşme yok.

Özellikle rakipleri olan yeni Polo,İbiza ya bakınca hem kullanışlılık hem de arka yaşam alanının rakiplerinin arkasında kaldığını görüyorsunuz.

Bu arka yaşam alanı etkileyen en büyük etkenin hala gereksiz önde kalan orta konsol olduğunu düşünüyorum.

new-2018-ford-fiesta.jpg


Donanım:
Fiesta ların en büyük eksiği sundukları donanımın rakiplerine göre az oluşuydu. Kullandığımız araba Titanium+X paket+B&O Sound Müzik Sistemi (9 hoparlör, 1 Subwoofer),Jant Paketi (17 inç),Açılabilir Panoramik Cam Tavan yani anlayacağınız en dolu paket.

Titanium: Öne çıkanlar;
  • Elektronik klima
  • Ford SYNC III Bluetooth & Türkçe Sesli Kontrol Sistemi
  • Otomatik kararan iç dikiz aynası
  • Otomatik yanan farlar
  • Yağmur sensörü
  • 3 kollu deri kaplı direksiyon simidi
  • Yol bilgisayarı
  • 8” dokunmatik, renkli gösterge ekranı
  • “Ford Power” Anahtarsız Çalıştırma Sistemi
  • Direksiyondan kumandalı otomatik vites
  • X Paket: Fiyatı: 3100 tl
    Anahtarsız Giriş Sistemi
    Otomatik Park Sistemi
    Geri Görüş Kamerası
    Elektrikli Katlanabilir Yan Aynalar
    Ön-arka park sensörü
  • B&O Sound Müzik Sistemi Fiyatı: 2300 tl
    9 hoparlör, 1 Subwoofer
  • Jant Paketi Fiyatı: 1000 tl
    17″ Alüminyum Alaşımlı Jant
Açılabilir Panoramik Cam Tavan Fiyat: 7300 tl

8 inç ekranı beğendim. Grafikleri büyük ve net. Geri görüş kamerasının netliği de fena değil. Yağmurlu hava da bile gayet netti.

2017-ford-fiesta.jpg


B&O ses sistemi baya iyi kesinlikle verdiğiniz paraya değer.

Panoramik cam tavan: Arabaya ciddi ferahlık katıyor ama fiyatına değeceğini sanmıyorum.

2017-yeni-kasa-ford-fiesta-19.jpg


X paketi biraz beklenti meselesi eğer geri görüş,otomatik park gibi donanımları sık sık kullanacaksanız değeceğini düşünüyorum. Ön-arka park sensörü sonradan serviste takılabiliyormuş.

Konfor:

Beklentimin baya üstüne çıktı.

Süspansiyonlar:

Bir gerginlik var ama sönümlemesi gerçekten çok iyi. Bide 17 inç 45 yanak lastikleri düşününce beni baya şaşırttı. Öyle yastık gibi konforlu değil. Engebelerin üstünden geçerken hissettiriyor ama rahatsız etmeyecek seviyeye kadar sönümlüyor.

Yalıtım:

Rüzgar yalıtımı eskisine göre gelişmiş. 110 civarında ses gelmeye başlıyor.

Birazcık lastik sesi var ama daha küçük jant ile bu ses azalacaktır.

Motor sesi üst devirlere çıkmadığınız sürece pek bir ses gelmiyor. Üst devirlere çıkınca da cılız bir ses geliyor.

Koltuk:

İdeal sürüş pozisyonumu çok rahat ulaştım. Yanal destekler fena değil. Koltuklarda pek sert değil.

Motor:

1.0 Ecoboost 100 bg 170 tork üretiyor. Motor bu arabaya fazlasıyla yetiyor. İlk kalkış tepkisi baya iyi.

Motor hızlanma konusunda baya istekli ama motoru birazcık gücünü göstermeyi engelleyen bir şanzıman var.

maxresdefault.jpg


Şanzıman;

Ford powershift yerine 6 ileri tork konvertörü kullanmış. Bir kaç eksiği var ama genel olarak kıyaslayınca çok doğru bir karar verdiğini düşünüyorum.

Eksiler:

İlk olarak bazen kitleyemiyor ve hızlanırken gücünü yere tam aktaramıyor. İkinci olarak yakıt: Tork konvertörlü şanzıman aradaki kitleme sorunlarından dolayı rakiplerinde 0.5-1 lt arası fazla yakıyor. Ortalama 8 litre ile gezebileceğinizi düşünüyorum. Max 15 litre gördük.

Artıları:

İlk gaz tepkisi efsane olmuş. Araba olduğunda çok daha atik hissettiriyor. Özellikle çift kavramalı rakiplerindeki gecikme yok.

Verdiği güven,sanki hiç bozulmayacağım zamanı gelince yağımı değiş onun dışında d tak unut bu iş bende. Şehir içinde trafikte manuele al,park ederken önce n al sonra el frenini çek sonra p al gibi dertler yok.

Gazdan ayağınızı çektiğinizde gerekirse hiç tereddüt etmeden yükseltiyor ve spor modu da var ve direksiyonların arkasında kulakçıklar da var. Kulakçıklar pek hızlı çalıştığı söylenemez.

ford-fiesta-st-line.jpg


Sürüş:
İlk çıktığından beri Fiesta denildiği zaman b sınıfında sürüş demekti. İşte Ford mühendisliğini burada bir kez daha konuşmuş.

İlk gaz tepkisindeki atiklik,süspansiyonların sert yapısı ve şasisinin rijitliği ile virajlarda çok keyif veriyor. Arabanın üstüne çıkıp limite ulaşınca arkasını açmaya meyilleniyor ve esp de kolay kolay devreye girmiyor.

Elektrikli olmasına rağmen hala canlı direksiyonu ile Petrolhead arabası olmaya devam ediyor.

new-2018-ford-fiesta.jpg


Sonuç:
Yalıtımı ve konforunu geliştirip üstüne hala sürüş keyfini sürdürebiliyor. Bide eski Fiesta lardaki donanım eksiğini de gidermiş.

Tabii bu kadar donanım belli bir karşılığı da var. Bu araba da tam olarak 13700 tl opsiyon var ve bu arabanın fiyatı şuan (18.01.2018) 107200 tl buluyor.

Şimdi bu fiyatı rakipleri ile kıyaslamak lazım. Benzer donanım+motor+şanzımanlı rakipleri:

VW Polo 1.0 Tsi Dsg Highline 100k civarında eğer Fiesta yı X paket+ses sistemi+jant paketi ile alırsanız onunda fiyatı 100k oluyor ama Fiesta Polo’ya ek olarak 17 inç jant, otomatik park sistemi, ses sistemi, elektrikli katlanır aynalar, anahtarsız çalıştırma ,geri görüş kamerası var.

Bu fiyata Polo da olup Fiesta da olmayan İkincil çarpışma freni donanımı var.

Peugeot 208 1.2 110 hp Eat6 Allure 98k donanım olarak karşılıklı artı ve eksileri var. Benzer donanımdaki Fiesta (Titanium+X paket) 96k. 208 de ek olarak otomatik fren sistemi, Fiesta da anahtarsız giriş var.

Renault Clio 1.2 120 hp Edc İcon 95k donanım olarak Fiesta da Titanium+x pakete denk denebilir. Clio da bir tek anahtarsız giriş çalıştırma eksik.

(Bu fiyat + donanım kıyaslaması resmi sitelerinden baktım bir çok kez kontrol ettim umarım bir hata yoktur.)
Fiyat olarak bakarsak rakipleri ile hemen hemen aynı. Eğer sürüş keyfi sizin için önemli ise yeni Ford Fiesta yı kesinlikle göz atın.

Eski Fiesta Testleri:
http://garajtv.com/2-ileri-1-geri-ford-fiesta-1-6-powershift/
http://garajtv.com/umut-ford-fiesta-trend-1-4-otomatik/
Test yazısı: http://garajtv.com/timsahford-fiesta-1-0-ecoboost/
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yok hocam küçük hacimli turbolar eğer düzgün kullanılırsa az yakabiliyor. Mesela 1.2 tsi manuel polo 6.7 filan geziyordu. Aslında bu arabanın 3 handikapı var yakıt ondan yüksek.
1. Sürüş karakteri: yazımda da belirttiğim gibi araba olduğundan atik ve şasi baya rijit hissettiriyor. Yani pek sakin sürmek gelmiyor.
2. Tam otomatik vites: eat6 kadar iyi değil çift kavramalı rakipleri zaten bu konuda baya iyi ondan biraz fazla yakıyor.
3. Ağırlık: 1206 kilo gözüküyor. Bu ağırlık arabayı sürerken hiç hissedilmiyor ama b sınıfı için sanki biraz yüksek. 1.0 oto astra 1098kg, 1.2t eat6 308 1150kg, 1.0 tsi dsg leon 1150 kg. Ağırlığı benzer motor-şanzımanlı c sınıfı rakiplerini bile geçmiş.

Fiesta ve rakipleri ile ilgili çok güzel ayrıntılara değinmişsiniz.

Aracın genel tüketimini sınıfı değil ağırlığı belirler. Bu ağırlık ile 1.0 turbo motorla bile olsa çok düşük değerler beklememek gerekiyor. Rakiplerin hafif C sınıfı araçları ile benzer tüketimi gerçekleştirecektir.

Fiyatına da bakınca B sınıfında ekonomik olsun diye bu aracı almanın pekte bir mantığı kalmıyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Fiyatına da bakınca B sınıfında ekonomik olsun diye bu aracı almanın pekte bir mantığı kalmıyor.
Yaris 1,5 atmosferik otomatik fiestadan 2,500 lira daha pahalı benzer donanım seviyelerinde.Polo highline dsg 94,000 lira... Major rakiplerinde durumlar böyle.Yeni kasa değiştirmiş eli yüzü oynamayan arabaları baz aldım.Yoksa i20 derim ibiza dersek onlardan pahalı.Bu modellere bakarsak da asıl B segmenti parası Suzuki Baleno falan olmalı değil mi?
Egea hb fiyatlarına da bakmanızı tavsiye ederim.Urban donanım 90.000 bandında olan B segment. O yüzden fiyat konumlandırması sıkıntı değil.
Aracın genel tüketimini sınıfı değil ağırlığı belirler. Bu ağırlık ile 1.0 turbo motorla bile olsa çok düşük değerler beklememek gerekiyor. Rakiplerin hafif C sınıfı araçları ile benzer tüketimi gerçekleştirecektir.
Haklısınız ağır bir araba.Yakacağı litreler öyle 6 lara inmeyeceğini test etmeden tahmin edebiliyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya
Yaris 1,5 atmosferik otomatik fiestadan 2,500 lira daha pahalı benzer donanım seviyelerinde.Polo highline dsg 94,000 lira... Major rakiplerinde durumlar böyle.Yeni kasa değiştirmiş eli yüzü oynamayan arabaları baz aldım.Yoksa i20 derim ibiza dersek onlardan pahalı.Bu modellere bakarsak da asıl B segmenti parası Suzuki Baleno falan olmalı değil mi?
Egea hb fiyatlarına da bakmanızı tavsiye ederim.Urban donanım 90.000 bandında olan B segment. O yüzden fiyat konumlandırması sıkıntı değil.

Haklısınız ağır bir araba.Yakacağı litreler öyle 6 lara inmeyeceğini test etmeden tahmin edebiliyorum.
Egea Hatchbacke c segmenti deniliyor. Ben de yakıştıramıyorum o ayrı ama :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya
Yaris 1,5 atmosferik otomatik fiestadan 2,500 lira daha pahalı benzer donanım seviyelerinde.Polo highline dsg 94,000 lira... Major rakiplerinde durumlar böyle.Yeni kasa değiştirmiş eli yüzü oynamayan arabaları baz aldım.Yoksa i20 derim ibiza dersek onlardan pahalı.Bu modellere bakarsak da asıl B segmenti parası Suzuki Baleno falan olmalı değil mi?
Egea hb fiyatlarına da bakmanızı tavsiye ederim.Urban donanım 90.000 bandında olan B segment. O yüzden fiyat konumlandırması sıkıntı değil.

Yazıdaki fiyatlara bakarak karşılaştırma yaptım. B sınıfı araçların fiyatları hakkında çok bilgili değilim ama 100 bine çıkınca fiyatlar C sınıfı araçlar ile kesişiyor. Ağırlık olarak ve iç mekan genişliği olarak dezavantajlı konumda olunca bu paraya Fiesta almanın çok mantığı kalmıyor diye düşünüyorum.
 
Yazıdaki fiyatlara bakarak karşılaştırma yaptım. B sınıfı araçların fiyatları hakkında çok bilgili değilim ama 100 bine çıkınca fiyatlar C sınıfı araçlar ile kesişiyor. Ağırlık olarak ve iç mekan genişliği olarak dezavantajlı konumda olunca bu paraya Fiesta almanın çok mantığı kalmıyor diye düşünüyorum.
Fiyatlar kesişiyor da onların boş versiyonları ya da güçsüz atmosferik motorluları ile kesişiyor genellikle
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Egea Hatchbacke c segmenti deniliyor. Ben de yakıştıramıyorum o ayrı ama :D
O markanın reklamı diyebiliriz. Normalde o araç B-C arasında bir konuma sahip. Zaten muadil motor - şanzıman ve donanımlarda başı çeken c segment araçlarla Egea arasında 30-40 bin lira fark var. Aynı segment olsalar bu kadar büyük farkla sattıkları anda zarar ederler Egea'dan :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Fiyatlar kesişiyor da onların boş versiyonları ya da güçsüz atmosferik motorluları ile kesişiyor genellikle

Haklısınız ama boş bir üst segment mi dolu bir alt segment mi tercihi kişiden kişiye değişiyor. İhtiyaçlara ve arabadan beklentiye göre alım kararları çok farklı olabiliyor. Kimisi o paraya seat leon gibi C segmenti araçları tercih edebilir.
 
Son düzenleme:
Haklısınız ama boş bir üst segment mi dolu bir alt segment mi tercihi kişiden kişiye değişiyor. İhtiyaçlara ve arabadan beklentiye göre alım kararları çok farklı olabiliyor. Kimisi o paraya seat leon gibi C segmenti araçları tercih edebilir.
Şöyle bir durum var işte hangi alt sınıfı doldurursan üst sınıfın boşuna denk gelir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: AcilStop
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...